Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

God mandag damer! Ny uke, nye mulighetr!

Helga har vært litt...eeehhh..uoptimal, for å si d sånn. Søndagen hadde jeg.planlagt trening, måtte avlyses. Også var vi på hageselskap ogda var kakebordet altfor fristende. Har mensen da, så håper søtsuget og vannet er borte til neste veiing.

Har vært sunn i dag da, trent og spist riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en to timers gåtur her i dag og i morgen er det klart for zumba. Føler det er lettere å konsentrere seg om maten når jeg har fått i gang treningen... så har booket to zumba timer uka her og siden samboeren har ferie nå så blir det lange trilleturer hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg sliter som vanlig, må være verdens dårligste slanker....

 

Har vært så dårlig denne uken, svimmel, uvel, dundrende hodepine osv, så har vært veldig lite i bevegelse, men dessverre er ikke matlysten påvirket. Heller motsatt, når jeg er svimmel og har hodepine føler jeg liksom at jeg må få opp blodsukkeret og er desperat etter søte ting. Har ikke kjøpt inn noe, men det er utrolig hva man som firebarnsmor har i skapene og som kan duge fint, honnikorn ble det til lunsj i dag. Småspiser altfor mye.

 

Blir forundret om det blir noen nedgang denne uken, men får heller være lykkelig om det ikke blir oppgang. Lurer på om jeg bare skal gi opp, men så vil jeg jo så gjerne ned i vekt også, så jeg får bare fortsette å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den andre tråden er død får jeg hive meg på her om det er greit!? Jeg hadde faktisk lest noe når vi kom hjem fra ferie, så det var bare noen få sider å lese i dag.

 

Jeg har slanket meg hele mitt voksne liv og store deler av ungdommen. Startet for alvor på 100,2 kilo 18.mai 2010. Var nede i 73,7 kilo før jul i fjor. Ble så akutt syk(ere) og har slitt med nedgangen siden da. Hjalp heller ikke at vi var 5 uker på ferie i Kroatia i sommer og jeg dreit i alt :o  Huff det skal jeg aldri mere gjøre over flere dager!

Nå følger jeg shape up appen og skal ligge på ca 1200 kcal til dagen. Jeg kan ikke trene eller være i noe særlig aktivitet og jeg jobber ikke, så jeg er en sofasliter-slanker.

 

Startvekt 20.08.2013 - 95,6 kilo

               26.08.2013 - 93,3 kilo

 

Målet er 75, håpet er 70 og drømmen er å bikke under 70. Så får jeg se hvor jeg er når jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke gi opp fire småtroll! Vi skjønner hvordan du har det, det er jo en grunn til at vi er her på denne slanketråden vi andre og da ;) vi er i samme båt og heier på deg! ros deg selv for hver beslutning/vane som kommer kroppen din til gode, det virker jo som du virkelig kjemper! Kanskje du spiser for lite i løpet av dagen og derfor får et ekstra søtsug?

 

Velkommen til moota :) jeg har faktisk akkurat de samme mål, håp og drømmer som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moota og sol-regn-lattrr; disse målene, håpene og drømmene har jeg også. Sist jeg var 75 kg er nesten 15 år siden.....

Har ikke kommet meg på trening som planen var, lille gullet har vært urolig om natten så da har jeg sovet når jeg egentlig skulle ha vært på trening

... men har fått til trilleturer istedenfor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her er det 13 år siden vekta stoppet på 75. Husker jeg da følte meg i god form og at jeg kunne finne tøy jeg syntes satt pent. Så har jeg ligget i øvre 90 i mange år, før jeg de siste årene har kjempet meg nedover.

 

13 år altså, hvordan kunne jeg la det gå så lang tid? Er så redd for å mislykkes, men denne anonyme gruppa er tingen for meg. Her kan jeg dele og delta uten å være redd for å miste ansikt. Jeg trenger ikke være redd for hva andre skal synes om meg, eller at andre daglig/ukentlig skal vurdere utseende mitt. Jeg er ikke redd for å møte dere i byen den dagen jeg unner meg en is, eller på fest hos en felles bekjent. Jeg kan få holde på med dette for meg selv, og samtidig motta og forhåpentligvis være med å gi støtte og oppmuntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens veiing unnagjort. -900 g og 0,5 cm på midjen.

 

Ikke heeelt fornøyd med den, men jeg har blødning på 5. dagen nå og har spist godis/is hver dag denne uka:-s har ikke steget over dagens kalorier, men det syntes på vekttapet uansett.. Jaja.. Full skjerpings f.o.m nå! 0,5 l pepsi max og gullerøtter/agurk med mager kesamdipp i morgen som kos:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

 

Fredag 26. juli: 82,4 kg

Fredag 2. august: 81,8 kg

Fredag 9. august: 82,0 kg

Fredag 16. august: 81,6 kg

Fredag 23.august: 81,3 kg

Fredag 30.august: 80,9 kg

 

Ned denne uken: 0,4 kg

Nedgang totalt: 1,5 kg

 

Det går fremdeles seint, men det går da riktig vei.

Om jeg er heldig ser jeg 70-tallet neste uke, det hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått veid meg denne uka men har vært mer aktiv enn forrige uke og mindre snop denne uka:-) nå er det en helg i Sverige så skal prøve å holde meg til bitte litt svenskgodt... god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk sol-regn-latter :D 

 

Jeg har veiedag på mandag, så melder inn da.

Jeg har faktisk slitt litt med å holde meg til 1200 kcal noen dager. Var dårlig på tirsdag og onsdag, så det ble lite fra morgenen av og jeg måtte ta 2 noka shaker til kveldsmåltidene for å komme opp i litt over 1100 i det minste.

I dag skal jeg prøve å fordele det litt bedre å ta 2 shaker før middag i steden for 1.

 

Det er litt rart, jeg trodde jeg fikk i meg lite kcal på shake, men det stemmer ikke. Det er alt for få måltider og alt for masse kcal.

Føler ikke jeg spiser lite heller i løpet av en dag. Har bare ristet på hodet tidligere over de som har veid maten og telt kcal, har tenkt at det er såå masse enklere med shake :o  Men nå må jeg bite i det sure eplet for å lære noe om kosthold. Jeg har slanket meg aktivt mer eller mindre fast eller i det minste prøvd siden 18.mai 2010, nå håper jeg shape up og nettopp kcal telling skal være tingen for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke kcal men veier middagsmaten og det fungerer for meg. Mem vi er jp forskjellige og går derfor ned forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her :). Har gått ned fra 73,2 til 70,2 nå. Spiser sunt, null godis og trener noen dager i uken. Men nå står det bom stille og PMS' en herjer i kroppen og hvisker "sjokolade, sjokolade" :(. Denne gangen skal jeg være konsekvent avholds med snacks til jeg har nådd delmålet på 67 kg. For meg fungerer det lettest slik :).

 

Frk Gulrot



Anonymous poster hash: 4f9b3...7fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å for en pyton dag! En slik dag jeg vanligvis kunne tenkt meg å spise masse godteri og sjokolade osv.

Men, jeg nekter å gi opp, dessuten frister det lite. Har knapt klær å gå med pga. jeg har gitt bort en del til min søster når jeg forlot "90" tallet sist gang. I går måtte jeg gå med skjørt fordi tightsen min var til vask og jeg ville ikke gå med joggebukse. Hvor trist er ikke det?? Hehe :P  Nekter å kjøpe nye klær, for jeg er bare midlertidig tjukk siden jeg var mindre og skal bli mindre.

 

Har startet dagen som vanlig og skal følge kuren i dag også. Mannen vil ha taco til middag. Jeg kan ikke spise så masse ost og kjøttdeig og makaroni i som jeg pleier, så ser ikke akkurat lyst på det. Men må bare innstille meg og veie og regne på maten. Er glad i salat og ingen krise om jeg overstiger de 1200 kcal i dag med noen få kcal siden jeg ikke har nådd opp til 1200 noen dager siden søndag.

Spent på vekta på mandag, om dette med shape up appen og kcal telling hjelper. Selv om jeg vet at jeg kanskje må gi det 1-2 uker til før jeg ser noen gode resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uten tvil noen tøffe dager innimellom Moota, men vi kommer oss gjennom de også, og skulle det bli en liten sprekk en dag er det ikke verdens undergang så lenge vi fortsetter det gode opplegget dagen etter....

 

Jeg måtte rett og slett kjøpe meg en bukse forrige dagen, den eneste jeansen jeg hadde var det slitt hull i og jeg går stort sett i jeans. Kampanje på Lindex da, 100 kr i avslag på alle jeans, så da måtte jeg bare betale 299,-, kan leve med det selv om jeg gjerne skulle hatt en i et par størrelser mindre ;)

 

Vi hadde taco i går og jeg har funnet ut at det er en helt grei slankemiddag egentlig. Jeg dropper bare tortillalefsen og lager en tacosalat på tallerkenen min isteden. Om jeg fyller tallerkenen med alle de gode grønnsakene, har karbonadedeig med tacokrydder på toppen, knuser bare noen få tortillachips over og har bare en lite spiseskje ost på toppen er det et helt greit måltid. Jeg er ikke spesielt glad i rømme uansett så det er ikke noe savn i det hele tatt. Det er lefsen, chipsen, rømmen og osten det er mest kalorier i så om man i hovedsak spiser salat og tacokrydret karbonadedeig er det jo greit.

 

Foreløbig har helgen min gått greit, ingen store utskeielser i går og dagen i dag har vært fin så langt. Men så har ungene bestilt hjemmelaget pizza til middag i dag, og det er jo handlet inn lørdagsgodt, så da går det på begrensning. Jeg nekter å knaske gulerøtter mens resten av familien har lørdagskosen, man skal jo leve og kose seg litt også, men om jeg på forhånd har bestemt meg for to pizzastykker og veldig lite snop i dag satser jeg på å klare det...

 

Fortsatt god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på besøk hos foreldrene mine denne helga. De vet at jeg har et "sunnhetsprosjekt på gang, men ikke en hyggelig kommentar eller tilrettelegging. Ikke en sukett her i huset, for å si det sånn. Kjenner det irriterer meg ganske kraftig, de kunne jo vært litt støttende liksom. Men å legge seg opp i alt annet,.det har de null problemer med: hvor mye veier du egentlig nå da? Kan du spise det da? Å, så du spiser dette selv om du slanker deg ja! " Blir så IRRITERT!! Takk for hjelpa liksom!

Får ikke veid meg siden de ikke har vekt.

Men: jeg har hatt en syk treningsøkt i dag: først trent styrke med vekter- hele.kroppen, og så bakkeintervall etterpå! Kjenner.den ennå, det føltes bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente du ut litt aggresjon kanskje?? Hehe beklager at jeg flirer, men det ligner litt på min far. Han bryr seg om alt og sier jeg må passe meg osv. Han er ingen sylfide selv.. Dessuten, jada spark meg mens jeg ligger nede. Jeg har speil, jeg har vekt, jeg vet jeg er tjukk, det er ikke nødvendig å si det hele tiden :/

 

Jeg har holdt meg til kcal mine i dag faktisk. Barna er på overnatting hos min snille søster siden jeg ikke er helt i form og mannen har vært bortreist fra før jeg sto opp til ca om 1 time. Kjekt når far kommer hjem i helgene ja, eller..... Poenget ja, tok meg en pita og berenget kcal, spiste foran tv og har kost meg med pepsi max etter det. Ingen barn som vil ha lørdagsgodterier og ikke en mann som sniker i skapene. Herlig lørdag! Fint jeg skal på vekta på mandag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og veiedag. Jeg har vært på vekta, den sier 91,1. Det er jeg veldig fornøyd med og tenker at jeg må gjøre noe rett da :D

Sløyfet middag hos svigermor i går delvis pga. slankinga. (Delvis også pga. jeg har vært så dårlig så lenge.) Orker bare ikke mas og kommentarer om det jeg gjør. Blir litt bedre når jeg kan slå tilbake med at det i alle fall hjelper så da fortsetter jeg. Vil ikke si det etter bare 2 uker hehe :)

 

Dette blir en travel uke, for meg i det minste. Men det gir litt energi bare det at jeg vet at dette virker, jeg ser at det går rette vei og for hver uke eller faktisk dag er jeg nærmere målet, og nærmere å komme oppi noen av klærne igjen :P

 

Så da blir det slik: 20.08 - 95,6

                             26.08 - 93,3

                              02.09 - 91,1

 

Kjekt når det går litt fort i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stille her inne, har dere nok med dere selv eller er dere lei? :P

 

Jeg holder meg til kcal mine, får noen aha opplevelser av og til. Hadde arme riddere til middag i går, målte og veide, 2 skiver. Tipper det var lite proteiner, for jeg kjente at det var nok fyll i magen, men var liksom ikke mett. Ellers er jeg sjelden sulten, spiser jo nokså ofte. Glemmer ofte mellommåltidet jeg skal ha mellom middag og kvelds også.

Er spent på neste ukes vekt nesten før det har gått en dag etter veiing. Er så lei av å gå ned de samme kiloene gang etter gang. Nå må det vel være siste gang snart :o  Håper jeg lærer noe. Vet at man ofte må jobbe med å holde kiloene nede 2-3 år etter at man når målvekta, så jeg er forbredt på å ta med meg knekkebrød og prim/leverpostei/lett smøreost eller whatever på ferie neste år. Jeg merker også at jeg ikke er godtesjuk. Har ikke noe videre lyst på godteri, sjokolade eller andre usunne ting. Denne kuren/livsstilsendringen passer meg perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her å lurer, men skriver ikke så mye.. Jeg og holder meg til mine kalorier fortsatt, men jeg spiser ikke bestandig like sunt desverre. Men jeg går ned i vekt og går ikke over den anbefalte dagsdosen:-p

Veiing om to dager og har foreløbig gått ned 5.8 kg totalt:-) blir spennende å se på fredag hva vekta viser da.

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)  Jeg veier meg ikke før mandag, så det er enda lenger å vente for meg. Det er uansett for tidlig å veie seg oftere hehe :)  Gjør det noen ganger når jeg har nærmer meg målet :P

 

Det er ikke alltid jeg heller spiser supersunt. Men det er klart det blir sunnere nå når jeg teller kalorier enn når jeg bare gikk på shake og ellers tok det ca. pent hehe :)

Jeg hadde faktisk en slik sjokoladepudding greier til kvelds her en dag. Var fortsatt innfor kaloriene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jæ moota, du traff.spikeren på hodet. Litt lei. Har vært ute og reist i helga og jobbet.kveld- merker at det er stor utfordring å ikke ha styring på matlaging selv, og hva som blir servert. Alt det usunne frister så, særlig når det er ikke er sunne alternativ tilgjengelig. Blir rett og slett litt furt for at jeg skal takke nei hele tiden. I går spiste jeg fyrstekake på jobb, var med pasienter på kaffeklubb. Er vel ikke akkurat lavkalori...

Men i dag har jeg vært flink. Spist sunn.frokost, lunsj og middag, og sunn kos på kvelden. Merker jeg er fryktelig avhengig av noe kos (i form av kcal) på kvelden. Den vanen sitter veldig dypt, og fungerer nok som en slags trøst/kos/belønning for smått og stort. Trur jeg må jobbe.litt.med det- er litt lei av meg sjøl på det området... Jeg.tenker liksom at: hvorfor skal ikke jeg kose meg, det har jeg da fortjent! Joda, fortjent- men det fører jo ikke til noe bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei jeg også. Jeg merker at jeg trenger mer energi når jeg er dårlig. Og nå har jeg vært dårlig i over 1 uke. Vil gjerne ha en god periode igjen snart. Ryddet og vasket bilen inni på tirsdag og jeg sliter enda for det :(

I dag måtte jeg ta en paralgin forte for å prøve å få noen timer uten smerter. Det er jeg lei! Lei av å ha vondt og ikke orke noe.. Lei av å være syk!

Jeg har ellers ikke vært ute på noe der jeg må takke nei til mat eller noe godt. Har vært super flink til å følge min nye livsstil og telle kalorier. Håper jeg klarer å følge det til jeg i alle fall har noen klær som passer, er nokså lei av tights og joggebukser nå :P  Har lyst å ha på en jeans når jeg skal ut på noe hehe :)

 

Synes det er nokså vanskelig å finne på middager også, som passer for barna og alle når jeg skal telle kalorier. Pasta, ris og hvetemel er jo så og si helt ut. Gjelder å være fantasifull da :o

 

Håper dere er med videre fordi om vi er litt lei innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt med videre! Jeg skriver kanskje ikke så ofte, men som sagt, jeg lusker i kulissene;-) det verste for meg er middagen. Begynner å bli lei store mengder kokte grønnsaker/salat.. Jaja, -6 kg har vært verd det! 2 kg til nå så er jeg like tung som da jeg ble gravid med sønnen min:-) rart å tenke på at jeg var 4 kg tyngere i slutten av juli enn da jeg lå på fødestua i 2010..

Knotete tanker, men sønnen er hjemme fra bhg i dag. Blir rart formulert når ikke hode henger med:-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...