Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syns det er så lenge til de magiske 12! 12 mai er eg der, tia går saakte..

Første mai er min magiske grense. :)

Har tidlig UL den andre, og straks vi har vært på den så kan vi fortelle. :)

Her er det ul på onsdag. Men skal vente en uke før storesøster får vite noe, å når hun veit, så får nok resten av bygda vite det rimelig kjapt. Er da litt over 11 uker..

Storesøster vet ikke noe ennå, skal ta henne med på ul. Hun er såpass stor, og kan å holde tett. ;)

Da pappaen hennes skulle ha barn med sin samboer sa hun ikke noe til noen (ikke engang meg :) ) før de begynte fortelle selv. :)

Er dere andre slik at dere skal fortelle alle med en gang grensen er nådd, eller skal dere ta det gradvis?

Vi har delt det med litt familie og noen venner. Jenta neste, og da sprer det seg selv. Hvor gammel er hun siden hun er så flink? Mi er 6, snart 7 og kunne nok aldri holdt tett om dette..

Fortsetter under...

Jeg er 10+5 og alle vet det her etter at jeg fortalte det til min mor. Og familien til kjæresten min vet det og de nærmeste vennene mine vet det. Men selvom så og si alle vet det før uke 12 så synes jeg at jeg klarte å holde det hemmelig i ganske lang tid. Hehe ;p kjæresten var hvertfall ikke flink til å holde kjeft haha :P på hans side fikk typ alle vite det nesten rett etter jeg og han filk vite det..

Jeg er 11+0 i dag, og her er det ingen som vet noe ennå. Har hatt utrolig lite plager og tror nok det har gjort det lettere å holde på hemmeligheten :o) Når vi har hatt tidlig ul 13+2 kommer vi til å begynne å fortelle -gleder oss veldig! Og ik minst gleder jeg meg til å slippe å være bekymret for å bli servert noe jeg ikke skal spise når vi er borte på middag og f.eks kunne spørre om bær o.l. som serveres er skyldt uten å virke heeelt mental.. ;-)

Vi har UL om en uke, når jeg er 11+6, og da kommer vi fortelle alle:) Mange vet, for jeg har vært så dårlig, men det er mange igjen som vi skal dele gleden med:) Teller nesten timer nå til den store dagen :D Snart kan vi lage en tråd i 2 trimester :D

Annonse

Er det flere enn meg som sliter med luftsmerter og treg mage?

Magen har vært et mareritt de siste dagene, og jeg vet snart ikke min arme råd :-P

Og tørste.. For ikke å glemme tørste.. Drakk tre liter vann Igor ettermiddag/kveld, og kunne godt ha vdrukket mer.. Kommer til å be legen om å teste urinen min for svangerskapsdiabetes på onsdag, særlig siden jeg er i risikogruppen..

Syns også det begynner å bli slitsomt med trøttheten.. Gleder meg til den slipper!

Sånn, det var dagens sutring :-P

Magen har vært et mareritt de siste dagene, og jeg vet snart ikke min arme råd :-P

Og tørste.. For ikke å glemme tørste.. Drakk tre liter vann Igor ettermiddag/kveld, og kunne godt ha vdrukket mer.. Kommer til å be legen om å teste urinen min for svangerskapsdiabetes på onsdag, særlig siden jeg er i risikogruppen..

Syns også det begynner å bli slitsomt med trøttheten.. Gleder meg til den slipper!

Jeg har også hatt masse problemer med treg mage. For meg er det dette som fungerer: 

1. Fiberrik mat til frokost (f.eks. musli med havrekli, linfrø og kulturmelk)

2. To spiseskjeer med linfrøolje hver dag som "smører tarmen" (helsekost har dette, fikk anbefalt av jordmor)

3. Probiotika for treg mage, to kapsler hver dag (Nycomed, apotek)

Endret av Silhouette

Ja, luftsmerter og treg mage her også... Samt tørst som bare det fortsatt. Jeg sjekket opp det når jeg var 9+5, men da var ettermiddagen og p-glukosen på 4,7, så det var jo kjempebra. Så diabetes er nok ikke grunnen til at jeg er tørst. Men slitsomt er det, man må jo tisse hele tiden også. Kjempetrøtt er jeg også, ligger på sofaen fra jeg kommer hjem til jeg går å legger meg, kunne ikke falt meg inn å gjøre annet enn det (og å gå på tisse).

Så du er ikke alene :) Men jeg har hørt at "alt" skal bli så mye bedre etter 12+0, så det er bare å vente til det:) Da burde vel den berømte graviditetsgløden komme eller?;)

Har ikke hatt så mye luft i magen, men kan ikke huske sist jeg var på do...

Men har også elendig apetitt for tiden, så sliter litt med å få i meg noe særlig.

Den mest overveldende trøttheten er heldigvis over, og har generelt lite symptomer for tiden. Ømme og tunge bryster, problemer med hoftene og generelt uvell uten å være direkte kvalm. Synes ikke det er mye å klage over.

Største problemet er hoftene, men skal ringe legen i morgen, og håper da på henvisning til fysio eller kiropraktor, og at det skal gjøre susen. :)

Graviditetsglød my ass:-P har ikke sett mye til den :-P

Godt å høre jeg ikke alene om mine plager! Skal prøve den olja.. Og kjøpe noen svisker imorra så vi får i gang noe her :-P

Var forøvrig og hilste på babyen til venninna mi, hun fødte for to dager siden! Helt utrolig hvor små og nuskete de er.. Tenk at om bare noen måneder skal vi ha en slik også :-)

Åååh er det noen her som har prøvd amgelsounds? Jeg har prøvd flere ganger tidligere men da var jeg ikke langt på vei så nle heller ikke bekymret. Men nå er jeg 10+6 og hører enda ikke babyen bare blodet til livmor jeg finner. . Frustrert! !

Annonse

Åååh er det noen her som har prøvd amgelsounds? Jeg har prøvd flere ganger tidligere men da var jeg ikke langt på vei så nle heller ikke bekymret. Men nå er jeg 10+6 og hører enda ikke babyen bare blodet til livmor jeg finner. . Frustrert! !

Jeg har hørt lyden siden 9+4, er nå 10+5. Men har oppdaget ett og annet, bla så er det umulig å høre noe om tarmen er full, for den sperrer for og absorberer all lyd. Også flytter reka på seg nå (det gjorde den ikke de første par dagene). Og lyden er laaangt nede, rett i overkant av skambenet. Under hårfestet rett og slett. Lette alt for høyt opp de første gangene, og på feil tid (mens det feks var urin i blæra, eller etter jeg hadde spist (mye rumling). Så; sørg for tom blære og tarm, ikke spis først og let lengre ned enn du tror. Så dukker den opp ;) 

Ser at jeg ikke er alene med luftplager her! Ellers veksler det veldig mellom hard og løs mage. Herlige detaljer, hehe;p Ellers føler jeg meg i ganske fin form. Er ganske trøtt da, så er spent på hvordan det skal gå på nattevakt i natt! Skal på UL på fredag( er da 9+6) så om alt går etter planer forteller jeg sjefen min neste mandag og ber om tilrettelegging fra natt til dag. Kommer nok til å vente med å fortelle resten av familien til uke 12:) Gleder meg!!:D

Jeg har hørt lyden siden 9+4, er nå 10+5. Men har oppdaget ett og annet, bla så er det umulig å høre noe om tarmen er full, for den sperrer for og absorberer all lyd. Også flytter reka på seg nå (det gjorde den ikke de første par dagene). Og lyden er laaangt nede, rett i overkant av skambenet. Under hårfestet rett og slett. Lette alt for høyt opp de første gangene, og på feil tid (mens det feks var urin i blæra, eller etter jeg hadde spist (mye rumling). Så; sørg for tom blære og tarm, ikke spis først og let lengre ned enn du tror. Så dukker den opp ;)
Takk for tips!:) nå har jeg jo spist igjen så da utgår det for i dag. Men skal prøve i morgen tidlig :)

Hei alle sammen! Må bare fortelle at formen min er blitt mye bedre! Er 13+4 i dag og de siste ukene har formen vært stigende. Har mer energi, bedre humør og kvalmen er borte. Av en eller annen grunn brekker jeg meg mer enn før, men helst på morgenen!? Men alt i alt, er dette en enorm forbedring. Føler at jeg er blitt frisk:) Håper dere andre også kommer dere nå når 2.trimester nærmer seg!

Monson, legen min klarte ikke å finne hjertelyden da jeg var inne i uke 12. Det kan være vanskelig! På ul viste jordmor meg hvor rett du må holde måleren for å finne lyden. Det var ikke enkelt! Men det går nok etter hvert:) Hold oss oppdatert!

Er så dødstrett i dag... Ikke pga svangerskapet, men pga legevakten...

Hadde litt stikking i brystet i går, og på kvelden fikk jeg smerter utover venstrearmen. Ringte mest til legevakten for å få beskjed om at det neppe var noe, siden begge deler gikk fort over, skjedde med flere timers mellomrom, og siden jeg ikke følte meg spesielt dårlig.

Men siden gravide har større risiko for blodpropp så ville de helst at jeg skulle ta turen.

Kom til legevakten litt før 23, var ferdig med EKG ca 23.30, og så var det bare å vente.

Og vente. EKG'en så helt fin ut, og siden den gjorde det så var jeg ikke lenger priorotert paisent.

Hvilket betydde at jeg måtte vente helt til 01.30 for å få 30 sekunder hos legen og beskjed om at den var så fin som man kunne forvente hos en unge og frisk kvinne...

Kjente at det kokte litt da... Vi sjekket med syeksøster underveis om det virkelig var nødvendig for oss å sitte og vente på dette, men hun syntes det var veldig viktig at vi snakket med legen før vi dro hjem.

Greit nok at man heller skal sjekke en gang for mye enn en for lite, men jeg skal være rimelig dårlig før jeg ringer legevakten igjen! Tragisk at legevakten i en stor norsk by ikke har økonomi til mer enn en lege på vakt...

Oppskrift som får fart på avløpet: 

1 boks svisker og 5 ss linfrø kokes opp med vann slik at det dekker sviskene og litt til. La småputre til sviskene er myke, 5-10 min. Ta av plata og mos med stavmikser. Spis to-tre ss til frokost og kvelds, forebyggende. Mengden kan dobles, og vel så det ved behov (full stopp). Kan tilsettes feks yoghurt eller grøt, men smaker ok nok til å spises naturell også. Evt som dessert med fløte og litt sukker på ;)   

Denne blandinga har vi gitt til rullestolbrukere på jobb og jeg har selv prøvd den, og den får absolutt fart på systemet, og er bra som vedlikeholdssmurning. 

Oppskrift som får fart på avløpet:

1 boks svisker og 5 ss linfrø kokes opp med vann slik at det dekker sviskene og litt til. La småputre til sviskene er myke, 5-10 min. Ta av plata og mos med stavmikser. Spis to-tre ss til frokost og kvelds, forebyggende. Mengden kan dobles, og vel så det ved behov (full stopp). Kan tilsettes feks yoghurt eller grøt, men smaker ok nok til å spises naturell også. Evt som dessert med fløte og litt sukker på ;)

Denne blandinga har vi gitt til rullestolbrukere på jobb og jeg har selv prøvd den, og den får absolutt fart på systemet, og er bra som vedlikeholdssmurning.

Svisker har av en eller anna grunn aldri funket på meg :-/

Hei!

Jeg har fulgt forumet en liten stund og vurdert å melde meg inn. Men har ønsket å vente til det har gått opp for meg at jeg virkelig er gravid. Er i begynnelsen av 30 årene og bor i Oslo. Trist med alle som har mistet og utrolig hyggelig med de som gleder seg over fremgang. Har fulgt venninner som har blitt gravide etter kort tid, mens vi har forsøkt en liten evighet før jeg tenkte på alt annet enn å bli gravid, og da var det gjort. Jeg vurderte tom blære- og livmorsfremfall, UVI og før jeg tok jeg graviditetestest og jublet når når den var positiv og da var jeg nok 7 uker på vei. Er nå i uke 8+4 og har ikke barn fra før. Har vel stort sett alle symptomene i boka, men heldigvis ikke alle samtidig. Håper noen kan legge meg til på lista. Håper det er plass til en til her inne og at noen kan legge meg til på lista. Termin 30 november foreløpig. (Vet ikke helt hvordan jeg legger meg til fra nettbrett) Så veldig takknemlig hvis noen kan gjøre det for meg.

Er så dødstrett i dag... Ikke pga svangerskapet, men pga legevakten...

Hadde litt stikking i brystet i går, og på kvelden fikk jeg smerter utover venstrearmen. Ringte mest til legevakten for å få beskjed om at det neppe var noe, siden begge deler gikk fort over, skjedde med flere timers mellomrom, og siden jeg ikke følte meg spesielt dårlig.

Men siden gravide har større risiko for blodpropp så ville de helst at jeg skulle ta turen.

Kom til legevakten litt før 23, var ferdig med EKG ca 23.30, og så var det bare å vente.

Og vente. EKG'en så helt fin ut, og siden den gjorde det så var jeg ikke lenger priorotert paisent.

Hvilket betydde at jeg måtte vente helt til 01.30 for å få 30 sekunder hos legen og beskjed om at den var så fin som man kunne forvente hos en unge og frisk kvinne...

Kjente at det kokte litt da... Vi sjekket med syeksøster underveis om det virkelig var nødvendig for oss å sitte og vente på dette, men hun syntes det var veldig viktig at vi snakket med legen før vi dro hjem.

Greit nok at man heller skal sjekke en gang for mye enn en for lite, men jeg skal være rimelig dårlig før jeg ringer legevakten igjen! Tragisk at legevakten i en stor norsk by ikke har økonomi til mer enn en lege på vakt...[/quote

Herregud, ikke rart du er gåen! Men superdeilig at det ikke var noe galt da! Får du slapphet litt av i dag og hentet deg inn eller?

velkommen Challe :-) Da er du på lista.

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28.

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Herregud, ikke rart du er gåen! Men superdeilig at det ikke var noe galt da! Får du slapphet litt av i dag og hentet deg inn eller?

Nja, slitsom dag på jobb. Sjefen kom inn til meg på slutten av dagen, og ville vite hvordan det hadde gått i dag, siden jeg var syk før påske. Da jeg ble sykemeldt før påske så sendte hun melding og spurte hva jeg var sykemeldt for, noe jeg ikke ville fortelle henne (hun har ikke rett på å få vite det, og det er hun klar over) og under dagens samtale slenger hun ut "du er ikke gravid vell?" Jeg fikk stotret frem at det var jeg ikke så vidt jeg viste osv, men syntes det var vemmelig å måtte lyve.

Ingen vet om graviditeten ennå, og hun er ikke den første jeg ønsker å dele det med.

Syntes det var litt drøyt å spørre om det når hun strengt tatt ikke har lov å spørre, samt at jeg allerede ikke har villet fortelle henne hva jeg var sykemeldt for.

Finn melding av den kommende farmoren om at det nå hadde kommet et nytt lam, så kom nettopp derifra en tur.

Det var dagens opptur. Gøy med dyr, og familien til kjæresten er kjempekoselige.

Men tror hun har sine mistanker... Hun ser så utrolig lur ut, og smiler veldig til oss for tiden...

Men blir tidlig seng i dag, så blir jeg nok mer uthvilt til i morgen. :)

Håper dere andre har en super dag? :)

Så stas med noen nye, Challe! Alltid plass, og alle er mer enn velkomne! :)

Mange flotte og fornuftige damer her, så krysser fingrene for at du føler deg velkommen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...