Gå til innhold

<3<3<3 JUNI 2014 <3<3<3


Antoine

Anbefalte innlegg

I dag hørte jeg for første gang hjertelyden med Angelsounds! Ååååå for en fantastisk lyd det var :hjerte:

Så fint at alt var tipp topp da mamita. Er så deilig å kunne slappe av litt og bare nyte alt fra nå av. Selv om tida selvfølgelig kommer til å snegle seg avgårde igjen fram til ordinær ul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag hørte jeg for første gang hjertelyden med Angelsounds! Ååååå for en fantastisk lyd det var :hjerte:

Så fint at alt var tipp topp da mamita. Er så deilig å kunne slappe av litt og bare nyte alt fra nå av. Selv om tida selvfølgelig kommer til å snegle seg avgårde igjen fram til ordinær ul :D

Så flott, Cambri!! Det føles godt å få bekreftelse på at alt er bra :-) Men du har rett, tiden vil snegle seg fremover mot neste ul. Jeg har forresten ikke fortalt nyheten til familien enda, så førjulstiden vil bli spennende. Tror ikke akkurat alle vil bli så veldig begeistret, men det kan jo være de overrasker meg... Vi får se. Nyt advent så godt du kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ul:-) alt er bra med den lille, og vi fikk vite hva det er:-) står på samme term. dato ennå. 14+2 i dag. Fikk med både bilder og filmsnutter:-) skyggeboksing i 3D hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Kalia! Du er to dager før meg. Så stas at dere fikk vite kjønn allerede! Vi må nok vente til OUL før vi vet. Sist gang gikk vi ikke sett da heller pga navlestrengen mellom bena:) jeg er veldig sikker på at det blir jente:) har to fra før og alle gode ting er vel tre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 13 fra før, men kommende pappa er en av 2 brødre, jeg er eneste jenta i en flokk på 4. Men, magefølelsen har sagt jente hele tiden, alle "tegn" er der:-) jordmor var 110% sikker på jente:-) vant strikkekjole til jente for 2 uker siden på basar, sa til mannen, det må jo være et tegn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jordmor var 110% sikker, så er det ei jente vet du! ;) artig med ei jente i familien da! Tror nok min kjære ønsker en sønn, men vi blir selvfølgelig glade uansett kjønn, det viktige er at barnet er frisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååh ko kjekt Kalia!

No blei eg veldi spent!! Eg ska vera 14+3 på ultralyden på torsdag.. Va da lett å sjå? Ska ikkje på 3D då så kanskje ikkje så lett då

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over til 2. trimester, og er 12 fullgåtte i dag. Ser frem til første sv.kontroll og ultralyd neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg faktisk 13+3 i dag. Går og venter hver dag på å kjenne noe til den lille i magen. Kjente det på samme tidspunkt i de to foregående svangerskapene....

 

Satt opp til glukosebelastning neste fredag......æsssj...hater den sukkerguffa man skal drikke.

Flere som vet om de skal ha glukosebelastning.

(Fikk påvist svangerskapsdiabetes med nr. 1, men ikke med nummer 2 og tre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke alene sunfly. skal visst gjennom glukosebelastning med min kjære lille jeg også, men fikk beskjed om at jeg skulle ta det i uke 28, så en stund til enda, men kan ikke si jeg gleder meg sååå mye akkurat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka with Love

Så herlig med jente Kalia78! :-)

Her har jeg skikkelig guttefølelse men kjæresten har jentefølelse. Jeg har gutt og jente fra før og nå føles det ut som sv.skapet med sønnen min. Vektoppgang og er ganske likt.

Andre med jente/gutte følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med jente Kalia78! :-)

Her har jeg skikkelig guttefølelse men kjæresten har jentefølelse. Jeg har gutt og jente fra før og nå føles det ut som sv.skapet med sønnen min. Vektoppgang og er ganske likt.

Andre med jente/gutte følelse?

Har ingen fra før, og begge kjønn er like ønsket, men jeg har en 110% følelse på gutt! Har hatt den følelsen i flere uker, helt merkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver og hadde jentefølelse frem til UL i uke 12.  Etter at gyn. sa han trodde det var gutt har jeg hatt guttefølelse ;).  Rart å tenke på at jeg allereder er 14+4, synes tiden har gått så fort.  Fremdeles i 100% jobb og utrolig glad for at jeg har klart det (selv om det får konsekvenser for andre ting).  Har OUL 2. januar og gleder meg masse.  Glad det er så nærme juleferien (skal ha fri i 1 1/2 uke) og tiden vil gå fort da.

 

Kjenner ikke noe til den lille ennå, men fått en liten kul om morgenen når jeg ligger.  Er artig for det ser jo så rart ut!

 

Har dere begynt å tenke vogn?  Hadde det ikke vært for at barnet kommer så lenge etter nr 2, så ville jeg beholdt mountain buggyen.  Nå har mannen falt for Bugaboo...men det er ikke helt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe forskjell på å ha det så tidlig som Sunfly, siden jeg og Kalia78 har det så "sent"? fikk bare beskjed om det fra gynekologen min.

 

og med det samme, "vi IVF'ere", dere hadde vel ul i uke 7, men hadde dere også i uke 12? er så mange som har hatt da virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe forskjell på å ha det så tidlig som Sunfly, siden jeg og Kalia78 har det så "sent"? fikk bare beskjed om det fra gynekologen min.og med det samme, "vi IVF'ere", dere hadde vel ul i uke 7, men hadde dere også i uke 12? er så mange som har hatt da virker det som

Hei:) er ikke ivf'er selv, men snakket med min legeom glukosetest i dag. Hun sa det vanlige var å ta testen i uke 28 eller noe sånt, men hun ville jeg skulle ta nå også og så senere også for å sammenligne. Har ikke hatt svangerskapsdiabetes før, men fikk et stort barn sist og måtte ta haste keisersnitt, og vil forsøke å unngå å få så stort barn igjen. Derfor ville hun teste meg så tidlig også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos glukosetest eller hva det heter, er det noen her som har tatt det før? Hvor ille er det? Fikk det beskrevet hos legen idag og med ekstrem hunger og stort sett alltid småkvalm hørtes ikke det ut som en kjempegod ide for meg, men må man få må man. I tillegg 2 timers venting...bah..,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke såååå ille.  Var med på et forskningsprosjekt med eldste og måtte vel i gjennom tre runder med glukosebelastning.  Smaker herk, men det går nå ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt glukosebelastning i alle tre svangerskap. To i hvert. En gang rundtuke 14-16 og en gang i uke 28. Er 156 høy, veier nå 55 kg. Første gutten min gikk jeg en uke over termin med...han var da 4390 g...endte til slutt med hastesnitt. De to neste ble jeg satt i gang med tre uker før termin og de veide da hhv 3785g og 4050 g. Altså stoooore barn for lille meg. Derfor ekstra oppfølging.

 

Har egentlig termin 12 juni men regner med at jeg blir satt i gang like etter 17. Mai en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål - svangerskapskontroll uke 8-12:

spør her inne, siden nesten alle som er 12 uker er her inne :) var til kontroll i dag (12+2) hos lege, og fikk målt blodtrykk, lyttet på hjertet og lungene mine, fikk sykmelding..... MEN er det vanlig å ikke få vite noe om den lille?? så for meg at de kanskje lyttet etter hjerteslag på den lille f.eks. jeg vet at jeg er i livet, men jeg er nysgjerrig på hvordan den lille har det!! jeg kan fortelle opp og ned om hva som eventuelt feiler meg og jeg vet at jeg er i livet, men jeg vil vite om den lille!! er det bare jeg som er rar? :) 

altså de som har vært til kontroll da, og ikke ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på kontroll (11+6) lyttet legen på hjertet til fosteret med doppler. Men jeg fikk inntrykk av at det ikke er vanlig alle steder. Men jeg tenker som deg, at det var godt å få bekreftet at det var noe der! Jeg har ikke vært på ultralyd, og skal ikke før OUL 3. januar. Det hadde vært veldig lenge å gå uten å ha hørt hjertelyd engang. 

Kjente ikke legen på livmor/mage, og målte symfyse og sånt? Det gjorde min lege, men er jo ikke sikkert det er vanlig på første kontroll. 

Har du vært på tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) nei, var ingenting om den lille. ikke noe kjenning av mage, måling, doppler. så tenker jo mer på de som kommer og det er aller første gang og så skal de gå fram til uke 17-19 og vente på oul før de får vite noe om den lille....?!? spesielt for de av oss som er førstegangsfødende og grønn på alt :)

personlig har jeg heldigvis vært på obligatorisk ul i uke 7, siden vi har en ivf-baby :) men vi har prøvd i mange år å få barn, har en SA bak meg, og føler at det er greit i løpet av mellom uke 7 og 19 å få vite at det er liv der inne. og spesielt for de som ikke har den tidlige ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! Selv er jeg førstegansfødende, og er usikker på det meste. Veldig greit med den gode bekreftelsen det var å høre hjerteslaga til den lille! 

Hvis jeg ikke hadde fått høre hjertelyd da ville jeg nok dratt på privat ultralyd. Vi skal fortelle nyheten til familen i jula, og da vil jeg jo vite at 'det er noe der' først ;)

 

Rart at de ikke gjør det samme hos alle leger på den kontrollen (uke 8-12). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...