Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 7. oktober 2013 #326 Del Skrevet 7. oktober 2013 Samme her! God bedring til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 7. oktober 2013 #327 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg begynte å gå til lege i uke 5. Trenger oppfølging fra tidlig av grunnet en tidligere ex.u. Forrige svangerskap gikk jeg ikke til jordmor i det hele tatt. fikk såpass mye ekstra oppfølging med ultralyd at jeg rett og slett ikke orket å gå til jordmor i tillegg. Håper å kunne gå til jordmor denne gangen, men tenker å begynne med det når jeg er nærmere 14 uker ca =) Har allerede vært på to UL hos fastlegen min jeg også, og skal vel "holde kontakten" litt, men er det ikke greit å få pratet litt med jordmor også? Mtp fødsel o.l..? Er kanskje viktigere for oss som bor to timer unna fødested kanskje..? Så ikke dette med fødsel og JM før nå^^ siden dette er baby nummer tre, og jeg har født naturlig begge de to tidligere fødslene jeg har hatt så føler jeg ikke det store behovet dersom kontrollene ellers er hyppige. I forrige sv.skap gikk jeg til UL hver 4.uke i tillegg til kontrollene hos lege, så jeg syntes det var nok i massevis Håper å kunne ha det roligere denne gang=) regner med at det blir noen ekstra UL'er på slutten, for ungene mine er ganske store ved fødsel, så de har fulgt med på tilveksten tidligere Jeg bor forresten 15 min unna sykehuset, så jeg vet ikke hvordan praksis er når man bor langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bungalov Skrevet 8. oktober 2013 #328 Del Skrevet 8. oktober 2013 Termin 24.05.14 har en datter på 2 år;) Jeg har også blødd i litt over en uke, men HGC stiger så nå må bare min lege komme hjem fra kurs også er det fosterlyd leting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 8. oktober 2013 #329 Del Skrevet 8. oktober 2013 Skal vi opprette en Facebookside (lukket for alle andre....sånn at ikke gravidryktet sprer seg) når vi kommer over i 2.trimester? Jeg er med i en fra da jeg gikk gravid med min datter . Veldig kjekt - og mange som får nye vennskap også! Vi er nesten 100 medlemmer fra hele landet - alle med termin den samme mnd. (selv om noen fødte både mnd før og etter) Ellers meldte kvalmen seg for fullt i dag Ser på det som et godt tegn for at spiren ennå lever :D Håper det stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bladlusa Skrevet 8. oktober 2013 #330 Del Skrevet 8. oktober 2013 Skal vi opprette en Facebookside (lukket for alle andre....sånn at ikke gravidryktet sprer seg) når vi kommer over i 2.trimester? Jeg er med i en fra da jeg gikk gravid med min datter . Veldig kjekt - og mange som får nye vennskap også! Vi er nesten 100 medlemmer fra hele landet - alle med termin den samme mnd. (selv om noen fødte både mnd før og etter) Ellers meldte kvalmen seg for fullt i dag Ser på det som et godt tegn for at spiren ennå lever :D Håper det stemmer! Jeg er også med i en fb gruppe fra tidligere svangerskap. Jeg kunne ikke levd uten, den er halve livet mitt,uansett hvor dumt det høres ut... Tihi, kanskje vi er med i samme? Stemmer for en mai gruppe. Med kamuflerende navn, så man ikke skjønner at det er en termin gruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bungalov Skrevet 9. oktober 2013 #331 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei jeg vil være med i fb gruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 9. oktober 2013 #332 Del Skrevet 9. oktober 2013 Bladlusa: Hehehhee,ja,jeg forstår hva du mener . Er deilig å ha et sted hvor alle er på samme stadiet i babyens liv...kan spørre om alt og få utløp for irriterende samboere i blant hihi! Tror ikke vi er i samme gruppe. De fleste har annonsert sine graviditeter ganske kjapt, og jeg tror ikke det er noen som skal ha i mai......but who knows .Det er en gruppe fra 2012 iallefall. Gruppen kan jo hete f.eks: Kom MAI du skjønne <3 Hehehhee,eller noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini86 Skrevet 9. oktober 2013 #333 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er også med på en sånn gruppe etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malin1991 Skrevet 9. oktober 2013 #334 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg vil også være med:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossegrimen Skrevet 9. oktober 2013 #335 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg også! Kjempespennende å skulle følge utviklingen sammen med andre på samme stadiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyBoom-84 Skrevet 9. oktober 2013 #336 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ush.. Idag hadde jeg en litt ubehagelig opplevelse. Var på omvisning på fødeavdelingen på sykehuset og plutselig følte jeg meg så utrolig varm og kvalm. Tenkte jeg måtte spørre om det var et toalett i nærheten men før jeg rakk det begynte alt å gå rundt og jeg ble helt vanvittig svimmel. Heldigvis stod vi rett ved en tom sykeseng så jeg hev meg på den og mumlet at jeg følte meg dårlig. Kjæresten og jordmor sa jeg var helt hvit i ansiktet, men etter å ha ligget ned litt og fått litt vann og kjeks kom fargen tilbake. Så kom masse kaldsvetting. Kommet meg hjem nå men håper ikke dette skjer igjen! Jordmor sa det ikke var uvanlig og at jeg bare skal slappe av mer:) noen andre som har hatt anfall av svimmelhet eller besvimelse?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyBoom-84 Skrevet 9. oktober 2013 #337 Del Skrevet 9. oktober 2013 Fikk i det minste testet ut fødesengen;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 9. oktober 2013 #338 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hehe,viktig å teste ut sengene i god tid, BabyBoom-84 Har selv vært litt svimmel og uvel, men ikke i nærheten av det du beskriver. Må være veldig ekkelt . Dette 1.trimesteret er en eneste stor plage, hehehhee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bladlusa Skrevet 9. oktober 2013 #339 Del Skrevet 9. oktober 2013 Bladlusa: Hehehhee,ja,jeg forstår hva du mener . Er deilig å ha et sted hvor alle er på samme stadiet i babyens liv...kan spørre om alt og få utløp for irriterende samboere i blant hihi! Tror ikke vi er i samme gruppe. De fleste har annonsert sine graviditeter ganske kjapt, og jeg tror ikke det er noen som skal ha i mai......but who knows .Det er en gruppe fra 2012 iallefall. Gruppen kan jo hete f.eks: Kom MAI du skjønne <3 Hehehhee,eller noe annet... Nei da er det ikke samme, min er fra 2011... Men for et bra navn til mai gruppen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bladlusa Skrevet 9. oktober 2013 #340 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har vært på UL i dag. Jeg er visst 6+5 i dag, og terminen er satt til 30 mai. Helt på tampen av mai. Den lille inni der kvalifiserer ikke til ei bønne en gang. Den er 7 mm, ikke en hel cm en gang, rart å tenke på at det skal bli et menneske. Gynekologen ville gjerne følge meg frem til uke 12, jeg synes jo det var veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 9. oktober 2013 #341 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ush.. Idag hadde jeg en litt ubehagelig opplevelse. Var på omvisning på fødeavdelingen på sykehuset og plutselig følte jeg meg så utrolig varm og kvalm. Tenkte jeg måtte spørre om det var et toalett i nærheten men før jeg rakk det begynte alt å gå rundt og jeg ble helt vanvittig svimmel. Heldigvis stod vi rett ved en tom sykeseng så jeg hev meg på den og mumlet at jeg følte meg dårlig. Kjæresten og jordmor sa jeg var helt hvit i ansiktet, men etter å ha ligget ned litt og fått litt vann og kjeks kom fargen tilbake. Så kom masse kaldsvetting. Kommet meg hjem nå men håper ikke dette skjer igjen! Jordmor sa det ikke var uvanlig og at jeg bare skal slappe av mer:) noen andre som har hatt anfall av svimmelhet eller besvimelse?! Høres i grunnen ut som blodtrykksfall. Dette har jeg hatt tre ganger allerede og er bare såvidt 8 uker. Kjempeubehagelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 9. oktober 2013 #342 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jepp. Blodtrykksfall er veldig ekkelt. Jeg har opplevd dette ofte i perioder, uten å være gravid faktisk. Foreløpig har det skjedd et par ganger ila svangerskapet, håper det ikke blir noe som skjer ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyBoom-84 Skrevet 9. oktober 2013 #343 Del Skrevet 9. oktober 2013 Er det noe man kan gjøre for å unngå sånne blodtrykksfall? "Godt" å høre det ikke bare var meg, aldri opplevd noe liknende så det var ganske guffent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 9. oktober 2013 #344 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg får dem oftere og lettere hvis jeg reiser meg fort opp, har lavt væskeinntak eller har sovet lite. Så Hvis jeg sørger for å være uthvilt, godt hydrert og reiser meg sakte så hjelper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liada Skrevet 9. oktober 2013 #345 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg sliter med lavt blodtrykk og blodtrykksfall til vanlig, men har sluppet alt for mye av det i svangerskapet heldigvis. Det eneste jeg kan gjør når det skjer er å holde meg godt fast i noe og bøye hodet litt ned og frem, eller rett og slett sette meg på huk til det går over. Går det så langt som det gikk med deg babyboom besvimer jeg, og har ingen mulighet til å gjøre noe. Det er ingen ny enkel hverdag vi har begitt oss inn på i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 9. oktober 2013 #346 Del Skrevet 9. oktober 2013 Når det går så langt at jeg besvimer, så får jeg i tillegg kramper. Ene gangen kuttet jeg meg ganske stygt på stålrammen til dusjkabinettet fordi krampene gjorde at benet mitt ble gnidd mot den skarpe kanten.. Jeg rister og blir kraftløs i bena, så jeg må sette meg ned, ellers faller jeg... Heldigvis er det lenge siden sist jeg besvimte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cami246 Skrevet 10. oktober 2013 #347 Del Skrevet 10. oktober 2013 Huff høres skummelt ut! Her sitter jeg og synes det er slitsomt å være så sliten, ikke ork til å trene en gang. Men det er jo ingenting mot hva dere har. Snart 10 uker!!! Gleder meg så til jeg tipper over 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini86 Skrevet 10. oktober 2013 #348 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har også opplevd dette en del ganger i det siste, men det har ikke vært så ille at jeg har besvimt. Bena blir helt borte for meg og jeg må holde meg godt fast i noe for å ikke falle. Etterpå så får jeg en sånn ekkel følelse i bena. Men hva gjør man ikke for den lille spiren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossegrimen Skrevet 10. oktober 2013 #349 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har også hatt noen slike episoder, jeg har veldig lavt blodtrykk til vanlig, men etter jeg ble gravid er det blitt helt ille med slikt. Sist så skjedde det mens jeg sto i kø på ikea etter en lang og slitsom dag. Først ble jeg kjempevarm og jeg kjente jeg ble superirritert på de to damene foran meg som ikke hadde et snev av kontroll på hvilke varer som hørte til hvem og brukte SÅÅ lang tid på å finne ut av det. Til slutt så gikk hele ikea-butikken rundt hue på meg, så jeg sto og klamret meg for harde livet til kurven hvor de gule posene skulle. Kassadamen så rart på meg og lurte på om alt var vel da jeg endelig kom til kassa. Det har faktisk gått bedre etter jeg ble sjukemeldt, for nå er det lettere å passe på væskeinntak, hvile ut skikkelig og sørge for at jeg får noenlunde jevnt inntak av mat(selv om kvalmen prøver å sette en stopper for sistnevnte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 11. oktober 2013 #350 Del Skrevet 11. oktober 2013 I går var eg på ultralyd og fikk sjå ein bitteliten tass på 7 veker og to dager:) hjertet banka og alt var på plass:) til og med begynt å få hender og føtter:) statistisk over 90 % sjanse for at det skal gå bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå