Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem i går og mann og sønn stinka hvitløk. Æsj. Han måtte flytte seg bort fra meg i sofaen. I dag spurte han meg om han luktet bedre i dag. Dessverre ikke :( alle lukter er pyton. Til og med yogurt gjorde meg kvalm i morges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei damer :)

 

Det har vært stille fra meg på ei lita stund, har ikke hatt så veldig gode dager i det siste. Fikk flyttet frem UL til i dag og der fikk vi se et bankende hjerte. I egglederen. Så jeg sitter i skrivende stund og venter på legen og en operasjon for å fjerne fosteret og den ene egglederen.. :(

 

Så da forlater jeg gruppa og tar en pause fra prøvinga! Tar nok noen måneder før vi er klare igjen tipper jeg, heldigvis har vi mye som skjer fremover :)

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Det har vært stille fra meg på ei lita stund, har ikke hatt så veldig gode dager i det siste. Fikk flyttet frem UL til i dag og der fikk vi se et bankende hjerte. I egglederen. Så jeg sitter i skrivende stund og venter på legen og en operasjon for å fjerne fosteret og den ene egglederen.. :(

 

Så da forlater jeg gruppa og tar en pause fra prøvinga! Tar nok noen måneder før vi er klare igjen tipper jeg, heldigvis har vi mye som skjer fremover :)

 

Lykke til alle sammen :)

Huffda... Dere må ha masse lykke til, sender over noen klemmer og goe tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kontroll på hcg-stigningen?

Jeg tok blodprøve tirsdag forrige uke, da lå hcget på ca 11000. Så tok jeg ny prøve på fredag og da lå nivået på 16000. Fikk litt sjokk når legen sa det hadde steget, var ikke litt forberedt på det. Var på ultralyd på torsdag, og da sa hun at jeg enten var 2 uker senere på vei enn jeg trodde, eller så var det abort. Jeg var garantert sikker på det sistnevnte. Hun trodde jeg var 5 uker på vei.

Årh! Ikke noe kjekt å ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kontroll på hcg-stigningen?

Jeg tok blodprøve tirsdag forrige uke, da lå hcget på ca 11000. Så tok jeg ny prøve på fredag og da lå nivået på 16000. Fikk litt sjokk når legen sa det hadde steget, var ikke litt forberedt på det. Var på ultralyd på torsdag, og da sa hun at jeg enten var 2 uker senere på vei enn jeg trodde, eller så var det abort. Jeg var garantert sikker på det sistnevnte. Hun trodde jeg var 5 uker på vei.

Årh! Ikke noe kjekt å ikke vite!

Hcg skal jo helst fordoble seg på to dager, så det sammen med UL kan tyde på at du er i ferd med å miste. Føler med deg... Får du ny UL for å følge opp? Lykke til.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Det har vært stille fra meg på ei lita stund, har ikke hatt så veldig gode dager i det siste. Fikk flyttet frem UL til i dag og der fikk vi se et bankende hjerte. I egglederen. Så jeg sitter i skrivende stund og venter på legen og en operasjon for å fjerne fosteret og den ene egglederen.. :(

 

Så da forlater jeg gruppa og tar en pause fra prøvinga! Tar nok noen måneder før vi er klare igjen tipper jeg, heldigvis har vi mye som skjer fremover :)

 

Lykke til alle sammen :)

Uff :( Masse masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha - hadde tidenes morning i dag! Først så står vi opp tidlig for å se på skiskytingen, men siden den var usatt lot vi tvn stå på og begynte en vanlig morning med frukost, kaff, fikse oss etc. Når mannen var på badet viste de fra medaljesermonien i går der Kjetil Ransrud var rørt når nasjonalsangen blir spilt. Da begynner jeg selvfølgelig å tute.. Kommer inn på badet og mannen spør hva som er i veien. Jeg ler og gråter om hverandre, siden det er jo en tullete ting å gråte for, så det tar litt tid før jeg for fortalt hva det var.... Så fortsetter vi morningen og rett før vi skal dra pusser jeg tennene. Da kjenner jeg en snikende kvalme og med en gang tannbørsten er plassert begynte jeg å spy.. Der var den frukosten!

 

Så da er det bare å ønske morgenkvalmen velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben =P Jeg blir også veldig kvalm når jeg pusser tennene! Undrer meg på hvorfor?!

Jeg begynner også plutselig bare å grine av tullete ting! Føler meg så teit =P Og stakkar mannen må trøste og kommer bort og holder rundt meg spør hva er galt? Hvorfor griner du? Og jeg bare sier jeg vet ikke mens tårene spruter. Utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen som har kontroll på hcg-stigningen?

Jeg tok blodprøve tirsdag forrige uke, da lå hcget på ca 11000. Så tok jeg ny prøve på fredag og da lå nivået på 16000. Fikk litt sjokk når legen sa det hadde steget, var ikke litt forberedt på det. Var på ultralyd på torsdag, og da sa hun at jeg enten var 2 uker senere på vei enn jeg trodde, eller så var det abort. Jeg var garantert sikker på det sistnevnte. Hun trodde jeg var 5 uker på vei.

Årh! Ikke noe kjekt å ikke vite!

Hcg skal jo helst fordoble seg på to dager, så det sammen med UL kan tyde på at du er i ferd med å miste. Føler med deg... Får du ny UL for å følge opp? Lykke til.

 

Anonymous poster hash: cfd9f...f71

Var det jeg også trodde! Men legen visste ingenting om det. Han sa det var en fin stigning. Jeg har siden ulyralyden tenkt at de er en MA siden det ikke kommer mer blod. Han sa jeg kunne ta nye blodprøver, så tror jeg bare gjør det. Kjedelig å gå å vente så lenge på svar. Selvom jeg prøver så godt jeg kan å stille meg inn på at jeg har mistet. Håper bare den kommer ut av seg selv snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :) Endelig er det min tur også! :)

 

Er ei jente på 25år og samboer er 30år, vi venter vårt første barn sammen ca 6.oktober, jeg har en sønn på 7år fra tidligere forhold. Har vært prøver i 5år, men nå etter å ha gått ned mange kilo, satt endelig den etterlengta spira vår<3

 

Lurer litt på hvor jeg finner den hemmelige facebook gruppa? :)

Da er det blitt oprettet en hemmelig gruppe på face for de som vil bli med :D håper så mange som mulig har lyst til å samles der :) kontakt nette.ra eller kristin92 på pm her så legger vi dere inn på gruppen på face :) Hjertlig velkommen er dere alle Oktobermammaer 2014 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: hcg-nivået fordobler seg KUN de første 4 ukene. Deretter vil den dramatiske stigningen avta. Det vil bli en mye jevnere stigning, for så å flate ut rundt uke 9 - 10.

Jeg hadde hcg på 74 000 (uke 8 + 2).

Den steg til 83 000 to dager senere (uke 8 + 4).

Akkurat dette er helt individuelt; noen har mye hcg og andre har mindre hcg. Alt som er over i 10'tusen tallet er god stigning.

 

Man kan jo sjekke slike hcg-tabeller for å finne ut om man er innenfor referanseverdiene den aktuelle svangerskapuken!

 

Twinkel: hold motet oppe! Jeg krysser fingrene for deg :)

Endret av ~•~Vasteros~•~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller de det MORGENkvalme når en er kvalm døgnet rundt!!! Å kalle det morgenkvalme gir en et håp om at det blir bedre utover dagen. Er dere andre også kvalm døgnet rundt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: hcg-nivået fordobler seg KUN de første 4 ukene. Deretter vil den dramatiske stigningen avta. Det vil bli en mye jevnere stigning, for så å flate ut rundt uke 9 - 10.

Jeg hadde hcg på 74 000 (uke 8 + 2).

Den steg til 83 000 to dager senere (uke 8 + 4).

Akkurat dette er helt individuelt; noen har mye hcg og andre har mindre hcg. Alt som er over i 10'tusen tallet er god stigning.

 

Man kan jo sjekke slike hcg-tabeller for å finne ut om man er innenfor referanseverdiene den aktuelle svangerskapuken!

 

Twinkel: hold motet oppe! Jeg krysser fingrene for deg :)

Altså: i kvalmens hete presterte jeg å skrive feil:

første hcg-test ble tatt i uke 7 + 2, og neste test ble tatt i uke 7 + 4!

Just for the record ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kaller de det MORGENkvalme når en er kvalm døgnet rundt!!! Å kalle det morgenkvalme gir en et håp om at det blir bedre utover dagen. Er dere andre også kvalm døgnet rundt??

Helt enig med deg! hmpf… Er super kvalm hele døgnet og spyr titt og ofte, fryktelig slitsomt! På jobben i dag trodde jeg at jeg kom til å "stryke" med… Jobber på småbarnsavd. i barnehage (12-24 mnd) der skal det bæres, løftes, skiftes osv… i tilegg til at jeg er stuptrøtt… Gleda meg veldig til å komme meg hjem, men da ender det med at jeg får kjempe dårlig samvittighet for 2-åringen i hus, for jeg har veldig kort lunte og orker fint lite etter en hel arb.dag! Puh! Dagens utblåsning ;) Krysser alt jeg har for at ubehaget gir seg etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som jeg mister :(

 

Kommer endel brunlig veske på papiret, ser nesten ut som gammelt blod, men ikke friskt blod.. Det er vel starten på SA? :( Dette blir en trist dag kjenner jeg :( Er 2 dager unna å være 8 uker...

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: sies det ikke at brunlig farge ikke trenger å være farlig? Når jeg har mista, har det vært friskt rødt blod. Tror ikke du trenger å miste alt håp helt ennå, men ta en telefon til legen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt 30% sykemeldt nå på grunn av kvalme og svimmelhet. Har tatt en egenmeldingsdag i dag etter å ha ligget med hodet i do eller bøtte siden kl 4 i natt. Håper det blir overkommelig å jobbe 70%.

Legen sa at det sannsynligvis er på sitt verste nå i uke 7 og 8, så jeg håper det blir litt bedre etter neste uke. "Krysser fingrene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som jeg mister :(

 

Kommer endel brunlig veske på papiret, ser nesten ut som gammelt blod, men ikke friskt blod.. Det er vel starten på SA? :( Dette blir en trist dag kjenner jeg :( Er 2 dager unna å være 8 uker...

 

Anonymous poster hash: 3b8de...9d2

Ville ringt legen og sjekket, fått en time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei:D

Jeg kan endelig melde meg inn i denne gruppen. Har termin 01-10-2014. er 8 uker og 6 dager på vei<3

fant det ut da jeg var 5 uker, vi har prøvd i over 5 år...

Jeg tok en slankeoperasjon (sleeve) i mai.. Blir fulgt godt opp på sykehset med ernæring, og skal til jordmor 28 feb og ''skrives inn''

 

Er kvalm innimellom, men ellers kjenner jeg ikke mye til noen ting egentlig..

 

Er fortsatt risikosport å gå på toalettet, da jeg er livredd for å miste spiren min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Blomsten27! Har også prøvd en stund og føler meg mye mer nervøs for å miste denne gangen, enn med mine to forrige. Er sikker på det hver gang jeg må på do, at nå kommer det blod, men ennå har det ikke skjedd da, så jeg bare fortsetter og krysse fingrene. Etterhvert som tiden går håper jeg disse følelsene vil slippe mer og mer taket, slik at jeg kan kose meg med spiren i magen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig bestilt tidlig UL-time. Skal i begynnelsen av mars, gleder meg til å se og høre! 

Disse ukene kommer til å ta lang tid! Ellers har jeg virkelig begynt å bli dårlig, men heldigvis ikke så dårlig som deg Sokkedyret… Jeg får plutselig kvalme om morningen og den varer et godt stykke ut på dagen.. Er sikkelig sliten for tiden, trøtt, hodepine, lyst på alt og ingenting…. Slitsomt å være gravid!

Og ja - jeg måtte selvfølgelig ta to gravidtester til, bare for å sjekke (igjen) at jeg fortsatt var gravid.. Det har vel ikke gått helt opp for meg enda at jeg har en spire i magen… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta en test til idag bare for å være sikker på at jeg er gravid (den andre var bare svakt positiv), og idag var den klart positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da stuper jeg inn i forumverden med alskens hormoner og symptomer og angst. Hadde egentlig tenkt å drøye i tilfelle rottefelle, men så ble jeg liggende her med influensa og da ble det brått Bim på meg likevel. Anyway. Jeg har menstermin sånn rundtom mellom 17. og 20. oktober...Så da er jeg jo noen knappe uker på vei. Gjorde SELVSAGT den o´store feilen i dag, å ta clearblue sin ukesindikatortest - selvfølgelig ikke på morgenurin som det sto, men heller på knappe to timer gammel tynn urin... og testen viste 2-3 uker, selv om jeg er noe sånt som 5+5 i dag... (og da burde den vel egentlig vist 3+ eller..?) Så ble jeg stressa da..ikke veldig, men sånn nok til at jeg bestemte meg for å søke etter støttende ord her inne ;) Hadde lovet meg å ta det hele med knusende ro denne gangen, men så hadde det jo vært fint om spiren klora seg fast, og da ble jeg brått litt svett av dette lell. Har heller ikke særlig mye symptomer, men det har jeg tenkt var pga det er så tidlig enda. Bahhh.... Måtte bare lufte litt. Sånn kræsjlanding inn i forumet. Sorry for det! Hei alle, her kommer nok en hormonbombe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...