Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Junimamma81: hvis du er nøye med å registrere alt du spiser, kan det fort bli litt resultater av det;-) go fore it, litt herk i begynnelsen, men det går seg fort til!:-)

 

Et lite spm til dere alle: går dere opp i vekt når dere har tanta på besøk? Jeg er OPP 800 g mer enn hva jeg var på fredag, og fikk besøk av den blodige tanta litt senere same dag:-p og går dere evt ned alle g/kg igjen etterpå?? Hmpf, litt veldig bekymra for kommende fredags resultat merker jeg.. :-p

 

Jeg har ikke erfaring med at jeg går opp, men går uten tvil ned mindre den uka jeg skal ha mensen. Tar det igjen etter endt mens, eller ved neste veiing ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag og veiing. Er ikke helt fornøyd, men så har jeg jo hatt så gode resultater at jeg kan ikke klage sammenlagt hehe :)

 

Dere skal slippe å lese alle ukesveiingene mine hver mandag, så her er startvekt og dagens vekt.

Start 20.08 - 95,6 kilo

        23.09 - 88,4 kilo

 

Total vektnedgang blir da 7,2 kilo på 5 uker. Det er helt greit det :P

 

Ha en fin mandag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og denne gangen følte jeg at jeg hadde skikkelig kontroll. Spise selvfølgelig litt snop med familien, men jeg tok på ingen måte av over godteskåla, og jeg hadde veldig begrensede porsjoner med mat også.. Dette går veien, det er jeg sikker på ;)

 

Nå har jeg også røpet for både mannen, søsteren min og noen venner at jeg jobber med vekten, at jeg vil ned til der jeg var for 5-6 år siden igjen, og det i god til før jeg fyller 40 år (til neste år....). Jeg nekter å være en feit middelaldrende dame, jeg skal være slank og sprek i mine førtiår!

 

Ønsker*Drømmer*Håper, jeg går også opp når jeg har mensen, tror det er kroppen som samler vann, for når mensen er over tisser jeg hele tiden i en dag også er den ekstra kiloen vekk igjen. Tror det er veldig normalt for kvinner å ha en vekt som varierer etter hormonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å stå stille/gå litt opp rundt mensen ja. Merker at kroppen holder på vann.

Er superfornøyde med shape-up appen, man blir veldig bevisst eget inntak, og det er lett å se at man får i seg d man skal. Bare vær nøye m å registrere ALT! D r så enkelt og raskt, så det er bare å registrere o vei. Fint at man også kæn kalori og - nøringsberegne egne oppskrifter.

 

Ila av helga har jeg tydeligvis "mistet" noen kg. Antar det kæn være vann, da jeg har en tendens til å jobbe fryktelig i bena i varmen. På spa behandling så terapeuten at jeg hadde masse vann i bena og at jeg har dårlig sirkulasjon. D merkes. Jaja, visste forsåvidt om det, håper det kæn gå seg.til m en sunnere livsstil.

MEN- nå er problemet mitt at jeg er så umotivert til å gjenoppta det sunne kostholdet. Tenker bare på alt det usunne jeg har lyst på, og at det usunne er et ork. Helga var ikke bra, spist uregelmessig, usunt...uff. Hadde jo bursdag og var på fest, så overrasket mannen med osteanretning og musserende.... Er jo d beste jeg vet!

Må nullstille tror jeg. Hjelp!!

D som er positivt er at formen går oppover, jeg klarer å løpe kortintervall over lengre perioder, jeg er sterkere, merker at kroppen er strammere og at jeg orker mer. Energien er på topp. Drt er takket være treninga. Mannen trener nada, og jeg merker virkelig forskjell- han blir så ført trøtt.

Nå skal jeg bruke kveldsvakta på å legge en slagplan for uka, jeg.må inn i riktig spor. Ha en god uke damer, dere inspirerer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det tirsdag og fikk endelig veid meg igjen. Etter ei helg med alt for mye godt, så ble vekten overraskende i dag. Har passet på en del i helga, men litt ekstra blir det jo når man er borte.

 

Skulle egentlig begynne på Jillians 30 days shred i dag, men har blitt syk. Så da utsettes det til jeg har blitt frisk. Men da skal jeg starte:)

 

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

24.sept - Midje 94 cm, lår 61 cm - 71,5 kg

 

Har fått mensen og er alltid litt oppblåst, derfor har jeg ikke gått noe ned rundt midjen. Men satser på at det kommer om en uke:)

 

Ha en fin uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeh startet på shape up appen. Og 'manglet' 10-20 kalorier i går:-) litt sulten på kvelden så det må bli mindre kalorier iløpet av dagen slik at jeg kan lage meg en smoothie på kvelden feks bestående av bær og litt juice.. skal også. Måle kroppen da jeg ikke har vekt i huset og ikke vet når får veid meg til hver gang ( vil heller ikke ha:p) bruker å veie meg på helsestasjonen eller på treningssenteret. Og starte på 30 days shred ( når babyen sover dupp) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det min tur til å klage. Æsj, for ei uke, og så lite motivert til å skjerpe meg... Nå er det min tur til å klage ;)Jeg følger med på dere da, og håper å snart komme på rett spor igjen. Vi hjelper hverandre. Kan jo ikke gi meg nå! Er bare så lei og har skeiet ut for mye de siste dagene. Blir jo helt deppa av det. Jeg har det absolutt best fysisk og psykisk når jeg holder meg til den livsstilen jeg egentlig ønsker. Så hvorfor ødelegger jeg for meg selv? Ja ja. Det er bare å ta seg sammen og slutte og synes synd på seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du ikke gir deg Sol-regn-latter :)  Alle kan ha noen trege dager eller uker, slik er livet, opp og ned.

Du kommer sterkere tilbake og finner motivasjonen igjen snart :D

 

Jeg føler meg faktisk veldig godt om dagen. Det er lenge siden jeg har følt meg så godt generelt. Jeg er sliten ja, men føler i en liten periode nå, at jeg har hatt litt mer energi. Håper det varer :D

Jeg teller kalorier og legger inn alt jeg spiser. Prøver å holde meg litt i aktivitet også, slik at jeg får brukt kroppen, og også kanskje forbrenne noen få kalorier :P

Nå krysser jeg fingrene for at jeg fortsetter ned i samme tempo som jeg har klart, slik at jeg er tynn som bare det til sommeren hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere trent. Jeg føler jeg ikke får trent nok.. vil ikke gå fra lillegutt for mye...

Jeg trener egentlig ikke, men siden jeg har ME er kanskje ikke jeg rette personen å sammenligne seg med ;)

 

For meg er det viktigste å finne en balansegang mellom så bevege seg nok til at musklene ikke svinner, men likevel ikke så mye at restitusjonstiden gjør med syk.

 

Jeg følger ungene til skole og barnehage til fots, det er ikke veldig langt, men jeg får en gåtur som start på dagen. Så har jeg rokkering og elipsemaskin hjemme, så jeg prøver bruke dem litt.

Jeg har også sånne strikker (med håndtak i hver ende) som du kjøper på apoteket eller sportsbutikken og de er helt geniale til overkroppen.

 

Før jeg ble syk trente jeg etter at barna var i seng om kvelden eller om morgenen, med forskjellige DVD'er. Det fungerer helt utmerket det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener heller ikke lenger. Jeg har også ME. Før trente jeg når jeg hadde levert barna i bhg, når de sov, når de var ute og lekte, mens de så film eller gikk tur med dem i vogna.

Før vi flyttet hit for 2 1/2 år siden og jeg begynte å bli syk svømte jeg 2000m 5 dager i uka + syklet litt hjemme når barna sov eller var i bhg.

 

I dag får jeg virkelig kjenne på kroppen at den er sliten og vil hvile, håper det er forbigående. Ikke minst pga. det jeg skrev i går, om at jeg har følt meg litt bedre en stund. Håper en dag på sofaen gjør underverker :D

Snart helg og en uke igjen til høstferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får dere trent. Jeg føler jeg ikke får trent nok.. vil ikke gå fra lillegutt for mye...

Hva med å gå tur med vogn, det er jo supert. Finn noen oppoverbakker. Sykle m lille i sykkelhenger? Ta med på mor- barn timer? Barnepassen på treningssenteret? Trene hjemme mens h*n sover?

La far ta over mens du tar en time alentid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere trent. Jeg føler jeg ikke får trent nok.. vil ikke gå fra lillegutt for mye...

Hva med å gå tur med vogn, det er jo supert. Finn noen oppoverbakker. Sykle m lille i sykkelhenger? Ta med på mor- barn timer? Barnepassen på treningssenteret? Trene hjemme mens h*n sover?

La far ta over mens du tar en time alentid?

 

Har latt far hatt han både søndag og mandag da jeg spiller håndball disse dagene. Men når jeg får vite at lillegutt har skreket i 2 timer mens jeg har vært borte så frister det ikke så mye. Er visst blitt en liten hønemor:p

Trilleturer prøver jeg å få til hver dag, men føler det ikke gir noe utbytte seøv om jeg vet det gjør det. Kan man bruke sykkelvogn når han er kun 3mnd? Skal prøve mor og barn time, bare synd det er en gang i uka... barnepassen på treningssenteret har jeg også tenkt på men må komme over 1gangs hinderet....;-) har 30 days shred her så den skal bli brukt fremover! !!:-)

 

Takk for tips! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på veiingen i morgen! Har jeg gått ned 900 g så har jeg gått ned 10 kg siden slutten av juli:-D jeg må innrømme at jeg er en liten smule stolt av meg selv;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på veiingen deres i morgen. Jeg må vente til mandag, men er som et lite barn når jeg skal inn her fredag morgen og sjekke :D

 

Du er god! Det er en stor bragd om det blir denne eller neste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det bra at far og sønn var hjemme alene. Ingen skriking og det øover bra for treninga:-) så nå har jeg meldt meg på zumba neste uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen!

 

Jeg veide faktisk akkurat det samme som forrige fredag, 79,2 kg, altså ingen nedgang.

 

Er ikke akkurat overrasket, for denne uken har inneholdt noen skikkelige utskeielser, som selskap med både kake, potetgull og brus. En dag hadde vi salt flesk og duppe til middag, ordentlig kaloribombe av en middag, men så godt....

 

Tror jeg kaller dette en stabiliseringsuke, og satser på nedgang igjen neste uke ;)

 

Jeg er imponert over dere damer som klarer være like flinke hele tiden, jeg er litt flink, også skeier jeg ut, litt flinkt og skeier ut igjen osv. Men prøver å holde litt igjen da, så får jeg heller leve med at dette tar tid, jeg skal ihvertfall ikke oppover igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekta 90,5 kg. Ned 600 g fra sist uke.

forhåpentligvis ser jeg 8 tallet først neste uke, selv om jeg mest sansynligvis ikke blir med her da..

bestemor døde i natt og begravelsen blir kanskje neste fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer Ønsker*drømmer*Håper.

 

Her var det 300 g opp denne uka. Kan ikke skylde på mensen. Vet det skyldes helgeturen forrige helg og utskeielser på onsdag. Vi skal en tur på fjellet denne helga også sammen med en annen familie. Fredag til mandag. Skal atter en gang prøve å holde meg i skinnet.

 

Jeg har klart å holde meg til planen på de to siste "symøtene" kost meg med maten men stått over kake. Men i bursdag eller på tur som dette har det ikke gått bra... :( jeg følger ikke planen jeg legger, "unner" meg både det ene og det andre, og plutselig har jeg spist mest av alle ! Nesten i alle fall.... Flaut. Og da føler jeg meg som en dritt etterpå. Ingen god følelse.

 

Får vel ta denne helga som en ny sjanse til å mestre dette! Har jo gått ned 7 kg siden i sommer, så det er bare å stå på. God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ønsker drømmer

 

 

Het ble det trilletur idag på 3 timer!!! Opp og ned og veldig godt♥

Så blir det håndball tirsdag, zumba og veiing på tirsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ønsker drømmer.

 

Jeg har hatt en ræva uke, sånn matmessig. Spist ustruktert og ikke gjort jobben ifht regelmessige, sunne måltider. Har også spist kake ved.flere anledninger, og var i bursdagsfest i går, og middagsselskap fredag. Veide meg akkurat. Utruli nok stod det opp 200 gr bare. Merkelig, da jeg.føler jeg har putta i meg så mye ræl.

Har trent to ganger bare, så ligger på etterskudd. Skal trene i dag, d blir tre ggr, så da er heller ik d målet nådd. Må si jeg kjenner på den dårlige samvittigheten.

Vel, ingenting annet å gjøre enn å bite tenna sammen og gjøre jobben fra NÅ.

Er så fint å lese her inne om deres tanker og seiere, små og store. Vil veldig gjerne.i mål sammen med dere!

Det som er hyggelig er at jeg har fått flere komplimenter med at jeg ser.fresh ut for tiden, og folk spør om jeg har trent. Og det har jeg jo virkelig, så det er hyggelig! Ønsker dere en fin avslutning på helga, og god start i morgen. Søndagsklem herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...