Gå til innhold

<3<3<3 JUNI 2014 <3<3<3


Antoine

Anbefalte innlegg

 

 

Dere, snart er vi halvveis!!!  Jeg er 17+2 i dag og 2. januar er det OUL og det er jaggu ikke lenge til... også kjenner jeg jeg små spark daglig og de kjenner jeg godt med hånden utenpå.  Rett og slett magisk...

 

Godt vi er noen som fremdeles holder litt liv her da.  Etter at gruppen fra storebror (f. 2006) flyttet til FB, så har jeg falt helt av.

 

Vognen jeg har lyst på er ganske så ny, så finner den ikke brukt ennå.  Må kjøre til Karlstad om jeg skal ha den så billig som mulig, for de sender jo ikke emmaljunga :(.  Jaja, kommer nok til å vente.  Har ikke turt å kjøpe inn noe som helst.  Klær har jeg fra storesøsteren som blir seks år neste år.  Seng og vippestol får jeg låne og det er strengt tatt kun vogn og bilstol vi må ha.

 

Er det super viking du har lyst på? :)

Ja...  Jeg er egentlig en trehjulingtype, men ønsker nå å ha barnet mot meg når hun sitter i sportsdelen.  Dette er jo sistemann og lille attpåklatten <3.

 

Sjekket i butikken i nabobyen og der koster bare understellet 2.000 kr mer på superviking enn på viking.  I Sverige er differansen på 100 kr ca...  De har vognen på kattis i Strömstad også, men 1.000+ kr dyrere enn i Karlstad.

Jeg har også kikket på super viking, synes den virker veldig praktisk! Og ikke så klumpete som jeg synes de vanlige emmaljunga sportsdelene er.. I vår lokalbutikk tror jeg det bare er ca 500kr forskjell på viking og super viking.. Men har bare en liten yaris, så er veldig usikker på hva jeg får plass til å bagasjerommet!

 

God jul alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Dere, snart er vi halvveis!!!  Jeg er 17+2 i dag og 2. januar er det OUL og det er jaggu ikke lenge til... også kjenner jeg jeg små spark daglig og de kjenner jeg godt med hånden utenpå.  Rett og slett magisk...

 

Godt vi er noen som fremdeles holder litt liv her da.  Etter at gruppen fra storebror (f. 2006) flyttet til FB, så har jeg falt helt av.

 

Vognen jeg har lyst på er ganske så ny, så finner den ikke brukt ennå.  Må kjøre til Karlstad om jeg skal ha den så billig som mulig, for de sender jo ikke emmaljunga :(.  Jaja, kommer nok til å vente.  Har ikke turt å kjøpe inn noe som helst.  Klær har jeg fra storesøsteren som blir seks år neste år.  Seng og vippestol får jeg låne og det er strengt tatt kun vogn og bilstol vi må ha.

Er det super viking du har lyst på? :)

Ja...  Jeg er egentlig en trehjulingtype, men ønsker nå å ha barnet mot meg når hun sitter i sportsdelen.  Dette er jo sistemann og lille attpåklatten <3.

 

Sjekket i butikken i nabobyen og der koster bare understellet 2.000 kr mer på superviking enn på viking.  I Sverige er differansen på 100 kr ca...  De har vognen på kattis i Strömstad også, men 1.000+ kr dyrere enn i Karlstad.

Jeg har også kikket på super viking, synes den virker veldig praktisk! Og ikke så klumpete som jeg synes de vanlige emmaljunga sportsdelene er.. I vår lokalbutikk tror jeg det bare er ca 500kr forskjell på viking og super viking.. Men har bare en liten yaris, så er veldig usikker på hva jeg får plass til å bagasjerommet!

 

God jul alle sammen! :)

 

 

God jul!

 

De fleste butikker lar deg prøve vogna i bilen før du handler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dere, snart er vi halvveis!!!  Jeg er 17+2 i dag og 2. januar er det OUL og det er jaggu ikke lenge til... også kjenner jeg jeg små spark daglig og de kjenner jeg godt med hånden utenpå.  Rett og slett magisk...

 

Godt vi er noen som fremdeles holder litt liv her da.  Etter at gruppen fra storebror (f. 2006) flyttet til FB, så har jeg falt helt av.

 

Vognen jeg har lyst på er ganske så ny, så finner den ikke brukt ennå.  Må kjøre til Karlstad om jeg skal ha den så billig som mulig, for de sender jo ikke emmaljunga :(.  Jaja, kommer nok til å vente.  Har ikke turt å kjøpe inn noe som helst.  Klær har jeg fra storesøsteren som blir seks år neste år.  Seng og vippestol får jeg låne og det er strengt tatt kun vogn og bilstol vi må ha.

Er det super viking du har lyst på? :)

Ja...  Jeg er egentlig en trehjulingtype, men ønsker nå å ha barnet mot meg når hun sitter i sportsdelen.  Dette er jo sistemann og lille attpåklatten <3.

 

Sjekket i butikken i nabobyen og der koster bare understellet 2.000 kr mer på superviking enn på viking.  I Sverige er differansen på 100 kr ca...  De har vognen på kattis i Strömstad også, men 1.000+ kr dyrere enn i Karlstad.

Jeg har også kikket på super viking, synes den virker veldig praktisk! Og ikke så klumpete som jeg synes de vanlige emmaljunga sportsdelene er.. I vår lokalbutikk tror jeg det bare er ca 500kr forskjell på viking og super viking.. Men har bare en liten yaris, så er veldig usikker på hva jeg får plass til å bagasjerommet!

 

God jul alle sammen! :)

 

Kan jeg få spørre hvilken butikk det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har falt for Emmaljunga, og den sammensetningen vi vil ha så blir det ca.10.000 kr. heldigvis er ikke bil og bagasjerom noe problem da vi har Volvo V70 :) men velger å ikke handle vogn før i april/mai tider pga at ting har gått galt før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Dere, snart er vi halvveis!!! Jeg er 17+2 i dag og 2. januar er det OUL og det er jaggu ikke lenge til... også kjenner jeg jeg små spark daglig og de kjenner jeg godt med hånden utenpå. Rett og slett magisk...

 

Godt vi er noen som fremdeles holder litt liv her da. Etter at gruppen fra storebror (f. 2006) flyttet til FB, så har jeg falt helt av.

 

Vognen jeg har lyst på er ganske så ny, så finner den ikke brukt ennå. Må kjøre til Karlstad om jeg skal ha den så billig som mulig, for de sender jo ikke emmaljunga :(. Jaja, kommer nok til å vente. Har ikke turt å kjøpe inn noe som helst. Klær har jeg fra storesøsteren som blir seks år neste år. Seng og vippestol får jeg låne og det er strengt tatt kun vogn og bilstol vi må ha.

 

Er det super viking du har lyst på? :)
Ja... Jeg er egentlig en trehjulingtype, men ønsker nå å ha barnet mot meg når hun sitter i sportsdelen. Dette er jo sistemann og lille attpåklatten <3.

 

Sjekket i butikken i nabobyen og der koster bare understellet 2.000 kr mer på superviking enn på viking. I Sverige er differansen på 100 kr ca... De har vognen på kattis i Strömstad også, men 1.000+ kr dyrere enn i Karlstad.

Jeg har også kikket på super viking, synes den virker veldig praktisk! Og ikke så klumpete som jeg synes de vanlige emmaljunga sportsdelene er.. I vår lokalbutikk tror jeg det bare er ca 500kr forskjell på viking og super viking.. Men har bare en liten yaris, så er veldig usikker på hva jeg får plass til å bagasjerommet!

God jul alle sammen! :)

Kan jeg få spørre hvilken butikk det er?
Barneland i Kristiansand. Han leste bare opp fra de veiledende emmaljungaprisene tror jeg. 7800kr for viking og 8400kr for superviking

 

Edit: på de veiledende prisene tror jeg at det på superviking så følger sportsdelen med, og så kjøper du bagen i tillegg. Mens på viking kjøper du alle 3 delene hver for seg.. Kanskje derfor du fikk så stor forskjell i pris?

Endret av Inalille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye vognprat her ser jeg 😃 jeg ønsker meg Stokke Explory grå versjon. Den er lett, noe som er et must for oss som bor i Oslo i en HØY tredjeetasje uten heis... Jaja blir nok kronglete uansett men den er lettest å legge sammen og har en lett vognkurv til og med 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestemt oss for Emmaljunga, og her blir det City cross. Håper at det kommer en stilig limited edition på nyåret, ellers blir det nok black/white på oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det enten Emmaljunga eller Simo :) Må se ka vi finn brukt, for blir ikke å kjøpe ny no t siste ongen. Har et kriterie og det e at det skal være duo vogn og ikke kombi sia eg vil ha god plass i baggen, pga må ha plass t vinterposen lenge :) Va i går og fikk kjøpt bilstoln brukt :) Så no e det bare vogna eg mangle sia vi har så masse etter de andre to, og har ett sommerbarn fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig herlig å begynne å kjenne liv <3 Første gang jeg kjente sikkert liv var på julaften(15+0), var den beste gaven jeg kunne få!!! :) Og i dag holdt den lille på å romstere skikkelig. For en herlig følelse det er <3 Det blir jo så virkelig! Har morkaka liggende foran så hadde ikke forventa å kjenne liv så tidlig denne gangen. I første svangerskapet kjente jeg det rundt uke 18-19. Så dette er virkelig gøy :) hihi...

 

Ang vogn, vi har kjøpt en brukt emaljunga av en venninne. Har hatt den stående noen år nå så vet ikke hvilken model det er... Har ikke sett på den heller på en stund, men står det på noen sted hvilken det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så morsom ønsker*et*mirakel, jeg var også 15+0 på juleaften og kjente liv for første gang :) en utrolig herlig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle junimammaer:-) jeg blir også junimamma! Har termin i slutten, så kan vel hende jeg blir juli i steden:-) slenger meg likevel med her.. Ser dere snakker litt om vogner, jeg har tenkt på emmaljunga og lurer på å kjøpe den i sverige.. Har hørt at det skal være litt billigere.. Noen som vet? Godt nyttår forresten! Tenk for et år det blir:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vurderte også å kjøpe Emmaljunga i Sverige, men alt er avhengig av den sammensetningen du selv velger :) den vi vil ha er billigst i Norge, contra både Sverige og Danmark, sparer flere tusen med å kjøpe den på Babyshop her i Norge :) det er forskjellig pris på type, farge, stoff, understell, ståltype osv...alt må du bestemme deg for og så finne ut etter det hvor de er billigst :) men med Emmaljunga får man mye for pengene, siden det er 3 vogner i 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Antoine! Så virkelig det hele blir.

 

Satt akkurat og søkte på sølvbestikk, siden jeg lurer på om vi skal spare på det til barnet fra dåpen av. Men det føles bare som dagdrømming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cilie:-) jeg får se litt mer på sammensetning først skjønner jeg..er det en nettside for sånt? Litt grønn jeg:p det var en fin vogn antoine! Ikke såå dyr heller, etter hva jeg har skjønt... Sølvbestikk er sikkert fint å begynne å samle på til dåpen myrtille.. Er nok noe som den lille vil sette pris på når han eller hun blir stor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Antoine! Så virkelig det hele blir.

 

Satt akkurat og søkte på sølvbestikk, siden jeg lurer på om vi skal spare på det til barnet fra dåpen av. Men det føles bare som dagdrømming :)

 

Sølvbestikk e fint :) Her har eldste fått 6 te skeie av tanta, og straks 12 i en anna serie av oldemora og nr 2 har strak 6 fra oldemora og 9 fra ei gumor. kjekt med te skeie. Her holder mamma dæm på og samle opp t 6 kakegafla t eldste sia ho e jenta så bli det stopp. mine har Elisabet og Martha, Odel og drage e veldig fornøyd selv om ikke eg har bestemt ka dæm ska ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheesedoodle - vi fikk kalalog fra Emmaljunga på Babyshop :) er enklere, for der ser du alle vognene, alle fargene og alle typer understell ol, for hvis du går inn på nettet så må du gå igjennom alle vognene først å bestemme deg, og så velge resten, for der er de listet opp med navn på typene og du må klikke på en og en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vogn i går :).  Fikk den til 5.500 kr og er en splitter ny 2013-modell.

BC3-allblack_230120ZW01.png

Spennande! Føltes da ikkje veldi virkelig då? Vi fekk litt babykle til jul. Va veldig rart. Og fjernt. Sjøl om eg kjenne lilletrille daglig nå, så begripe eg liksom ikkje heilt at det skal bli et barn ut av det :-P

Ka for type vogn e detta då Antoine?

Ka e da ein bør sjå ette når ein velge egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føltes nesten litt skummelt Katta...  Rart at jeg synes det er så skummelt nå iom at jeg er i uke 19.  Med førstemann kjøpte jeg før uke 12.

 

Det er en Bugaboo Cameleon all black ed. eller no ;).  Dette er vognen mannen ville ha iom at den få rplass under panseret.  Gutta er jo spes. opptatt av dette med vogn og bil.

 

Jeg vil anbefale at dere tar en tur til en forhandler som har flere merker.  Jeg har vært innom flere typer og liker best trehjulinger.  Har hatt tfk og oth (mountain buggy) som jeg har vært veldig fornøyde med, og en teutonia spirit s3 som jeg ikke likte.  Aberet med de to første er at barnet er vendt fra deg når de er ute av bagen.  Vet tfk har kommet med en halvveis løsning på dette med sin nye dypbag.

 

Denne gangen ble det firhjuling og barnet kan sitte mot meg når det er stort nok til å komme ut at bagen.  Det er lite snø her og vi bor svært sentrumsnært med gåavstand til alt.  Da er denne vognen god nok for meg.  Liker ikke store "beist".

 

 

I morgen kveld skal jeg på oul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...