Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har det som meg? Jeg har vært kvalm siden uke 6, men nå etter uke 8 har jeg begynt å brekke meg hver gang jeg hoster, og om jeg nettopp har spist så kommer alt opp igjen! Slitsomt!

Var sånn jeg også, men har gitt seg nå heldigvis. Men nå har jeg begynt å slite med halsbrann om natta allerede...

Annonse

Har vært hos legen (ny fastlege, så var ganske spent), og han var utrolig snill og grei!! Tok meg på alvor og jeg fikk antibiotika for både øyne og bihuler :):) Lettet over å endelig ha en lege som tar meg på alvor, spesielt siden jeg nå er gravid. Forklarte han at jeg var veldig bekymret for babyen i magen, og han lovte meg en grundig sjekk på alt når jeg kommer tilbake for første svangerskapskontroll neste uke:) Han mente at det var viktigst for babyen at mor bli frisk, og at det ikke var bra at jeg var syk over lengre periode enn jeg allerede hadde vært, og at det ikke er bra for babyen at jeg er så bekymret som jeg er. Takk for flinke leger!

Så gøy Ugla!!! :-D

Her ligger jeg på sofaen og alt jeg spiser kommer opp igjen etc..... Trodde kvalmen spille gi seg når jeg nærma meg 2. trimester og ikke at den skulle gå over i oppkast!

Uff, føler veldig med deg, ikke mist håpet!! Jeg ble bedre i løpet av noen få dager.

Har du prøvd aktupunktur? Hvis ikke så er det verdt et forsøk i hvertfall.

Prøv å spis lite og jevnt, frisk luft, puste øvelser type fødsel hjalp meg mot brekninger på det verste, pluss at jeg mediterte i yoga stillinger. Brukt samme teknikk mot fødselssmerter.

Rolig musikk som gir deg en god følelse ( jeg bruker musikk av Enigma og klassisk musikk )

Viktigste er å forsøke å slappe så mye av, fokusere på pusten, inn nesen, ut munnen, fylle lungene, og puste godt ut, veldig rolig.

Håper dette kan hjelpe litt, verdt å prøve i hvertfall.

Annonse

Så spennende Ugla :D Hvor langt er du? Syns jeg kjenner sånne små poke innimellom som nærmest kjenner ut som en boble som sprekker. Spesielt på kvelden(da jeg merket mest sist og). Men kan jeg merke liv så tidlig? Jeg er jo bare 10+3. Men kjennes veldig likt ut som det første jeg kjente sist, da jeg ikke visst hvordan det kjentes ut. Venter jo nr 2. Og fant hjertelyden med doppler for et par dager siden :D 

Så spennende Ugla :D Hvor langt er du? Syns jeg kjenner sånne små poke innimellom som nærmest kjenner ut som en boble som sprekker. Spesielt på kvelden(da jeg merket mest sist og). Men kan jeg merke liv så tidlig? Jeg er jo bare 10+3. Men kjennes veldig likt ut som det første jeg kjente sist, da jeg ikke visst hvordan det kjentes ut. Venter jo nr 2. Og fant hjertelyden med doppler for et par dager siden :D

Akkurat 12 fullgåtte uker :-) Har kjent dette siste 2-3 dagene.

Akkurat 12 fullgåtte uker :-) Har kjent dette siste 2-3 dagene.

Er 11+4 og kjenner også masse bevegelse :) Kjente faktisk mere når fosteret lå litt lengre ned, nå som den begynner å komme litt høyere opp i magen så kjenner jeg mest om kvelden :)

Jeg er så tørst! Og jeg er veldig glad i vann men akkurat nå gjør det virkelig ikke jobben sin. Lyst på noe med kullsyre i, så k dag har jeg bestemt meg for å kjøpe en kullsyremaskin. Er jo uansett greit å kunne drikke noe annet enn vanlig springvann når det blir sommer og varmt (ikke noe særlig glad i hverken brus eller saft). Noen si. Har erfaring med soda stream maskinene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...