Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også med!

 

Denne uken har gått litt lettere enn den forrige synes jeg, men jeg klarer ikke være ekstrem. Jeg har alltid vært en søsmoms, og må kunne unne meg litt sjokolade, eller en is, innimellom. Greia er jo å finne en god balanse på dette med mengde. Det er ikke nødvendig å kjøpe en 200 grams sjokolade, behovet blir dekket om man spiser en liten eventyrsjokolade også, og er det tomt så er det tomt.

 

Tenkte litt på det nå som det går mot helg, jeg kan f.eks kjøpe to store potetgullposer til helga, så får ungene en skål på bordet til barnet-TV, spiser opp det og spør ikke etter mer. Av en eller annen grunn spiser ikke ungene her så mye snop. Problemet er jo at da står det 1,5 stor pose igjen på kjøkkenet, og gjett hvem som spiser det....

Men om jeg kjøper bare en liten pose med potetgull og heller halvparten i en skål til ungene, ja da står det bare en halv liten pose igjen på kjøkkenet og det blir et par håndfuller til meg og mannen. Det holder egentlig det.

 

Jeg har alltid kunnet unne meg en sjokolade på f.eks en tirsdag om jeg ønsket det, problemet kom jo da jeg ikke bare unnet meg den sjokoladen på en tirsdag, men både på mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Det er hele tiden mengden det er snakk om her.

 

Akkurat måltidene og maten jeg spiser føler jeg er ok, som regel ganske sunt og i passelige mengder, det er ikke måltidene jeg har lagt på meg av. Det jeg har blitt feit av er potetgull, sjokolade og bakerivarer. Så slike ting må VEKK fra det daglige kostholdet og bare spises i små mengder av og til.

 

Jeg føler det går bedre, men jeg er ikke helt i mål, det er fremdeles litt for mye småspising, jeg jobber med saken.

 

Akkurat nå trenger jeg en allværsjakke, og det ryker jo fort en tusenlapp eller to om man skal kjøpe seg en skikkelig en. De varer jo i mange år og jeg har så lite lyst til å kjøpe meg en i størrelse "hest", håpet er jo at den skal være altfor stor når våren kommer ;)

Men jeg trenger virkelig en jakke som er vind- og vanntett nå som det begynner bli skikkelig høst, får se om jeg klarer finne noe billig "ræl" som holder sånn nogenlunde, også kan jeg kanskje investere i en skikkelig god en, i str M til våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vel enklere etter hvert ja, jeg håper i alle fall det :)

Hos meg er det alt. Jeg er alt for glad i mat generelt og har hele tiden lyst på noe. Jeg er glad i mat og glad i å lage mat.

Jeg hadde også lyst å kjøpe meg en ny vinterjakke, men nå passer den jeg har i xl foreløpig nokså greit så det får vente. Jeg har skalljakke i str. M så tenker den passer til våren igjen :)   Kanskje jeg får en god vinterjakke i str. M på vårsalget tom. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med :)

 

Har egentlig hatt ei grei uke, men raser jo ikke ned i vekt da. Har kommet inn i gode matrutiner, og denne uka har ikke søtsuget vært så ille på ukedagene. Jeg spiserkveldsmat hver kveld, og det er viktig for meg. Men til helga er det grillfest og dåp. Forrige gang jeg var i selskap klarte jeg ikke å holde meg til det jeg egentlig hadde bestemt, overspiste skikkelig på sjokolade og potetgull. Men prøver igjen. Må jo lære meg dette!

 

Åh, tenker som dere at tenk om jeg kan kjøpe meg noe i str m neste sommer? Nå er det uvirkelig.

 

Nå er ungene i seng og mannen på jobb, så da har jeg en halvtimes date med jillian før dusjen og sofaen kaller. Lykke til til alle som har veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke til å trene :D  Jeg skulle ønske jeg også kunne være i heftig aktivitet hver dag. Svette litt og kjenne på kroppen at den jobber for å komme ned i vekt og bli fitt :)  Jaja jeg støvsugte nå bilen på tirsdag det får bli ukas trim :P

 

Jeg har slitt med sult de siste dagene og det er kjipt. Sitter alikevel igjen med opptil 100 kalorier mer enn jeg trenger til kvelds. Er ikke helt inni dette med å planlegge kalorier, men det går seg vel til etter hvert.

 

Bra at dere er med enda, jeg går jo hjemme hele dagene + at jeg liker godt å prate og skrive om denne slankinga hehe :)  Mannen lurte litt på hva jeg skulle snakke om når jeg hadde nådd vekta når jeg nærma meg før jul. Men jeg la jo bare på meg 20 kilo så har jeg noe å prate om en stund til mens jeg kaver for å få de av også :o

 

Teller uker nå, og rekner på hva jeg kommer til å veie da og da og når det og det skjer! Jeg tenker at jeg bør veie et par kilo under 80 til jul. Hvis jeg klarer 1 kilo i uken skal jeg være 74, men det er å ta litt hardt i spesielt siden jeg ikke kan trene. Men uansett. Da går det rette vei om det er 78 eller 76 :P  Tunga bent i munnen nå da :D

 

Jeg har nå holdt på siden 20 august og ikke skeiet ut med 1 gram som ikke er planlagt. Ikke brus med sukker, ikke dressing, ikke sjokolade, chips, is eller noe som ikke har vært innlagt i planen :)

Er det beregnet i dagens kalorier må det heller være lov med en liten godsak innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått dvd 30 days shred i hus. Dere som har brukr den, målte dere kroppen først? Tenkte å ta et bilde men vurderer også å måle kroppen. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Slenger meg med her :). Har gått ned fra 73,2 til 70,2 nå. Spiser sunt, null godis og trener noen dager i uken. Men nå står det bom stille og PMS' en herjer i kroppen og hvisker "sjokolade, sjokolade" :(. Denne gangen skal jeg være konsekvent avholds med snacks til jeg har nådd delmålet på 67 kg. For meg fungerer det lettest slik :).

 

Frk Gulrot

 

Anonymous poster hash: 4f9b3...7fa

 

 

Begynner sakte men sikkert å komme i bedre form, men vekten går ikke veldig raskt nedover. Veier nå 69,9.

 

Frk Gulrot

 

Anonymous poster hash: 4f9b3...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop! -6 kg på vekten og nesten 9 cm på midjen! Nå må jeg si at ting begynner å føles bra og at jeg har "kontroll" på vektnedgangen:-p fremdeles ikke stålkontroll(spiste vaniljeis med sjokoladetopping i går..) men det går rette veien og jeg er supernøye med å notere ned hvert gram at det søte jeg trykker i tryne, og spiser ikke over dagsbehovet min:-p jeg har funnet balansen over hva som funker for meg, og føler nå jeg kan stå frem med nick selv om jeg fremdeles er ei feit dundre på 94 kg:-p

 

MM;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen da...

 

Fredag 26. juli: 82,4 kg

Fredag 2. august: 81,8 kg

Fredag 9. august: 82,0 kg

Fredag 16. august: 81,6 kg

Fredag 23.august: 81,3 kg

Fredag 30.august: 80,9 kg

Fredag 6.september: 80,1 kg

 

Ned denne uken: 0,8 kg

Ned totalt: 2,3 kg

 

Jaja, mens andre går ned en kilo i uka går jeg ned en kilo i måneden tror jeg... Ikke akkurat veldig bra, men det går da sakte men sikkert nedover ihvertfall.

 

Ganske bra denne uken da, selv om det er første dag med mensen, oppblåst og stinn, magen står som en ballong og likevel ned 0,8. Jeg pleier gå opp i vekt denne uken, så jeg føler jeg har vært ganske flink denne gangen :)

 

Hadde jo håpet å se 70-tallet denne uken, men neste uke er jeg der garantert.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flotte resultater her da :D  Kjekt å lese. Nesten så jeg også vil veie meg i dag, men jeg har allerede spist frokost og vil holde meg til mandagene hehe :) 

Tenker at jeg også kommer til å gå ned mindre og mindre i uka nå etter de første 2 ukene, men bare det er nedgang så er det jo bra :)

 

Ha en god og sunn helg jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det veiing i dag, siden jeg er borte imorgen. Har gått ned 6,4 kg totalt, siden 1.august. Føler jeg er helt i rute, og føler at jeg kæn merke det bedre selv også. Samboer sier hele tiden at han merker forskjell, men jeg føler at kroppen på en måte har vært den samme hele veien. Tar bilder jeg da, hver 4. uke. Ikke noe å henge på juletreet foreløbig, men god dokumentasjon. Ser frem til å se ti tallet og komme over på tosifret tall!!

Synes dette krever mye av meg, men det er moro å ha et lite prosjekt også.

Vant en bok av Grete Waitz på jobb i går, den er utrolig inspirerende. Fy flate- for en disiplin, for en vilje, for en utholdenhet. Akkurat no slikt jeg trengte.nå som jeg var litt lei. Vil lære av henne: hun snakker mye om å bestemme seg, stå løpet ut og gjennomføre. Virkelig god lesning og inspirasjon.

Nå skal jeg unne meg en (sunn) frokost på kafé og så skal jeg gå på SATS og svi av noen kcal og bygge noen muskler. Det er i musklene forbrenningen skjer- anbefaler styrketrening!

God helg alle sammen!!

Og 1000 takk for at dere deler- er her inne daglig og sjekker og leser- motiverende, felleskapsfølelse og støttende! Supert :-) :-) klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :o

 

Er så lei av å være sulten! Det har ingenting med kuren eller livsstilsendringen min å gjøre, men med sykdommen. Og det hater jeg! Jeg nekter å være tjukk resten av livet bare fordi jeg er syk.

 

Dagens utblåsning :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :o

 

Er så lei av å være sulten! Det har ingenting med kuren eller livsstilsendringen min å gjøre, men med sykdommen. Og det hater jeg! Jeg nekter å være tjukk resten av livet bare fordi jeg er syk.

 

Dagens utblåsning :S

kan det hjelpe å spise gulerot/agurk for å stilne sulten? Jeg gjorde det i starten når jeg minsket porsjonene mine og var mye sulten. Det og drakk mye vann.

Jeg skjønner frustrasjonen din. Har værr der selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :o

 

Er så lei av å være sulten! Det har ingenting med kuren eller livsstilsendringen min å gjøre, men med sykdommen. Og det hater jeg! Jeg nekter å være tjukk resten av livet bare fordi jeg er syk.

 

Dagens utblåsning :S

Vet akkurat hvordan det er, var dritsulten sjøl i starten. Passer du på å spise mat som metter? Grove kornprodukter, fullkornsris, fullkornspasta, grovbrød osv. Protein er det næringsemne som metter best. Jeg prøver å spise mer protein enn shape up appen sier, og litt mindre karbo- det fungerte for meg. Kyllingpålegg, rwker, blåskjell, tunfisk, skyr, cottage cheese....

Og at du spiser ofte nok, kanskje hver 3.time. Små måltider såklart.

Litt fett er også lurt, fordi det gir måten en mektigere følelse. Ikke litervis med fløtesaus, men litt oljedressing, en skvett matfløte i suppa går ann.

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :o

 

Er så lei av å være sulten! Det har ingenting med kuren eller livsstilsendringen min å gjøre, men med sykdommen. Og det hater jeg! Jeg nekter å være tjukk resten av livet bare fordi jeg er syk.

 

Dagens utblåsning :S

kan det hjelpe å spise gulerot/agurk for å stilne sulten? Jeg gjorde det i starten når jeg minsket porsjonene mine og var mye sulten. Det og drakk mye vann.

Jeg skjønner frustrasjonen din. Har værr der selv..

 

 

Jeg spiser hver andre time for å holde forbrenningen oppe, så da må jeg spise hele dagen tenker jeg :o

Kroppen trenger bare ekstra energi når den har en dårlig periode. Det har vært litt stress også, så jeg håper det roer seg nå over helga når ting er litt på plass. Det er som om det er mer energi jeg vil ha, men jeg har jo vært syk lenge nok til å vite at en sjokolade eller annet energirikt ikke hjelper særlig lenge :S

 

Takk for råd og oppmuntring :)  Jeg gir meg ikke! Det er bare så tungt å være sulten og knapt ha energi til å gå opp trappene noen dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :o

 

Er så lei av å være sulten! Det har ingenting med kuren eller livsstilsendringen min å gjøre, men med sykdommen. Og det hater jeg! Jeg nekter å være tjukk resten av livet bare fordi jeg er syk.

 

Dagens utblåsning :S

Vet akkurat hvordan det er, var dritsulten sjøl i starten. Passer du på å spise mat som metter? Grove kornprodukter, fullkornsris, fullkornspasta, grovbrød osv. Protein er det næringsemne som metter best. Jeg prøver å spise mer protein enn shape up appen sier, og litt mindre karbo- det fungerte for meg. Kyllingpålegg, rwker, blåskjell, tunfisk, skyr, cottage cheese....

Og at du spiser ofte nok, kanskje hver 3.time. Små måltider såklart.

Litt fett er også lurt, fordi det gir måten en mektigere følelse. Ikke litervis med fløtesaus, men litt oljedressing, en skvett matfløte i suppa går ann.

Lykke til. :-)

 

 

Jeg spiser en del knekkebrød. Har enda shake til frokost. Det metter og gir meg energi. Pleier også å ha fullt eller mer på proteiner, og bryr meg ikke om karbohydratene og fettet ligger under.

Jeg spiser hver andre time, minste er 1 knekkebrød.

 

I går til middag var jeg litt lei av å være så sulten så jeg tok litt mer. Gikk ikke over total inntak på kalorier den dagen, men litt mer til middag. Da ble jeg stappmett og ubehagelig. Note to self, ikke gjør det igjen! Stopp etter min porsjon!

 

Føler det er litt bedre i dag, alltid litt bedre med en ny dag. I morgen skal jeg kjøre hele dagen, så da blir det ferdigsmørte knekkebrød og 2 skiver som middag. Veiing på mandag. Det er også litt lettere å holde ut litt (eller mye) sultfølelse en kort periode om det gir resultater. Har jeg gått ned 0,4 kilo på en uke med å være så sulten blir jeg jo lei, mens har jeg gått ned 1 kilo gir det litt mer motivasjon til å fortsette :)

 

Så lenge jeg ikke kan trene kan jeg heller ikke spise litt mer og trene vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fy for en dårlig helg for meg... :(

 

Fredag: sjokolade og potetgull (ikke så mye, så hadde det stoppet der hadde det vært greit)

Lørdag: snickers-is, 3 kakestykker og potetgull

Søndag: i morgen er det dåp....

 

Det "begynte" med at jeg prøvde å finne noe å ha på meg i dåpen på fredag. Prøvde det jeg hadde i skapet, men til tross for nesten 6 kg ned siden i sommer følte jeg meg som ei feit ku i alt :( hadde så lyst til å føle meg fin.

Så da var det tilbake til gamle synder og trøstespising... Kjempelurt.

 

Åh, blir så oppgitt og lei meg. Jada, det blir vel bedre i morgen. Har jo egentlig hatt det bedre med meg selv enn på lenge de siste ukene, så vil ikke tilbake til der jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fy for en dårlig helg for meg... :(

 

Fredag: sjokolade og potetgull (ikke så mye, så hadde det stoppet der hadde det vært greit)

Lørdag: snickers-is, 3 kakestykker og potetgull

Søndag: i morgen er det dåp....

 

Det "begynte" med at jeg prøvde å finne noe å ha på meg i dåpen på fredag. Prøvde det jeg hadde i skapet, men til tross for nesten 6 kg ned siden i sommer følte jeg meg som ei feit ku i alt :( hadde så lyst til å føle meg fin.

Så da var det tilbake til gamle synder og trøstespising... Kjempelurt.

 

Åh, blir så oppgitt og lei meg. Jada, det blir vel bedre i morgen. Har jo egentlig hatt det bedre med meg selv enn på lenge de siste ukene, så vil ikke tilbake til der jeg var.

Du er ikke alene!

 

Følte jeg hadde en god uke så langt, men i dag ble det tidenes sprekk gitt...

Kanelbolle på butikken, mye mer middag enn jeg pleier, smågodt, potetgull, ostepop OG sjokolade på kveldingen. Hjelpes altså, har sikkert tredoblet kaloriinntaket i dag, ikke snakk om at jeg registrerer dette for å sjekke ;)

 

Men gjort er gjort og spist er spist, i morgen kommer en ny dag med blanke ark og tom mage, da fortsetter vi med sunne vaner!

 

Anonymous poster hash: e4989...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, fy for en dårlig helg for meg... :(

 

Fredag: sjokolade og potetgull (ikke så mye, så hadde det stoppet der hadde det vært greit)

Lørdag: snickers-is, 3 kakestykker og potetgull

Søndag: i morgen er det dåp....

 

Det "begynte" med at jeg prøvde å finne noe å ha på meg i dåpen på fredag. Prøvde det jeg hadde i skapet, men til tross for nesten 6 kg ned siden i sommer følte jeg meg som ei feit ku i alt :( hadde så lyst til å føle meg fin.

Så da var det tilbake til gamle synder og trøstespising... Kjempelurt.

 

Åh, blir så oppgitt og lei meg. Jada, det blir vel bedre i morgen. Har jo egentlig hatt det bedre med meg selv enn på lenge de siste ukene, så vil ikke tilbake til der jeg var.

Du er ikke alene!

 

Følte jeg hadde en god uke så langt, men i dag ble det tidenes sprekk gitt...

Kanelbolle på butikken, mye mer middag enn jeg pleier, smågodt, potetgull, ostepop OG sjokolade på kveldingen. Hjelpes altså, har sikkert tredoblet kaloriinntaket i dag, ikke snakk om at jeg registrerer dette for å sjekke ;)

 

Men gjort er gjort og spist er spist, i morgen kommer en ny dag med blanke ark og tom mage, da fortsetter vi med sunne vaner!

 

Anonymous poster hash: e4989...f9a

 

Fillern, mente ikke å være anomym da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant, spist er spist :)  Vi driver med livsstilsendring, da er det klart at man noen ganger faller tilbake til det gamle. Kroppen hyler etter sukker, kalorier og mere mat. Det er derfor vi har noen kilo for masse i utgangspunktet. Det tok tid å få det på, og det tar tid å få det av. Men det er kort tid med tanke på hvor unge vi er og hvor lenge vi har igjen av livet :)  + at hver dag hjelper, det blir lettere og bedre. Noen sprekker må vi regne med.

 

Hold ut! :)  Dere er jo så flinke at en liten sprekk ødelegger ikke alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en helg med røde streker på shapeup appen, så dere er ikke alene om å ha noen sprekker:-p her har det vært maten som har vært ille. Er til svigers og de kjøper ikke magre produkter(selv om de hadde hatt behov for det de også..) Det er ikke vits i å tenke mer på det nå, som moota skriver, spist er spist:-) det er en ny dag i dag og den har jeg tenkt til å ta imot med åpne armer:-) frokosten i dag ble brødskiver med spekemat på, noe jeg skal nyyyte så lenge jeg kan:-p hvis jeg klarer å bli gravid etterhvert kommer spekematen til å bli et stooort savt:-p

 

Ha en flott, sunn dag i dag jenter!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært helt innafor i helga. Hadde lyst å kose meg litt, første frihelga med samboer på lenge. Ble indisk mat og litt vin og et par drinker på fredag. I går ble det fårikål, og da unnet jeg meg to porsjoner, det er jo så vanvitti godt. Tok en sånn karboredusert øl til oxo. Jeg kjente bokstavelig talt livskvaliteten øke mens jeg spiste!!

Og så tok jeg en stripe sjokolade på kvelden. Nå har jeg spist frokost med egg, blåmuggost og et stort glass juice.

Føler ikke jeg er super u sunn, men vet at det blir "litt" mer enn det som er ideelt. Jeg føler det må være lov å ha planlagte utskeielser innimlm, orker ikke å drikke isvann og la fårikålen stå over natta for å fjerne fettlaget på toppen og sånn. Hadde det vært før hadde jeg spist hele sjokkisen, drukket mer øl, laget dessert og spist dobbelt så mye. Jeg tenker at livet skal ha plass til kos også og at det må være lov å velge usunt en sjelden gang. Ellers blir det fryktelig kjedelig. Men i dag blir d trening og gåtur, det er jo perfekt.

Synes alle her er så flinke og gjør sitt beste- endringer er vanskelig. Å forandre noe som har pågått i årevis over natta er jo utfordrende.

Stå på damer,.kos dere med god samvittighet, det er lov det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg, hvis det er greit? :)

 

Jeg begynte egentlig i januar, veide da 78,4 kg. Gikk ned til 75 før sommeren, men nå må jeg komme meg ned til 65 kg. Trivselsvekten min er 65 kg, men vil gjerne komme meg ned på 61-62 kg. 

 

Jeg startet opp for fult for 2 uker siden. Turte ikke å veie meg da, men veide meg 2.september. Da var vekta 73,3 kg. Så har da hvertfall ikke lagt på meg siden jeg veide meg før sommeren. 

Jeg har byttet ut brødskive med knekkebrød, spiser mye grønnsaker og rent kjøtt til middag og spiser ikke snop eller drikker brus. Så nå skal jeg ned:)

Jeg skal starte treningen 16.september. Vil gjerne bygge litt muskler også:)

 

Jeg skal også måle cm rundt midje og lår, men begynner med det i morgen.

 

Har vært veldig bevist hele uka, så håper på et tall mellom 72,0 til 72,5. Lov å håpe hvertfall:)

 

2.sept - 73,3 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord jenter :) Det er sant som dere skriver, det tok noen år å komme dit jeg er nå, da tar litt tid å endre på vaner å få de store resultatene også. Takket være dere gir jeg i alle fall ikke opp! Det er ikke et alternativ.

 

Velkommen Kortslutning :) Her er det masse bra damer med kunnskap, tips, triks og humor :)

Endret av Sol-regn-latter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kortslutning :)

 

I dag har vi vært på tur hele dagen, jeg har ikke lagt inn noe på shape upen, får se om jeg gidder før jeg legger meg hehe.. Har spist helt kontrollert, hadde tellt opp og smørt matpakke® før vi dro.

 

Skal på vekta i morgen, da vil det vise seg om jeg er så flink som jeg håper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...