Gå til innhold

IVF med eggdonasjon i høst, flere?


lioness*

Anbefalte innlegg

Sib78, jeg føler med deg!! Utrolig vanskelig å gå sånn og ikke vite. Dessverre er det jo bare tiden som for svar når det er så tidlig. Men blødninger trenger ikke bety noe i seg selv! Hold på håpet :) og hold oss oppdatert om hcg. Krysser fingrene for deg :)

 

Jeg har mailet med gynekologen min, som sier min stigning er helt fin og normal så tidlig. Jeg føler meg litt roligere men er ikke helt overbevist heller. Overalt leser jeg jo noe annet. Venter på svar fra klinikken også. Skal høre m fastlegen min tir. morgen hva hun synes. Kanskje forsøker jeg å fremskynde ul til uke 6, føles lenge å vente til uke 8 nå.

 

(Note to self: slutt å google!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og der fikk jeg motsatt beskjed av klinikken. De er ikke fornøyde med stigningen og vil at jeg skal ta en ny blodprøve i morgen.

 

Ser ikke helt at jeg skal få tatt noen blodprøve i helgen (har ikke rekvisisjon og aner ikke om det er noe sted som holder åpent heller for blodprøvetaking i helgen), så jeg venter til timen hos fastlegen på tirsdag tror jeg.

 

Føler meg litt i limbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan er det med dere, jenter? Racine, er symptomene stigende nå utover i første trimester? Sib78, jeg tenker på deg og håper det går fint. Håper no news is good news!

 

For min egen del må jeg si at nervene har tatt fullstendig overhånd. Er på jobb og får ikke gjort noe som helst. Vil bare hjem og legge meg under dyna. Legetime i morgen tidlig, ber til høyere makter om at en ny blodprøve kan roe meg ned og være skyhøy... :( Så nervøs. Dette er ikke gamet for pyser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker masse på dere jenter<3 og håper alt går bra fremover!! Merker at det jobber godt i magen om dagen;) fikk reresultatene av blodprøvene idag og hcg er på 88000 nå:)) og det var på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg har vært litt borte fra forumet i helgen. Ingenting nytt her annet enn at jeg fortsatt spotter. Er kjempe lei meg hver gang jeg ser rosa utflod på papiret;((( jeg vet at det ikke er farlig så lenge jeg ikke blør, men det er fortsatt skremmende. Har vært sånn siden fredag, men det er heldigvis ikke hele tiden. Snakket med legen og han har sendt 3 rekvisisjoner for blodprøve i posten. Er sykemeldt og ligger hjemme. Skal til riksen og ta blodprøve på onsdag tenker jeg. Torsdag er det ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Racine 88000!!!!!! Det er jo kjempe bra;) ultralyd på onsdag?

 

lioness tenker på deg og håper du har gode nyheter til oss imorgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd neste onsdag!!altfor lenge til:O tenker så utrolig mye på dere jenter:))) og har en god følelse på det her:) veldig spent på ultralyden din til torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent selv;)) håper han kan se fosteret og et bankende hjerte;)))) mannen er på jobbreise, men skulle komme hjem slik at han rakk timen på torsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sib78. Dagene går sakte frem mot milepælene ja, håper du får se et bankende hjerte på torsdag! Er du ca 6 uker på vei nå? I så fall er det jo god sjans for finne en liten tass på ultralyden.

 

Jeg er 5 uker på vei i dag og begynner så smått å tenke på ultralyd jeg også. Ser an blodprøver denne uka først. (Kan hende det ikke blir bruk for det liksom...)

 

Har spottet litt i dag jeg også. Bare helt minimalt, men alt som er rødt og rosa er jo per definisjon skummelt. Jeg føler meg fortsatt gravid igrunn, men vet jo ikke om hormonene er på vei opp eller ned - bare at det er noen der :/ 

 

Og 88 000 racine - wow, det er skikkelig kult. Ingen tvil om at det er en levedyktig krabat i magen din. Så BRAA! Gratulerer! Dere kan jo omtrent begynne å bestemme navnet dere (føler du er så langt foran oss to andre liksom, hehe).

 

Antar at jeg får ta blodprøver i morgen, og håper jeg kan få svaret ila ettermiddagen (ringer direkte til Fürst, der hvor de analyseres, sist tok jeg dem der også bare for å få svaret kjappest mulig). Lurer på hva jeg bør forvente? 1100 på torsdag burde vel være minst 4-5000 fem dager senere. Grøss. Jeg må innrømme at dette er litt tøft, fikk en liten knekk i ettermiddag og bare lå i sengen og gråt i en halvtime. Ble litt bedre etterpå.

Endret av lioness*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For en dag;) fant ut igår sammen med mamma at jeg skulle ta en blodprøve idag, siden jeg hadde en rekvisisjon liggende hjemme og hadde hatt litt spotting igjen. Tok blodprøven og før vi dro hjem gikk jeg på do. Masse rødt blod på papiret!!! Fikk panikk og ringte Riga. De ville jeg skulle ta ny ul. Fikk time til ul og så et bitte lite (4 mm) foster og hjerteaktivitet!!!! Var super glad til jeg fikk svar på blodprøven; hcg verdien er nå 20750( fra 10600) Den har ikke doblet seg engang og det er 4 dager siden jeg tok blodprøve sist;(( vet ikke hva det betyr. Har fortsatt spotting;( skal til den ordinære timen min på torsdag og håper gyn kan fortelle meg litt mer om hvorfor jeg blør.

 

Alt bra med dere? Har du fått svar på blodprøven din Lioness? Tenker mye på deg!!!

Endret av Sib 78_1 MA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å se hjerteaktivitet:))) vært hos jordmor idag jeg,veldig spennende:) også er det UL neste onsdag:) dagene går altfor sakte:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, hva gjorde du hos jordmor? Sist jeg var gravid og skulle bestille time hos jordmor sa hun jeg ikke kunne få time før jeg var 16 uker på vei!!!!!! Hun var veldig lite hyggelig;) jeg fikk time da jeg skulle vært 21 uker, men vi måtte avslutte svangerskapet i uke 20.

Endret av Sib 78_1 MA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ringte helsestasjonen så forklarte jeg situasjonen min,også sa de at det er opp til den gravide hva behovet er for å gå til jordmor:)) og jordmoren min er kjempe koselig:D målte blodtrykk og blodverdier:) og skrev inn på helsekort,pluss at jeg fikk endel brosjyrer og en gravidbok jeg kan skrive i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For en dag;) fant ut igår sammen med mamma at jeg skulle ta en blodprøve idag, siden jeg hadde en rekvisisjon liggende hjemme og hadde hatt litt spotting igjen. Tok blodprøven og før vi dro hjem gikk jeg på do. Masse rødt blod på papiret!!! Fikk panikk og ringte Riga. De ville jeg skulle ta ny ul. Fikk time til ul og så et bitte lite (4 mm) foster og hjerteaktivitet!!!! Var super glad til jeg fikk svar på blodprøven; hcg verdien er nå 20750( fra 10600) Den har ikke doblet seg engang og det er 4 dager siden jeg tok blodprøve sist;(( vet ikke hva det betyr. Har fortsatt spotting;( skal til den ordinære timen min på torsdag og håper gyn kan fortelle meg litt mer om hvorfor jeg blør.

 

Alt bra med dere? Har du fått svar på blodprøven din Lioness? Tenker mye på deg!!!

 

Skulle ønske alt bare kunne ordne seg for oss og være enkelt!!!!!

 

Spørsmålet først. Nei, jeg har ikke fått svar på blodprøven i dag, håper virkelig det kommer i morgen. Ringte lab´en i ettermiddag, men nada å få vite der. Gruer meg litt.

 

Jeg synes ikke du skal bekymre deg over hcg-verdiene dine nå: Doblingstiden synker betraktelig jo høyere en kommer, allereder fra 6000 og enda mer etter 10000 etter hva jeg har lest meg til. Så dette kan veldig gjerne være helt fine verdier!

 

Når en kan se hjerteaksjon på UL er dette visstnok også en sikrere måte å vurdere graviditeten på, enn hcg-målinger! Så gratulerer med hjertet og en fin ultralyd :) Jeg håper virkelig blødningene gir seg nå og at du kan få lov til å slappe av litt mer. 

 

Hva sa legen som gjorde ul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet fra en infoside:

 

  1. Within the first 2-4 weeks after fertilization, hCG usually doubles every 48-72 hours
  2. An increase of 60% in 48 hours is still considered normal
  3. Below 1,200 mIU/ml, hCG usually doubles every 48-72 hours
  4. Between 1,200 and 6,000 mIU/ml serum, the hCG usually takes 72-96 hours to double
  5. Above 6,000 mIU/ml, the hCG often takes over four days to double
  6. More than two in three normal pregnancies have a doubling of the hCG every 72 hours
  7. There is a wide variation of normal hCG levels. An hCG that does not double every two to three days does not necessarily indicate a problem
  8. A maximum level is usually reached by the 10th or 11th week.
  9. After 10 weeks or so, hCG normally decreases
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lioness;))) godt å høre at det er normalt med synkende doblingstid;)

 

Legen ( en jeg har vært hos mange ganger i forbindelse med ivf i Norge) kunne ikke si hvorfor jeg har spotting.

 

Hvordan type progesteron bruker dere? Jeg bruker utrogestan og de settes vaginalt. Det kan skyldes spottingen(???). Har spurt Riga, men de trodde ikke det!!! Har lest det er mange som opplever spotting ved bruk av progesteron!!

 

Lioness, du nevte tidligere at ved ivf/donor innsett så var det mer vanlig med spotting/blødning. Hva kommer det av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere blødninger og spottet rosa/brunt en del dag jeg fikk på crinone under svangerskapet med sønnen min (fikk det fordi årsakene til mine aborter ikke var avklart). Og overlegen på kvinneklinikken på Ullevål var veldig tydelig på at dette trolig var årsaken til spottingen! Uansett, en frisk gutt kom ut så det gikk i alle fall bra. 

 

Denne gangen går jeg på noe som heter Progeffik, det er spansk (kjøpte det i Spania) og inneholder 200 mg virkestoff per lille kule. Tar to stk. slike klokka 07, 15 og 23 hver dag... det er noe herk. Alt kommer jo ut igjen, føler jeg ikke kan gå og tisse en gang.

 

Går også på østrogenplaster, tre stk,. som jeg skifter hver 72. time.

 

Jeg tror at vaginal progesteron kan irritere den lettblødende livmorhalsen. Har i alle fall lest på div. nettforum at maaaaaange opplever spotting ifb med ivf. 

 

Og jeg har lest flere steder at man kan blø mer med donoregg enn med egne egg, men jeg er ikke helt sikker på hvorfor. Lurer på om noen mener det kan henge sammen med at vi får tilført hormoner, og at de ikke lages i nært samspill mellom embryoet og eggstokkene (som jo er satt ut av spill). Da blir hormonbalansen ikke alltid helt 100 (sammenliknet med spontane graviditeter), og at det skaper hormonelle blødninger. Men jeg tror at dette er en teori og at det ikke er bekreftet. 

 

Se feks. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/142610326-hei-dere-ed-damer/

 

Er dere forresten blitt kvalme?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret og fikk svar nå... hcg er steget fra 1100 til 13000..! på fem dager. Det er helt utrolig. 

 

Oi oi oi. Nå skal jeg IKKE ta flere blodprøver, men satse på at ultralyd er neste milepæl!!! Er så usannsynlig lettet. (Det eneste jeg er bekymret for nå er at dama på kontoret leste feil, og at den egentlig skulle være 1300..!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...