Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Så hyggelig å finne noen i samme situasjon. I følge diverse apper og kalkulatorer har jeg termin 8. november om alt går bra :) Første gang for min del så jeg har ikke peeeeeeiling på det her! Dere er herved advart: Det kan komme mange rare spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens,

Så hyggelig å finne noen i samme situasjon. I følge diverse apper og kalkulatorer har jeg termin 8. november om alt går bra :) Første gang for min del så jeg har ikke peeeeeeiling på det her! Dere er herved advart: Det kan komme mange rare spørsmål!

Dette er min første også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams 74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14. junior&vesl@

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Hei alle sammen! Veldig usikker på terminen, men dette er det nærmeste jeg har klart å beregne. Er i så fall 5 uker og 5 dager i dag og full av symptomer. Har aldri vært så kvalm før og dette er nr. 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Silhouette og Bamsemams74! 🍼💕 Bare å fyre løs med spørsmål her, sikkert flere med mye erfaring!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette

9.

10.

11.

12.

13.

14. junior&vesl@, monson

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer... Jeg har så langt ingen av de klassiske symptomene som kvalme og trøtthet, men jeg er syyykt tett i nesa! Dette hadde jeg aldri hørt eller lest om før, men når jeg googler det så ser jeg at det er veldig vanlig at dette skjer. Dette kom veldig tidlig etter befruktning, når jeg ser tilbake så har jeg gått og lurt på hvorfor jeg har vært så tett uten å være forkjøla i flere uker. Men nå gir det jo mening hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart

9.

10.

11.

12.

13.

14. junior&vesl@, monson

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre positive tester fra billigtester, tre dager på rad og en positiv clear blue digital i dag, kan jeg herved erklære meg for:  :gravid:

Termin 11. nov. og dette er vårt første barn. Symptomer så langt: ettermiddags- og kveldstrøtt, ømme bryst, mye mensmurring, hyppig vannlating, og noe emosjonell ja... Har våknet noen netter pga mensmurring og fordi jeg er tissatrengt.

 

Det var morsomt å ramle over denne siden i dag, det er kanskje færre som får barn så sent på året, så jeg ble glad når jeg så at det allerede var mange her inne.

 

Jeg er overlykkelig over de positive testene etter å ha vært prøvere siden juli :) Har så lyst å rope ut nyheten til familie og kjente...

 

I går tok jeg nyfødtbilder av venninnen min sin 4 dager gamle baby, noe som ble ekstra spesiell siden jeg bare noen få timer før endelig ble 100 % sikker på at jeg selv var gravid. 

 

Forresten, jeg er akkurat 4 uker på vei i dag, kaller man det 4+0?

 

Gratulere til dere andre novemberrugere :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :duskedame:  Jeg melder meg inn her hos dere. Termin 8 november, er 4+5 i dag. Førstegangs  :hjertesmil: 
Hvordan er symptomene deres på denne tiden?
Jeg har foreløpig ingenting, så tror ikke helt på at jeg er gravid. Det er kanskje vanlig å ha null symptomer så tidlig? 
 
 
1. Sunnisol 
2. Nummer2.2014, Bamsemams74
3. DrømmeSofie, Toolose
4.
5.
6. Tuppen85
7.
8. Silhouette, lillyheart, Bonusmamma
9.
10.
11. 11nov2014barn
12.
13.
14. junior&vesl@, monson
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11nov2014barn og bonusmamma: Hipp Hurra og velkommen hit!👍😄💚

Dette er også min første, så blir veldig spennende!

 

Symptomer så langt er ømme bryst, hyppig vannlating, veeeeeldig trøtt og sulten, hormonell....🐷 gubben kaller meg bare for "hormoncella"!😡😁 ellers prøver jeg og nyte det, så godt det lar seg gjøre! Skal på min første ul på fredag, veldig spent på hva som møter meg, men har ingen forventinger om å se hjertet så tidlig. Er da 6+0!😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoncella, den var bra ;) Så gøy med ul, jeg bestilte time i går til dagen jeg er 12+1 (akkurat om 8 uker). Nå synes jeg bare 6+0 virker som en evighet til. Håper de neste 8 ukene kommer til å gå fort og at den lille spire vokser seg stor og sterk der inne.

 

En av mine mest plagsomme symptomer er at jeg våkner mlm kl 6.00-6.30, er uvell, må på do, har litt for vonde "menssmerter". Virker som dette er verst på morgenen, men jeg kan føle meg uggen når det går for lenge mlm måltidene. Ellers så raser pulsen min av sted, f.eks bare jeg skifter litt stilling om natten. Og når jeg er i bevegelse kjennes det ut som at pulsen er opp i 130-150. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11nov2014barn og bonusmamma: Hipp Hurra og velkommen hit!

Dette er også min første, så blir veldig spennende!

 

Symptomer så langt er ømme bryst, hyppig vannlating, veeeeeldig trøtt og sulten, hormonell.... gubben kaller meg bare for "hormoncella"! ellers prøver jeg og nyte det, så godt det lar seg gjøre! Skal på min første ul på fredag, veldig spent på hva som møter meg, men har ingen forventinger om å se hjertet så tidlig. Er da 6+0!

Så mye symptomer alt! åh, kjenner at jeg vil at det skal komme noe snart så jeg ikke bekymrer meg mer. ikke engang ømme bryst her... Så tidlig UL ja! Jeg driver å tenker på når jeg skal ta turen til legen og bli henvist til det, tenkte å vente så jeg får det i uke 8, for å helt sikkert få hørt hjertelyd, men nå blir jeg usikker.

Er 5+0 i morgen, så kanskje jeg bør bestille den legetimen snart da? Er så redd for å se tom fostersekk denne gangen også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg tok mitt eget råd og gikk til legen og bestilte time til første svangerskapstime. Det var såklart litt ventetid, så det er to uker til! da er jeg 6+6 når jeg har time. Først da skal legen sende hendvisning til tidli ul, så jeg regner med å få tidlig ul engang mellom uke 8 og 10!
Hååååper så inderlig at det går bra denne gangen  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med symptomer er nok veldig individuelt, så masse symptomer og ingen symptomer er nok like normalt! Så ikke uroe deg for det, bonusmamma!😇

 

Jeg har fått så tidlig time fordi jeg har diagnosen habituell abort, og da gir de tettere oppfølging for å skape mer trygghet.... Det er vel normalt å uroe seg endel de første ukene, men jeg har liksom bare negativ erfaring med dette, og da er det godt å ha en slik time nært forestående!😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg hunden til svigers skulle avsløre den lille hemmelighet vår :P Hun klikket da jeg kom inn ytterdøra, begynte å hoppe opp og ned rundt meg, luktet intenst på meg fra topp til tå (mens jeg diskre prøvde å dytte henne litt unna :P) og ville slikke på meg på hånden. Resten av besøket stod hun tett opp i bena mine og ville kose. Tror ikke svigerfar fikk med seg alt som skjedde, heldigvis, og svigermor var i dusjen da det stod på som verst. Vi ønsker jo å vente til etter uke 12 før vi deler nyheten...

 

Så dere andre kan jo ha dette i bakhodet dersom dere besøker noen som har hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11nov2014barn og bonusmamma: Hipp Hurra og velkommen hit!

Dette er også min første, så blir veldig spennende!

 

Symptomer så langt er ømme bryst, hyppig vannlating, veeeeeldig trøtt og sulten, hormonell.... gubben kaller meg bare for "hormoncella"! ellers prøver jeg og nyte det, så godt det lar seg gjøre! Skal på min første ul på fredag, veldig spent på hva som møter meg, men har ingen forventinger om å se hjertet så tidlig. Er da 6+0!

Så mye symptomer alt! åh, kjenner at jeg vil at det skal komme noe snart så jeg ikke bekymrer meg mer. ikke engang ømme bryst her... Så tidlig UL ja! Jeg driver å tenker på når jeg skal ta turen til legen og bli henvist til det, tenkte å vente så jeg får det i uke 8, for å helt sikkert få hørt hjertelyd, men nå blir jeg usikker.

Er 5+0 i morgen, så kanskje jeg bør bestille den legetimen snart da? Er så redd for å se tom fostersekk denne gangen også.. 

 

Her finnes det heller nesten ingen symptomer og legen fant en tom fostersekk hos meg i romjulen etter småblødninger over noen uker. Så kjenner følelsen .. Har fått time til tidlig ultralyd (privat) 18 mars, tiden frem til det føles evig.. Sliter med å gå på jobb på grunn av bekymringene, så håper tiden går fort :hjerte: Men satser på at det går heilt fint med november babyene våre :rolleyes: Skal bli godt når det har gått 12 uker og en kan slappe litt bedre av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som får ganske vondt når man hoster eller løfter noe tungt? Jeg begynner kanskje å tenke at jeg har svangerskap uttenfor livmoren. For det er så ømt.. Vet at det skal stikke å sånt, men ømt og sårt skal det være det ? :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ganske intense smerter, nesten krampaktig.... Forsvinner like fort som det kommer! Som hvis jeg nyser, kan jeg skrike høyt, og holde meg til magen! Jeg trodde ikke dette var normalt, men noen sier at det faktisk er veldig vondt! Å være gravid de første ukene! Våknet en natt av slike takvise smerter og det er verre en mensmurringer, som noen beskriver! Har roet seg betraktelig de siste dagene!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, Bonusmamma

9.

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn

12.

13.

14. junior&vesl@, monson

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Endret av DrømmeSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Fant ut at jeg var gravid igår! Termindatoen min er 16 November. Dette blir min første! <3

Endret av Malv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Håpet om nr 3 :-) og Malv!💚 vi er nå 14 stk her inne allerede! Kjempe artig!👏👏👏

 

1. Sunnisol

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4.

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, Bonusmamma

9.

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn

12.

13.

14. junior&vesl@, monson

15.

16. Malv

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...