chillaot Skrevet 5. oktober 2013 #301 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jordmoren og mange med henne sier at graviditet ikke er en sykdom. Men jeg føler meg SYK!! Kvalme og svimmelhet og trøtthet i skjønn forening. Den ekstreme trøttheten begynner å dabbe av nå (9+3), jeg er fremdeles trøtt men ikke på samme måte. Nå er situasjonen snarere snudd på hode, jeg får ikke sove om kvelden + at jeg våkner tidlig tidlig om morgenen. Dette blir selvfølgelig en ond sirkel med ytterligere trøtthet.... Jeg har vært 50% sykemeldt og det skal revurderes på mandag, jeg er usikker på om jeg bør spørre om forlenget sykemelding. Kjenner at det går løs på stoltheten å skulle være hjemme pga dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liada Skrevet 5. oktober 2013 #302 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det er jo egentlig ikke en sykdom, og jeg sier ikke at jeg er syk, jeg sier heller at jeg er veldig dårlig. Her er graviditeten forsatt hemmelig for alle utenom en veninne. Men jeg var nødt å forklare det til forelesere i og med at jeg ikke klarer å levere inn obligatoriske oppgaver til fristen. De svarer alle med god bedring, og da tenker jeg litt sånn: jeg er jo ikke syk dere kan heller gratulere meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossegrimen Skrevet 5. oktober 2013 #303 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ligamentstrekking, er det når livmoren flyttes opp og ting ommøbleres der inne? Jeg har begynt å få noen skikkelige stikninger som gjør vondt innimellom, men jeg har ikke vært gjennom det her før, så jeg er litt i villrede når det kommer til hva som er greit at gjør vondt og ikke. Tror jeg må samle sammen ca 1000 spørsmål til jordmor når jeg får første kontrollen Er det noen andre her som er sykemeldte pga kvalmen? Legen sykemeldte meg fordi kvalme, svimmelhet og trøtthet var en veldig dårlig kombinasjon med fysisk yrke, og akkurat nå holder jeg på å gå på veggene fordi det er uvant å være så mye hjemme. ligamentstrekk er tøying av ligamentene som holder livmoren på plass ja=) Hos meg kjennes dette spesielt i lysken. Det er normalt både at det er ubehagleig, vondt eller ikke merkes i det hele tatt. Jeg er sykemeldt på tredje uka nå pga kvalme, tretthet og vondt bekken... Er bare 7+4, så det lover jo ikke så godt ^^ Jeg kjeder meg osgå noe vannvittig, men sover for det meste Takk for svar! Greit å vite. Jeg er 7+5 i dag, så da er vi vel like langt på vei. Vi er midt i kjøkkenoppussing, så når jeg har kjedet meg aaaltfor mye så har jeg hatt noe å gjøre. Det er ikke så lett allikevel, for jeg blir kvalm om jeg ikke spiser, blir kvalm hvis jeg spiser, og jeg blir kvalm om jeg gjør noe særlig annet enn å sitte eller ligge i ro. Gleder meg fælt da, mellom slagene med kvalme, så nå har jeg skaffet garn og begynt å strikke første hentesettet til eget barn Det har jeg gledet meg til lenge, etter å ha strikket utallige sett til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 5. oktober 2013 #304 Del Skrevet 5. oktober 2013 Har så sykt vondt i korsryggen. Ønsker at noen krekker den opp eller noe.... Husker jeg hadde det sånn i begynnelsen og slutten av forrige svangerskap også. Jeg fikk meg ny jobb for 5 dager siden...begynner 1.nov. Herregud, jeg håper magen ikke velter mer ut nå....ser jo ut som jeg er gravid i uke 20 allerede ...gravidbuksene er i bruk Vil dere vite barnets kjønn? Vi har en datter fra før av, og legene mener at vi får en datter til nå. Sier at det er nok kun jentebabyer som vil overleve i min fientlige livmor . Så da får vi se..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapi Skrevet 5. oktober 2013 #305 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har også mage utta denne verden! Hvordan er det mulig!!?? Er livredd for at folk skal oppdage det. :-/Vi skal ikke vite kjønnet før fødselen. Vi får se om vi mener det hele veien! ;-)Mannen min mener det er tvillinger. Jeg krysser fingra for at det er en. Men... så hadde det jo vært greit å få begge samtidig... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossegrimen Skrevet 5. oktober 2013 #306 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg var veldig hardnakket på at jeg ikke ville vite kjønn før, men nå er det så mange gutter rundt om, at jeg har et lite ønske om at det blir ei jente, og jeg tror ikke jeg klarer å vente til barnet blir født før jeg finner ut av det. Jeg har en stesønn som har fått en lillebror hos sin mor, og i hele familien til samboern så er det bare gutter som blir født. I familien min er det bare jenter, men jeg bor så langt unna, så de treffer jeg sjeldent. Blir såklart fornøyd uansett, men det hadde vært veldig koselig med litt motvekt mot alle gutta Det kan bli litt mye fotball, kaptein sabeltann og tøffe seg innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 5. oktober 2013 #307 Del Skrevet 5. oktober 2013 I mitt første svangerskap visste jeg ikke kjønnet før babyen ble født, og det var nestet UUTHOLDELIG Så i mitt andre svangerskap ville jeg vite, og det skal vi denne gangen også. Var noe eget med det å kunne fortelle sønnen min at han skulle få en lillesøster, -"og hun heter Lykke". Når han kom på sykehuset for å hilse på ca en time etter fødsel så visste han at det var Lykke som var kommet ut av mammas mage <3 I tillegg så kunne jeg hekle klær i jentesnitt, så det var MANGE heklede plagg som lå klare da hun ble født en uke før jul =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 6. oktober 2013 #308 Del Skrevet 6. oktober 2013 Vi visste heller ikke kjønnet på førstemann. Det er derfor vi vil vite det denne gangen...for å oppleve begge deler. Men vi kommer til å holde det skjult for alle andre.Noooooooe spenning må jo resten av slekten ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 6. oktober 2013 #309 Del Skrevet 6. oktober 2013 Vi holdt navnet skjult =) Vi visste hva lillejenta vår het, og storebror visste om det, men ellers ingen =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firama Skrevet 6. oktober 2013 #310 Del Skrevet 6. oktober 2013 Når kan man tidligst se kjønnet på UL? Jeg vurderer å bestille meg time til privat gynekolog i uke 14 - er det for tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bladlusa Skrevet 6. oktober 2013 #311 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nå har jeg begynt å føle meg litt mer gravid. Har ikke lyst på mat, blir kvalm av å tenke på det eller åpne kjøleskapsdøren. Og den luktesansen er helt ekstreeeem! Hater til tider ånden til mannen min. stakkars. Slik var det sist også... Skal på tidlig UL på onsdag. er spent. Først og fremst for å finne ut av hvor langt jeg er på vei. For hverken jeg eller legen min skjønner helt hvor mange uker jeg har kommet i forhold til hcg, og spymptomer, mulig eggl osv. blir spennende. Håper det er "liv laga" inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenprinspå2 Skrevet 6. oktober 2013 #312 Del Skrevet 6. oktober 2013 Her er det termin 6. mai, men med planlagt keisersnitt blir det sikkert aprilbaby på meg. Har en sønn på 2 fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy29 Skrevet 6. oktober 2013 #313 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nå er det bare noen timer igjen til vår første UL. Er 8 uker i dag Ventet på denne dagen i 4 uker allerede, og de har vært lange... hehe... Vi gleder oss masse til i morgen, å se hjerteslagene til vår lille spire... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 6. oktober 2013 #314 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har også UL imorgen, og vil være 8+0 da=) blir min ul nummer to, men er akkurat like spent fordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayyah Skrevet 6. oktober 2013 #315 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nå har jeg sniktittet på denne tråden en stund, og melder meg inn! Alder: Jeg er 22, mannen er 25Uker:10+0PP: 7Førstegangs?: JaBosted: DrammenSymptomer: Ømme bryst, ekstrem luktesans, kvalme, oppkast, veldig trøtt og gråter over hver minste lille ting. Jeg har PCOS og hadde SA i april 2012. I januar 2013 bestemte vi oss for å begynne å prøve. I mai hadde fremdeles ingenting skjedd, så vi bestemte oss for ikke å fokusere på babyen, men heller på bryllupet vårt som var august 2013. Den første helga i september hadde vi fest, og jeg var veldig fyllesyk hele uken som fulgte, da det plutselig gikk opp for meg at jeg ikke hadde hatt mensen siden 19. juli. Så da regnet vi ut at det ble baby på oss den 25. april. Har vært på tidlig UL og fikk beskjed om at babyen var mindre enn den skulle være. Så hun flyttet terminen min til 8. mai. (Kanskje ble jeg gravid på bryllupsnatta? ) Skal tilbake på onsdag for å sjekke at babyen har vokst riktig i følge den nye terminen. Har dere begynt å fortelle det til andre enda? Hvordan reagerte mannen deres? Her hjemme satt mannen å spilte Dota 2 da jeg plutselig la den positive testen foran han. Han kikket sjokkert på testen, snudde seg mot meg og sa: "Vent litt... Jeg skal bare spille ferdig runden først" Gjett om han har blitt mobba for det i ettertid! Kan jo legge til at han faktisk ikke spilte ferdig runden, men brukte 5 minutter på å innse hva som hadde skjedd. Så ble det en prat på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapi Skrevet 7. oktober 2013 #316 Del Skrevet 7. oktober 2013 Haha! Spille ferdig du liksom... Morsomt om babyen deres ble unnfanget bryllupsnatta! Min mann var i ekstase og felte en tåre eller to. Dette er hans store drøm! Vi lo og gråt om hverandre, og jeg fikk et snev av panikk... selvom det var helt planlagt og skjedde på første ordentlige forsøk! Jeg har fortalt det til min søster og to venninner. Hun ene er også gravid, så jeg fortalte henne det en uke etter at hun fortalte sin nyhet til meg. Jeg tok testen tidlig den dagen hun fortalte meg det, men jeg var ikke klar for å fortelle det ennå. Min søster nytter det ikke å holde noe fra. Hun skjønner alt.Du har termin to dager før meg du! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyBoom-84 Skrevet 7. oktober 2013 #317 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hmm.. Jeg er litt forvirret.. Både jordmor og jeg mener jeg er 10+0 idag, mens terminkalkulatoren jeg har brukt regner seg frem til termin 07.mai, mens hennes sier 03.mai..?? Er standaren for antatt lengde på svangerskap satt forskjellig i ulike land? Jeg har brukt en norsk terminkalkulator, men bor ikke i Norge. Hm!! Jaja - er jo ikke så farlig, ble bare litt nysgjerrig Her har jeg fortalt nyheten nesten med en gang til nærmeste familie (pga tidligere SA føltes det rett å ha noen å dele med tidlig), og til et par venninner, men resten må vente et par uker til. Skal ha første ultralyd når jeg er 12+3 så tenkte å vente til den er overstått og jeg har fått sjekket at alt står bra til:) selv om jeg er kjempekvalm så synes jeg det er litt vanskelig å skjønne at det faktisk er en liten spire der på noen cm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyBoom-84 Skrevet 7. oktober 2013 #318 Del Skrevet 7. oktober 2013 Oh.. et kjapt Google søk gav meg svaret.. Jordmor har antatt 28 dager syklus mens jeg har antatt 30 dager. I tillegg er antatt lengde på svangerskap her jeg bit satt til 280 mot 282 i Norge - så det gir vel de fire dagene i forskjell:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy29 Skrevet 7. oktober 2013 #319 Del Skrevet 7. oktober 2013 Da har vi vært på ultralyd etter lang ventetid og mye spenning. Lille spira var 18mm stor og sterke hjerteslag For en fantastisk følese... ny kontroll om 4 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 7. oktober 2013 #320 Del Skrevet 7. oktober 2013 Da har vi vært på ultralyd etter lang ventetid og mye spenning. Lille spira var 18mm stor og sterke hjerteslag For en fantastisk følese... ny kontroll om 4 uker Vi har også vært idag:) Astronauten vår har også sterke fine hjerteslag <3 Vi skal ikke på flere UL før ordinær screening i slutten av desember =) gratulerer så masse med perfekt spire <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*junijente* Skrevet 7. oktober 2013 #321 Del Skrevet 7. oktober 2013 Gratulerer til dere som har vært på ul! Jeg begynte å blø igjen idag. Var på Ul på fredag (blødde då ikke) og allt såg helt fint ut då. Har blitt SM i 2 uker og ska nå bare ta det med ro. Ska se det an til imorgen og så blir det kanskje ny ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 7. oktober 2013 #322 Del Skrevet 7. oktober 2013 Tusen takk for det:) Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 7. oktober 2013 #323 Del Skrevet 7. oktober 2013 Huff,mye stress du må igjennom da, "junijente" Håper det er en liten fighter inni deg!!! Jeg har intense magesmerter for tiden....dag 3 i dag . Kan ikke fatte at spiren har overlevd disse krampene.....verre enn riene frem til 10 cm åpning. Ul på fredag - altså en evighet til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 7. oktober 2013 #324 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Jeg hadde fryktelig vondt for halvannen uke siden, derfor jeg fikk UL da, alt var fint med spiren. smertene fortsatte i ytterligere noen dager, ny UL idag, alt fint fortsatt =) Alt er nok bare fint skal du se =) Endret 7. oktober 2013 av EnBlåToRosaOgEnTil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*junijente* Skrevet 7. oktober 2013 #325 Del Skrevet 7. oktober 2013 Ja vi får håpe att det er en liten fighter! Blir nok SM og ruging på sofaen resten av 1 trimester... Magesmerter er ikke noe gøy det heller! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå