Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært tustemor!:-)

 

Denne helga kommer med den ene utfordringen etter den andre.. kakebaking fredag og lørdag, bursdagsfeiring i går med maaaasse rester! Feiring i dag med mine foreldre og et vennepar i morgen! Er det mulig:-s jaja, har spist litt, men i går kveld satt jeg å var kvalm.. 2 små kakestykker, et glass pepsi max og 7 smågodt-biter ble for mye:-o dette var første gang på mange år at så lite søtt gjorde meg kvalm:-p

 

jeg tar det som et godt tegn jeg:-) JEG, av alle blir kvalm av for mye søtt:-D blir enklere å holde det til små mengder fremover:-)

 

Hvordan har deres helg vært så langt damer?:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helga kunne vært bedre, men som nevnt tidligere i tråden, man skal jo leve også. Vi ble bedt bort og fikk servert Taco, overspiste ikke- men så ble det servert øl, rødvin og dessert også. Lot halvparten av desserten stå, og tok én øl og et glass vin.

Kjenner det er litt vanskelig å ikke Hæ helt kontroll over ingredienser, kalorier, innhold osv..

Men- det er jo sånn livet er, man kan jo ikke sitte og scanne strekkoder med shape up- appen i tide og utide. Må rett og slett bare bruke sunn fornuft og være forsiktig, kose seg med måte. Trente igår, og.gikk laaaaang tur i dag, så synes jeg.ikke har vært helt håpløs da :-)

Litt deilig m mandag imorgen kjenner jeg, liksom frisk start ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer!

Gratulerer med så flotte resultater! I dag sto det 81.2 på vekta her. -0.4 denne uka og 2.8 totalt. Godt å se det går nedover, selv om jeg vet det kunne vært bedre. Har nemlig vært på tur i helga og da ble det altfor mye godteri. Må lære meg og begrense meg selv om ting står fremme.

Men det som er veldig gøy er at jeg regnet ut bmi og jeg har nå gått fra fedme til overvektig :) det gir litt perspektiv på ting, tenk for en helsegevinst vi vil få!

God uke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg stolt av meg selv!:-) jeg har kastet 1 1/2 kake, over en halv pakke gele, nesten en full pakke sjokoladepudding og en del vaniljesaus:-) eneste som er igjen etter helgas feiring er is og smågodt:-) heldigvis for meg var det lite med favorittbiter i den posen:-)

 

Det har vært masse utskeielser i helga, men når er restene i søpla og vi startet på ny frisk med fiskekaker til middag:-)

 

Fantastisk morsomt å lese om de gode resultatene deres:-) utrolig motiverende! :-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra MM! Selv om man selvsagt ikke applauderer kasting av mat, har sånne bursdagshelger en skummel vane for å bli dratt ut i flere dager. Synes du er flink jeg! Å ha rester som det stående fører i alle fall ikke noe godt med seg for min del heller.

Helg er helg, uke er uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra MM! Selv om man selvsagt ikke applauderer kasting av mat, har sånne bursdagshelger en skummel vane for å bli dratt ut i flere dager. Synes du er flink jeg! Å ha rester som det stående fører i alle fall ikke noe godt med seg for min del heller.

Helg er helg, uke er uke :)

Jeg har prøvd å sende med kakene til de som har vært her, men ingen ville ha. Alternativet var at jeg hadde spist restene, og det ønsker jeg ikke( eller, jeg gjør jo det, men ift slankingen er ikke det bra:-p)

Mye bedre med kakeresten i søpla enn kaloriene i bilringen;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God mandag da damer!

Dere er flinke alle sammen! Helgene er litt utfordrende ja, må si det. Ang kasting av mat: jeg pleier å sende restene med gjestene, eller ta med på jobb. Og hvorfor skal man bruke seg selv som søppelkasse? Da er det bedre å kvitte seg med restene på en annen måte.

Kveldsvakt for min del, har spist salat til lunsj, knekkebrød+ cottage cheese m frukt til mlm måltid, så blir d omelett til middag/kvelds. Må si at turnus kompliserer litt noen ganger, vanskelig å få til rutinene helt. Og litt pes å drive å lage xtra mat hjemme hele tiden.

Men nok sutring, jeg skal gå hjem fra jobb i deilig sensommervær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, mitt nye favoritt-ordtak:

Bedre med kakerester i søpla, enn kaloriene i bilringen :)

Love it!

Endret av Sol-regn-latter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, mitt nye favoritt-ordtak:

Bedre med kakerester i søpla, enn kaloriene i bilringen :)

Love it!

ja, ikke sant?;-) når valget står mellom søpla og bilringen, var det et enkelt valg å ta:-)

Det ble litt flere utskeielser i dag, så nå må jeg skjerpe meg! Hvis vekta går ned denne uka blir jeg overasket! Men skal ikke miste motet uansett. Jeg KAN ikke gi opp dette!!

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Hvordan ligger det ann i leiren? Jeg.sitter og lurer på hva jeg skal Hæ til middag- gressenke som.jeg er denne uka?? Forslag til god og sunn middag til èn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fredag, ny veiedag:-)

 

 

Startvekt: 100,0

Fredag 2 aug: 98.3

Fredag 9 aug: 97.1

Fredag 16 aug: 96.6

Fredag 23 aug: 96.0

Totalt tap: 4.0 kg

 

Har i tillegg mistet ytteligere 0,5 cm rundt midjen:-) totalt 4,2 cm.

 

Jeg må si jeg er overrasket at jeg har gått ned denne uka etter sist helg. Men jeg går sakte men sikkert ned og ettersom jeg har forstått er det det som er den sunneste metoden og det blir enklere å holde vekten nede når man har nådd målvekt:-)

 

MM

 

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra MM! Tipper det synes på deg, tenke hva 4.2 cm gjør når du skal kneppe buksa :)

 

Sunn mat for 1 er alltid en utfordring tustemor, selv om det burde jo være så enkelt som å lage det man lager ellers og evt ha til flere dager. Men jeg skjønner godt hva du mener. Motivasjonen for matlaging synker og suget etter å kose seg litt ekstra stiger, i alle fall her :)

 

Mannen skal i "guttebursdag" på lørdag, så lørdagskveld lurer jeg også på hva jeg skal spise. Lurer på om det blir fullkorns pita pizza. Det er litt snadder, men samtidig enkelt.

 

Andre enkle middagsretter er jo omelett, suppe og rundstykker, ulike salater, wok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det faktisk best på leggene mine(!!) at vekten har gått ned:-p

 

Pita pizza hørtes knallgodt ut! Tomatsaus, mager hvitost, sopp, løk og marinert kylling på:-) mmmmm.. Godt det er lørdag i morgen!:-D

Ellers er tacopizza med salat og litt hvitløksdressing på veeeldig godt, men kanskje ikke så sunt?

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiing igjen da..... Dette går seeeeeeeeeeeeeint!

 

Føler denne uken har vært ganske god, fornøyd med kosten egentlig, men har beveget meg lite.

 

Fredag 26. juli: 82,4 kg

Fredag 2. august: 81,8 kg

Fredag 9. august: 82,0 kg

Fredag 16. august: 81,6 kg

Fredag 23.august: 81,3 kg

 

Resultat denne uken: Ned 0,3 kg

Resultat totalt: Ned 1,1 kg

 

Ikke mye å skryte av når man ser på antall uken, men jeg hadde en liten smell etter et par uker der så jeg får vel være fornøyd med at det går nedover....

 

Helgen er min største utfordring, jeg har lett for å ta litt av på snop og potetgull, nå er det fokus og full skjerpings denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke, det må jeg si!

Akkurat i dag må jeg tilstå at jeg er DRITTLEI!! Har lyst til å lage.meg noe sinnsykt feit mat med fløtesaus og en diger usunn dessert og krype opp i sofaen og bli der! Hele helga!

Er lei av å registrere hver forbanna kcal og lei av å knaske i det uendelige på sukkererter og blomkål, som ikke metter en drit!

Og det verste er at jeg har ikke 5 kg jeg skal bli kvitt, så jeg er ikke i mål på laaaaang tid... Hel....

Sånn! Måtte bare få sagt det.

Selvfølgelig er det ikke bare elendighet- jeg, for å skryte litt av meg selv så trener jeg virkelig jevnt og trutt, og LIKER det. Og jeg har ikke gjort noen grove utskeielser denne uka, bare vært litt for unøyaktig- så jeg ligger ann til å ha gått ned 500 gram.

Jaja, det er jobbehelg og godt er det. Skal kose meg etter dagvakt søndag med jam og en kake i parken. :-)

Ønsker dere god helg! Stå på- vi skal nå målene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing overstått. Ned 700 gram.

Kunne vært bedre, men får si meg fornøyd ettersom jeg har spist litt mer enn ideelt denne uka. Ønsker dere en god dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått veid meg.

 

Nåværende vekt torsdag 22.08: :109kg

Første delmål:105

Andre delmål:99 (må under 3sifret;-))

Deretter er delmålene på 5 og 5 kg til jeg er fornøyd:-)

Så nå er det ut å trille et par timer hver dag uansett vær, litt zumba også tenkt jeg å prøve 30 days shred:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått veid meg.

 

Nåværende vekt torsdag 22.08: :109kg

Første delmål:105

Andre delmål:99 (må under 3sifret;-))

Deretter er delmålene på 5 og 5 kg til jeg er fornøyd:-)

Så nå er det ut å trille et par timer hver dag uansett vær, litt zumba også tenkt jeg å prøve 30 days shred:-)

velkommen hit:-) dette er en flott gruppe som inspirerer i bøtter og spann:-)

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått veid meg.

Nåværende vekt torsdag 22.08: :109kg

Første delmål:105

Andre delmål:99 (må under 3sifret;-))

Deretter er delmålene på 5 og 5 kg til jeg er fornøyd:-)

Så nå er det ut å trille et par timer hver dag uansett vær, litt zumba også tenkt jeg å prøve 30 days shred:-)

Ja velkommen! Leste nettopp på en nettside at gange i godt tempo var svært effektivt for vektnedgang og helsegevinst :) synes det var så godt, for det er jo så deilig å komme seg ut.

 

Jeg har gjennomført 30 days shred i sommer. Dessverre tok jeg ikke bilder, men det ble definitivt forandringer. Denslappe magen etter fødsel i desember og overvekt ga meg et heng. De første ukene holdt jeg på mage og puppe da jeg hoppet, nå er henget nesten borte, holdes på plass av truse og treningstights, og puppene/ryggflesket er blitt mindre så treningstoppen sitter bedre, dermed klarer puppene seg selv og :) men husk å ha Goode sko! Jeg måtte avbryte etter noen dager pga forferdelig vonde knær. Selv om jeg prøvde å ta det med ro. Etter å ha kjøpt nye, skikkelige sko gikk det bedre.

 

Nå ser jeg for meg å trene level 2 og 3 en gang i uka hver fremover, fin måte å få trena hele kroppen på. Har nå også økt med håndvekter til 1 kg, begynte på 0.5 kg. Det er nok level 2 som passer meg best, må fortsatt gjøre noen forenklinger, men deilig å kjenne at man blir sterkere og i bedre form. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:-)

Kjekt med støtte ja! Kan ikke rase ned i vekt da jeg delammer,så gutten ikkefår giftstoffer fra meg gjennom melka. Men styrketrening og trening generelt er jo bra selv om ammer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Hvordan har helgen deres vært? Jeg har gjort det helt greit, men jeg jukset litt i går:-p siden jeg spiste litt lite kalorier på lørdag og litt for mange i går, "flyttet" jeg over noen kalorier fra søndag til lørdag:-p spiste ikke for mye/lite noen av dagene, så da må det vel være ok?:-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

169 høy og veier 102 kg :S Nå skal jeg ned til dit jeg var før jeg ble gravid som var 80kg, så det er 22 kg som jeg gikk opp under graviditen og det er første målet jeg må nå. Har startet med å trene 4-5 ganger i uka nå så da håper jeg at jeg kan gå ned 15 kg på 6 mnd :) kuttet ut alt snop å "usunt" i ukedagene, lørdager er lov med måte.

Men målet mitt er å ned til 70 kg, jeg trives med litt kurver, men ikke dilreflesk.. Samboeren forelsket seg i meg med kurver og har alltid hatt kurver, men vil ikke være overvektig lenger i den forstand jeg var/er :)

 

Hvis det er noen i Oslo som vil ha en slanke/treningsbuddy så stiller jeg gjerne opp :D Trenger å få motivasjon og et spark i rompa noen ganger og kan med glede hjelpe å motivere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Mandag er veiedag her i huset. 80.2 altså 1 kg ned denne uka, og 5.8 totalt :) kjempefornøyd! Tenk at jeg er så nærme å komme meg under 80 kg. Veldig klar for å se 7-tallet neste uke altså. Har ikke veid "noe med 70" siden 2001, det er 12 år det... (har jo sakte men sikkert gått ned fra 99 kg, pga to svangerskap og at jeg har vært fryktelig slankelei har jeg brukt nesten 5 år)

Ønsker alle ei fin uke! Det er veldig motiverende å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...