Gå til innhold

IVF med eggdonasjon i høst, flere?


lioness*

Anbefalte innlegg

Hurra, Sib78! Nå kan du virkelig senke skuldrene, så bra som alt ser ut. Tenk, 8 cm - nå begynner det å bli en liten baby :) Flott også at dere får en spesialist til å gjennomføre ultralyden, slik at dere kan føle dere trygge på at alt blir sjekket grundig. 

 

maibab, så koselig at du har lest tråden - er nesten litt imponert over at du gadd, hehe. Veldig koselig at du også lyktes med ED, og jeg håper det klaffer igjen med en lillesøster eller lillebror. Hvordan opplevde du Tsjekkia, og hva var årsaken til at dere valgte ED (hvis du ønsker å svare)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, Sib78! Nå kan du virkelig senke skuldrene, så bra som alt ser ut. Tenk, 8 cm - nå begynner det å bli en liten baby :) Flott også at dere får en spesialist til å gjennomføre ultralyden, slik at dere kan føle dere trygge på at alt blir sjekket grundig. 

 

maibab, så koselig at du har lest tråden - er nesten litt imponert over at du gadd, hehe. Veldig koselig at du også lyktes med ED, og jeg håper det klaffer igjen med en lillesøster eller lillebror. Hvordan opplevde du Tsjekkia, og hva var årsaken til at dere valgte ED (hvis du ønsker å svare)? 

Jeg/vi var superfornøyd i Tsjekkia. Vi var i Zlin, så litt tungvindt å komme seg dit, men alt annet var veldig bra. Jeg sendte mail til forskjellige klinikker. Sendte både til Riga, Tsjekkia (Praha og Zlin) og en plass til som jeg ikke husker i farten. Valget fallt på Zlin siden det var der jeg syntes vi fikk best tilbakemelding, og så var jeg i kontakt me ei annen her på forumet som hadde vært der. I tillegg så var de en av de rimeligste plassene, men det var absolutt ikke det som avgjorde valget. Angrer selvfølgelig ikke på valget når det er kommet et så bra resultat utav det :-) Grunnen til at vi valgte ED var fordi det var et "enklere" alternativ enn vanlig IVF. Litt utålmodige sjeler her, og i tillegg så er jeg nå 37 år, så vi syntes ikke vi hadde all verdens tid. Jeg var gjennom et forsøk med vanlig IVF (ikke funnet grunn til barnløshet), men jeg reagerte ikke på medisinene så Ingen egg var å hente ut :-( De fant da ut at jeg hadde lav AMH, og ville derfor ikke gi meg flere forsøk. Var også i kontakt med Aleris i Oslo angående forsøk i naturlig syklus, noe som kunne fungere. Men etter to forsøk, så gadd jeg ikke mer. Gikk derfor for ED siden vi hadde mye større sjangs for å lykkes, noe som vi gjorde på første forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ul i dag! Småttisene er friske og fine etter hva legen kunne se. Tvilling 2 er størst og med 90 % sannsynlighet en liten gutt :) den andre ligger nederst, litt mindre og med uklart kjønn. Blir spennende på OUL 22.1

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei;) Lenge siden jeg har vært her inne. Hvordan går det med dere?

Ja vi var på ultralyd idag;)) alt var veldig bra og da såg vi en veldig aktiv liten gutt;)))))

Ellers er jeg tilbake på jobb og det går veldig fint. Er fortsatt veldig trøtt og blir fort sliten, men godt å komme seg litt ut også.

Håper alt er bra med dere;) begynt å handle inn utstyr forresten? Ingenting her enda. Har liksom ikke turt før ultralyden. Har kjempe lyst til å gå i butikker og se;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med en liten gutt! Og så godt at alt ser helt perfekt ut. Du har jammen hatt nok bekymringer nå. Hva ble termindato?

 

Går bra her også, magen spretter ut og jeg føler meg plutselig veldig gravid, sånn rent fysisk. Vanskelig å bøye seg dobbelt for å få på seg skoene...

 

Er femti prosent sykemeldt pga tvillingsvangerskap, sliten og litt gåen. Bedre nå enn for noen uker siden, men tror nok at jeg får jobbe halvt til jeg går ut i standard full sykemelding en gang mellom uke 22 og 28. Har en del hodepine og kjenner at full jobb + full mammajobb på ettermiddag og kveld blir hakket mer enn jeg får til.

 

OUL er på onsdag neste uke. Spent. Har kjøpt veldig lite enda, bare tre-fire plagg på salg i str 50. Har jo alt sånt som kluter, badebalje, bæresele, amme bh og ammeinnlegg osv fra før. Men vi trenger en tvillingvogn, et ekstra barnesete, ei sprinkelseng til og dyne osv. Tenker vi får mer fart på oss etter ultralyden. Vil gjerne ha den sikkerheten før vi kjøper for mye - dessuten er det greit å vite kjønn da utvalget er nokså todelt etter farger.

 

Racine, alt vel med dine små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten gutt :) en stund siden jeg har vært her nå merker jeg ;) men veldig koselig å se at dere er her igjen :) 50% sykemeldt her også nå,frem til 14 feb da får jeg ikke lov til å jobbe lengre av jordmor pga tvillingsvangerskap og det at jeg jobber i barnehage :) var på Oul på torsdag og alt var bare bra med begge to, men de var litt sjenerte så var vanskelig å se hva det var for noe, men muligens en gutt i hvert fall :) den andre hadde navlestrengen mellom beina :P mamma ville veldig gjerne se de søte små en siste gang før de kommer, så vi skal på Ultralyd i Larvik i morgen :) håper det er lettere å se da, og at de vil vise seg frem :) vi har også bestilt 3D ultralyd nå, som vi skal på 26 feb :) gleder oss masse :D skal handle litt med mamma i morgen etter ultralyden, men hun har allerede handlet endel klær,dyner,kluter osv :) får endel av søsteren til samboeren :) også får vi en tvillingvogn av ei som samboeren går på skole med, som vi må kjøpe en bag til bare, for den har blitt brukt som søskenvogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så spennende Racine! Får håpe den blygeste tvillingen avslører kjønnet sitt i morgen på ultralyden. Du må også rapportere om 3D-ultralyden etter hvert, har ikke tenkt på det, men kunne jo kanskje være morsomt. Vi har jo en sannsynlig gutt og en uviss vi også, spennende greier altså. Det blir liksom enda mer spennende når det er to. Dobbel moro!

 

Men du skal vel ha flere ultralyder fremover på sykehuset også? 

 

Høres ut som om du har en mamma som gleeeeeder seg til barna kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ny ultralyd på mandag :D så her blir det en av hver <3 kjempe moro :D skal på ultralyd på sykehuset 7 mars :) hvordan er formen deres jenter? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hver, så gøy Racine! Det blir stas å få begge deler.

 

Vi var på ultralyd på Riksen i ettermiddag, og her er det også en gutt og ei jente! Jeg er overlykkelig. Tenk at vi skulle ende med å få to sønner og en datter, etter alt strevet vi har hatt. Var en stund jeg lurte på om vi kom til å få barn i det hele tatt. Føler meg så utrolig priviligert. 

 

Her ligger jenta nederst og gutten over, de ligger foreløpig på tvers og andføttes. Kjenner masse spark og liv i magen, særlig fra jenta som har morkaken på baksiden. 

 

Formen er fin, kjenner det begynner å bli litt tyngre å bevege seg faktisk. Masse kynnere og murringer bare av å gå 100 meter. Så har blitt en treg skilpadde allerede! 

 

Men energinivået er litt bedre enn hva det var, og nå som vi har fått bekreftet at begge tvillingene ser friske og sunne ut er jeg bare så lettet og GLAD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her:) merker ting begynner å bli tyngre :P men veldig morsomt å kjenne liv <3 jobber bare 50% nå og det er veldig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Heisann dere! Ukene flyr, det begynner å nærme seg tredje trimester allerede. 

 

Hvordan står det til med dere, og den lille gutten din Sib og gutten og jenta di Racine? Er formen ok?

 

Jeg begynner å kjenne på tyngden her. Vanskelig å komme seg opp av sofaen med magen :) Føler meg nesten høygravid, selv om jeg har tre måneder igjen til termin..! Har også pådratt meg svangerskapsdiabetes, noe som er et skikkelig herk. Kan ikke spise frukt eller drikke juice, ligge langt unna sukker osv, heller ikke for mye karbohydrater (kan spise LITT brød dersom det er 100 % fullkorn og ikke tilsatt noe søtt...) Må måle blodsukker og følge opp veldig tett med diett, ellers må jeg begynne med insulin. Men men, kan ikke gjøre annet enn å spise fisk, kjøtt og salat og forsøke å få i seg nok kalorier på tross av begrensningene. Har ikke gått opp i vekt de siste to ukene, for å si det sånn...

 

På mandag skal jeg på 26-ukers kontrollen på Riksen. Spent på å se om alt står bra til, slik det gjorde for fire uker siden. 

 

Har dere begynt å kjøpe inn utstyr? Vi har bestemt oss for vogn, men har ikke kjøpt annet enn litt klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere. Veldig lenge siden jeg har vært her inne;)) hvordan går det med dere? Så kjedelig og høre at du har fått svangerskapsdiabetes;( har ei venninne som hadde det og husker hvor mye styr det var med å spise "riktig" og måke blodsukkeret hele tiden!

Med oss går det bra, lille gutt vokser og har fortsatt god plass;) er til kontroll hver uke og 100% sykemeldt. Skal gjøre minst mulig og holde meg mest mulig i ro så dagene går unna på sofaen foran tven;)

 

Har ordnet med alt av utstyr siden vi fikk beskjed om at han kunne komme tidlig. Rommet står klart og venter på lille gutt som fortsatt ikke har navn;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lest side opp og side ned av tråden her og har vært spennende å lese om dere! Håper alt fortsatt står strålende til!:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Linkwi, er imponert over deg som har orket å lese hele greia :)

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men her står det bra til. Er 34 uker på vei nå og går egentlig bare og venter på at de siste ukene skal gå. Er i fin form på tross av litt komplikasjoner i svangeskapet - og nå begynner det også å bli veeeeldig tungt. Barna ble estimert til 2600 og 2400 g hver i forrige uke, mao. er det ganske store.

 

Veldig godt å være så langt på vei at en evt. fødsel nå sannsynligvis ikke ville gi noen store problemer for barna. 

 

Er du i gang med donorforsøk selv siden du er på siden, eller var du bare på visitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg var rett og slett bare innom på visitt:-) Har akkurat sluttet på prevansjon og går å venter utolmodig på første TR som ikke ser ut til å dukke opp:-/ Så da bruker jeg tiden på å lese om erfaringer fra andre (kansje litt for mye for jeg blir jo kjempebekymra for at det er noe galt :-p ) Og er så babysjuk at det halve kunne vært nok ;-) Så da er det så koselig å lese om dere som endelig har babyer på vei! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende med babyprøving! Håper det klaffer raskt for dere. Vi som har slitt med dette i mange år er definitivt ikke representative for den gjengse prøver, så sannsynligvis kommer alt til å gå på skinner for dere - eller i det minste uten de altfor store hindringene :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...