Gå til innhold

Februarpikene! ;-)


klishe89

Anbefalte innlegg

Leit med negative tester ubon og nurse:-(

 

Her er egguttaket ferdig, og det gikk veldig fint. Fikk ut 7 egg, så nå er det bare å krysse for bra befruktning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordlys13 : vi har hatt kunn ett uttak, i november i fjor. Dyrket frem 12 fine blastocyst. Ble negativt resultat på fersk så satte inn ett frys nå 7 februar. Ja virker som at de har litt annet regime men nå er dagen her snart. Fortsatt ingen blødning. Har ikke testet siden fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlys13 : vi har hatt kunn ett uttak, i november i fjor. Dyrket frem 12 fine blastocyst. Ble negativt resultat på fersk så satte inn ett frys nå 7 februar. Ja virker som at de har litt annet regime men nå er dagen her snart. Fortsatt ingen blødning. Har ikke testet siden fredag.

Oi, 12 blasto! :-) Så flott da ! Hvor mange egg fikk du ut? hvor mange ble befruktet og hvor mange klarte seg til dag 5? Er selv så spent på hvor mange som kommer til å falle fra! Vi har aldri dyrket til blasto og aldri fått noen frys. Dette er siste forsøket og dersom vi var så heldig å få noen på frys denne gangen tror jeg kanskje at det ta litt av "presset" (les; bordeline panikk) bort fra at dette er siste forsøket.

Men selv om man har "mange å ta av" er jo selvfølgelig håpet og spenningen veldig høy! Og jeg håper dere motbeviser urinprøven!! Imponert over at du klarer å la være å teste! ;-)

Jeg har hamstret opp med billigtester. For til min sambos frustrasjon har jeg ikke helt selvkontroll på det punktet ;-) Hadde jeg hatt alle pengene jeg hadde brukt på tester de siste årene, hadde jeg kanskje vært på god vei til å finansiere et privatforsøk ;-) Ikke det at jeg skal trenge det, for denne gangen skal det gå veien!! ;-)

 

Mammadrøm; grattis med vel overstått uttak og 7 egg ! :-) Håper det blir "befruktningsfest" i skåla fram til i morgen ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med negative tester, men så lenge man ikke har fått negativ på blodprøve er det et lite håp :)

 

Mammadrøm: gratulerer med 7 egg, det er no kjempebra :)

 

Jeg har også tatt ut idag, fikk ut 8 men bare 5 var modne nok til icsi. Så er det å telle timer til jeg skal ringe Riksen imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 29 egg, 12 klarte seg til dag fem. Fikk tilbakeført ett fersk egg fem dager etter og 11 på frys. Har nå igjen 10 befrukta egg på frys, alle blasto :-) er veldig fornøyd. Satser på at vi ikke trenger flere uttak.

Dette skal gå veien og satser på positiv test snart :-) for deg også! Og for dere alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, var nok overstimulert. Var syk flere dager etter og spydde samme dag som uttak. Fikk beskjed om å drikke mye væske fremover og at det kanskje ikke ble innsett men det gikk bra. Jeg var så tung i magen og det sprengte på. Var vondt å sitte og vondt å reise seg. Egentlig var alt vondt hehe. Håper jeg ikke må gjennom det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, i Thailand, det høres spennende ut! Det blir vel uansett greit å spare opp litt penger! Synd at det skal koste så mye, dette sirkuset her...

 

Jeg er jo så heldig at jeg har to barn, så dette blir nok aller siste innsett. Har prøvd å sette strek før, men har ikke klart det, men nå setter økonomien stopp. Det siste egget som nå ligger i fryseren blir det åttende innsettet (to fersk, resten frys), så det får være grenser hvor mye man skal prøve når man har to barn. MEN jeg ønsker veldig gjerne ett barn til. Huff, ikke lett dette her.

Ble vist lagret før jeg fikk skrevet her...

Så kjipt at det ikke skulle gå denne gang heller for dere men skal du teste mer på dag 14?

 

Har selv hatt blødninger en uke og er så lei nå

Endret av Petra-prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering fra meg. Har nå hatt mens ei uke og i morgen er egentlig testdato må nok ta en test for dobbelsjekke at den er hvit. Har hatt ei uke med kraftig mens og er så lei er vel alle eggposene som skal ut. Hadde en rar opplevelse i dag kom ut to røde klumper som var tørre var helt rart. Virke som størknet blod, noen som har opplevd det? Kjenner fortsatt stikninger i magen og er vondt når jeg må veldig på do. Er kanskje slik at det sitter i litt når en har blitt overstimulert ....? Spent å høre hva som skjer videre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering fra meg. Har nå hatt mens ei uke og i morgen er egentlig testdato må nok ta en test for dobbelsjekke at den er hvit. Har hatt ei uke med kraftig mens og er så lei er vel alle eggposene som skal ut. Hadde en rar opplevelse i dag kom ut to røde klumper som var tørre var helt rart. Virke som størknet blod, noen som har opplevd det? Kjenner fortsatt stikninger i magen og er vondt når jeg må veldig på do. Er kanskje slik at det sitter i litt når en har blitt overstimulert ....? Spent å høre hva som skjer videre nå.

Så utrolig kjedelig med blødning, Petra-prøvedokke. Har ikke opplevd det med de klumpene som du beskriver.

Vet du noe mer om hva som skjer videre nå, Petra-prøvedokke?

 

Jeg blir vel å teste for sikkerhets skyld på onsdag. Skal ta blodprøve da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit petra-prøvedukke :-(

Ubon, fikk du vite resultat på blodprøven? Så domt at det kunn er 3 forsøk i det offentlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit petra-prøvedukke :-(

Ubon, fikk du vite resultat på blodprøven? Så domt at det kunn er 3 forsøk i det offentlige!

Det ta ca. 3 dagers Arytai. Så venter jeg både bekreftelse fra Riksen og ikke minst mensen som kanskje kommer snart  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg snakka med de på sykehuset og skal få en oppfølgingstime via telefon på fredag om hva de kan anbefale videre og jeg får spør om det jeg lurer på.

 

Andre som har hatt slik samtale? Har dere fått grundig undersøkelse av livmor før 3 og siste forsøk? Evt tips til hva jeg kan kreve/spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra: så leit at det ikke gikk din vei :( du kan jo spørre dem om det er noe mer dere kan undersøke før siste forsøk?

 

Ringte Riksen nå, og fikk vite at 3 egg har befruktet seg :) blir spennende å se imorgen om de har utviklet seg videre og om vi får satt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av eggene har blitt befruktet, så da blir det innsett i morgen om alt går bra:-) Hun sa at de hadde brukt icsi på 4 egg. Jeg glemte å spørre om hvorfor de ikke hadde gjort det på alle 7, men da var sikkert noen av eggene ikke brukanes. Vi er uansett veldig fornøyd, og krysser fingrene for at jeg blir ruger fra morgendagen<3

Time på riksen 13.15, oppdatering kommer etter det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakka med de på sykehuset og skal få en oppfølgingstime via telefon på fredag om hva de kan anbefale videre og jeg får spør om det jeg lurer på.

Andre som har hatt slik samtale? Har dere fått grundig undersøkelse av livmor før 3 og siste forsøk?

 

På oppfølgingssamtale etter 2 neg forsøk ba vi om hysteroscopi og fikk det. Legen mente det ikke var noe vits, for det var ingenting som tilsa at det skulle være noe galt inne i livmora. Men de imøtekom vårt ønske. Jeg hadde på forhånd sjekket ut hvilket av sykehusnene i næreheten som tilbød slike undersøkelse og hvor det var kortest ventetid. Så legen sendte henvisning rett dit. Det førte til at neste forsøk ble utsatt 3-4 mnd. Men selv om de ikke fant noe galt på us, var det verdt det slik at jeg kan ha ro med at det er sjekket ;-) Så spør om så mye som mulig ;-) Føler at vi har blitt møtt med stor velvilje på UNN (selv om det føles veldig samlebånd), så er ikke sikkert andre steder er like. Men stå på !!!! ;-) Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått satt inn en blaso :-) Det ble ingen på frys denne gangen heller. Men til gjenngjeld var dette det egget ut av alle uttak som var best kvalitet, og det hadde vistnok utmerket seg fra uttak. Så jeg tror at dette er gullegget !!:-))) Nå skal jeg fokusere på å bare tenke gode tanker og fylle kroppen med lykkehormoner ;-) har vært hos akupunktør i dag, før og etter innsettet. Så da har jeg gjort det jeg kan. Nå krysses fingre og tær!

 

Spent på å høre hvordan det gikk med deg i dag mammadrøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med et topp egg inn, nordlys! Sikker på at dette er gullegget:-)

 

Alle de 3 eggene hadde delt seg fint, så vi fikk satt inn et perfekt egg og 2 på frys<3 Akkurat nå er vi i lykkerus og skal som deg bare tenke positive og gode tanker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg snakka med de på sykehuset og skal få en oppfølgingstime via telefon på fredag om hva de kan anbefale videre og jeg får spør om det jeg lurer på.

Andre som har hatt slik samtale? Har dere fått grundig undersøkelse av livmor før 3 og siste forsøk?

 

På oppfølgingssamtale etter 2 neg forsøk ba vi om hysteroscopi og fikk det. Legen mente det ikke var noe vits, for det var ingenting som tilsa at det skulle være noe galt inne i livmora. Men de imøtekom vårt ønske. Jeg hadde på forhånd sjekket ut hvilket av sykehusnene i næreheten som tilbød slike undersøkelse og hvor det var kortest ventetid. Så legen sendte henvisning rett dit. Det førte til at neste forsøk ble utsatt 3-4 mnd. Men selv om de ikke fant noe galt på us, var det verdt det slik at jeg kan ha ro med at det er sjekket ;-) Så spør om så mye som mulig ;-) Føler at vi har blitt møtt med stor velvilje på UNN (selv om det føles veldig samlebånd), så er ikke sikkert andre steder er like. Men stå på !!!! ;-) Lykke til :-)

 

Ja kunne godt tenke meg en slik undersøkelse for å sjekke om det kan være noe som gjør at det ikke går. Var det vondt? Blødde du mye? Var du sykemeldt etterpå? Er vi nødt å vente lenge etterpå før vi kan gå igang med siste forsøk? Har lyst å sjekke alt vi kan av verdier slik at vi kan få det til på tredje forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med et topp egg inn, nordlys! Sikker på at dette er gullegget:-)

 

Alle de 3 eggene hadde delt seg fint, så vi fikk satt inn et perfekt egg og 2 på frys<3 Akkurat nå er vi i lykkerus og skal som deg bare tenke positive og gode tanker:-)

Gratulerer som ruger til både deg og Nordlys:) håper alt klaffer for dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med et topp egg inn, nordlys! Sikker på at dette er gullegget:-)

 

Alle de 3 eggene hadde delt seg fint, så vi fikk satt inn et perfekt egg og 2 på frys<3 Akkurat nå er vi i lykkerus og skal som deg bare tenke positive og gode tanker:-)

Grattis!! :-) da har vi en avtale om at dagene framover fylles av gode tanker og glede ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ruger nå :) to av tre egg klarte seg over natta, så vi fikk sette inn begge to :)

 

Jeg fikk testdato for blodprøve 10.03, det er jo bare 12 dager til. Var ikke det litt tidlig? De andre gangene har jeg måttet vente 14 dager.... Når skal dere andre teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ruger nå :) to av tre egg klarte seg over natta, så vi fikk sette inn begge to :)

Jeg fikk testdato for blodprøve 10.03, det er jo bare 12 dager til. Var ikke det litt tidlig? De andre gangene har jeg måttet vente 14 dager.... Når skal dere andre teste?

Grattis med to egg inn !! :-)

Tromsø har som rutine blodprøve 3 uker etter. Så den tas 14 mars. Fikk beskjed om at jeg kunne teste hjemme tidligst 7 mars. Kjenner jeg meg selv rett klarer jeg ikke vente SÅ lenge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja kunne godt tenke meg en slik undersøkelse for å sjekke om det kan være noe som gjør at det ikke går. Var det vondt? Blødde du mye? Var du sykemeldt etterpå? Er vi nødt å vente lenge etterpå før vi kan gå igang med siste forsøk? Har lyst å sjekke alt vi kan av verdier slik at vi kan få det til på tredje forsøk:)

 

Selve undersøkelsen var ikke vondt siden jeg fikk full narkose. Regime på smertelindring varierer fra sykehus til sykehus virker det som. Hadde vondt med en gang jeg våknet av narkosen og fikk da morfin. Men kan ikke huske å ha noe særlig vondt i etterkant. Tror jeg følte meg fin form:-) Blødde minimalt. Hadde ikke behov for sykemelding, da jeg ikke jobber for tiden ;-)

Absolutt verdt å be om alt man kan av utredninger! Håper dere får det som dere vil! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...