Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i uke 7 el 8 tenkte jeg, koster ca 1000. Synes det er verdt det, får konstatert liv eller ei tidlig. Så slipper jeg enda mer bekymring frem til uke 12. Denne første ventetiden er så lang...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm er i tvil. Synes også de første ukene er grusomt lange... Skal bestille time hos legen i mårra iallfall så får vi se. Fødeavdelingene i Oslo er jo overfylte om sommeren så det er bare å få bestilt plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd monson! Lykke til videre med prøving!!

Hvor skal du søke fødeplass Krumelur? Jeg tror det blir Ullevål på meg denne gangen også, var fornøyd sist til tross for hastesnitt- det ble i hvert fall håndtert veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Riksen forrige gang, tror jeg vil dit igjen hvis jeg får plass. Følte meg veldig godt tatt vare på der! Det som er dumt er at de har dobbeltrom og ikke barselhotell, men man blir jo normalt ikke så lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag bestilte jeg time hos legen. Bestilte via nettet og fikk da til svar at jeg fikk time i slutten av desember til første kontroll, det er etter mine beregninger i uke 18! Er det vanlig å måtte vente så lenge til første svangerskapskontroll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo få time i 8-10 har jeg lest at den første svangerskap kontrollen skal være. Du skal jo da få bestilt time til ord. Ul som er i ca uke 18

Det må du ringe of klage på fossekall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fossefall, det er ikke riktig. Så lenge du er under 38 skal første kontroll være mellom uke 8-12. Hvis du er eldre bør du få det tidlig, uke 7-8, fordi du da kan få duotest eller fostervannsprøve og tidlig ultralyd. Jeg ville ringt i stedet for å bestille på nett. Lykke til:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, jenter? Har dere mange symptomer? Jeg synes det er lite enda. Den ordentlige kvalmen uteblir her, men det er kanskje litt tidlig? Den kom mye tidligere sist! Helt utrolig at jeg faktisk går og ønsker jeg hadde flere symptomer og plager... Måtte til og med kjøpe meg en ny digital test i dag, og det står heldigvis 2-3 uker der nå, så da har det i hvert fall skjedd endringer på hcg nivået...!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte idag en test, dog ikke digital og den var nesten sterkere nn kontroll streken hehe... Men ikke mye symptomer her heller,men veldig vondt i ryggen og bekken da. Svimmel når jeg reiser meg. Sulten osv men ikke no kvalme osv ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har 7 juni:) vært bittelitt kvalm her,litt opp og ned..litt ømme bryster og de har blitt større :kjenner litt i ryggen til tider,men jobber i barnehage,så prøver å ikke løfte altfor mye:)) skal til legen imorgen å få bestilt tidlig UL :D veldig spent på om det er en eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har 7 juni:) vært bittelitt kvalm her,litt opp og ned..litt ømme bryster og de har blitt større :kjenner litt i ryggen til tider,men jobber i barnehage,så prøver å ikke løfte altfor mye:)) skal til legen imorgen å få bestilt tidlig UL :D veldig spent på om det er en eller to ;)

Oj...skal  man ikke løfte? Er hjemme med en på 14  mnd, og bærer både hun og vognen mye:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlig termin 26-28. mai her; det er jo nesten juni! ;) Med tre positive tester, regner jeg med at jeg er gravid. Blir første svangerskapskontroll i morgen, så det blir spennende. Er kun i uke 7+0, men de ville gjerne at jeg skulle komme allerede nå hos fastlegen. Følges dere opp av fastlege, jordmor eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her og. Syns jeg hadde mer så tidlig forrige gang. Skal til legen om en uke. Sist gang gikk jeg bare hos legen, en gang i mnd. Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å gå litt til jordmor. Har flytta, og det er så langt til fastlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp meldt meg inn på forumet!

Har termin 3 juni :) Fikk såre brystvorter dagen før jeg ventet mens og har hatt mensensmerter siden det, kjennes ut som en "gigamensen" er på vei :P 

Jeg og samboeren min gleder oss supermasse til vår førstefødte kommer! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig snart_mamma :) ja det er en meget spennende tid fremover!

 

Ringer legen til uka jeg, og setter opp tkme i uke 7 ca. Ul den 14... :) gru gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og jeg har 7 juni:) vært bittelitt kvalm her,litt opp og ned..litt ømme bryster og de har blitt større :kjenner litt i ryggen til tider,men jobber i barnehage,så prøver å ikke løfte altfor mye:)) skal til legen imorgen å få bestilt tidlig UL :D veldig spent på om det er en eller to ;)

Oj...skal man ikke løfte? Er hjemme med en på 14 mnd, og bærer både hun og vognen mye:/

Man skal helst ikke løfte for tungt,men det er umulig;) jeg tenker det beste er å leve mest mulig normalt,og prøve å unngå alt for tunge løft:) og ikke være hysterisk,så går det nok veldig bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og jeg har 7 juni:) vært bittelitt kvalm her,litt opp og ned..litt ømme bryster og de har blitt større :kjenner litt i ryggen til tider,men jobber i barnehage,så prøver å ikke løfte altfor mye:)) skal til legen imorgen å få bestilt tidlig UL :D veldig spent på om det er en eller to ;)

Oj...skal man ikke løfte? Er hjemme med en på 14 mnd, og bærer både hun og vognen mye:/

Man skal helst ikke løfte for tungt,men det er umulig;) jeg tenker det beste er å leve mest mulig normalt,og prøve å unngå alt for tunge løft:) og ikke være hysterisk,så går det nok veldig bra <3

 

Ups....det visste jeg ikke. Men hva er "for tungt"? Går det bra med en på ca 11 kg samt et par handleposer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...