Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Lykke til i dag, Tipptopp! Det går helt fint vettu.

 

 

Må bare fortelle om mitt merkeligste graviditetssymptom så langt. :fnise: Jeg drømmer ofte at jeg må tisse og at jeg leter etter en do, men når jeg finner en er det alltid noe galt, sånn typisk at det er ekstremt skittent, eller at den er i et stort åpent rom med mange andre mennesker, eller at jeg er på en båt i store bølger og ikke klarer å holde balansen. Husker jo at da jeg var liten og drømte at jeg tisset, så gjorde jeg det jo på ordentlig, så har alltid tenkt at disse drømmene er kroppen min som nekter å tisse i sengen. Men nå etter at jeg ble gravid har jeg flere ganger drømt at jeg må tisse, og ikke bare finner jeg en do, men de er alltid skinnende rene og fungerer upåklagelig. Ikke tisser jeg på meg heller. :ler: Dette har ALDRI skjedd før, og det er en drøm som har fulgt meg gjennom hele livet. Sykt merkelig hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Lykke til i dag Tipptopp!!

 

Jeg drømmer mye rart jeg også, Kjøttmeis, men lite om tissing. Går mye på annet, som ikke jeg skal nevne her :P

 

Apropo tissing... Natt til uke 10 hadde jeg voldsomt trykk mot blæra. Våknet også et par ganger for å tisse. Men etter denne natten har blæra oppført seg normalt igjen. Skjønner liksom ikke helt den, at det plutselig kommer for å forsvinne like fort. Ikke lett å bli klok.

 

Er på dag tre uten særlig kvalme, og det er deilig. Trøtt som fy i går, men tar heller den enn å ligge over doskåla.

 

Ha en fin dag alle sammen!! :)

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Tipptopp!

 

Lulle369: så bra med bedring av kvalme, her er det også på bedringens vei tror jeg, vært mindre kvalm i går og i dag. Pluss ingen oppkast! Får lov å håpe! :)

 

Her er det pistasjis til frokost.. eneste tingen bortsett fra juice som fristet, begynner å bli litt lubben nå ja, men min søte mann sier jeg får lov å bli så rund som jeg bare vil, kaller meg tjukkebolla si. :fnise:

Vil bare ikke legge på meg 30kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å venter på å komme inn igjen. Har bare gått en halv time og jeg lurer på hvordan jeg skal få tia til å gå.

Ingenting å gjøre her og jeg får ikke lov til å bevege meg noe særlig.

Max frem og tilbake til en kafé. Så her sitter jeg da og ser alt det gode jeg ikke får spise... Mini som er med koser seg for hun får jo spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off nå er det bare å vente på resultatet som kommer neste uke.

 

Får ha tankene på at jeg har fått meg time hos jordmor i slutten av måneden og at hos henne får jeg høre hjertelyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med alt som er gjort Tipptopp, og fint med noe å se frem til! Jeg skal til jordmor den 18. og gleder meg til å høre hjertelyd :D

 

Rolig på jobb i dag, så jeg gikk hjem litt tidlig og rakk å sove 2 timer før middag... Ingen tegn på at trøttheten er på vei bort her nei. Men samtidig glad det er noen tegn som tyder på at mye skjer i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er energien på "all time low" og følelsene like så. Har kasta opp både i går og i dag i tillegg. Er ikke kvalm lengre, men får så lett en fornemmelse av at den maten jeg har i munnen smaker rart. Da kommer alt opp igjen enten jeg vil eller ikke. I dag fikk jeg noe som minte om bein i lunsjen min, og da var det bare å beine på do. Skulle prøve å spise en yoghurt etterpå, men da fant jeg et hår i den. Mat var da utelukket fram til middag.

 

Men jeg har null overskudd, og ligger bare på sofaen eller i sengen når jeg ikke er på jobb. Blir helt overveldet på jobb, og føler ikke jeg fikser ting. Hadde en lang samtale med sjefen om det i dag. Min 20% sykemelding har ikke fungert i det hele tatt, da ingen oppgaver har blitt tilrettelagt før i går. Nå bare gråter jeg og gruer meg til å gå på jobb og føler at jeg ikke duger. Og jeg duger vanligvis når det stormer som verst, men nå er det akkurat som om jeg er laget av krystall. Tåler ingenting. (Jobber med tung rus, så det er ikke akkurat enkle dager alltid)

 

Tenker at trening kanskje ville gitt meg overskudd, men nå har jeg bare blitt sittende i sofaen med treningklærne på to ganger på rad. Vet ikke helt hvordan jeg skal trene heller, for jeg har så vondt i bekkenet. 

 

Fy a meg, skikkelig deppa jeg nå. Tenker mye på at det ikke kan være bra for fosteret å ha det slik heller...og får dårlig samvittighet for det i tillegg til at jeg ikke strekker til for familien. Blæ, gleder meg til neste solskinnsdag!

 

Er forresten 11 fullgåtte uker, og inne i min 12. uke. Trodde kanskje ting skulle begynne å bedre seg nå, men tror jeg har forventet litt for mye.

Endret av mammaløve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det ul, spennende om vi får se et bankende hjerte! Og at alt ellers ser bra ut. Har hatt noen kjipe dager i det siste, med våkne unger om natten og kraftig forkjølelse, søvn har det vært manko av.. Men heldigvis helg nå. Lagt meg halv 10 hver kveld, så blir sikkert ikke super fredag her..

 

Snart 2 trimester!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaløve, jeg kjenner litt på det selv, at jeg ikke strekker til på jobb. I dag er vi veldig få, så jeg blir nødt til å ta en arbeidsoppgave som innebærer at jeg må stå mesteparten av dagen, og jeg har så vondt i bekkenet at jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. I tillegg skal jeg jobbe i helgen. :sukk:

Men ang. trening; styrketrening går fint for meg, har du prøvd det? Så lenge jeg er veldig bevisst på holdning og teknikk (og har litt lettere vekter enn jeg pleier) kjenner jeg ingen ting til bekkenet når jeg trener. Kan kjøre alle rygg- og beinøvelser som normalt.

 

Lykke til på UL, Vaskedama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangsyken har kommet hit i huset. Formen min er så dårlig. Klarer ikke å holde på noen ting😔 alt kommer kommer i begge veier😔 datteren min på 2 år fikk omgangsyken i natt. Så i natt har det blitt minimalt med soving! Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Thecar89, håper faenskapet drar sin vei igjen fort! God bedring til store og små.

 

 

I dag starter omsider uke 12 for meg, aner tunnelåpningen der framme nå. :danse:

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart hvordan denne formen kommer og går. I to dager nå har jeg vært helt fin. Har til og med drukket litt kaffe. I dag, derimot, orker jeg ikke tanken engang.

 

Har lovet meg bort hos ei venninne i kveld. Hun er en av få som vet om at jeg er gravid, så da bør hun også takle hvis doen blir flittig brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært innom her. Kvalmen og depresjon tok overhånd en stund.

Hvordan går det med dere?

 

Jeg har nå kommet meg til uke 15. Magen vokser på ordentlig nå, nå er det ikke bare luft lenger :) Jeg er stort sett like kvalm enda, og jeg kaster opp innimellom. Håper det gir seg snart :) Er hele tiden trett og sliten, prøver å få trent litt, for å få mer overskudd, men orker liksom ikke. Hvordan trener dere? Jeg har ikke lyst å gå ut i regn og vind, selv om jeg virkelig hadde trengt å tatt meg en gåtur i litt bratt terreng for å få litt bedre kondis :D jeg puster som en hval bare av å gå opp trappa :D

 

Har dere kjøpt mammaklær enda? Jeg kjøpte en dongribukse på HM, den satt som et skudd, men når jeg hadde hatt den på en stund ble den veldig romslig, å satt ikke pent i det hele tatt. Noen som vet om noen bukser med god stretch?? Har jo litt lyst å ha fin rumpe i buksene selv om jeg er gravid :P

 

Noen som har vært på tidlig UL å sett hvilket kjønn det er? Jeg har veldig lyst, men skal prøve å holde meg til den vanlige UL om noen uker :)

 

Her har jeg allerede begynt å se litt på vogner og annet utstyr, bare for å sjekke priser og litt sånt :) Noen som har barn fra før, og har erfaringer med utstyr man bør styre unna?? Jeg var inne å leste litt på barnas hus sine nettsider her om dagen, og der var det lange lister om hvordan sprinkelsengene skulle være og hvilke farer det var med de om de ikke var laget sånn å sånn. Men det er jo veldig dyrt på barnas hus, og jeg synes det va litt lite å velge i, i hverfall på nettsiden.

 

Jeg tenker at en rimelig seng fra jysk kan vel være like god som en seng fra barnas hus eller andre butikker?? Ikke for å være gjerrig, men det blir jo fort mange tusen når man skal kjøpe alt for første gang. Nå er jo vi litt heldige da, og blir "sponset" av besteforeldre og oldeforeldre, med både vogn og andre ting.

Har også sett at det er veldig mye pent brukt utstyr på finn :) men jeg har jo lyst å kjøpe litt nytt også siden det er første barnet :)

 

Håper alt går bra med dere andre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammaløve: får du noe bedre tilrettelegging etter samtalen i dag? Ikke greit å føle at en ikke strekker til! 

Jeg har bestemt meg for å sette ned tempo litt på jobb og møter forståelse hos sjefen som selv var superkvalm i sine svangerskap. Merker fort at kvalmen kommer når jeg stresser. 

 

Vaskedama: hvordan gikk det på ul i dag? 

 

God bedring til omgangssyke folk. Æsj, så kjip start på helga :( 

 

God tur til venninne Lulle :) Håper kvalmen holder seg unna så du kan kose deg!

 

Jeg var ute og kjøpte en liten haug med mammaklær i dag :) Fant heldigvis en tights, for har savnet å gå i det og kjoler! Orker ikke å gå med ting som strammer over magen. 

 

Nyinovember: Vi har ikke sett så mye på ting enda, men fortalte nyheten til noen i familien i helga som fikk en liten i fjor, og vi skal få låne hvertfall seng fra de. Tenker at det en trenger første tida kan en finne mye fint brukt eller få låne fra kjente. Det blir vel ikke så slitt! Men har lyst å kjøpe ny vogn kjenner jeg. 

 

Tenk at det nærmer seg 2.trimester! Tida går faktisk fort, selv om det ikke alltid føles sånn... Er man i 2.trimester når en når 12 uker, eller når en er 12 fullgåtte (13 uker) egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen, Nyinovember! Leit å høre at du har hatt det så tungt, men håper ting virker litt lysere nå, og at du gleder deg over voksende mage! Som nevnt lenger opp trener jeg litt styrke, men tør ikke noe annet pga smerter i bekkenet. Gå tur i rolig tempo løser opp litt, men det er som du sier ikke akkurat fristende i dette været ...

Jeg har kikket masse på utstyr på nett allerede. :fnise: Det er vår første også, så vi har ingen ting fra før. Blir nok sponset litt av foreldre (besteforeldre nå!), men vil likevel ikke regne med det liksom, så har lyst til å fordele store utgiftene litt utover. Må pusse opp barnerom også. Vil ha ny vogn, men tenker som deg at mye av det andre sikkert er like bra billig. Stellebord fra IKEA går visst for å være blant de bedre. :)

 

Vaskedama, hvordan gikk det? :)

 

Girasol, hihi, jeg vil også ha mammaklær! Men de fleste buksene mine går under minibulken på magen, og er i tillegg ganske stretchy i livet, så jeg tror jeg kan bruke dem langt ut i svangerskapet, kanskje med en strikk på knappen bare. Det er i hvert fall ingen klær som er ubehagelige ennå.

Om man regner 2. trimester fra 12 eller 13 fullgåtte uker er visst litt forskjellig. Her på BIM regner de tydeligvis fra 13 fullgåtte, men ser ut til at de fleste hopper over på 2. tri ved 12 fullgåtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girasol: ingen umiddelbar tilrettelegging i allefall. Har ikke hørt noe eller merket noe eller fått informasjon om noe i allefall. Eneste tilbakemelding jeg har fått etter samtalen var en annen avdelingsleder som stoppet meg midt i gangen og sa "Huff...hørte du hadde det så kjipt for tiden". Var egentlig bare litt pinlig da jeg ikke følte for å gå inn på den private samtalen jeg hadde hatt med min avdelingleder i gangen foran andre kollegaer. Har heller ikke så lyst til å bli kjent for en som har det så fryktelig kjipt. Blæ, skal øve mentalt på å gi litt mer F i helga. Jeg orker rett og slett ikke en uke til med gråten i halsen, og max-puls på jobb!

 

Ønsker god bedring til de som har omgangssyken i hus! Det er fandens verk! Og ellers en god helg til alle sammen. Jeg skal ut og gå i tog i morgen på kvinnedagen, og satser ellers på en prima helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

 

Da har jeg vært på ultralyd, og der lå det en liten tass med crl på 6 cm! Hjertet slo 167 slag og hadde neseben og normal nakkefold! Rolig og bedagelig lå h*n der og viftet litt med armer og bein!

 

Kjekt at alt var normalt. Ble flyttet fra 11+5 til 12+4, så er da i 2 trimester plutselig! :-)

 

Angående barnesanger har vi en fra ikea, helt super seng, tror man skal være forsiktig med de sengene der man kan skyve ned en av sidene, om den løsner kan barn prøve å krype ut i glippen og sette seg fast.

 

Kjøpte mammaklær på h&m idag, stoffbukser og gensere og en penkjole, greit å kunne pynte seg litt innimellom også! :-)

 

Herlig dag selv om været var grusomt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Vaskedama!! :)

 

Har følt meg lite gravid de siste par dagene på tross av kvalm i dag. Og magen min er så mye mindre nå enn da jeg var like langt på vei i de to foregående svangerskap. Er snart 11 uker og livmor kan jeg bare glemme å kjenne.

 

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg for øvrig gått opp 7 kilo i første trimester. Denne gangen en knapp kilo til nå.

Klager ikke på dét altså, men er vant til at alt er så annerledes.

 

Skal på ul i morgen igjen. Håper alt er bra.

 

Hcg var forresten over 200000 uke 10

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange av oss som fortsatt er i første trimester. Flere i septembertråden på 2. tri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange her nå? Neste uke er vel resten flyttet over.. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepsi pepsi :)

Gleder meg til neste lørdag. Har 12 fullgåtte uker til den tid, og vil dermed gå over til andre trimester fra neste søndag :D

Jeg GLEDER meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg, neste lørdag. :)

 

Jeg spiste 2 grillpølser som var utgått på dato(1 dag) i går og har sikkelig noia for det. Men har ikke hatt noe mageproblemer i hvertfall. :snurt:

 

Hvordan gikk det med UL Lulle369?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda! Uke skifte på torsdag!! Og mest sannsynelig siste ul i dag før oul. Ser alt bra ut i dag er oppfølging ferdig med tanke på abortfaren :) Må begynne å overbevise meg selv om at dette kan gå bra!! Og er faktisk ikke nervøs før ul i dag, slik jeg har vært tidligere. Gleder meg til å hoppe over i 2.tri med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er så lei av spying, nå vil jeg at det skal slutte og gå over til 2.tri! Flott solskinnsdag i dag, ikke en dag for å ha hodet ned i doen. :kvalm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...