Gå til innhold

Februarpikene! ;-)


klishe89

Anbefalte innlegg

Så kjedelig opplevelse mammadrøm. Får håpe at kvaliteten er der, selv om det er litt få.

 

Jeg skulle også ønske man fikk fler enn tre forsøk, men 10 er kanskje litt vel mye?

Har dere tenkt på hvor mange forsøk dere skal ha før dere lykkes?

Vi har snakket om 6 forsøk i Norge hvis jeg ikke er i nærheten av å være gravid noen gang. Det har ikke gått de to første ihvertfall. Så får man vel tenke på alternative måter å få barn etter det (donor, utlandet, adopsjon etc).

 

Jeg var også på kontroll i dag, og er sånn passe fornøyd med 5-6 ganske modne egg, og et par som kanskje kan modnes til mandag. Så blir det uttak på mandag!! Jeg hadde trodde onsdag/torsdag, så ble litt småsjokkert over at det allerede ble rett over helga. Så nå må jeg jobbe litt for å få unna ting før jeg er sykmeldt i (forhåpentligvis) 4 dager :) :)

 

Noen her som har erfaring med crinone? Jeg har ikke brukt det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere alle, 

 

Gratulerer så mye med dere som har fått positive tester. Føler med deg Petra-prøvedokke, håper du føler deg bedre i dag. 

 

Jeg kjenner meget littebite etter innsetting, da synes at jeg kommer til å få 0% velykkes med en positiv test til neste mandag!! siden jeg har vært på jobb i går, og etter jobben kjente jeg at jeg kjente litt stikking i magen og hadde vondt i baken ned til bak lårene mine det tok ca. 4-5 timer før den ble borte. Derfor er jeg ganske sikkert at den ikke går ann her heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhører riksen, Nurse77. Glemte å nevne at hun så noe som så ut som en polypp på livmorhalsen. Hun mente den antagelig ikke skulle ha noe å si med tanke på eggfestingen, men at jeg burde få time på gynekologisk avdeling i rommet ved siden av for å fjerne den. Har nå googlet om polypper og ser flere skrive at de kan virke som en spiral og dermed gjøre slik at egget ikke fester seg. Ble jo så paff på timen at jeg glemte å be om henvisning til gynekologisk avdeling. Må spørre om dette på uttaket, og hvis det ikke går denne gangen heller skal jeg sørge for å få den fjernet før et nytt forsøk. Kanskje den er grunnen til at to tilsynelatende perfekte egg ikke har festet seg?? Noen som vet noe om polypper?

 

Kjedelig med dårlig magefølelse, Nurse77:-( Håper du tar grunnelig feil og at det ligger en liten luring i magen din;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det er en berg og dalbane dette!

Gratulerer til dere med positiv test, lykke til rugere og jeg føler med dere som har mistet eller måtte avbryte..

 

Her henger håpet i en tynn tråd, fikk innsett i dag, ett egg med dårlig kvalitet. Fikk ut 3 av 4 på onsdag, alle 3 ble befruktet, men bare ett klarte seg. Vi valgte å sette inn da vi fikk beskjed om at vi kanskje ikke får mer enn ett forsøk til - fordi jeg er "gammel"... Først fikk vi beskjed om kanskje ingen flere forsøk, ble rimelig sjokket og gikk rett i kjelleren. Ikke kjekt å tenke på når man skal ta et valg om å avbryte eller satse. Jeg trodde at når man først var i gang, ville man uansett få 3 forsøk i det offentlige. Slik er det altså ikke. Prøver å være positiv og gi spiren gode vibber, men det er virkelig berg og dalbane følelsesmessig.

Når alt bare skal være lykke og gode tanker, så lurer de tunge tankene i bakhodet.

Vel planen for helgen er mange komifilmer og latter, gode tanker til spiren. Føler med dere alle på berg og dalbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 10 her og kritthvit test... Jeg vet det enda er litt tidlig, men har jo dårlig magefølelsen, så skjønner at testen er riktig. Skal teste igjen på mandag (dag 12), før blodprøve på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi alle er inne i en tung periode nå :( Det er ikke så greit med negative tester og dumme kommentarer fra teite leger.

 

Nurse77: Det er ikke mange som får positiv allerede på dag 10, så det er fortsatt håp :) Har du begynt å blø? Teller du dagen for innsett som dag 1 eller dag 0?

 

Limale: Hvor gammel er man når man er "for gammel"? Kan dere fortsette privat? Evnt dra til utlandet?
Jeg hørte om et vennepar av sjefen min som måtte helt til Malaysia.... de hadde ikke fått det til i Norge, men der satt den :)

 

mammadrøm: Jeg har ingen erfaring med polypper, men har fått beskjed om at alle tre egg som de har satt tilbake hos meg var perfekt, men ingen festet seg. Og legene har aldri nevnt noen polypper til meg ihvertfall.

Så det kan være at det har vært kromosomfeil hos deg som gjør at de ikke har festet seg, kanskje de har stoppet å dele seg rett etter at de ble satt inn? Man får jo desverre ikke overvåket hva som skjer etter innsett... :)

 

Ubon: er det om to dager du skal teste?

 

Jeg må jobbe litt i helga, fordi jeg skal være sykmeldt neste uke. Kjedelig, men hvis ikke hoper det seg opp for mye. Heldigvis har jeg en kontorjobb som gjør at det ikke er superkrise for jobben at jeg er borte :)

Var såååå glad da siste Menopur-sprøyta var satt igår! Da har jeg bare en sprøyte igjen med Ovitrelle, så er det ingen flere sprøyter og nesespray og hormoner :) :) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig opplevelse mammadrøm. Får håpe at kvaliteten er der, selv om det er litt få.

 

Jeg skulle også ønske man fikk fler enn tre forsøk, men 10 er kanskje litt vel mye?

Har dere tenkt på hvor mange forsøk dere skal ha før dere lykkes?

Vi har snakket om 6 forsøk i Norge hvis jeg ikke er i nærheten av å være gravid noen gang. Det har ikke gått de to første ihvertfall. Så får man vel tenke på alternative måter å få barn etter det (donor, utlandet, adopsjon etc).

 

Jeg var også på kontroll i dag, og er sånn passe fornøyd med 5-6 ganske modne egg, og et par som kanskje kan modnes til mandag. Så blir det uttak på mandag!! Jeg hadde trodde onsdag/torsdag, så ble litt småsjokkert over at det allerede ble rett over helga. Så nå må jeg jobbe litt for å få unna ting før jeg er sykmeldt i (forhåpentligvis) 4 dager :) :)

 

Noen her som har erfaring med crinone? Jeg har ikke brukt det før.

Det er nok lurt å sette en grense et sted ja for hvor lenge man skal prøve. Vi har bestemt oss for å gå privat(Hausken) om vi ikke skulle lykkes med de tre forsøkene i det offentlige. Vi har imidlertid ikke satt oss noen grense hva antall forsøk angår. Jeg er 36 år, og adopsjon er ikke et alternativ for oss. Først prøver man da kanskje assistert befruktning i 3 år og så skal man stå i en adpsjonsprosess i 3-5 år. Det orker dessverre ikke vi. Donor er egentlig ikke et alternativ for oss heller(selv om det er sædkvaliteten som er diagnosen hos oss). Føler bare at det ikke er riktig for oss å bruke donor. Må bare presisere at jeg forstår de som tar det valget om å bruke donor.

 

Det ble mye raskere uttak på oss også, jeg hadde også regnet med onsdag. Får håpe du får ut gode egg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi alle er inne i en tung periode nå :( Det er ikke så greit med negative tester og dumme kommentarer fra teite leger.

 

Nurse77: Det er ikke mange som får positiv allerede på dag 10, så det er fortsatt håp :) Har du begynt å blø? Teller du dagen for innsett som dag 1 eller dag 0?

 

Limale: Hvor gammel er man når man er "for gammel"? Kan dere fortsette privat? Evnt dra til utlandet?

Jeg hørte om et vennepar av sjefen min som måtte helt til Malaysia.... de hadde ikke fått det til i Norge, men der satt den :)

 

mammadrøm: Jeg har ingen erfaring med polypper, men har fått beskjed om at alle tre egg som de har satt tilbake hos meg var perfekt, men ingen festet seg. Og legene har aldri nevnt noen polypper til meg ihvertfall.

Så det kan være at det har vært kromosomfeil hos deg som gjør at de ikke har festet seg, kanskje de har stoppet å dele seg rett etter at de ble satt inn? Man får jo desverre ikke overvåket hva som skjer etter innsett... :)

 

Ubon: er det om to dager du skal teste?

 

Jeg må jobbe litt i helga, fordi jeg skal være sykmeldt neste uke. Kjedelig, men hvis ikke hoper det seg opp for mye. Heldigvis har jeg en kontorjobb som gjør at det ikke er superkrise for jobben at jeg er borte :)

Var såååå glad da siste Menopur-sprøyta var satt igår! Da har jeg bare en sprøyte igjen med Ovitrelle, så er det ingen flere sprøyter og nesespray og hormoner :) :) Hurra!

n

 

Ja, det er fremdeles muligheter privat, men håper også de gir oss et forsøk til som de lovte i går, dersom spiren ikke skulle klare seg. Må bare krysse fingrene, men skikkelig opp og nedturer, det er visst. Jeg er 39, var 38 da vi kom inn i køen, men pga av lang ventetid for å komme til første samtale, så bikket jeg over. Nærmer meg grensen for å få hjelp, men trodde jo at så lenge vi var igang innenfor alderen så skulle vi få hjelp. :( Kjipt å få en sånn beskjed midt oppi forsøket.

Masse lykke til med uttaket ditt til uken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi alle er inne i en tung periode nå :( Det er ikke så greit med negative tester og dumme kommentarer fra teite leger.

 

Nurse77: Det er ikke mange som får positiv allerede på dag 10, så det er fortsatt håp :) Har du begynt å blø? Teller du dagen for innsett som dag 1 eller dag 0?

 

Limale: Hvor gammel er man når man er "for gammel"? Kan dere fortsette privat? Evnt dra til utlandet?

Jeg hørte om et vennepar av sjefen min som måtte helt til Malaysia.... de hadde ikke fått det til i Norge, men der satt den :)

 

mammadrøm: Jeg har ingen erfaring med polypper, men har fått beskjed om at alle tre egg som de har satt tilbake hos meg var perfekt, men ingen festet seg. Og legene har aldri nevnt noen polypper til meg ihvertfall.

Så det kan være at det har vært kromosomfeil hos deg som gjør at de ikke har festet seg, kanskje de har stoppet å dele seg rett etter at de ble satt inn? Man får jo desverre ikke overvåket hva som skjer etter innsett... :)

 

Ubon: er det om to dager du skal teste?

 

Jeg må jobbe litt i helga, fordi jeg skal være sykmeldt neste uke. Kjedelig, men hvis ikke hoper det seg opp for mye. Heldigvis har jeg en kontorjobb som gjør at det ikke er superkrise for jobben at jeg er borte :)

Var såååå glad da siste Menopur-sprøyta var satt igår! Da har jeg bare en sprøyte igjen med Ovitrelle, så er det ingen flere sprøyter og nesespray og hormoner :) :) Hurra!

Dagen for innsett regner jeg som dag 0. Satte inn egg forrige onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi alle er inne i en tung periode nå :( Det er ikke så greit med negative tester og dumme kommentarer fra teite leger.

 

Nurse77: Det er ikke mange som får positiv allerede på dag 10, så det er fortsatt håp :) Har du begynt å blø? Teller du dagen for innsett som dag 1 eller dag 0?

 

Limale: Hvor gammel er man når man er "for gammel"? Kan dere fortsette privat? Evnt dra til utlandet?

Jeg hørte om et vennepar av sjefen min som måtte helt til Malaysia.... de hadde ikke fått det til i Norge, men der satt den :)

 

mammadrøm: Jeg har ingen erfaring med polypper, men har fått beskjed om at alle tre egg som de har satt tilbake hos meg var perfekt, men ingen festet seg. Og legene har aldri nevnt noen polypper til meg ihvertfall.

Så det kan være at det har vært kromosomfeil hos deg som gjør at de ikke har festet seg, kanskje de har stoppet å dele seg rett etter at de ble satt inn? Man får jo desverre ikke overvåket hva som skjer etter innsett... :)

 

Ubon: er det om to dager du skal teste?

 

Jeg må jobbe litt i helga, fordi jeg skal være sykmeldt neste uke. Kjedelig, men hvis ikke hoper det seg opp for mye. Heldigvis har jeg en kontorjobb som gjør at det ikke er superkrise for jobben at jeg er borte :)

Var såååå glad da siste Menopur-sprøyta var satt igår! Da har jeg bare en sprøyte igjen med Ovitrelle, så er det ingen flere sprøyter og nesespray og hormoner :) :) Hurra!

Ja det er om to dager...I dag har jeg vært på jobb og kjente igjen at musklene i baken er vondt og sliten!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alderen for å få hjelp var fram til 42 år jeg? Trodde jg hadde lest d ett sted

Ahh, det hadde vært veldig fint, tror det er litt ulikt ut fra hvor man tilhører, ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gledelig telefon i går. Av de 10 eggene som ble hentet ut, var 8 modne nok til å bli "icset". Av de igjen ble 7 befruktet og overlevde første døgnet. Det er den meste vi har fått ut av egg og en super suksess andel så langt :-) Siden det ble så mange egg ønsket sykehuset og gro eggene til blastocyst før innsett (også første gang for vår del). Så da blir det å vente i spenning til onsdag og håpe at det fortsetter like bra som starten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så spennende!

Har du hatt mange negative innsett, er det derfor de vil dyrke dem til blastocyst? Jeg kjenner ikke så mye til blastocyst, og hva som avgjør om det er aktuelt eller ikke.

Uansett, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger :-) Vi har hatt to negative ferskforsøk tidligere, har aldri fått noe på frys (satt in 2 egg hver gang, dag 2 og 3). Vi tilhører UNN. Tror ikke det er så uvanlig at de dyrker i 5 dager her, dersom man har nok egg. Er dette uvanlig ved andre sykehus? Kjenner ikke prosedyrer andre steder.

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trodde alderen for å få hjelp var fram til 42 år jeg? Trodde jg hadde lest d ett sted

Ahh, det hadde vært veldig fint, tror det er litt ulikt ut fra hvor man tilhører, ikke sikker.

 

Jeg tilhører egentlig mars, men måtte inn og titte litt ;)

 

Hva jeg har hørt er at så lenge søknad er sendt før du er 39, så får du de 3 forsøkene i det offentlige håper det stemmer for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nordlys13 :-)

Så bra med mange fine egg. Jeg tilhører også UNN. Hadde innsett 7 februar. Går bare å venter på blodprøven som er på fredag. Har ikke blødd noe enda men har hatt negativ test på fredag morgen...har lest at fryseegg kan gå i dvale, noen som har hørt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 12 og nok en forventet negativ test. Har ikke tegn til mensen enda, men ofte får jeg ikke mensen før jeg slutter med Crinone/annen støttebehandling.

 

Har ett egg igjen i frysen og håper å få sette det inn i kommende syklus.

 

Ubon:hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 12 og nok en forventet negativ test. Har ikke tegn til mensen enda, men ofte får jeg ikke mensen før jeg slutter med Crinone/annen støttebehandling.

 

Har ett egg igjen i frysen og håper å få sette det inn i kommende syklus.

 

Ubon:hvordan har det gått med deg?

Det samme her Nurse77, tester negativ på dag 12 og nå venter jeg til kl 13.15 til å ta bloprøven hos fastlegen  min...Så er jeg ferdig med min 3. forsøk i det offentlige.  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, Ubon, det var fryktelig leit... Alt føles så håpløst når det ikke går...

Har dere hatt mange innsett? Har dere noen plan videre? Privat klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 5 forsøk og kun bare 3 innsettinger og alle tre var negative urinprøve. Det er bare denne gangen vil jeg ta blodprøven fordi mensen kommer ikke enda. Vi kommer til å prøve en eller flere ganger til, men ikke i Norge da. Vi skal spare opp ekstra budget til å prøve i Thailand. (jeg kommer nok til å jobbe mye ekstra før sommer! :) Hva med deg Nurse77?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, i Thailand, det høres spennende ut! Det blir vel uansett greit å spare opp litt penger! Synd at det skal koste så mye, dette sirkuset her...

 

Jeg er jo så heldig at jeg har to barn, så dette blir nok aller siste innsett. Har prøvd å sette strek før, men har ikke klart det, men nå setter økonomien stopp. Det siste egget som nå ligger i fryseren blir det åttende innsettet (to fersk, resten frys), så det får være grenser hvor mye man skal prøve når man har to barn. MEN jeg ønsker veldig gjerne ett barn til. Huff, ikke lett dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nordlys13 :-)

Så bra med mange fine egg. Jeg tilhører også UNN. Hadde innsett 7 februar. Går bare å venter på blodprøven som er på fredag. Har ikke blødd noe enda men har hatt negativ test på fredag morgen...har lest at fryseegg kan gå i dvale, noen som har hørt det?

Arytai; UNN har litt annet regime ift blodprøver enn andre steder virker det som, med hele 3 uker. Det er utrolig lang tid når man venter og håper. Men så lenge du ikke har fått blødninger enda er det jo sjans :-) Det er jo de som tester positivt på urinprøve veldig sent. Så krysser fingrene for dere! Har dere hatt mange forsøk tidligere?

 

Ubon; lykke til i dag med blodprøve! Håper den gir stikk motsatt svar enn urinprøve har gjort!!

 

Nurse 77; dag 12 er jo enda forholdsvis tidlig;-) Skal jo helst ikke teste før dag 14, og enda da er det flere som får gale negative svar. Men ja jøss om det er lett å la vær å vente med å teste :P . Hilsen testoman ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...