Gå til innhold

IVF med eggdonasjon i høst, flere?


lioness*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jippi!! Så bra. Vi har fått time til OUL 22.1, men vil ha en i nær framtid. Fått henvisning, men vanskelig å få time, så går kanskje privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør litt... er helt panikkslagen. Har bestilt ultralydtime 14.30... huff, jeg er redd den ene tvillingen har gitt opp. Men livredd også for å miste begge. Herregud, så skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har fått time nå da..men kan hende det er noe irritasjon bare:-) men gi beskjed hvordan det går da:) krysser fingrene for deg og gulla dine<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Lioness så leit å høre;((( håper det går bra med deg. Tenker på deg og håper å høre gode nyheter etter ultralyden. Husk at jeg også har blødd mange ganger og alt er bra så langt.

 

Racine kjempe glad for at dine 2 har det bra;)

 

Jeg for min del er blitt litt bedre og ikke så kvalm lenger. Håper bare alt fortsatt er bra når vi skal på ul om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puuuh... kom inn til gynekologen som et skjelvende aspeløv, men er fremdeles like gravid :) HELDIGVIS. Hun visste ikke hvorfor jeg blødde litt, men alt ser bra ut med begge de to små. 

En er 3,4 cm og den andre 2,7. Forskjellig størrelse fremdeles, den ene måler 9+4 og den andre 10+2 og jeg er 10+1. Begge har solid hjerterytme på 160+, og de bevegde på seg og veivet med armene. Ingen grunn til at det ikke skal gå bra nå, det hadde visst ikke noe å si at det er litt størrelsesforskjell, så lenge de vokser fint og følger sin egen kurve fint. Gynekologen slo over på 3D da hun så at de rørte på seg, så vi fikk skikkelig gode bilder + at hun tok opp en liten film til meg. Så glad :)

 

Jeg er også bedre av kvalme, kjenner på det iblant men. Er ikke fullt så sinnsykt sulten heller som jeg var, men fremdeles mer enn vanlig. 

 

Og magen begynner å stikke ut, vanskelig å holde det skjult faktisk! Føler det synes uansett hva jeg har på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiiiiipppiiiii så bra Lioness. Er det ikke hærlig å se så mye aktivitet;)))))) er kjempe glad for at alt står bra til med dine 2 også. Har ikke turt å glede meg over graviditeten pga komplikasjoner, men kjenner at jeg nå kan slappe litt av og nyte svangerskapet. Håper bare kvalmen gir seg helt snart og jeg får tilbake matlysten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at jeg ønsker å nyte svangerskapet, tørre å tro på at det kan gå bra og ikke bekymre meg så mye. Nå kan jeg vel forhåpentligvis snart komme dit, når alt er fint i uke 10 er jo sjansene store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres jenter!? Andre trimester allerede for dere to, er det mer energi i kroppen? Sib, er kvalmen blitt litt bedre? Jeg er fullgåtte 12 uker på mandag, teller ned...

 

Racine, mine er også høyst sannsynlig toeggede. Separate morkaker (plassert langt fra hverandre), og alt tilsier at begge eggene som ble satt inn har festet seg.

 

I går var jeg hos jordmor første gang. Litt morsomt å være tilbake i "systemet". Det meste er jo kjent, men kjenner likevel at alt er litt annerledes og nytt fordi det er tvillinger! Livmoren min er bare et par fingerbredder under navlen allerede, så her går det jammen unna. Magen vokser... jeg sliter med klærne! Får ikke igjen noen av mine gamle bukser, så jeg har to mammabukser jeg bruker, men gensere og topper... får ut og kjøpe et par lange bluser tror jeg. Må ha noe ganske pent å bruke på jobben. HM har bare ræl synes jeg, bortsett fra jeansene. Masse polyester og andre shiny stoffer som ser ut som de er av dårlig kvalitet. Kan bli noen lange mnd i få plagg dette her.

 

Forresten har Riksen snudd, og innkalt meg til ultralyd i uke 12, dvs. neste uke. Legen min har presset på dem, så da får jeg komme inn og se om den minste vokser som den skal likevel. Grugleder meg. Jordmor fant heldigvis en hjertelyd i går (og muligens en til, et kort øyeblikk), så jeg vet det er liv der i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen:)) er lite dårlig og formen bra:) men synger i kor og vi har endel konserter nå,så på mandag svimte jeg nesten av å måtte gå ut:/ så må være flinkere til å passe på kroppen:) vi har fått papirer ifra AHUS nå,som vi skal fylle ut i forhold til fødsel osv:O også blir det UL å sjekke kjønn 9 Jan :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, må ikke gå i bakken under Deilig er jorden! Må ta vare på kroppen, ja :)

 

Har også fått time til ordinær ultralyd, blir 22. januar på Riksen. Veldig spent på kjønn :)

 

Hvordan er det praktiske rundt bolig osv. for dere?? Jeg lurer på om vi blir nødt til å flytte. Vi bor i leilighet, og har vel egentlig plass nok for en stund til, vi har tre soverom så tvillingene kan dele. Men vi har vaskemaskin i kjeller og bor i 3. etg. Uten heis. Og kjellertrappen er for smal til at vi kan få en tvillingvogn ned dit. Ingen plass hvor den kan stå under tak ute. Lurer på hvordan jeg skal få opp TO babyer i bag til tredje etasje. Gikk greit med nr. en, det ble litt tungt etter hvert, men kom meg da opp. 

 

Ser på rekkehus osv, men det er for det første så dyrt og for det andre er det lite ute for salg nå, alle venter vel pga. stagnerende priser. Blir dere boende der dere er eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Kjekt å høre fra dere;))

 

Formen er mye bedre, men kvalmen vil ikke gi seg helt enda nei;)) fått tilbake litt matlyst igjen, men fortsatt er porsjonene mye mindre enn før. Har ikke lagt på meg en kg engang enda. Hva med dere? Hadde litt mage fra før så usikker på om magen har vokst noe særlig. Klarer iverfall ikke å holde den inn lenger;)))

 

Synes tiden går mye fortere nå enn i begynnelsen. Snart er det jul og jeg har ikke gjort noen ting. Hva med dere, er alle julegavene kjøpt inn? Har liksom ikke orket med kvalmen, men håper jeg får gjort unna litt neste uke.

Vi skal på ultralyd på riksen på mandag. Neste ul er 16.01 og det blir spennende.

 

Racine vi bor i en enebolig med 4 soverom så det er nok med plass enda ivertfall;))) skjønner veldig godt at du ønsker å flytte;) håper dere finner noe dere har lyst på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har kjøpt noen julegaver, men ikke alle akkurat. Til helgen blir det pepperkakebaking, og ut over det skal jeg lage noen biscotti og fløtekarameller tenkte jeg. Orker ikke ha så veldig høye ambisjoner på den fronten, ikke skal vi være hjemme i jula heller. Energinivået er ikke helt på topp og selv om jeg bare jobber 50% nå så er jeg rett som det er bare så tappet for krefter at jeg ikke orker annet enn å ligge på sofaen hele kvelden. Pga. ekstremsult og en nokså passiv livsstil har jeg lagt på meg ca 5 kg allerede. Ups...

 

Enig forresten i at tiden går litt fortere nå. Jeg er litt roligere mtp. abortfaren siden det nærmer seg kraftig fullgåtte 12 uker. 

 

Lykke til på mandag! Jeg skal på onsdag, gru-gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- fulgt litt med her, spennende med at dere har lykkes, beste ønsker til dere !! Vi har også bestemt oss for å prøve eggdonasjon, og skal på første samtale på vista hermosa 30 des. Gleder oss- og skal bli godt å komme i gang med prosessen. Noen erfaringer fra alicante her? Og noen tips når vi skal i gang nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- fulgt litt med her, spennende med at dere har lykkes, beste ønsker til dere !! Vi har også bestemt oss for å prøve eggdonasjon, og skal på første samtale på vista hermosa 30 des. Gleder oss- og skal bli godt å komme i gang med prosessen. Noen erfaringer fra alicante her? Og noen tips når vi skal i gang nå?

Hat deSverre inne noe erfaring med den plassen for vi har vært i Riga:)

Så spennende!!!masse Lykke til:)) og hold oss oppdatert hva som skjer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ferdig med julegaver:) veldig deilig i disse slitsomme dager:p jeg har lagt på meg ca 3 kg tror jeg:) klarte meg greit på konsert igår,men blir hjemme ifra konsert idag for har vært litt svimmel:/ har dere merka noe til det?:) masse Lykke til på mandag og onsdag jenter<3 jeg har nådd 14 uker nå!helt utrolig hvor fort tia går:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- fulgt litt med her, spennende med at dere har lykkes, beste ønsker til dere !! Vi har også bestemt oss for å prøve eggdonasjon, og skal på første samtale på vista hermosa 30 des. Gleder oss- og skal bli godt å komme i gang med prosessen. Noen erfaringer fra alicante her? Og noen tips når vi skal i gang nå?

 

Hei og velkommen i tråden, Silly77!

 

Det er noen spennende uker foran deg. Og ikke så verst med en Spania-tur i romjulen? Etter at dere har vært på forsamtale kan det gå veldig fort, jeg antar at det ikke er noen særlig ventetid på klinikken? 

 

Vi var også i Spania, men i Barcelona ved Instituto Marques. Veldig fornøyde med spanjolene. Tipper det er bra i Alicante også. Jeg har igrunn ikke så mange råd og tips å komme med, annet enn å ta godt vare på deg selv underveis :) Det er en krevende prosess å gå inn i, ikke minst for hodet. Stor følelsesmessig og økonomisk innsats, stor fallhøyde, mange drømmer og forventninger. En del lykkes på første forsøk (som vi tre her, vi har vært kjempeheldige), mens andre må forsøke en gang til eller to. De aller fleste lykkes med eggdonasjon, så om dere ikke er heldige første gang er det bare å holde blikket langt fremme. 

 

Det kan kanskje være lurt å ha litt lavere forventninger til seg selv gjennom denne perioden med medisinering, innsett, testing og evt. graviditeten i starten når en ikke vet så mye. Jeg har brukt mye mental energi på bare å være her og leve i spenningen - litt mindre igjen til andre ting da. Finn en gynekolog med mye omsorg og empati, om du ikke har en allerede - det har vært helt sentralt for meg å ha noen gode støttespillere som tar deg imot til en ultralyd med god tid og gjerne på kort varsel (har hatt blødninger). 

 

Håper det klaffer for deg også i første runde! Hvis det er noe annet du lurer på er det bare å spørre :) Skal krysse fingre og tær for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) hvordan er det med dere?:)) Lykke til med UL denne uka:-D her vokser magen som bare det;) lagt på meg 3 kg..så er ikke altfor ille men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Jeg skal i ilden på onsdag, var det ikke i dag du skulle Sib? 

 

Føler magen vokser her også, nokså umulig å skjule det nå, men har enda ikke fått den der runde kula. Livmoren er ca ved navlen, så den kommer nok snart... Formen er ellers ganske grei! Var ganske dårlig i slutten av forrige uke, kom hjem fra jobb og kastet opp på torsdag. Men da var jeg også veldig sliten og utmattet, så jeg tror formen var dårligere pga. det. Ikke så lett å sove så lenge i helgene heller, med en kontaktsøkende liten gutt som svinser innom soverommet en gang i kvarteret for å fortelle meg viktige saker og ting. Men fikk meg litt mer søvn i helgen enn jeg hadde fått gjennom uka, og det hjalp veldig.

 

Håper du ikke har svimt av noe mer, Racine :) Blodtrykket er vel litt ustabilt om dagen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket har holdt seg,og vi hadde konsert i Oslo konserthus;-)1200 tilskuere,helt fantastisk opplevelse:-Dmen nå er jeg glad det er ferie fra koret,selv om jeg elsker å være der;) men merker jeg er veldig sliten om dagen når jeg jobber fult..kan hende det hjelper på nå som det ikke er noe særlig etter jobb:) så spennende det blir på onsdag da:-D gleder meg såååå til 9 Jan å se kjønn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Da har vi vært på ultralyd og det står bra til med den lille;)) målte nesten 8cm som tilsvarer 13+5 selv om jeg er 13 uker idag. Vi skal ikke ha oul med jordmor pga hjertefeilen vi hadde sist. Det blir isteden ul med spesialist/lege igjen på riksen 13.01.

Formen er mye bedre selv om jeg kastet opp igår. Fortsatt trøtt, men ikke så mye kvalm heldigvis;)))

Gleder meg til å høre om din ul Racine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og så fantastisk å se at dere tre har lykkes! Blir helt rørt her jeg sitter. Lenge siden jeg har vært inne på disse sidene. Jeg fødte verdens fineste gutt i mai etter ED i Tsjekkia! :strix:  Vi har bestemt oss for et nytt forsøk til sommeren, og håper det går veien da også. Forstår all usikkerheten dere har gått og går gjennom. Men det er fantastisk for hver milepæl som nås! Det å komme over i andre trimester er stort! Nå går det slag i slag og dere klarer nok å slappe litt mer av som tiden går. Masse lykke til videre! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...