Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Her har jeg også hatt noen "gode dager", og har gjerne tatt i litt mye for å veie opp for alle slaskedagene. Og da har jeg våkna dagen etter, og det har føltes som jeg har våknet i solsteiken i telt på Roskilde etter århundrets fyllakalas. Så ja, får igjen for gode dager, eller for å gjøre for mye utav dem!

 

Er dere andre vanvittig slappe forresten? Jeg dauer snart av dårlig samvittighet, for jeg orker egentlig ikke annet enn å ligge å slenge på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Dvs til vanlig har vi jo 1-2 barn her, så da må det lages middag og lekes og legges, men det kjennes ut som at jeg jobber i ei myr. Jeg har så vanvittig, latterlig lite energi. Jeg liker vanligvis å røre på meg, men nå er det ikke snakk om å komme seg utenfor en dør engang. Barna er på vinterferie med besteforeldrene noen dager, og hadde ambisjoner om å få orden på huset. Har bare sett veldig mye tv-serier i steden. Mother of The year!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deilig med avbrekk i kvalmen ja. Så dagen i går var deilig.

Er helt grusomt i dag, har sitti med bøtta på hue i hele dag og brekt meg. Hadde det i det minste kommet ut noe slik at jeg kunne fått en pause hadde det vært bedre.

Null energi og uten mat blir energinivået lavere.

Sambo tvang i meg litt mat og litt cola for å få i meg litt annet enn vann.

Den kombinasjonen har nå holdt meg på do i snart 2 timer med store smerter. Skulle tro det var plumbo jeg fikk i meg.

 

Vil i seng og lade batteriene før jeg i morgen er nødt til å få i meg noe som gir litt energi. Ligger etter i husmor-jobben og kunne vært mye bedre i mamma-jobben.

Energi til å leke og gå ut..

 

Skikkelig sytedag for meg i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også hatt noen "gode dager", og har gjerne tatt i litt mye for å veie opp for alle slaskedagene. Og da har jeg våkna dagen etter, og det har føltes som jeg har våknet i solsteiken i telt på Roskilde etter århundrets fyllakalas. Så ja, får igjen for gode dager, eller for å gjøre for mye utav dem!

 

Er dere andre vanvittig slappe forresten? Jeg dauer snart av dårlig samvittighet, for jeg orker egentlig ikke annet enn å ligge å slenge på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Dvs til vanlig har vi jo 1-2 barn her, så da må det lages middag og lekes og legges, men det kjennes ut som at jeg jobber i ei myr. Jeg har så vanvittig, latterlig lite energi. Jeg liker vanligvis å røre på meg, men nå er det ikke snakk om å komme seg utenfor en dør engang. Barna er på vinterferie med besteforeldrene noen dager, og hadde ambisjoner om å få orden på huset. Har bare sett veldig mye tv-serier i steden. Mother of The year!!

 

Kjenner her også at energien er på bunnivå. Satt her og lurte på hvordan i all verden jeg skulle klare å bli 3 barnsmamma, jeg som har så dårlig samvittighet for de andre 2 for tiden! Det pleier jo å gå aldeles utmerket..

Men så skal jeg jo ikke gå gravid resten av livet..

 

Håper energien kommer tilbake snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også hatt noen "gode dager", og har gjerne tatt i litt mye for å veie opp for alle slaskedagene. Og da har jeg våkna dagen etter, og det har føltes som jeg har våknet i solsteiken i telt på Roskilde etter århundrets fyllakalas. Så ja, får igjen for gode dager, eller for å gjøre for mye utav dem!

 

Er dere andre vanvittig slappe forresten? Jeg dauer snart av dårlig samvittighet, for jeg orker egentlig ikke annet enn å ligge å slenge på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Dvs til vanlig har vi jo 1-2 barn her, så da må det lages middag og lekes og legges, men det kjennes ut som at jeg jobber i ei myr. Jeg har så vanvittig, latterlig lite energi. Jeg liker vanligvis å røre på meg, men nå er det ikke snakk om å komme seg utenfor en dør engang. Barna er på vinterferie med besteforeldrene noen dager, og hadde ambisjoner om å få orden på huset. Har bare sett veldig mye tv-serier i steden. Mother of The year!!

Har vært enormt trøtt og sliten, ja. Men i går kom jeg meg på trening for første gang siden desember! Håper det betyr at det er i ferd med å snu litt, og at energien kommer tilbake.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peachpie. Det var litt skummelt å dra alene på ul, men håper det går like super-bra som meg med deg. Var vakkert da, bare jeg i hele verden som har sett den lille turne der inne. Det var utrulig vakkert, og legen var flink og god. 

Håper din opplevelse blir like fin. 

Endret av kaksy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vet ikke hva jeg skal si om sexlysten, egentlig. Jeg er litt sånn at jeg har lyst til å ha lyst, men så har jeg vært for kvalm, for trøtt, for vondt et eller annet sted ... Så nei, det har ikke blitt så mye i det siste, et par-tre ganger, kanskje. Men trøster meg med at jeg i hvert fall ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor mannen på grunn av det, for de siste par årene har mitt behov tydeligvis vært en del større enn hans - han er helt fornøyd med å ha sex hver annen eller tredje uke, han. Det synes jeg er litt lite. :sjarmor:

 

 

Hei, hørte jeg noen si kanelboller, forresten?! :wow:

Syns det høres veldig behagelig ut å ha en mann som syns en gang innimellom er nok. Så slipper man så mye mas :P . Mannen her i huset er litt vel sulten etter sex, nesten litt barnslig masete :fnise:

Høhø, bytte kanskje? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går og i dag har jeg faktisk kjent at jeg har litt mer energi igjen. Deilig følelse, selv med noen bråstopp innimellom når en kvalmebyge kommer forbi  :fnise:

 

Pannekaker med nugatti hørtes helt himmelsk ut! Blir nok en bit sjokolade her etterpå  :sjokolade:  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vet ikke hva jeg skal si om sexlysten, egentlig. Jeg er litt sånn at jeg har lyst til å ha lyst, men så har jeg vært for kvalm, for trøtt, for vondt et eller annet sted ... Så nei, det har ikke blitt så mye i det siste, et par-tre ganger, kanskje. Men trøster meg med at jeg i hvert fall ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor mannen på grunn av det, for de siste par årene har mitt behov tydeligvis vært en del større enn hans - han er helt fornøyd med å ha sex hver annen eller tredje uke, han. Det synes jeg er litt lite. :sjarmor:

 

 

Hei, hørte jeg noen si kanelboller, forresten?! :wow:

Syns det høres veldig behagelig ut å ha en mann som syns en gang innimellom er nok. Så slipper man så mye mas :P . Mannen her i huset er litt vel sulten etter sex, nesten litt barnslig masete :fnise:

Høhø, bytte kanskje? :fnise:

 

 

Gjerne ;) Alt jeg har lyst til å gjøre i senga for tiden er å sove... :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 i dag..kanskje på tide å komme seg til legen for første svangerskapskontroll. Er jeg den eneste som er så seint ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 i dag..kanskje på tide å komme seg til legen for første svangerskapskontroll. Er jeg den eneste som er så seint ute?

 

Skal på første svangerskapskontroll på torsdag, er da 10+4. 2 uker forsinket! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i morgen på første kontroll, er da 12+4. Bestilte for over en mnd siden men hun ville ikke ha meg inn før... Var på ul idag da, så nå vet jeg at alt står bra til med lille nurket <3

 

Og ja, pannekaker med nugatti høres magisk ut! Aldri prøvd det, men elsker begge deler hver for seg så det høres jo ut som en slager! Skal definitivt prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg ikke er den eneste som er "seint" ute med å komme meg til legen. :)

 

Pannekaker med nugatti :kokk: NAM! Husker man fikk kjøpt de på gata i Paris, de lagde dem på en stor takke mens jeg sto å sikla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til til dere dom skal på kontroll i nærmeste framtid!

 

Her er det null sengekos.. Kun masse kvalme og mye soving 😛 Kjedelig men håper det går over snart!

I morgen er det klart for ny ul, er da 9+6. Håper virkelig at hjertet slår like sterkt som for 14 dager siden.. Kjenner at jeg er veldig nervøs og spent. Håper så inderlig at det skal gå bra denne gangen og at alle plagene skal gi belønning i en baby 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for at alt står bra til på UL Mie!

 

Godt å høre det er flere som ikke akkurat spretter rundt for tiden. Klarer ikke lengre å forestille meg hvordan det er å ikke være slapp. Ojojoj, gleder meg sånn til det slipper litt!

 

Skal på første kontroll 4.mars. Da er jeg vel 11 uker. Skulle egentlig forrige torsdag, men måtte utsette det. Men har vært og snakket så vidt med legen allerede da jeg måtte krype til korset og sykemelde meg gradert i forrige uke. Sover så dårlig (derfor jeg ligger her og poster midt på natta) og har vært så mye kvalm. Nå er jeg 20% sykemeldt fram til 12.uke. Får med det komme på jobb en time senere. Der helper! (Bortsett fra at jeg nå gjør 100% jobb på 80% av tiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaløve. Så bra at du har fått 20% sykemelding. Men høres ut som stress å ikke få redusert arbeidsoppgaver. Det burde systemet automatisk fikse. Men har hørt den der så mange ganger før, at en ved sykemelding har de bunkene liggende å vente på en til en blir frisk igjen, for det er ingen andre som overtar. Håpløst. Og utrulig tåpelig. Det gjør jo at folk heller tar 100% over lengre tid (siste tiden før permisjon) enn 50%... Eller jobber seg ihjel.Jaja. Bra at du får en time ekstra å sove uansett. 

 

Jeg sover også ganske så dårlig faktisk. Er rart å måtte innrømme det, for er egentlig veldig heldig med sovinga til vanlig. Men ikke nå hver dag gitt.

 

Jeg våknet litt før fire inatt, og lå bare der og tenkte og tenkte. Tilslutt ga jeg bare opp og sto opp. Kjenner det nå for å si det sånn. Nå kan jeg jo ikke legge meg igjen, for må jo på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag, Mia!

 

 

Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn mat, jeg. Sulten, sulten, sulten hele føkkings tiden! :ler:

Nå er jeg tydeligvis også oppe i to doturer per natt, dritirriterende, men som oftest sovner jeg igjen med en gang, så jeg får kanskje bare være fornøyd. Har jo sluppet veldig billig unna så langt, sammenlignet med en del av dere andre.

 

Tooooo uker igjen til UL for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehungeren er absolutt til stede her også, jeg som kunne gå dritlenge uten mat før, må omtrent ha ny forsyning hver tredje time.. Og mye mat. Kombinert med dårlig matlyst er jo det en vinner.. Har heldigvis ikke lyst på usunn mat, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ul overstått!! Alt så kjempe bra ut! Lille frø vokser bra og er 3 cm. Helt fantastisk å få bekreftet at alt er bra, håper skuldrene kommer litt ned nå. Ny ul om 2 uker og det blir mest sannsynelig siste før oul. Gynekologen var veldig positiv til at det skal gå bra denne gangen siden jeg er kommet så langt og at alt utvikler seg normalt!! Godt å høre! Fikk også beskjed om at jeg fint kunne bruke afipran mot kvalmen, har nesten ikke tatt det redd for bivirkninger. Men hun sa at det var bedre at jeg fungerte og fikk i meg nok mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får melde meg inn her jeg også, foreløpig termin 10 sept. Er første for meg så er veldig spennende, men også veldig usikker... Mange spørsmål som surrer rundt :-) men hva anbefaler dere av å ta kontrollene hos lege eller jordmor? Har vært hos lege to ganger inntil videre, men vet ikke om jeg kanskje skulle bestilt time hos jordmor også?

 

Anonymous poster hash: 00bd1...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å teste jordmor også. Så kan du gå til den du får mest kemi (?) med eller til begge.

Jeg gikk til begge med første. Følte meg tryggest med jordmor som kunne mer enn legen, men trengte oppfølging av lege Pga helsen ble sterkt påvirket av graviditeten.

 

Jeg har fryktelig lyst på multekrem! Bløtkake med MASSE multer, krem og sukkerbunn. Får det ikke ut av hodet og klarer ikke slutte å tenke på multer og krem! Mmmmmm!!!

 

Ellers funker rød pringles mot kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege eller jordmor? Da jeg gikk gravid med førstemann følte jeg at jeg ikke fikk noe ut av besøkene hos jordmor. Men kjemien var nok ikke helt der nei. Følte det bare var babbel uten substans. Hos legen følte jeg meg ivaretatt. At ting som var viktige ble sjekket. Men han pratet null om gravidteten egentlig. Og iallfall null om fødsel og amming. Men det tror jeg nesten ikke helt jordmor gjorde heller. Eneste jeg husker fra de var litt negative ting, så fikk rett og slett ikke mye av det. 

 

Men har jo hørt om andre som får SÅ mye fornuftig informasjon. Så jeg prøver igjen. Håper jeg får en annen enn forrige gang... ellers blir det vel bare lege denne gangen og. Tror jeg prøvde jordmor på helsestasjonen to ganger forrige gang før jeg ga opp. 

 

Fikk ikke mye ut av helsestasjonen etter fødselen heller. Samme sted :.) Dessverre. Legen min er super da heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bestille time til jordmor selv hvis man vil det, eller går det også gjennom fastlegen først? Da jeg var på første kontroll hos legen sa han bare at jeg skulle komme igjen i uke 12 (det blir egentlig 13), og at deretter skulle vi sees hver fjerde uke. Jeg liker legen min veldig godt, så tar gjerne alle kontrollene der, men kunne jo tenkt meg iallfall én samtale med jordmor siden jeg aldri har gjort dette før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehungeren er absolutt til stede her også, jeg som kunne gå dritlenge uten mat før, må omtrent ha ny forsyning hver tredje time.. Og mye mat. Kombinert med dårlig matlyst er jo det en vinner.. Har heldigvis ikke lyst på usunn mat, da..

Signerer :(

Men jeg må spise vær 2.t å blir drittdårlig vist ikke. Også sover jeg elendig, og blir fort mett når jeg spiser. Til tider merkelig fort for mett :-/

Er også utrolig lei av kvalme 2-3 tissepauser på nettene, og null søvn etter og ha voknet av tissetrang :(

Gleder meg til overskuddet kommer, og zombie tilværelsen slutter!

Føler jeg sleper bena etter meg, og at kondissen har forlatt meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...