Gå til innhold

Februarpikene! ;-)


klishe89

Anbefalte innlegg

Kun kommet til rugedag 2 her(jeg har lært at rugedag 1 er dagen etter innsett). Magen er mindre oppblåst etter uttaket denne gangen enn den var sist, men jeg har fra i dag av kjent en del stikninger i magen. Det hadde jeg sist også. Håper de neste dagene raser avgårde og at symptomene kommer for fullt:-)

Jeg går en times tur hver dag for å sørge for bra blodgjennomstrømning i livmoren og passer hele tiden på å ikke fryse. Ellers så bruker jeg babyklister denne gangen, håper det gjør susen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at rugedag 1 er den dagen man setter inn? Det er fordi egget allerede har delt seg en eller to ganger når det settes inn. Men uansett hvordan man teller så tror jeg vi er like langt mammadrøm. Du satte også inn på onsdag?

 

Jeg prøvde å gå en tur på onsdag, men hadde altfor vondt. Igår fikk jeg vondt når jeg støvsugde stua.. Så jeg tusler forsiktig inne, og blir litt vel mye sofa. Men jeg vil ikke ta noen sjanser når det er vondt :P

Jeg pleier å gå mye turer, så det er fryktelig kjedelig å ikke orke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte også inn på onsdag ja, så da ligger vi likt i løypa:-)

 

Kjedelig at du har vondt, snartmamma:-( Håper det går seg til, men enn så lenge er det bare å være god med seg selv og gjøre det man orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultata negativ så da sier jeg takk for meg. Lykke til videre!

Leit å lese, Arytai:-( God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resultata negativ så da sier jeg takk for meg. Lykke til videre!

Det var trist å lese. Det er lov å sørge nå, så vondt når det ikke går slik man drømmer og håper på. Lykke til videre Arytai. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultata negativ så da sier jeg takk for meg. Lykke til videre!

SÅ utrolig kjipt! Håper dere får full klaff neste gang! Lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Februarpikene.

Vet ikke om jeg hører til her eller i mars-klubben men siden innsetting var i feb så skriver jeg her. :)

I fjor hadde vi fått første ivf-forsøk som endte negativt i januar. Vi hadde så fryseforsøk i mai som ble negativt, og fryseforsøket i september ble avbrutt da de to siste fryseeggene ikke klarte opptiningen.

 

Nå i februar har vi hatt et nytt ferskforsøk med innsett 19 feb. Er i dag på rd11, og tok en billigtest i dag tidlig. Er redd for å tro at testen er riktig, men den viste to streker, kontrollstreken sterk, men teststreken var svakere men absolutt synlig. Det står på testen at den gikk ut på dato 02-2014, så jeg håper og tror at ikke gyldigheten skal påvirke resultatet (er tross alt bare 2. mars i dag).

 

Tenkte å ta en ny test i kveld og i morgen tidlig. Håper så inderlig at det skal gå vår vei denne gangen.

 

Noen andre som er i testefasen?

 

- Limona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende Limona 😊 jeg er på RD 5 (inkl innsettingsdagen), så er nok altfor tidlig for meg å teste 😏 når skal du ta blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta blodprøve på onsdag som er rd14 (inkl innsettingsdag), men kommer til å teste her hjemme frem til det. Helt uvirkelig at det faktisk kan være riktig! Merker forskjell fra forrige ferskforsøk og nå. Er mer stiv og støl i magen nå, det var jeg ikke sist de siste dagene før test. Og litt småkvalm, men det kan for all del være at det er Lutinus som spiller inn her.

 

Merker du noe da SnartMamma83? Jeg synes det har vært så vanskelig å skille Lutinus-bivirkninger fra vanlige symptomer så det er først i dag og i går at jeg merker at jeg er litt småkvalm og støl i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende limona - forsiktig gratulasjon herfra og velkommen :)

Selv er jeg på rd9 - innsett 21.02. Ikke turd å teste enda, men idag er jeg kvalm, har hodepine og høyere temp enn vanlig. Driver å lurer på om det er symptomer, positive, men tør nesten ikke tro det. Ellers er det lite av symptomer her. Hadde endel kramper, menssmerter frem til rd7. Andre erfaringer fra rugetiden jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende Limona! Hvordan gikk testen i kveld?

Jeg er på rugedag 5 etter innsett av blasto. Jeg er litt testoman, så klarte ikke å holde meg og tok første test i dag. var jo selvfølgelig negativ. Men det er jo mange dagen til testen skal være sikker, så tar det ikke så tungt ;-) Ellers er det lite symptomer, litt sånn tidvis "menskramper" og så er jeg skikkelig oppblåst over magen. Ser hvertfall gravid ut ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er helt sprøtt. Tok nettopp test, tenkte å holde meg så lenge som mulig før jeg måtte tisse igjen, men må jo tisse hele tiden om dagen, så jeg klarte bare tre timer. Vi prøvde to billigtester, begge positive, og en cb som viser +/-, og den viste også +. Fineste plusstegnet jeg har sett i hele mitt liv. Fire tester på én dag kan vel ikke vise feil? Tårene triller og vi er så glade. Skal ta ny cb i morgen tidlig. Så kjøper jeg cb digital i morgen etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som du er gravid Limona 😄 jeg har veldig mye vondt nederst i magen og stråler ut i hoftene. Og puppene begynner å bli litt fastere og rundere. Men alt kan jo være crinonen 😝 og smertene kan vel være etter uttaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt stråling ut i hoftene og litt nedover lårene. Jeg hadde mye smerter etter uttaket (hentet ut 30 egg!) men det ga seg litt og litt. Synes jeg var bra igjen etter uttaket rd5/6, og så har jeg de to siste dagene blitt med støl og det kjennes ut som jeg har gangsperr i magemusklene. Og jeg har ikke trent mageøvelser på lenge ;) puppene tror jeg nok er ømme pga lutinus. Og de var enormt ømme de første dagene etter eggløsningssprøyten.

Vi tør ikke helt slippe jubelen løs ennå, det er så uvirkelig. Onsdag og blodprøvedag kan nesten ikke komme fort nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye mindre vondt idag, bare litt stikking og ubehag innimellom. Håper ikke det er et dårlig tegn :(
Men puppene er helt fantastiske, så noe godt kommer ut av dette :cool:

 

Hvordan er det dere andre idag?

Limale: Har du testet igjen idag?? Jeg tror jeg hadde testet hver dag hvis jeg fikk postiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubon: Har dere fått svar på mailen? De burde jo ha opplyst da dere satte inn om dere fikk egg på frys eller ikke..

 

Petra-prøvedokke: Så rart at de velger å ta fryseforsøk før dem sjekker livmoren din? For hvis problemet er at det ikke fester seg, så vil vel ikke fryse egget feste seg noe mer?

Kos deg med en mnd fri for hormoner og humørsvingninger. Det er nok godt for forholdet ;)

 

Jeg er nå på rugedag 3, og har fortsatt ganske vondt etter uttaket. Er det vanlig? Kan ikke huske at jeg hadde så lenge vondt sist, men nå har jeg ikke tatt ut så mange egg før...så kanskje eggstokkene bare er litt herja?

 

Hvordan er det med dere andre rugere??

Ja du kan så si at de burde jo sjekket meg først men det er ikke alt vi skal forstå:( satser på få bruke fryseegget før påske så kan undersøkelsene komme etterpå hvis det ikke går. Først fikk jeg beskjed om å ta blodprøver ved neste innsett men nå kan jeg ta dem før litt forskjellige svar men satser på det går bra:)

 

Det rare er jo at jeg spotter nå etter at mensen er ferdig. Lurer på hva det er?

 

Hvordan går det hos deg nå? Jeg hadde ganske vondt noen dager etter så det er nok helt normalt. De herjer jo ganske godt nedi der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedagene rusler sakte avgårde, og jeg har ikke de store symptomene. Puppene er ømme og det verker litt i korsryggen. I tillegg har jeg mensmurringer som kommer og går. Vet at dette kan bety både og, så prøver å la vær å spekulere så mye i det. Kikker på papiret hver gang jeg er på do, og er glad for hver dag som går uten mens. Om 1 uke kommer dommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på to tester i dag tidlig også, er på rd12 i dag. Har nå kjøpt cb digital så vi tenkte å teste igjen i kveld og i morgen tidlig.

Natten var håpløs, våknet 02:45 og måtte såååå tisse men jeg visste jo at jeg måtte holde meg lengst mulig. Var lys våken til jeg ikke klarte mer kl 04:55! Er jo så mange tanker som surrer rundt i hodet, og er livredd for at dette skal gå galt.

 

Jeg tror jeg kun hadde lutinus-bivirkninger frem til rd8/9 og deretter har disse andre symptomene komt sakte men sikkert. Blir fort andpusten, småkvalm innimellom og utrolig støl i magen. Det er vel de siste rugedagene at hcg-nivået stiger, og er det ikke de hormonene vi får symptomer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) tør ikke helt å tro det ennå, ser frem til å få svar på blodprøve på onsdag.

Det er så nervepirrende dager de dagene i rugetiden. Krysser fingrene for dere andre også! Håper det blir mange positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en CB i dag, etter tre dager med stadig sterkere, men fortsatt svake streker. Tata! "Gravid" :) Har også blodprøvedag på onsdag, men til det motsatte er bevist er hengepuppen gravert :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...