Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er det! Var og tyvtitta... Venter med å bevege meg dit noen uker. :-)

 

Skal du fortelle det nå? Kanskje vi skal opprette en tråd med reaksjoner i 2. tri?! :-D

Ja vi begynner å fortelle nå til uka (til de nærmeste som foreldre og søsken) andre får vente litt til.

Jeg klarer ikke skjule det lengre rett og slett.. Er blitt "gigantisk" og ingen av klærne passer lengre :-/ ... I tillegg klør det jo i fingrene etter å fortelle også da! Når skal dere fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det er det! Var og tyvtitta... Venter med å bevege meg dit noen uker. :-)

 

Skal du fortelle det nå? Kanskje vi skal opprette en tråd med reaksjoner i 2. tri?! :-D

Ja vi begynner å fortelle nå til uka (til de nærmeste som foreldre og søsken) andre får vente litt til.

Jeg klarer ikke skjule det lengre rett og slett.. Er blitt "gigantisk" og ingen av klærne passer lengre :-/ ... I tillegg klør det jo i fingrene etter å fortelle også da! Når skal dere fortelle?

 

Vi skal fortelle det i 16. uke. To venninner og min søster vet det allerede, og hr visst det siden uke 4. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan bli med dere inn i mai-gruppa på 2.trimester. Alt har vært fint hittil, vi har sett lille bønna to ganger hvor alt har vært perfekt. Tidligere i dag så oppdaget jeg litt brunrød utflod i trusa. Så dette er ikke noe moro :( Har ikke "blødd" noe mer senere i dag, så håper det var helt uskyldig.... Jeg er cirka 10 uker i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Slenger meg på her inne jeg  :rolleyes:

 

Får vel presentere meg først.. 
Alder: 20 (han er 27)

Positiv test: 11.09
Uker: 10 + 3

Antatt termin: 18.05.2014  :D  :D 
PP:?? 
Førstegangs?: JA!!
Bosted: Fredrikstad
Symptomer: Ømme bryster, såre nipler, oppblåst og kvalm.. Får håpe kvalmen går litt over snart  :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det derre ukestyret forvirret meg litt også, men er det sånn da at man regner uke 1 for å være 0 dager til 0+6? sånn at når man er i uke 2 så har man i realiteten kun en fullgått uke bak seg? da gir det i hvert fall mening at 2. tri begynner i 13+0, altså 12 fullgåtte uker...

 

er i uke 11 i morra, skal til JM på fredag, hvis jeg er heldig får jeg høre hjertelyden, det hadde vært fint :)

Endret av løve2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

12 fullgåtte ja=) så andre trimester begynner 12+1 =) Jeg er 10+0 imorgen og begynner min 11.uke på tirsdag :) har enda ikke funnet fosterlyden med doppler, er ikke så lett, for mini ligger rett bak hovedåren som går ned langs midtlinjen, så jeg hører bare den foreløpig :P (fikk gynoen til å sjekke hvordan plasseringen til mini er når jeg var på ul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle det til mamma og søstrene mine når vi er i Paris i november. Det har jeg planlagt en stund. Veldig koselig å kunne fortelle det i litt andre omgivelser, koselige rammer rundt. Det gleder. Jeg meg til. Tror. Blir gledelig overrasker.

Ellers har jeg tre nære venninner som vet om det allerede. De har visst om det siden april når vi bestemte oss for å starte prøving i august... Det er litt deilig å kunne snakke åpent med noen helt fra børjan.

 

Ang uker så teller jeg ikke så mye. Jeg vet at jeg hver fredag går inn i ny uke. Sånn holder jeg tellingen. Men jeg er ikke så veldig opptatt av hver dag og uke+dag. Det blir litt mye for meg å skulle tenke sånn hele tiden. Det er så mye annet som skjer. Foreløpig er jo dette bare ei bønne som ingen kan se. Da er det viktigere for meg å bruke mest energi på det som er rundt meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke har legetime før om 3 uker, var jeg innom med urinprøve idag for å få bekreftet graviditeten. (er 11 uker). Jeg har ikke hatt kvalme, og pga dette så lurer jeg plutselig på noen ganger om jeg er gravid eller ikke. føler jeg ikke akkurat veldig gravid, bare større pupper og litt mer trøtt. Så jeg tok en hjemmetest på kveldsurin i helga - positiv etter 2 sec ca. Leverte urinprøve idag på legekontoret, og dama bak skranken sa at den var veldig positiv raskt. Så da må jeg vel innse at jeg rett og slett er gravid, og ikke bare tror det?

(vet jo innerst inne at jeg er det, men man tror lissom ikke helt på det før man får det bekreftet).

 

Så da er det bare 5 dager igjen til den "magiske grensen" på 12 uker - er ikke lenge siden jeg følte det var evigheter til, men nå er dagen her. og det har gått fort! Så krysser fingre for at dette går helt fint og det er en frisk søt reke inni der. 

 

Har ristet på hodet når de få jeg har fortalt det til spør meg hva de tror det er (jente/gutt). Men når jeg tenker etter har jeg på følelsen av at det blir jente, ingen anelse hvorfor. For jeg kan jo ikke kjenne at jeg er gravid en gang! Blir spennende å se hva det egentlig er når den tid kommer!

 

tjopp tjopp - da håper jeg det ikke er lenge til jeg forlater denne tråden og går over til 2 trimester! hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Minner alle om at det er en facebookgruppe for oss med mai-spirer! Send en PM til Fighter'n, med navnet deres (slik det er på facebook og evt en beskrivelse av profilbildet ditt hvis du har et vanlig navn) så ordner hun med å legge deg til:) Gruppa er lukket og hemmelig, så det vises ikke for noen utenfor gruppa at du er medlem eller hva du skriver:) jo flere jo bedre folkens!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

er vel bare en av oss som er med fra før som er over på 2.trimester, så du er ikke alene om å være i første trimester altså! :) Men du er hjertelig velkommen når du er klar for å bli med =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Hvorfor var du ikke med i gruppe første gang? Jeg merker jeg er skikkelig paranoid for at det skal være noen jeg kjenner der, eller vet hvem jeg er. Og derfor lar jeg liksom være.. Spesielt siden jeg ikke har fortalt til noen i min familie engang at jeg er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Hvorfor var du ikke med i gruppe første gang? Jeg merker jeg er skikkelig paranoid for at det skal være noen jeg kjenner der, eller vet hvem jeg er. Og derfor lar jeg liksom være.. Spesielt siden jeg ikke har fortalt til noen i min familie engang at jeg er gravid..

 

Jeg tenker akkurat det samme! Jeg vil veldig gjerne være med på facebook-gruppen - med avventer til min gravidtet er offentlig. (blir vel det ila. noen uker). er 11+3 nå.

 

Så jeg kommer nok om 3-4 uker tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Hvorfor var du ikke med i gruppe første gang? Jeg merker jeg er skikkelig paranoid for at det skal være noen jeg kjenner der, eller vet hvem jeg er. Og derfor lar jeg liksom være.. Spesielt siden jeg ikke har fortalt til noen i min familie engang at jeg er gravid..

 

Jeg tenker akkurat det samme! Jeg vil veldig gjerne være med på facebook-gruppen - med avventer til min gravidtet er offentlig. (blir vel det ila. noen uker). er 11+3 nå.

 

Så jeg kommer nok om 3-4 uker tenker jeg!

 

Bra det ikke bare er jeg som er super paranoid. :D Sannsynligheten for at man faktisk vet hvem noen andre er er jo veldig liten, men da igjen så vet man jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 13 i FB-gruppen :)

Så bare koselig med flere fra hele Norge!

 

Kom når dere føler det er tid....vi venter noen mnd ennå :P  hihiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med mindre stikninger med nr 2? Er 10+3 og har kjent minimalt.. husker jeg hadde litt med nr 1, men husker ikke når tid det var. Vet jo at svangerskap kan være ulike, men blir litt bekymret likevel:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, - jeg er ny her. Har snoka litt tidligere, men ikke villet engasjere meg for mye da jeg opplevde en MA forrige gang - venter fortsatt itt med å juble. Men -Var på UL uke 9 og så et fint lite frø, og hørte hjertelyden i dag (etter mye styr,- dopleren var nesten på vei gjennom ryggen;).. over helgen går jeg inn i uke 13 så da blir det kanskje mer virkelig. Er 30 år, gift, - ingen barn fra tidligere, bor i Oslo. Så langt et problemfritt svangerskap - kan nesten ikke tro jeg er gravid, har hatt veldig lite symptomer. Har ikke så mange venninner med barn så fint med et forum hvor man kan følge andre i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme båt som deg, Lycke:) Har snoket en stund men prøvd å ligge lavt så tidlig. Er også straks i uke 13 og begynner å tro på det her.

Også i Oslo, 31 år og gift. Har et barn fra før og veldig god erfaring fra lignende forum forrige gang, vi hadde en slags barselgruppe fra lenge før barna ble født og det var ganske greit å kjenne andre i permisjon når den tid kom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte å bli med i fb gruppa når jeg kommer i 2.trimester ca. Litt tidlig enda (8+6). Angrer fortsatt på at jeg ikke ble med i fb gruppa med eldstemann.. ;)

Hvorfor var du ikke med i gruppe første gang? Jeg merker jeg er skikkelig paranoid for at det skal være noen jeg kjenner der, eller vet hvem jeg er. Og derfor lar jeg liksom være.. Spesielt siden jeg ikke har fortalt til noen i min familie engang at jeg er gravid..

 

Hehe samme her. Jeg venter til vi har fortalt familien. Venter til neste uke, da skal jeg lytte på hjertelyden <3 12+0 i dag by the way! yey!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme båt som deg, Lycke:) Har snoket en stund men prøvd å ligge lavt så tidlig. Er også straks i uke 13 og begynner å tro på det her.

Også i Oslo, 31 år og gift. Har et barn fra før og veldig god erfaring fra lignende forum forrige gang, vi hadde en slags barselgruppe fra lenge før barna ble født og det var ganske greit å kjenne andre i permisjon når den tid kom:)

 

 

Hei, jeg er i samme båt som deg, Lycke:) Har snoket en stund men prøvd å ligge lavt så tidlig. Er også straks i uke 13 og begynner å tro på det her.

Også i Oslo, 31 år og gift. Har et barn fra før og veldig god erfaring fra lignende forum forrige gang, vi hadde en slags barselgruppe fra lenge før barna ble født og det var ganske greit å kjenne andre i permisjon når den tid kom:)

Det blir kanskje mer virkelig når man får mage? dette har jo ikke jeg erfaring med, men siden jeg har så lite symptomer er det vanskelig å se for seg at det er noe der inne..  men, nå er vi snart inne i 2. trimester - da skal jeg etterhvert "ut av skapet" og være åpent gravid.. haha.. Har en veninne som nylig har fått barn og ut fra hva hun forteller meg om samtaler i barselgruppa er det mye god info man kan få av andre i samme situasjon. Krysser fingra for at vi alle snart er over i 2. trimester og kan begynne og diskutere hva som er best av vogn med tre hjul eller fire og hvor det er salg på tripp trapp stoler.. Haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo et barn fra før, ikke mistet eller noe tidligere, og har vært på UL og sett armer og bein så er mest at jeg er redd for å ødelegge sjansene mine eller noe sånt;) Og så vil jeg ikke at sønnen min skal vite det så tidlig så da later jeg som ingenting.

Men begynner å bli koselig å se på babyting:)

Og når jeg tenker etter så var det utrolig koselig å være gravid etter første trimester.

Håper det blir en fin BIM-gruppe denne gangen og, jeg har ihvertfall ikke overflod av venninner som er hjemme på dagtid og/eller veldig interessert i å diskutere amming og tripp trapp stoler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...