Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

 

Var hos legen i dag å fikk sykmelding ut neste uke, sliter veldig med kvalme. Ikke noe gøy å bli sykmeldt allerede nå (er 6+2), men å skal gå på jobb på sykehjem med alle luktene osv når man er så kvalm å går å brekker seg er ikke noe jeg kommer til å klare. Er også veldig svimmel, slapp å sliter litt med hodepine, føles nesten som influensa..

Kvalmen er verst om morgenen, men varer utover heeele dagen. Noen som har noen tips om hva som hjelper mot kvalme? :) Og til dere som har vært gravid før, hvor lenge var dere kvalme?

Hei,

jeg har det akkurat som du, er 7+0 i dag, blæh...er som å gå konstant fyllesyk hehehe :P

Skal til fastlegen i mrg og satser på sykemelding ut uka allefall...høre hva legen sier om videre, ikke lett å fungere i jobb når man har det slik.

 

Jeg har det også værst på morgen/formiddag.

Hittil har jeg funnet ut at det er greit med et nystekt rundstykke med brunost/syltetøy, sitronbrus funker bra, blåbærsaft, kjøttsuppe, pasta med pesto, "kick" (selv om lakris ikke er så bra i store mengder).

Har mest lyst på saltmat egentlig...fisk og kylling frister ikke i det hele tatt :-/

 

Har du funnet noe som fønker så langt?

 

Ja, det er faktisk akkurat som å være fyllesyk! Huff :)

Her er det mest salte ting som frister, saltkjeks, potetgull osv.. Banan blir det som oftes til frokost, å nudler (mest søet) litt utpå dagen. Ellers har ikke smoothie vært så dumt :) Er egentlig veldig glad i søtsaker, men det frister ingenting for tiden! Spiste osteloff med ost i toastjernet for ett par dager siden, å det føltes ut som det beste jeg noen gang hadde spist, men når jeg tenker på det nå får jeg mest lyst til å kaste opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke dere legge meg til som venn på fb så legger jeg dere inn som medlemmer på gruppa :) den er hemmelig så går ikke ann å søkes opp :) vi må være venner for at jeg skal kunne legge dere inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke dere legge meg til som venn på fb så legger jeg dere inn som medlemmer på gruppa :) den er hemmelig så går ikke ann å søkes opp :) vi må være venner for at jeg skal kunne legge dere inn :)

Hva heter du på facebook? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det blitt oprettet en hemmelig gruppe på face for de som vil bli med :D håper så mange som mulig har lyst til å samles der :) kontakt meg eller kristin92 på pm her så legger vi dere inn på gruppen på face :) Hjertlig velkommen er dere alle Oktobermammaer 2014 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist å høre Sienna!:-( håper alt går bra med deg, og husk at du må ikke miste håpet! <3 masse tanker til deg herfra!

 

Gratulerer til alle nye som er kommet til gruppen! Har vært lite aktiv grunnet ekstremt mye kvalme og oppkast den siste uken, men fikk hentet ut Afipran igår, noe som hjelper masse på kvalmen min! Så idag har jeg fått i meg middag for første gang på nesten TO(!!!) uker!:-)

Ellers så har jeg besøk av mamsen, så blir å bruke litt ekstra tid med henne, noe som resulterer i lite nett-tid! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det. Tom livmor. Enten tidlig abort el graviditet utenfor. Blør ikke annet enn brun utflod, og har hatt gravid 1-2 på digital i 2 uker, så tror jeg er gravid utenfor. Forferdelig lei meg nå. Venter på å ta hcg prøve, må ta i dag, fredag og mandag. Stiger det er det utenfor. Hun mente man ikke måtte vente 3 mnd med å bli gravid igjen, hvis man fikk cellegift, men er nå ikke det jeg har lest. Må de operere må jeg nok kuttes mye opp for at de skal komme til. Redd for at den ene egglederen min kanskje allerede er ødelagt og at den andre skal ryke til nå... Har prøvd å få sjekket egglederne 3 ganger, men ingen har klart det pga sammenvoksningene. Det var jo også derfor kirurgen som prøvde å ta lap på meg sa at jeg nok aldri ville beli gravid uten prøverør pga sammenvoksningene. Så motbeviste jeg ham å ble gravid 3 ganger..... men kanskje det aldri går igjen hvis noe blir ødelagt nå. vil ut her fra nå, gå i bilen å hulke....

Veldig trist å høre.. håper du har noen i nærheten du kan snakke med og grine litt samen med!

Jeg har troen på dere og det vil nok skje for dere også!

prøv å slappe av og ta en dag av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist å høre Sienna!:-( håper alt går bra med deg, og husk at du må ikke miste håpet! <3 masse tanker til deg herfra!

 

Gratulerer til alle nye som er kommet til gruppen! Har vært lite aktiv grunnet ekstremt mye kvalme og oppkast den siste uken, men fikk hentet ut Afipran igår, noe som hjelper masse på kvalmen min! Så idag har jeg fått i meg middag for første gang på nesten TO(!!!) uker!:-)

Ellers så har jeg besøk av mamsen, så blir å bruke litt ekstra tid med henne, noe som resulterer i lite nett-tid! :-)

Når jeg var hos legen i går fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få noe for kvalmen.. Men det er altså mulig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har kvalmen kommet her også. 6+4 i dag og jeg har hatt en dårlig morgen. Følte meg syk når jeg våknet i dag. Vondt og kvalm og trøtt og uvel. Og grinete. Fikk frokost på sengen og følte meg litt bedre mm fortsatt litt uggen. Er på vei til jobb nå. Dette kan bli noen tunge uker! Godt jeg har en snill mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, så trist å høre Sienna!:-( håper alt går bra med deg, og husk at du må ikke miste håpet! <3 masse tanker til deg herfra!

 

Gratulerer til alle nye som er kommet til gruppen! Har vært lite aktiv grunnet ekstremt mye kvalme og oppkast den siste uken, men fikk hentet ut Afipran igår, noe som hjelper masse på kvalmen min! Så idag har jeg fått i meg middag for første gang på nesten TO(!!!) uker!:-)

Ellers så har jeg besøk av mamsen, så blir å bruke litt ekstra tid med henne, noe som resulterer i lite nett-tid! :-)

Når jeg var hos legen i går fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få noe for kvalmen.. Men det er altså mulig? :-)

 

Ja, jeg har fått Afipran :) Så er bare å si du vil ha det, hvis du sliter veldig med kvalme og oppkast.. Jeg gikk den 3,5 kg på en uke, og null føde what so ever, så derfor fikk jeg det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG jeg er så kvalm! Får ikke gjort noenting på jobb! Bare sitter her og stirrer i luften og ønsker at tiden skal gå fort og at jeg ikke skal spy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ei test i går jeg sånn digital med uker, regnet ut ca det jeg tror er rett, er 5+1 i dag og testen sa 2-3 uker.

det er vel rett eller? skal vel beregne fosteret som 2uker yngre enn sin egen ukes beregning.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer har dere?

 

Jeg er 4+5 ca, har fått større pupper som er veldig vonde hvis noen/noe kommer borti, oppblåst mage, stikninger/strekninger som river og sliter nederst i magen, veldig trøtt og tiltaksløs, uteblitt mens og 2 stk positiv graviditetstester :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Endelig tør jeg melde meg inn her. Jeg tenkte jeg skulle vente til etter tidlig ultralyd for å være sikker på at det er liv.. Og det var det. Jeg har tvillinger i magen! Mistanken har vært der pga elendig form og stort søvnbehov. Jeg har vært så bekymret og nesten ikke fått sove de siste nettene, så det var en enorm lettelse å se liv på ultralyd igår. Jeg er 7+3, men ifølge tidlig ultralyd 8 uker. Jeg har mistet i tidlig sa (uke 5-6 )flere ganger og hadde en MA i uke 10 i fjor, så tar ingen ting på forskudd. Men denne gangen skal det gå!

Er det flere som venter tvillinger her? Det har IKKE gått opp for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer har dere?

 

Jeg er 4+5 ca, har fått større pupper som er veldig vonde hvis noen/noe kommer borti, oppblåst mage, stikninger/strekninger som river og sliter nederst i magen, veldig trøtt og tiltaksløs, uteblitt mens og 2 stk positiv graviditetstester :-)

Jeg trodde jeg hadde mensensmerter, så gikk å ventet på mensen :) Ellers blir jeg bare mer å mer kvalm, er svimmel og veldig slapp! Føles ut som jeg er fyllesyk :P Litt vondt i den ene puppen bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Endelig tør jeg melde meg inn her. Jeg tenkte jeg skulle vente til etter tidlig ultralyd for å være sikker på at det er liv.. Og det var det. Jeg har tvillinger i magen! Mistanken har vært der pga elendig form og stort søvnbehov. Jeg har vært så bekymret og nesten ikke fått sove de siste nettene, så det var en enorm lettelse å se liv på ultralyd igår. Jeg er 7+3, men ifølge tidlig ultralyd 8 uker. Jeg har mistet i tidlig sa (uke 5-6 )flere ganger og hadde en MA i uke 10 i fjor, så tar ingen ting på forskudd. Men denne gangen skal det gå!

Er det flere som venter tvillinger her? Det har IKKE gått opp for meg..

Oi spennende med tvillinger da! Er det første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilke symptomer har dere?

 

Jeg er 4+5 ca, har fått større pupper som er veldig vonde hvis noen/noe kommer borti, oppblåst mage, stikninger/strekninger som river og sliter nederst i magen, veldig trøtt og tiltaksløs, uteblitt mens og 2 stk positiv graviditetstester :-)

Jeg trodde jeg hadde mensensmerter, så gikk å ventet på mensen :) Ellers blir jeg bare mer å mer kvalm, er svimmel og veldig slapp! Føles ut som jeg er fyllesyk :P Litt vondt i den ene puppen bare.

Mye av det samme her! 6+4 og jeg har veldig vonde og tunge pupper. Tror de er litt større. Kan våkne om natten hvis jeg kommer borti.

Kvalmen har kommet nå denne uken og blitt litt og litt verre. Kastet opp en gang. Skikkelig dårlig i natt og i dag tidlig og uggen frem til sånn 14 tiden i dag. Og så er jeg trøttere.

Har hatt en del "menssmerter" og stikkinger. Mindre av det de siste to dagene.

Følte meg litt hormonell i går og i dag tidlig. Følte for å grine uten at det var noe.

Og konsentrasjonsvansker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei datter fra før som får tvillinger i 6 årsgave hvis alt går etter planen. :)

Ååååh så kjekt og spennende med tvillinger da :-) merket du tidlig symptomer på graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et ivf forsøk, så fulgte godt med på symptomer. Oppblåst, sliten og trøtt veldig tidlig. Merker at jeg må ha mat med en gang jeg står opp og mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...