Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jente 27 år her. Fikk postitiv test i helgen og har termin 20. november. Veldig tidlig, men håper jo selvsagt at alt går bra. Har ikke barn fra før av, så dette er både spennende, gøy og skummelt! :D

 

Hvordan er formen deres??

 

Jeg er allerede veldig trøtt og hadde symptomer før jeg tok testen. Var på lukter, reagerte på parfymen til en venninne av meg, hamburgerånden til kjæresten og hestene i sentrum :P Dette var før jeg visste at jeg var gravid, så er nok ikke tilfeldig.

 

 

Gratulerer så mye med bolle i ovnen :D har termindato en dag før deg, men er ganske grei i formen. Veldig trøtt til tider, murringer/stikkinger og ømme bryster. Akkurat i dag er hormonene verst, haha, stakkars samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de siste dagene bekymret meg veldig mye for SA. (er første gang jeg er gravid så analyserer alle mulige "syptomer" :-p ) Googlet spontanabort og kom over denne tabellen, oppsumert fra wikipedia. Føler meg veldig mer avslappa etter å ha lest den, så tenkte jeg skulle dele:

 

Sjanse for spontanabort:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

 

Nå er jeg 5+ 1, så da er det ca 90% sjanse for at dette skal gå bra! :-) Det er jo faktisk ganske bra!

Og klarer reka å holde seg fast til uke 9 er det 98% sjanse for at en får beholde den.

 

krysser fingrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene bekymret meg veldig mye for SA. (er første gang jeg er gravid så analyserer alle mulige "syptomer" :-p ) Googlet spontanabort og kom over denne tabellen, oppsumert fra wikipedia. Føler meg veldig mer avslappa etter å ha lest den, så tenkte jeg skulle dele:

Sjanse for spontanabort:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

Nå er jeg 5+ 1, så da er det ca 90% sjanse for at dette skal gå bra! :-) Det er jo faktisk ganske bra!

Og klarer reka å holde seg fast til uke 9 er det 98% sjanse for at en får beholde den.

krysser fingrene:-)

Ble litt roligere av dette selv :) så takk. Jeg har en datter fra før av, men har mistet også, så går hele tiden å kjenner på kroppen. Nesten så jeg ønsker hyperemesisen velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har varme pupper?!

 

Mine er gloheite, det kjenner ut som om det er varmetråder i bhen, men det hjelper ikke å sitte med dem ute på utstilling heller. Og hvis jeg stryker hånda nedover fra kragebein og mot puppa, så kommer jeg til et punkt hvor temperaturforskjellen er helt syk. Dette merkes mye bedre på kvelden enn på dagtid.

 

Er jeg gæren?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, he...., RosaParasoll🔥🔥 🔥 Jeg har også varme pupper, og de har faktisk vokst såpass de siste 14 dagene at jeg i dag måtte innvistere i to nye BH'er! Gubben har sååååå lyst til å kna, men det er helt uaktuelt! Føles ut som jeg har to store blåmerker hengende på brystkassa!🙊🙈🙉

Endret av DrømmeSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har varme pupper?!

Mine er gloheite, det kjenner ut som om det er varmetråder i bhen, men det hjelper ikke å sitte med dem ute på utstilling heller. Og hvis jeg stryker hånda nedover fra kragebein og mot puppa, så kommer jeg til et punkt hvor temperaturforskjellen er helt syk. Dette merkes mye bedre på kvelden enn på dagtid.

Er jeg gæren?! :P

Gud det har jeg og! Haha har jeg ikke tenk over før, men nå måtte jeg kjenne etter :-P supervarme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er det noen andre her som har varme pupper?!

Mine er gloheite, det kjenner ut som om det er varmetråder i bhen, men det hjelper ikke å sitte med dem ute på utstilling heller. Og hvis jeg stryker hånda nedover fra kragebein og mot puppa, så kommer jeg til et punkt hvor temperaturforskjellen er helt syk. Dette merkes mye bedre på kvelden enn på dagtid.

Er jeg gæren?! :P

Gud det har jeg og! Haha har jeg ikke tenk over før, men nå måtte jeg kjenne etter :-P supervarme!!

Hahah. Godt det ikke bare er meg da. Jeg sa til samboeren at det var like før jura mine slo ut i full fyr, men fikk bare et "du-er-virkelig-skvett-gæren-du" blikk. Han var heller ikke enig i at de hadde vokst :P hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Kristine 1989! Regner med du mener November og ikke Juli, så har satt deg opp på lista!😄

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13

15. PrinsesseHengepupp

16. Malv

17.

18. Sminth, Ina-83, Kristine 1989

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Melder meg inn her jeg :) Fikk positiv test for et par uker siden, og har termin 4.november :) 

Men har time hos gyn imorgen, av andre grunner egentlig, men da blir det en UL. Det blir veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere stakkarer som sliter med kvalme, når kom den?

 

I forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis, og et par "ferieopphold" på Ahus. Men det svangerskapet var et heldig uhell, så jeg visste ikke hvor langt jeg var før jeg fikk UL terminen. Går rundt og kjenner på om jeg kanskje er litt småkvalm :P er bare 4+3 i dag, så er veldig tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

 

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!

Jeg er en 7-8 uker tror jeg, men aner vel egentlig ikke. Har hatt uregelmessig mens, og dette var ikke planlagt. Men har beregnet meg fram til en termin 02.11 v.h.a. sporblødningen jeg hadde i starten. Blir spennende å se på tidlig u.l. :) Det rareste er at jeg aldri har vært kvalm i de tidligere svangerskapene. Hvorfor plutselig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014 baby her ( forhåpentligvis ), termin 21.november. Har blødd littegrann siden forrige torsdag, trodde tanta var på veg..testet bare for sikkerhets skyld på tirsdag.. BAM, to streker gitt ; ) vært hos legen idag, hvor de konstaterte graviditet : ) målt hcg også mtp blødningene! Krysser fingre og tær for at d er harmløst! : - /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til tre nye på listen!🍼💕🎈

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13

15. PrinsesseHengepupp

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83, Kristine 1989

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21. MaySun

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Kristine 1989! Regner med du mener November og ikke Juli, så har satt deg opp på lista!

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13

15. PrinsesseHengepupp

16. Malv

17.

18. Sminth, Ina-83, Kristine 1989

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Haha! Huff, ja. . Er helt i tåka om dagen! I går skulle jeg inn på badet for å sette fra meg oppvasken. . Men har faktisk termin den 15. november :) Skal på UL den 25. mars så får vel mer konkret svar da. *spentspentspent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm

21. MaySun

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene bekymret meg veldig mye for SA. (er første gang jeg er gravid så analyserer alle mulige "syptomer" :-p ) Googlet spontanabort og kom over denne tabellen, oppsumert fra wikipedia. Føler meg veldig mer avslappa etter å ha lest den, så tenkte jeg skulle dele:

 

Sjanse for spontanabort:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

 

Nå er jeg 5+ 1, så da er det ca 90% sjanse for at dette skal gå bra! :-) Det er jo faktisk ganske bra!

Og klarer reka å holde seg fast til uke 9 er det 98% sjanse for at en får beholde den.

 

krysser fingrene:-)

Å, takk! Denne kan kanskje bidra til at jeg stresser ned litt også! Det er jo slik sett myyyyyye større sjanse for at det skal gå bra, enn at det ikke skal gjøre det :) Prøve å fokusere på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg er fra Romerike :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

 

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!

Godt å lese at det ikke bare er jeg som ikke har noe særlig symptomer, jeg er bare bittelitt øm i korsryggen (5+3)! Veldig rart at det er en liten knøtt inni magen, men så utrolig gøy og spennende!!

 

Sender gode tanker til alle her inne og håper alle knøttene vokser seg store og sterke!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg er fra Romerike :-)
Jeg også ; )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...