Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Ok, da stuper jeg inn i forumverden med alskens hormoner og symptomer og angst. Hadde egentlig tenkt å drøye i tilfelle rottefelle, men så ble jeg liggende her med influensa og da ble det brått Bim på meg likevel. Anyway. Jeg har menstermin sånn rundtom mellom 17. og 20. oktober...Så da er jeg jo noen knappe uker på vei. Gjorde SELVSAGT den o´store feilen i dag, å ta clearblue sin ukesindikatortest - selvfølgelig ikke på morgenurin som det sto, men heller på knappe to timer gammel tynn urin... og testen viste 2-3 uker, selv om jeg er noe sånt som 5+5 i dag... (og da burde den vel egentlig vist 3+ eller..?) Så ble jeg stressa da..ikke veldig, men sånn nok til at jeg bestemte meg for å søke etter støttende ord her inne ;) Hadde lovet meg å ta det hele med knusende ro denne gangen, men så hadde det jo vært fint om spiren klora seg fast, og da ble jeg brått litt svett av dette lell. Har heller ikke særlig mye symptomer, men det har jeg tenkt var pga det er så tidlig enda. Bahhh.... Måtte bare lufte litt. Sånn kræsjlanding inn i forumet. Sorry for det! Hei alle, her kommer nok en hormonbombe :fnise:

 

Det er veldig viktig at den tas med morgenurin, så få mannen til å kjøpe en til også tar du den en annen dag =) Første gang jeg tok den (med morgenurin) trodde jeg at det kom til å stå 3+ (for 1 uke siden), men det stod ikke 3+ før jeg sjekket i dag tidlig :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev tidligere i dag om at jeg tror jeg mister nå.. Nå blør jeg endel, men ikke friskt blo enda heller, ikke klomper eller noe. Men mer lyserosa blod, ikke smerter.. Er fortsatt kvalm, vondt i puppene og trøtt. Ringte legen å han sa at det sikkert er SA og at jeg bare må vente å se hvordan det går, og at jeg må la kroppen gjøre jobben sin.. Skal jeg bare ligge her å vente da?? Drittdag! :(

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i dag om at jeg tror jeg mister nå.. Nå blør jeg endel, men ikke friskt blo enda heller, ikke klomper eller noe. Men mer lyserosa blod, ikke smerter.. Er fortsatt kvalm, vondt i puppene og trøtt. Ringte legen å han sa at det sikkert er SA og at jeg bare må vente å se hvordan det går, og at jeg må la kroppen gjøre jobben sin.. Skal jeg bare ligge her å vente da?? Drittdag! :(

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Uffda.. Skjønner godt at du har det kjipt, usikkerheten er det aller værste. Synes det er merkelig at legen din så enkelt konkluderer med SA, men det er jo, desverre, ikke annet å gjøre enn å vente og se. Synes du kunne fått en UL da, for å være på den sikkre siden.

 

Hadde ved mitt første svangerskap jevnlige blødninger i begynnelsen, ala mens, videre i svangerskapet hadde jeg også flere småblødninger, alt helt normalt, grunnet svake slimhinner. Spottet litt når mens skulle vært her og blør lettere neseblod, denne gangen også.

 

X'er fingre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i dag om at jeg tror jeg mister nå.. Nå blør jeg endel, men ikke friskt blo enda heller, ikke klomper eller noe. Men mer lyserosa blod, ikke smerter.. Er fortsatt kvalm, vondt i puppene og trøtt. Ringte legen å han sa at det sikkert er SA og at jeg bare må vente å se hvordan det går, og at jeg må la kroppen gjøre jobben sin.. Skal jeg bare ligge her å vente da?? Drittdag! :(

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Hei!

Synes det er dumt at legen konkluderer med SA ja! Det er jo mange som blør litt, eller mer ila et svangerskap. Forrige svangerskap begynte jeg å blø da jeg var ca. 5+4, friskt blod. Ble sendt på innvendig UL, der såg de plommesekken, men at det var litt for tidlig å se.. Måtte bare vente, men x antall uker seinere fødte jeg en nydelig gutt! Så, det trenger ikke være en SA. En jeg kjente, ho hadde menslignende blødninger i begge svangerskap. Skjønner at du er redd og bekymra, men jeg krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skrev tidligere i dag om at jeg tror jeg mister nå.. Nå blør jeg endel, men ikke friskt blo enda heller, ikke klomper eller noe. Men mer lyserosa blod, ikke smerter.. Er fortsatt kvalm, vondt i puppene og trøtt. Ringte legen å han sa at det sikkert er SA og at jeg bare må vente å se hvordan det går, og at jeg må la kroppen gjøre jobben sin.. Skal jeg bare ligge her å vente da?? Drittdag! :(

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Hei!

Synes det er dumt at legen konkluderer med SA ja! Det er jo mange som blør litt, eller mer ila et svangerskap. Forrige svangerskap begynte jeg å blø da jeg var ca. 5+4, friskt blod. Ble sendt på innvendig UL, der såg de plommesekken, men at det var litt for tidlig å se.. Måtte bare vente, men x antall uker seinere fødte jeg en nydelig gutt! Så, det trenger ikke være en SA. En jeg kjente, ho hadde menslignende blødninger i begge svangerskap. Skjønner at du er redd og bekymra, men jeg krysser fingrene for deg :-)

 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei damer :)

 

Det har vært stille fra meg på ei lita stund, har ikke hatt så veldig gode dager i det siste. Fikk flyttet frem UL til i dag og der fikk vi se et bankende hjerte. I egglederen. Så jeg sitter i skrivende stund og venter på legen og en operasjon for å fjerne fosteret og den ene egglederen.. :(

 

Så da forlater jeg gruppa og tar en pause fra prøvinga! Tar nok noen måneder før vi er klare igjen tipper jeg, heldigvis har vi mye som skjer fremover :)

 

Lykke til alle sammen :)

Uff :( Masse masse lykke til fremover!

 

Å stakkars deg!!!! Masse lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser det ut som jeg mister :(

 

Kommer endel brunlig veske på papiret, ser nesten ut som gammelt blod, men ikke friskt blod.. Det er vel starten på SA? :( Dette blir en trist dag kjenner jeg :( Er 2 dager unna å være 8 uker...

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Hei! Det er ikke sikkert! Mitt første svangerskap, for x antall år siden, hadde jeg brunlig blod, mest på papiret, så det kan like gjerne være at det går bra! Hold håpet oppe!!! Kontakt legen dersom du er bekymra! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Vært stille fra meg i det siste.. Var hos legen nå i sta og fikk sykemelding ut uka grunnet øvre luftveisinfeksjon. Fikk samtidig tatt opp at jeg har blødd litt flere ganger de siste 2 ukene. Han tok en rask UL mens jeg var hos han. Han kunne se at livmoren var forstørret og han så plommesekken... Men han klarte ikke se noe inni den.. Jeg ble derfor henvist til gynekologisk poliklinikk så de kan se litt mer ordentlig der. Skal dit på mandag. Tok hcg- prøve i dag, og skal tilbake på fredag for å ta en ny prøve da. Han sa jeg måtte forberede meg på at det kanskje var en MA. Jeg har hatt en dårlig følelse pga flere blødninger, så jeg er egentlig innstilt på at dette ikke går så bra.. Men samtidig så er det jo første gang jeg er gravid, og jeg har ingenting å sammenligne med. Er bare glad for at ting blir undersøkt skikkelig nå, så får man se hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Vært stille fra meg i det siste.. Var hos legen nå i sta og fikk sykemelding ut uka grunnet øvre luftveisinfeksjon. Fikk samtidig tatt opp at jeg har blødd litt flere ganger de siste 2 ukene. Han tok en rask UL mens jeg var hos han. Han kunne se at livmoren var forstørret og han så plommesekken... Men han klarte ikke se noe inni den.. Jeg ble derfor henvist til gynekologisk poliklinikk så de kan se litt mer ordentlig der. Skal dit på mandag. Tok hcg- prøve i dag, og skal tilbake på fredag for å ta en ny prøve da. Han sa jeg måtte forberede meg på at det kanskje var en MA. Jeg har hatt en dårlig følelse pga flere blødninger, så jeg er egentlig innstilt på at dette ikke går så bra.. Men samtidig så er det jo første gang jeg er gravid, og jeg har ingenting å sammenligne med. Er bare glad for at ting blir undersøkt skikkelig nå, så får man se hvordan det går:)

Krysser fingrene for at det går bra!

 

Jeg er usikker på om det er noe særlig forskjell - men kan det være at en innvendig ultralyd kan gi ett sikrere resultat? I og med at det er så tidlig ennå?

Endret av Hjartevenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg sånne armbånd som skal hjelpe mot kvalme. Seaband heter de. Og jeg tror sannelig at de virker!! Har ikke gått så lenge med de men formen er ganske bra nå. Fikk i meg middag og alt. Nå har jeg vært flink å spise nå og pleier å føle meg bedre etter middag, men håper de fortsetter å funke om en halvtimes tid når middagen er fordøyd. Det er så deilig med øyeblikk hvor en ikke er kvalm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også kvalmen overveldende fra morgen til kveld. Klarer ikke få i meg nok mat og drikke og er kvalm hele tiden. Spydde 4 ganger i går, 2 i dag. Hadde det ikke så ille med de to forrige. Håper det gir seg snart. I tillegg har gutten min på 7 fått akutt skolevegring og har vært hjemme i 3 uker nå, så vi må undervise han hjemme. Hadde jeg visst dette så hadde jeg nok ikke gått på med nr. 3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MATLEI!

 

Er det andre her inne som sliter med å finne noe fristende mat å spise?
Jeg har ikke lyst på NOE mat akkurat nå, tips taes imot med takk!

:kokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MATLEI!

 

Er det andre her inne som sliter med å finne noe fristende mat å spise?

Jeg har ikke lyst på NOE mat akkurat nå, tips taes imot med takk!

:kokk:

 

Osteloff! Med ost og skinke! Jeg har samme problem akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykt matlei for tiden :( Aner inne hva jeg vil ha til frokost og lunsj og middag :(

 

Ble akutt dårlig i magen i stad, idet jeg skulle til å spise middag ... Vet ikke helt hva som skjer, hadde sykt vondt i magen rett i forkant og var nervøs for SA :( Har ikke blødd noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MATLEI!

 

Er det andre her inne som sliter med å finne noe fristende mat å spise?

Jeg har ikke lyst på NOE mat akkurat nå, tips taes imot med takk!

:kokk:

Osteloff! Med ost og skinke! Jeg har samme problem akkurat nå :)

 

Takk for tips, er det noe du baker selv eller?!

Jeg har funnet ut at hvitløksbaguetter med ruccola og skinke på er digg.

I dag ble det til at jeg lagde meg en frisk salat med kokt skinke, ruccola/kinakål, fullkornsris, agurk, mais, paprika, oliven, parmesan, rødløk og dressing/rømme, det smakte digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykt matlei for tiden :( Aner inne hva jeg vil ha til frokost og lunsj og middag :(

 

Ble akutt dårlig i magen i stad, idet jeg skulle til å spise middag ... Vet ikke helt hva som skjer, hadde sykt vondt i magen rett i forkant og var nervøs for SA :( Har ikke blødd noe enda.

Hmm det kan jo bare være tamene/fordøyelsen som er litt i ulage, luftsmerter?

Det er fort gjort å få hard eller løs mage nå :P

Tenk positivt, og ikke tenk det værste selv om magen er litt "uttafor" :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

MATLEI!

 

Er det andre her inne som sliter med å finne noe fristende mat å spise?

Jeg har ikke lyst på NOE mat akkurat nå, tips taes imot med takk! :kokk:

 

Osteloff! Med ost og skinke! Jeg har samme problem akkurat nå :)

Takk for tips, er det noe du baker selv eller?!

 

Jeg har funnet ut at hvitløksbaguetter med ruccola og skinke på er digg.

I dag ble det til at jeg lagde meg en frisk salat med kokt skinke, ruccola/kinakål, fullkornsris, agurk, mais, paprika, oliven, parmesan, rødløk og dressing/rømme, det smakte digg!

Hjemmebakt, ja.. Nå fikk jeg stjerner i øyene her..!;) foreløpig holder butikkvarianten:) middagen din hørtes skikkelig god ut! Her går det i alt mulig rart som man har lyst på der og da. Biffsalat med nudler igår, tacosalat idag, har en greie for sukkererter og paprika om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke helt bra ut! Er det ikke bedre å holde seg hjemme? :-)

 

Jeg sliter med at jeg er veldig svimmel, i tillegg til kvalmen. Føles som å være fyllesyk på en båt, med masse bølger. Helt pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei må jo på jobb. Mye å gjøre! Selv om jeg føler jeg får gjort altfor lite med den tiden jeg har igjen på jobb nå etter sykemelding. Men men. Får gjort litt og kan ikke gjøre så mye mer... Det er heldigvis ganske korte greie dager og kan komme sent om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i Oktober 2014

1. Oslomama, Lillelura *GRAVID*, Familiepå6!?, Mrs-impatient
2. April*jente, *Lykke**
3.Pion, Ocean™, Twinkel
4. K.Marie, "KlaraKu"

5. Skogsjenta90
6. Hjartevenn
7. Kosmama

8. Andrea2
10. Sokkedyret, -Blåklokke-
11. FrøkenUgla, Jønimi, Sienna85
15. 1h11h1
16. MillaMol, Syrin84
17. Snelafel, Sirkus85

18. *flux*, LinnChristin

29. gamlebyen

 

Skreiv meg på her, eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...