Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

hvis du har fått en termindato så må du jo bare forholde deg til den inntil du får beskjed om noe annet? :)  Har du fått innkalling til ultralyd da? Den ordinære ultralyden har som gravide har krav på skal etter boka skje i løpet av uke 17-19 =) Jeg har fått time den dagen jeg er 20 fullgåtte uker, men siden jeg er sikker på termin så orker jeg ikke lage masse styr for å få den flyttet :) Dette er mitt tredje barn, men jeg er heller ingen ekspert av den grunn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du har fått en termindato så må du jo bare forholde deg til den inntil du får beskjed om noe annet? :)  Har du fått innkalling til ultralyd da? Den ordinære ultralyden har som gravide har krav på skal etter boka skje i løpet av uke 17-19 =) Jeg har fått time den dagen jeg er 20 fullgåtte uker, men siden jeg er sikker på termin så orker jeg ikke lage masse styr for å få den flyttet :) Dette er mitt tredje barn, men jeg er heller ingen ekspert av den grunn! ;)

Ja, forholder meg til den. Men er samtidig ganske sikker på at den ikke stemmer helt  ;) Legen skulle henvise meg dit når jeg var der i forrige uke, og hu sa den kom til å være i uke 16-17   :) Jeg er langt ifra en ekspert og jeg kommer heller ikke til å bli en. Grunnen til at jeg ikke får med meg alt akkurat i denne tiden er nok fordi jeg er midt i lærlingtiden min og fikk plutselig veldig mange ting å tenke på + jeg er trøtt og kvalm hele tiden  :P Men det går seg til  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Noen som har noen forslag til gode bøker til barn rundt dette å få små søsken? Vi har en gutt på fire år fra før som jeg hadde tenkt å kjøpe en liten bok til i det vi forteller han at han skal bli store bror... Han har ventet lenge på dette og lurer på mye rart om dagen så da kunne det jo vært fint med en bok som tok opp noen av temaene rundt det å få små søsken... Andre som har begynt å fortelle store søsken om den lille? Jeg er bare 10+4 i dag og tenkte å vente til jeg er 12, men her begynner magen å syntes litt så vil jo ikke at han skal få høre det fra noen andre... Og lenge blir det jo å vente for en fire åring uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det mange ganger til tøtta vår, men hun bryr seg ikke...bare babler  og roter i vei med sitt :)

Hun er 14 mnd :P

 

 

Du får sikkert god hjelp hvis du går inn på en bokhandel og spør. De har som regel peiling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan gå på biblioteket, så kan du låne fler, og se hva som faller mest i smak. Vi sier det ikke direkte til mini enda. Men en dag i bilen hjem fra barnehagen drev han og snakket om at han var bror. Hvilket han ikke er. Men flere av gutta i bhg har nylig fått søsken. Sikkert det som smitter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er første gang jeg er gravid, jeg er 10+4 uker på vei:)

Lurer veldig mye på om noen andre av dere har merket å få mage så tidlig?

Å kjenner jeg verker litt i magen, litt som mensensmerter. Er det normalt?:/

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er alle nå på Facebook-gruppen vår, eller så er de fleste gått over til 2.trimester :)

Er blitt så stille her inne....men det er bare å hive seg på FB-gruppen, hvis det er flere som ennå ikke er meldt inn og som ønsker det . :D  Vi er 19 damer allerede - alle poppeklar i mai :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Snodig opplevelse i dag!

Mens-termin er 8. Mai. EL- termin er 14. mai.

På UL for 3 uker siden ble EL-termin bekreftet, sånn ca, til 13. mai.

I dag skulle jeg da vært 12+3 - men nå ble junior målt til 13+0, og termin 8. mai !?!?! Hæ!?!

Stor baby? EL-termin må jo stemme, for det var jo da ting skjedde?

 

Nei, dette var rart. Og hyggelig. :) Jeg kan jo like greit rusle over til 2. Tri. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er alle nå på Facebook-gruppen vår, eller så er de fleste gått over til 2.trimester :)

Er blitt så stille her inne....men det er bare å hive seg på FB-gruppen, hvis det er flere som ennå ikke er meldt inn og som ønsker det . :D  Vi er 19 damer allerede - alle poppeklar i

 

 

Hva er gruppenavnet på Facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen heter "Kom MAI du skjønne baby".

Men det går ikke an å søke den opp pga at den er hemmelig. Hvis du vil bli medlem nr. 21 :P  må du bare sende meg en pm med ditt fulle FB-navn. Så adder jeg deg som venn, for så å legge deg inn i gruppen :D .

 

Er en utrolig koselig damegjeng nå...alt fra 22-36 år, over hele landet, og med ulike erfaringer :)  Perfekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke mine venner evt se at jeg har blitt med i en gruppe som heter noe med baby da?

Nei, det er kun du og vi andre som er medlem som kan se det. Selv om det kommer opp innlegg fra gruppen på newsfeeden din, så er det kun på din det kommer opp.

Det er ennå mange i gruppen som ikke har annonsert graviditeten, så derfor er gruppen HEMMELIG, ikke bare LUKKET :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg var på ultralyd på fredag. Alt bra, og han meinte eg var 11+0 og har termin 25.mai. JIPPI! :)

 

Utrulig kjekt å sjå lille vennen, som sprella rundt. Med ti fingrar, hjertebanking, hjerne, kjønn, nyrer og alt anna på plass. Nakkefold og nasebein såg bra ut.

 

Så no trur eg at eg kan bli med på FB-gruppa ;) Sender deg PM, Fighter'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen heter "Kom MAI du skjønne baby".

Men det går ikke an å søke den opp pga at den er hemmelig. Hvis du vil bli medlem nr. 21 :P  må du bare sende meg en pm med ditt fulle FB-navn. Så adder jeg deg som venn, for så å legge deg inn i gruppen :D .

 

Er en utrolig koselig damegjeng nå...alt fra 22-36 år, over hele landet, og med ulike erfaringer :)  Perfekt!!

Kommer gruppen fortsatt til å være skjult/lukket på Facebook selv om de fleste har "offentliggjort" det?

Jeg er ikke spesielt aktiv der og kommer aldri aldri til å annonsere graviditeten der på noen som helst måte...

Så ønsker ikke at noen skal se jeg er medlem verken nå eller i fremtiden , men kunne samtidig ønsket å bli kjent med flere i samme situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gruppen heter "Kom MAI du skjønne baby".

Men det går ikke an å søke den opp pga at den er hemmelig. Hvis du vil bli medlem nr. 21 :P  må du bare sende meg en pm med ditt fulle FB-navn. Så adder jeg deg som venn, for så å legge deg inn i gruppen :D .

 

Er en utrolig koselig damegjeng nå...alt fra 22-36 år, over hele landet, og med ulike erfaringer :)  Perfekt!!

Kommer gruppen fortsatt til å være skjult/lukket på Facebook selv om de fleste har "offentliggjort" det?

Jeg er ikke spesielt aktiv der og kommer aldri aldri til å annonsere graviditeten der på noen som helst måte...

Så ønsker ikke at noen skal se jeg er medlem verken nå eller i fremtiden , men kunne samtidig ønsket å bli kjent med flere i samme situasjon!

 

Jeg er litt på d3t samme. Vil gjerne være med i facebook gruppen, men hsr ingen ønske om å dele det med facebook generellt i det hele tatt. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente på 21, fant ut at jeg var gravid først i uke 9 etter å ha fått beskjed om å ta en test. hadde jeg ikke fått tips om dette hadde jeg bare vandret og gått. 

Måtte til gyn for å tidfeste graviditeten og fikk beskjed om at jeg ble gravid 16 august. og er nå 11+5 :) Kjempe glad og vi gleder meg masse til lille baby kommer.

I følge terminkalkulator er det rundt 24 mai :)  Førstegangsfødende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er første gang jeg er gravid, jeg er 10+4 uker på vei:)

Lurer veldig mye på om noen andre av dere har merket å få mage så tidlig?

Å kjenner jeg verker litt i magen, litt som mensensmerter. Er det normalt?:/

Takk for svar! :)

hei :) Så hyggelig. tror vi er ganske likt ute. Jeg også merker det du kaller mensensmerter. Det er vevet ved hoftene og under magen som forbereder seg til å strekkes på til vi skal bli store og fine :) Hvertfall etetr det jeg har lest. helt vanlig å føle det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gruppen heter "Kom MAI du skjønne baby".

Men det går ikke an å søke den opp pga at den er hemmelig. Hvis du vil bli medlem nr. 21 :P  må du bare sende meg en pm med ditt fulle FB-navn. Så adder jeg deg som venn, for så å legge deg inn i gruppen :D .

 

Er en utrolig koselig damegjeng nå...alt fra 22-36 år, over hele landet, og med ulike erfaringer :)  Perfekt!!

Kommer gruppen fortsatt til å være skjult/lukket på Facebook selv om de fleste har "offentliggjort" det?

Jeg er ikke spesielt aktiv der og kommer aldri aldri til å annonsere graviditeten der på noen som helst måte...

Så ønsker ikke at noen skal se jeg er medlem verken nå eller i fremtiden , men kunne samtidig ønsket å bli kjent med flere i samme situasjon!

 

Ja,gruppen vil være både lukket og hemmelig til evig tid. Man legger jo ut personlige ting, så om vi hadde åpnet den, ville det ha vært ganske kjipt :)

Så,ja, hemmelig for alltid :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfor er det ikkje bra med ul? Eg har vore på veldig mange ul med alle mine barn. Håper de ikkje får skader av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfor er det ikkje bra med ul? Eg har vore på veldig mange ul med alle mine barn. Håper de ikkje får skader av det...

Er pga strålingsdosene man utsetter fosteret for.

Ekstremt høye doser stråling kan føre til misdannelser på fosteret og i verstefall forsterdød.

Nå skal det rimelig mye til for at man når disse nivåene ved UL, men man skal holde seg under en anbefalt strålingsdose når man er gravid. Man skal derfor ikke ta røntgen osv med mindre det er høyst nødvendig dersom man er gravid. Stråling generelt er alt fra kosmisk stråling som kroppen blir utsatt for ved flyreiser, stråling pga UL, røntgen, maskinene man går igjennom på sikkerhetskontrollene, disse angel sound dopplerne osv.. Selv er jeg veldig ops på akkurat dette pga jobben min. Der har du en link på akkurat dette med UL fra statens strålevern.. http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Center_6261&LeftMiddle_6254=6262:0:27,4829:1:0:0:::0:0&Center_6261=6312:88352::0:6281:1:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyd i dag.

Alt var helt riktig og fint, ingen avvik:) Levende foster som bevegde seg og hjertet dunket. Veldig lettelse! Og så moro å se!

Ble satt til 12+3, som er riktig ut fra mine beregninger også. Tenker jeg hopper over til 2. trimester 13+0.

Men jeg være med i facebook-gruppe nå, sender en pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg blitt 20 % sykemeldt pga kronisk sykdom. Blæh, passet meg dårlig. Det er så mye følelser involvert i sykemelding, tanker om å ikke mestre ting. Mye vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Facebook gruppen, så har jeg skikkelig lyst. Men bruker Facebook mye i jobbsammenheng, og synes det er skummelt med en gruppe med så avslørende navn. I forhold til når min profil evt er på prosjektor på jobb osv, for gruppene kan jo lett sees i sidemenyen. Jeg trenger noen uker til. Har termin 30 mai. Og jeg skal ikke si noe på jobb før i januar. Pga teit sjef,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...