Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Åh i dag fikk jeg pittelitt brun utflod for første gang -var veldig lite, og vet jo at det ikke trenger å bety at noe er galt meeen... Utrolig uggen følelse allikevel altså! Usjamei, kjente jeg ble urolig nå :-( i går ble ømheten i ryggen som er det eneste symptomet jeg har hatt borte også... Men har blitt litt øm i puppene i dag da, så prøver å tenke positivt! har bestilt ul neste tirsdag, og da skal jeg være 7+1 på vei, håper så inderlig at det ikke kommer mer blødning, og at det er et bankende hjerte der inne!!

 

Gratulerer så masse til dere som har vært å hørt på hjertet til knøttet allerede (og knøttene til og med ;-) -det må jo virkelig være verdens beste opplevelse ut fra hvor vi er i dag!! Håper inderlig jeg er like heldig neste uke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei damer. Melder meg inn her. Prøvere siden Desember 2013, etter uttak av hormonspiral. 

Fikk idag positiv graviditetstest :D trodde ikke det skulle gå så fort, og har antatt termin den 23 Novemer om alt går bra.

Men jeg lurer litt da magen min er ganske tydelig allerede, er bare 5 uker imorgen, kanskje det er flere der inne?! Har ett barn fra før som starter på skolen fra høsten av. 

 

Jeg er 28år, blir 29 i september :)

 

Gratulerer så mye og velkommen hit. Skriv deg gjerne opp på lista vår :)

 

Jeg synes selv jeg ser en mage, særlig på kvelden, og er 5+3 i dag. Men er nok mest luft, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs meg: du kopierer lista og legger til ditt navn på rett dato :-)

 

Glemte å si det, men jeg og er gjerne med i en Facebook gruppe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs meg: du kopierer lista og legger til ditt navn på rett dato :-)

Glemte å si det, men jeg og er gjerne med i en Facebook gruppe :-)

Supert! : ) gir beskjed når j etterhvert oppretter gruppen, så j får søkt dere opp : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Mrs meg!😄 Da er du også lagt til 💚

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll, Lano-mamma

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh, Bambi- Bolla:-), Bifrost

21. MaySun

22.

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, Poteto

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh i dag fikk jeg pittelitt brun utflod for første gang -var veldig lite, og vet jo at det ikke trenger å bety at noe er galt meeen... Utrolig uggen følelse allikevel altså! Usjamei, kjente jeg ble urolig nå :-( i går ble ømheten i ryggen som er det eneste symptomet jeg har hatt borte også... Men har blitt litt øm i puppene i dag da, så prøver å tenke positivt! har bestilt ul neste tirsdag, og da skal jeg være 7+1 på vei, håper så inderlig at det ikke kommer mer blødning, og at det er et bankende hjerte der inne!!

 

Gratulerer så masse til dere som har vært å hørt på hjertet til knøttet allerede (og knøttene til og med ;-) -det må jo virkelig være verdens beste opplevelse ut fra hvor vi er i dag!! Håper inderlig jeg er like heldig neste uke :o)

Det er nok helt ufarlig! Så lenge det ikke er frisk blod og smerter, trenger du ikke bekymre deg! Får håpe det går fort til neste tirsdag!😄 Lykke til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, DrømmeSofie -godt å få noen beroligende ord :-) til alle dere andre som opplever brun utflod og små blødninger; har lest så mange steder nå at dette er veldig normalt, særlig i 1. Trimester, og sett så mange som har fortalt at de opplevde det i svangerskap som har gått helt strålende! Men fikk veldig stor forståelse for at man blir urolig likevel da det skjedde med meg i går... Krysser alt jeg har for oss alle sammen -håper og tror at dette skal gå veien for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, DrømmeSofie -godt å få noen beroligende ord :-) til alle dere andre som opplever brun utflod og små blødninger; har lest så mange steder nå at dette er veldig normalt, særlig i 1. Trimester, og sett så mange som har fortalt at de opplevde det i svangerskap som har gått helt strålende! Men fikk veldig stor forståelse for at man blir urolig likevel da det skjedde med meg i går... Krysser alt jeg har for oss alle sammen -håper og tror at dette skal gå veien for oss :-)

J har blødd litt til og fra starten av..d er like ubehagelig hver eneste gang! J leser og j leser artikler opp og i mente. De fleste steder står d jo at d er normalt, men blir allikevel urolig! J har heldigvis ikke smerter! Og kjenner hele tiden etter symptomer på at j fortsatt er gravid! Aff! Til dere som har vært på UL, har dere fått henvisning eller er de selvbetalt / bestilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så kvalm.................

hvordan overlever dere andre i hverdagen med skole/jobb og alt??

 

Jeg har ikke fått kvalmen enda men husker fra forrige gang at jeg klarte ingenting da den kom. Gikk tvekroket hvis jeg MÅTTE opp for å smøre meg noe mat. Ære være den som greier å gå på jobb! Etter hva jeg har lest og hørt så kommer kvalmen i varierende grad til hver enkelt, så du er nok en av de som får det ekstra sterkt. Sykmeld deg og slapp av - det er mitt råd :) Uff, føler skikkelig med deg nå kjenner jeg. Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

herregud så kvalm.................

hvordan overlever dere andre i hverdagen med skole/jobb og alt??

 

Jeg har ikke fått kvalmen enda men husker fra forrige gang at jeg klarte ingenting da den kom. Gikk tvekroket hvis jeg MÅTTE opp for å smøre meg noe mat. Ære være den som greier å gå på jobb! Etter hva jeg har lest og hørt så kommer kvalmen i varierende grad til hver enkelt, så du er nok en av de som får det ekstra sterkt. Sykmeld deg og slapp av - det er mitt råd :) Uff, føler skikkelig med deg nå kjenner jeg. Klem!

 

Tusen takk for svar.... Jeg studerer til sykepleier og går nå inn i de 3 siste månedene av studiene, og de tøffeste :( Så jag kan ikke sykemelde meg.... skal ringe jordmorden i dag og spørre hva jeg skal gjöre. Mamma var også veldig kvalm de 3 første månedene når hun gikk med meg og min tvillingbror og det sies jo at det er litt arvlig det der.... 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk, DrømmeSofie -godt å få noen beroligende ord :-) til alle dere andre som opplever brun utflod og små blødninger; har lest så mange steder nå at dette er veldig normalt, særlig i 1. Trimester, og sett så mange som har fortalt at de opplevde det i svangerskap som har gått helt strålende! Men fikk veldig stor forståelse for at man blir urolig likevel da det skjedde med meg i går... Krysser alt jeg har for oss alle sammen -håper og tror at dette skal gå veien for oss :-)

J har blødd litt til og fra starten av..d er like ubehagelig hver eneste gang! J leser og j leser artikler opp og i mente. De fleste steder står d jo at d er normalt, men blir allikevel urolig! J har heldigvis ikke smerter! Og kjenner hele tiden etter symptomer på at j fortsatt er gravid! Aff! Til dere som har vært på UL, har dere fått henvisning eller er de selvbetalt / bestilt?

 

Det er kjempeekkelt å blø og man blir veldig redd såklart. Jeg har värt overbevist 3 ganger allerede dette svangerskapet at jeg var på vei til å få abort på grund av blødningene. Kjempevond følelse..

Mitt råd er å ikke lese så mye på internett, man kan bli mer redd av det.

Jeg har blødd friskt og det har også kommet gammelt blod. Det er ikke noe farlig sa min lege i går og det er veldig normalt. Han kontrollerte meg med ultralydgreie også og alt så supert ut.

Det eneste er at om det gjør veldig vondt og du blør og det kommer klumper, skal du kontakte legen. 

Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så skal kvalmen avta rundt uke 12! Dvs at du har igjen "bare" 5 uker. Skulle det gå skeis med studiene i 5 uker så kanskje du kan be om en liten utsettelse på evt frister og ta det igjen når kvalmen har dabbet av...?

Der det finnes utfordringer finnes det løsninger vettu! (høres ut som en skikkelig livstils-fanantiker der du, hehe - ble du kvalmere nå?? Flire!)

 

Hører man kan ta postafen eller noe annet som er reseptbelagt som siste utvei.... snakk med legen du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ordtak synes jeg Bambi-Bolla! :) Det løser seg sikkert :) Skal ringe i dag ihvertfall :) Og til uka skal jeg prate med skolen. 

Tenk at det bare er 5 uker igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for oss alle ❤️

Flere som sliter med ekstrem trøtthet? Tror jeg har kunnet sove hele dagen jeg😴

Noen tror jeg kanskje bærer på to ettersom jeg har mye mage, har jo tvillinger på min side, så hvem vet?!

Ang kvalme så er det ikke så mye av det, av og til men sjelden, "bank i bordet"

Begynte å få ømme bryst igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tusen takk, DrømmeSofie -godt å få noen beroligende ord :-) til alle dere andre som opplever brun utflod og små blødninger; har lest så mange steder nå at dette er veldig normalt, særlig i 1. Trimester, og sett så mange som har fortalt at de opplevde det i svangerskap som har gått helt strålende! Men fikk veldig stor forståelse for at man blir urolig likevel da det skjedde med meg i går... Krysser alt jeg har for oss alle sammen -håper og tror at dette skal gå veien for oss :-)

J har blødd litt til og fra starten av..d er like ubehagelig hver eneste gang! J leser og j leser artikler opp og i mente. De fleste steder står d jo at d er normalt, men blir allikevel urolig! J har heldigvis ikke smerter! Og kjenner hele tiden etter symptomer på at j fortsatt er gravid! Aff! Til dere som har vært på UL, har dere fått henvisning eller er de selvbetalt / bestilt?

Det er kjempeekkelt å blø og man blir veldig redd såklart. Jeg har värt overbevist 3 ganger allerede dette svangerskapet at jeg var på vei til å få abort på grund av blødningene. Kjempevond følelse..

Mitt råd er å ikke lese så mye på internett, man kan bli mer redd av det.

Jeg har blødd friskt og det har også kommet gammelt blod. Det er ikke noe farlig sa min lege i går og det er veldig normalt. Han kontrollerte meg med ultralydgreie også og alt så supert ut.

Det eneste er at om det gjør veldig vondt og du blør og det kommer klumper, skal du kontakte legen.

Klem

: ) tusen takk for svar! Veldig greit å høre andre som opplever d samme, og at d er veldig vanlig! Forrige svangerskap var liksom ingen ting likt som d her! For d første oppdaget j d ikke før i uke 9 og alt gikk nokså smertefritt! ( bortsett fra Prematur fødsel ) ; ) d gikk forsåvidt veldig bra d også..men kjenner j er mye mer bekymret denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker i morgen og ser allerede 6-7 mnd gravid ut! Er så oppblåst over magen at klær er ubehagelige å ha på. Og når jeg spiser, ser jeg hvertfall ut som en hval etterpå. Og fra å ha en "regelmessig mage", er alt nå helt på halv tolv. Gått til innkjøp av svisker og linfrø, som foreløbig ikke har gitt noe særlig effekt. 

Noen som vet om dette pleier å være forbigående? Om ikke er det en viss fare for at jeg eksploderer ;-) 

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker i morgen og ser allerede 6-7 mnd gravid ut! Er så oppblåst over magen at klær er ubehagelige å ha på. Og når jeg spiser, ser jeg hvertfall ut som en hval etterpå. Og fra å ha en "regelmessig mage", er alt nå helt på halv tolv. Gått til innkjøp av svisker og linfrø, som foreløbig ikke har gitt noe særlig effekt. 

Noen som vet om dette pleier å være forbigående? Om ikke er det en viss fare for at jeg eksploderer ;-) 

 

Kremt...jeg har ikke vært på do siden mandag. Husker fra forrige svangerskap at jeg sleit med treg mage hele veien. Trødde i meg vi-siblin og linfrø hver dag, pluss duphalac (Yukk!!). 

Syntes jeg leste et sted at man kan bruke dulcolax, så jeg tenker å dobbelsjekke det og ta en slik tablett annenhver dag. Det holder ting litt mer i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaySun og Micke78: helt enig med dere, veldig skummelt å oppdage en blødning selv om det høyst sannsynlig er helt ufarlig. Er liksom ikke det man vil se... Men godt å vite at vi er flere, så tusen takk for at dere deler :-) har hørt av venninner som har gått gravide med nr 2 MaySun at mange er mye mer bekymret da enn de var med førstemann -tror mange har det sånn... Sender positive vibber til dere alle! Gleder meg til å gå en lang tur i finværet etterpå, jeg er jo utrolig heldig og er i tipptopp form så får nyte det så lenge det varer! God bedring til dere som er kvalme -d høres ikke noe ålreit ut :-/ klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 16 November, så er 6+1 i dag.

 

Jeg er bosatt i Kristiansand, og har et barn fra tidligere, men hun er så stor at det føles totalt som å begynne på nytt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker i morgen og ser allerede 6-7 mnd gravid ut! Er så oppblåst over magen at klær er ubehagelige å ha på. Og når jeg spiser, ser jeg hvertfall ut som en hval etterpå. Og fra å ha en "regelmessig mage", er alt nå helt på halv tolv. Gått til innkjøp av svisker og linfrø, som foreløbig ikke har gitt noe særlig effekt. 

Noen som vet om dette pleier å være forbigående? Om ikke er det en viss fare for at jeg eksploderer ;-) 

Ble du overstimulert på denne runden, for det kan blusse opp igjen med graviditetshormonene.

 

Jeg er bare 4+5 og har en god str. på magen grunnet luft og forstoppelse. Har alltid hatt det med graviditetene mine. Slitt skikkelig med det.

 

Lykke til og si ifra hvis du finner noe som virker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...