Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Hvorfor var du ikke med i gruppe første gang? Jeg merker jeg er skikkelig paranoid for at det skal være noen jeg kjenner der, eller vet hvem jeg er. Og derfor lar jeg liksom være.. Spesielt siden jeg ikke har fortalt til noen i min familie engang at jeg er gravid..

 

Jeg tenker akkurat det samme! Jeg vil veldig gjerne være med på facebook-gruppen - med avventer til min gravidtet er offentlig. (blir vel det ila. noen uker). er 11+3 nå.

 

Så jeg kommer nok om 3-4 uker tenker jeg!

 

Bra det ikke bare er jeg som er super paranoid. :D Sannsynligheten for at man faktisk vet hvem noen andre er er jo veldig liten, men da igjen så vet man jo aldri.

 

Jeg har gått i samme tanker... herlig å høre at flere tenker likt :) Vi holder oss her en liten tid til alltså :)

Idag gikk jeg inn i uke 11 og til helgen kommer foreldrene mine på besøk så vi tenker fortelle da. Merker at jeg er veldig spent... Men skjønner fortsatt ikke at det er i meg alt skjer..! Det er en så rar greie dette... det vokser jo faktisk noe inni oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+0 i dag med nr 2 og ul senere i dag pga tidligere MA. Har nesten ikke sovet i natt...skrekkblandet fryd det her! Ønsk meg lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 i dag med nr 2 og ul senere i dag pga tidligere MA. Har nesten ikke sovet i natt...skrekkblandet fryd det her! Ønsk meg lykke til ;)

Lykke til! :)

Har også fulgt opp tettere grunnet tidligere MA. UL neste uke blir den siste før ordinær, er da ca 12+3. Satser på suksess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12+0 i dag med nr 2 og ul senere i dag pga tidligere MA. Har nesten ikke sovet i natt...skrekkblandet fryd det her! Ønsk meg lykke til ;)

Lykke til! :)

Har også fulgt opp tettere grunnet tidligere MA. UL neste uke blir den siste før ordinær, er da ca 12+3. Satser på suksess :)

 

Da er vi i samme båt, har ul neste uke 12+0 (min 3. og siste før ordinær). Skal sies at jeg har fulgt "meg selv" tettere opp siden intiativet har kommet lite fra legen, når jeg ba om henvisning til gyn sa legen min at jeg ikke måtte bekymre meg så mye og prøve å slappe av... empatisk.. fnyyyys. Gynekologen var heldigvis mer forståelsesfull. Lykke til, krysser fingra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på UL i dag. Og kan konstatere at det er ei litta rotte inni der. Slående likhet hvertfall. Er 9 uker i morgen. Deilig å se noe mer enn sist, hvor det bare var en strek i mine øyne. Nå så jeg litt mer, og den lille saken bevegde seg.

 

Men jeg lurer på noe, glemte helt å spørre gynekologen om det... Hvor farlig er det i forhold til å male en dag. Skal ha oppussing i barnehagen til mini, så synes det er vanskelig å forholde seg til når ingen vet om "rotta" i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra på ul, ble flyttet frem tl 12+3. Så ut som en liten baby! Telte fingre og tær, målte nakkefold og så på ryggmarg :) Artiiiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

12+0 i dag med nr 2 og ul senere i dag pga tidligere MA. Har nesten ikke sovet i natt...skrekkblandet fryd det her! Ønsk meg lykke til ;)

 

Lykke til! :)

Har også fulgt opp tettere grunnet tidligere MA. UL neste uke blir den siste før ordinær, er da ca 12+3. Satser på suksess :)

Da er vi i samme båt, har ul neste uke 12+0 (min 3. og siste før ordinær). Skal sies at jeg har fulgt "meg selv" tettere opp siden intiativet har kommet lite fra legen, når jeg ba om henvisning til gyn sa legen min at jeg ikke måtte bekymre meg så mye og prøve å slappe av... empatisk.. fnyyyys. Gynekologen var heldigvis mer forståelsesfull. Lykke til, krysser fingra

Takker! :)

Jeg prøvde først å få henvisning til fastlegen, men han sa noe i samme duren, naturen ordner opp om det ikke er levedyktig, og ultralyd er ikke bra for fosteret.

 

Jeg bestemte meg for å dekke det selv hos samme gynokolog som fulgte meg opp sist. Endte med både celleprøve og at hansendte full epikrise (?) til legen min, samt avtalte kommende UL grunnet tidligere historikk. Fikk det til pris som om jeg var henvist og.. Veldig koselig!

 

Ultralyd er jo ikke gunstig, men det å gå og være redd er heller ikke bra for hverken mor eller spire.

 

Fastlegen så litt strengt på meg da jeg var inne til neste konsultasjon, men tror han har tilgitt meg.. Hehe.. De er veldig dyktige begge to, men gynekologen har jo ,mer kompetanse på oppfølging av "engstelige høner" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i dag. Og kan konstatere at det er ei litta rotte inni der. Slående likhet hvertfall. Er 9 uker i morgen. Deilig å se noe mer enn sist, hvor det bare var en strek i mine øyne. Nå så jeg litt mer, og den lille saken bevegde seg.

Men jeg lurer på noe, glemte helt å spørre gynekologen om det... Hvor farlig er det i forhold til å male en dag. Skal ha oppussing i barnehagen til mini, så synes det er vanskelig å forholde seg til når ingen vet om "rotta" i magen...

Maling må du være forsiktig med om det ikke er en "grønn" variant uten avgasser. Send evt din bedre halvdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra på ul, ble flyttet frem tl 12+3. Så ut som en liten baby! Telte fingre og tær, målte nakkefold og så på ryggmarg :) Artiiiiiii

Så herlig! Etter uke 12 er magisk :) fikk skikkelig "kick" sist av hvor ferdig den så ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :) To positive tester i forrige uke, og bekreftet hos legen i går :) Foreløpig termin er 21. mai :)

Gratulerer og velkommen! Planlagt eller ikke? :-)

Spør siden du fant ut såpass seint at du er gravid! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Melder meg inn her :) To positive tester i forrige uke, og bekreftet hos legen i går :) Foreløpig termin er 21. mai :)

Gratulerer og velkommen! Planlagt eller ikke? :-)

Spør siden du fant ut såpass seint at du er gravid! :-)

 

Det var ikke planlagt, men veldig ønsket alikevell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "ekkelt" tema, men må bare spørre.. fredag var jeg på trening og tok meg litt mer ut enn ellers.. ikke makspuls, men hadde en god times økt. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde mørk brun utflod.. jeg har for øvrig ikke hatt noe særlig utflod så langt i svangerskapet, og mengdene var tilsvarende.. ganske lite, litt el-slim konsistens, - lørdag hadde jeg ingenting, men i dag igjen hadde jeg det ifb. med dobesøk.. helt tyntflytende. Jeg trenger ikke bind/ob, det kommer kun når jeg er på do, - litt som "restmensen".  Jeg er 12+o i dag og har ikke hatt sterke smerter, bare murring. Jeg har dopler hjemme og finner fint hjertelyden som jo er betryggende.. skal heldigvis til gyn i morgen (bestilt for lenge siden) så da får jeg en sjekk.. men lurer bare på hva jeg skal gjøre nå.. skal jeg holde meg i ro? bør man kontakte lege/sykehus med en gang noe sånt skjer? har selvfølgelig googla det og ser det kan være vanlig, men uroen slipper ikke.. ville bare høre om noen andre hadde erfaring med noe lignende?



Anonymous poster hash: e1928...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt "ekkelt" tema, men må bare spørre.. fredag var jeg på trening og tok meg litt mer ut enn ellers.. ikke makspuls, men hadde en god times økt. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde mørk brun utflod.. jeg har for øvrig ikke hatt noe særlig utflod så langt i svangerskapet, og mengdene var tilsvarende.. ganske lite, litt el-slim konsistens, - lørdag hadde jeg ingenting, men i dag igjen hadde jeg det ifb. med dobesøk.. helt tyntflytende. Jeg trenger ikke bind/ob, det kommer kun når jeg er på do, - litt som "restmensen".  Jeg er 12+o i dag og har ikke hatt sterke smerter, bare murring. Jeg har dopler hjemme og finner fint hjertelyden som jo er betryggende.. skal heldigvis til gyn i morgen (bestilt for lenge siden) så da får jeg en sjekk.. men lurer bare på hva jeg skal gjøre nå.. skal jeg holde meg i ro? bør man kontakte lege/sykehus med en gang noe sånt skjer? har selvfølgelig googla det og ser det kan være vanlig, men uroen slipper ikke.. ville bare høre om noen andre hadde erfaring med noe lignende?

 

Anonymous poster hash: e1928...4ce

 

Jeg hadde samme type utflod forrige helg. Det var ikke mye, men nok til at jeg bestilte meg en sjekk. Da gynekologen skulle ta en titt så begynte jeg å blø med en gang, i livmortappen. Senere på dagen så kom denne "blødningen" ut som den type utflod som du beskriver. Tjukk og brunrød. Hvorfor jeg begynte å "blø" forrige helg vet jeg ikke, men hadde nok sikkert gjort et eller annet som gjorde at et blodkar sprakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

 

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

 

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Melder meg inn her :) To positive tester i forrige uke, og bekreftet hos legen i går :) Foreløpig termin er 21. mai :)

samme termindato som meg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladlusa:

 

Jeg var på intervju en uke etter at jeg hadde fått positiv test.

Skal begynne i den nye stillingen nå førstkommende fredag. Jeg gruer meg masse pga at jeg føler jeg har dolket de litt i ryggen ved å ikke fortelle om graviditeten. Men de har jo ikke plikt til å vite sånt, men uansett litt vrient.

Skal prøve å holde graviditeten skjult så lenge som mulig - er 11+2 i dag, og magen har allerede begynt å tyte ut :mellow:

 

Jeg vil jo råde deg å søke....det skader jo ikke + at det er jo moro å se om du er interessant for de enkelte bedriftene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

Du har jo ingenting å tape på å søke, og da trenger du ikke angre på at du ikke tok sjansen i ettertid. Det går også an å trekke en søknad om du angrer, men det er ikke like lett å komme som en "etterslenger".

 

Det kommer jo også litt an på type jobb; om det er en større bedrift går det nok greit, hadde det vært en liten/mindre bedrift kunne de slitt mer om du forsvant etter kort tid. Om jobben er i det offentlige har de nok bedre rutiner for å unngå diskriminering av gravide, selv om det er ulovlig uansett hvor du er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er så søte. Nå skal jeg søke, lurer veldig på om jeg er interessant for dem. Selv anser jeg jo meg selv som perfekt for den ene, og at det kan være en litt stor utfordring for meg på den andre. Men jeg søker begge. Åh sommerfugler i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Melder meg inn her :) To positive tester i forrige uke, og bekreftet hos legen i går :) Foreløpig termin er 21. mai :)

samme termindato som meg! :)

 

Ååh, så gøy :)  Hvor mange uker er du på vei? :) Er veldig usikker på hvor mange uker jeg er på vei siden syklusen min er veldig varierende  :mellow: Men jeg gleder meg veldig til ultralyd, selvom det er lenge til  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

jeg er 11+0 idag =)  Har hatt to ultralyder, og visste uansett at termindatoen min er veldig sikker (slingringsmonnet mitt er på ett døgn) grunnet eggløsningstest=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 11+0 idag =)  Har hatt to ultralyder, og visste uansett at termindatoen min er veldig sikker (slingringsmonnet mitt er på ett døgn) grunnet eggløsningstest=) 

Det må være godt å faktisk vite hvor lang man er på vei  ;) Jeg var hos legen i forrige uke og hun kjente på livmor og antok at jeg var i uke 9-10, men jeg er helt ny på graviditet så jeg har ikke peiling på hva hu mente  :P Må nok bare vente til ultralyd som er i uke 16-17  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...