Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Må man bestille time til jordmor selv hvis man vil det, eller går det også gjennom fastlegen først? Da jeg var på første kontroll hos legen sa han bare at jeg skulle komme igjen i uke 12 (det blir egentlig 13), og at deretter skulle vi sees hver fjerde uke. Jeg liker legen min veldig godt, så tar gjerne alle kontrollene der, men kunne jo tenkt meg iallfall én samtale med jordmor siden jeg aldri har gjort dette før. :)

Iallfall der jeg bor må jeg bestille selv. Det gikk ikke via legen i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp. Jeg er såååå dårlig. Var sikker på at jeg skulle slippe unna kvalme denne gangen også, men dessverre ikke. Ligger en konstant klump i halsen fra morgen til kveld. Sulten hele tida er jeg også. Sulten og kvalm på én gang. Middagen kommer opp hver dag nå. Det blir liksom for mye.

Og det er skikkelig digg etterpå og jeg tror kvalmen er borte for godt, og så sniker den seg på igjen.

 

Vet alle ønsker seg dette, inklusive meg selv, men det gikk da fint å gå gravid uten denne kvalmen. Er på andre uka nå. 9+2. Håper den forsvinner som dugg for solen innen jeg når uke 10.

 

Nå legger jeg meg. Takk gud for å være trøtt, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg gjennom dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet hvordan det er! Kvalmen begynte å komme her i midten av uke 6 og er fortsatt her 9+5. Men det som er bra er at fra 9+1 merket jeg stor forbedring, ikke noe mer spying eller sengetvingende kvalme. Jeg håper at det blir bedre og at den er helt borte i helga! Så kanskje det blir bedring for deg også snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeis og Lulle369. Flinke datakvinner har allerede opprettet en septembergruppe i 2 semester, så der er vi yngst igjen.

 

Gleder meg til dere alle har kommet i 2 sem. og vi alle er samlet igjen.

Endret av kaksy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde vente med å rope hurra for kvalme som bedrer seg. Den har kommet tilbake for fullt med oppkast og oppkast av blod, helt jævelig for å si det sånn. Skremmer den stakkars bikkja her. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vente med å rope hurra for kvalme som bedrer seg. Den har kommet tilbake for fullt med oppkast og oppkast av blod, helt jævelig for å si det sånn. Skremmer den stakkars bikkja her. :(

Men for svarte hel.... - det er da ikke bra å kaste opp blod? Burde du ikke komme deg til legen?

 

Her har jeg sovet litt av og på. Blir avbrutt av at jeg må tisse. Følte meg faktisk bra da jeg var oppe nettopp, og skyndte meg å slenge nedpå et par knekkebrød. Krepsesalat med chili og dill. Smaken i den sausen der er det eneste jeg har hatt lyst på i et par dager. Må også drikke saft, men vann alene er brekkmiddel.

 

Nå legger jeg meg igjen, vel vitende om at jeg blir kvalm om en halvtimes tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peachpie: kom deg til legevakten. Det er jo ikke normalt i det hele tatt?!? Sikkert ikke noe farlig, men få det sjekket ut?

Tenker jeg også, men vil understreke at jeg ikke tror det er noe galt med baby. Antakeligvis sprukket en blodåre i spiserøret eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeis og Lulle369. Flinke datakvinner har allerede opprettet en septembergruppe i 2 semester, så der er vi yngst igjen.

 

Gleder meg til dere alle har kommet i 2 sem. og vi alle er samlet igjen.

Ja, jeg har sett det, men venter med å komme over dit til jeg har vært på UL om to uker. Er da akkurat 12 uker. :)

 

 

 

Og peachpie, stemmer i med de andre her, kom deg på legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Peachpie: kom deg til legevakten. Det er jo ikke normalt i det hele tatt?!? Sikkert ikke noe farlig, men få det sjekket ut?

Tenker jeg også, men vil understreke at jeg ikke tror det er noe galt med baby. Antakeligvis sprukket en blodåre i spiserøret eller noe sånt.

 

Enig. Diskuterte faktisk senest igår med en kollega som fortalte at hun hadde og kastet opp blod, og gjorde ingenting med det fordi hun antok det var et blodåre som blødde litt pga mye oppkast. Hun gjorde det aldri igjen. Men dra til legevakten uansett. Bare for å være sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke! Jeg hadde heldigvis legetime i dag, pga at jeg trengte legeerklæring. Snakka med legen og hun sa det ikke var noe farlig, mest sannsynlig pga mye oppkast. Tok blodprosent test og den var fin. Skulle komme tilbake dersom det skjedde flere ganger.

 

Angående kvalme så spurte jeg henne om hun visste om vitamin B6 hjalp mot kvalme. Fikk bare ja folat ja, du skal ta det. Sier at jeg tar folat men at jeg trodde vitamin B6 var noe annet. Neida, det var visstnok det samme. Jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er syk igjen 😣 blir ganske oppgitt over at det er 4 gangen på litt over 1 Mnd. Hjelper ikke akkurat å være gravid og ha en baby på 7 Mnd som krabber og klatrer overalt.. Håper jeg slipper å bli mere syk nå fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke! Jeg hadde heldigvis legetime i dag, pga at jeg trengte legeerklæring. Snakka med legen og hun sa det ikke var noe farlig, mest sannsynlig pga mye oppkast. Tok blodprosent test og den var fin. Skulle komme tilbake dersom det skjedde flere ganger.

 

Angående kvalme så spurte jeg henne om hun visste om vitamin B6 hjalp mot kvalme. Fikk bare ja folat ja, du skal ta det. Sier at jeg tar folat men at jeg trodde vitamin B6 var noe annet. Neida, det var visstnok det samme. Jaja. :)

Det er B9 som folat, B6 er pyridoksin eller noe.

Godt å høre at du har vært hos lege, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg graviditetens verste dag så langt. Gikk nesten krokrygget ut av døra om morgenen pga kvalme. Satt på et langt møte først på dagen med følelsen av mat langt oppi halsen, gomlet salt lakris for harde livet og så for meg å måtte løpe ut på doen. Men det gikk. Klarte også neste ting på planen, men det møtet som skulle vært på ettermiddagen droppet jeg. Føltes ikke bra å gå hjem uten å ha gjort det jeg skulle, men glad jeg gjorde det! Hang over doen en stund, så satt jeg med det som nok er en fin start på forstoppelses-problemer :( Så sov jeg fra 5-8 før jeg la meg for natten kl halv 10. Og sovna på et blunk... 

Men i dag våknet jeg uthvilt og har hatt mer energi enn på ukesvis! Fantastisk følelse :D Håper det varer

 

Beklager langt innlegg..

 

Så spennende med dere som har vært hos lege og på ul!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg graviditetens verste dag så langt. Gikk nesten krokrygget ut av døra om morgenen pga kvalme. Satt på et langt møte først på dagen med følelsen av mat langt oppi halsen, gomlet salt lakris for harde livet og så for meg å måtte løpe ut på doen. Men det gikk. Klarte også neste ting på planen, men det møtet som skulle vært på ettermiddagen droppet jeg. Føltes ikke bra å gå hjem uten å ha gjort det jeg skulle, men glad jeg gjorde det! Hang over doen en stund, så satt jeg med det som nok er en fin start på forstoppelses-problemer :( Så sov jeg fra 5-8 før jeg la meg for natten kl halv 10. Og sovna på et blunk...

Men i dag våknet jeg uthvilt og har hatt mer energi enn på ukesvis! Fantastisk følelse :D Håper det varer

 

Beklager langt innlegg..

 

Så spennende med dere som har vært hos lege og på ul!

Jeg sniker litt her selv om jeg hører til på oktobergruppen (langt mer aktivitet her). Og jeg må bare spørre; hjelper lakris mot kvalmen? Er desperat her så suger til meg alle tips ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris hjelper! Jo saltere lakris jo bedre.

 

Fantaserer om blå malaco lakrissnører, men umulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :-)

Må liksom innom her selv om jeg har hatt en ma for en uke siden.....

Forskning viser til at det kan være sammenheng mellom lakris og ADHD hos barn.. Altså mener noen at gravide ikke bør spise lakris i svangerskapet.. Maks 150 g i uken:-) bare et lite tips fra meg, siden jeg leste en artikkel om dette igår:-)

Tvi tvi med kvalmen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe som hjelper mot kvalmen, og så kan jeg ikke spise det?? Typisk..

 

Ellers skulle jeg til legen idag, men han var syk, så da blir det ny time om halvannen uke. Da er jeg 12 uker.. Hadde håpet å få høre hjertelyden idag! Hm, får håpe at ikke ul timen min neste fredag utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris hjelper! Jo saltere lakris jo bedre.

 

Fantaserer om blå malaco lakrissnører, men umulig å få tak i.

Åh, de savner jeg også, hvorfor forsvant de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 uker nå å først denne uka har jeg vært kvalm å rar på mårran;( typisk hehe.

Det er jo bare feil :-) Men alle kropper er jo forskjellige (og forskjellige beibiser/morkake og). Håper det går fort over. Her er jeg 13 + 3 nå og har vært uggen-fri en helt uke! Juhu! Men jeg har jo vært så mye mindre plaget enn noen av dere andre her, så jeg syntes ikke synd på meg selv i utgangspunktet altså.

 

Men blir litt uggen hvis jeg er sliten/sulten da. Så passer på å aldri være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsiktig optimist og føler meg litt bedre i dag. Gårsdagen var helt grusom med mye kvalme.

I dag har jeg til og med drukket en halv kopp kaffe - egentlig bare for å sjekke ut om jeg var fysisk i stand til det :P

 

Hadde vært fint om dagens form vedvarte, men vet jeg må ta det med forbehold etter å ha lest hvor mye det kan svinge blant andre her inne.

 

Har sendt mail til jordmor for bestilling av time i dag. Er 9+3, og vanligvis har jeg vel hatt første samtale i uke 8.

 

Ingen jobb i sikte enda, og føler jeg er økonomisk dømt de neste 14 månedene. Fælt at alt skal gå så til helvete når man mister et barn.

Siden jeg kun får utbetalt akkurat nok til regninger og ikke en krone mer, burde jeg strengt tatt ikke få barn nå. Men jeg klarer ikke ta abort heller.

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :-)

Må liksom innom her selv om jeg har hatt en ma for en uke siden.....

Forskning viser til at det kan være sammenheng mellom lakris og ADHD hos barn.. Altså mener noen at gravide ikke bør spise lakris i svangerskapet.. Maks 150 g i uken:-) bare et lite tips fra meg, siden jeg leste en artikkel om dette igår:-)

Tvi tvi med kvalmen!!! :-)

150g er faktisk ganske mye, så tror det går bra :) En hel pakke ifa er fks 34g.  

De jeg syns er best er lakerol med salmiak. Men nå finner jeg de ingen steder :( De andre tingene jeg har prøvd er ikke salt nok! 

 

Lakrissnører tror jeg de kan ha på noen kinoer, og kanskje på danske/svenskebåten? lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...