Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en fin mandag, klart å holde meg til matplan og takket nei til møtesnacks på jobb og spekemat!!

Prøver hver kveld å tenke igjennom morgendagens måltider og finne ut hva som evt, kommer av fristelser og hvordan jeg skal forholde meg til disse fristelsene. Snakker mye med meg selv for tiden;)

Ellers er jeg dårlig på å trene:( håper på å komme igang snart når jeg får kjøpt nye joggesko.

Dette skal vi klare! Heia oss!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen:)

Så motiverende å lese om dere flinke damer :)

Slik ser det ut for meg pr i dag:

Uke 1: 63

Uke 2: 61,8

Uke 3: 60,2

 

Veldig godt fornøyd så langt, men regner med at jeg ikke kommer til å gå ned like nye pr uke etterhvert.... Men jeg har god tid, jeg :) Noen fler som går på 5:2 dietten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin mandag, klart å holde meg til matplan og takket nei til møtesnacks på jobb og spekemat!!

Prøver hver kveld å tenke igjennom morgendagens måltider og finne ut hva som evt, kommer av fristelser og hvordan jeg skal forholde meg til disse fristelsene. Snakker mye med meg selv for tiden;)

Ellers er jeg dårlig på å trene:( håper på å komme igang snart når jeg får kjøpt nye joggesko.

Dette skal vi klare! Heia oss!! :)

Så flink du har vært! Det er ikke alltid så lett å takke nei. Ble servert vin i går. Takket ja til 2 små glass, men lot alt av snacks og tiltygg stå uberørt av mine hender.

Nye joggesko er kjøpt inn her også, det er motivasjon da!!

Håper dere hadde en god mandag og en kickstart på uka alle sammen!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over dere damer:-) dere er kjempeflinke alle sammen:-D

 

Selv klarer jeg fremdeles å holde meg til rett mengde kalorier om dagen, men det ser kanskje sånn ut at jeg ikke får en "flott" sommerkropp 2014:-p Det virker nemelig som om jeg skal få fjernet spiralen snart, slik at sønnen vår kan få seg småsøsken:-D jeg skal fremdeles holde meg til kalorimengden uansett om jeg blir gravid eller ikke. Skal prøve iallefall:-p det er ikke 100% bestemt enda, men regner med det blit tatt opp igjen i løpet av de neste dagene.

Måtte bare får det ut en plass, er ikke akkurat slik at jeg kan løpe til mamma å fortelle;-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende MM!

 

Nå driver jeg og lager salat til lunsjen i morgen. Begynner nemlig å jobbe etter permisjon i morgen. Minsten er bare 8 mnd, begynner tidlig pga jobbytte.

 

Uff, kjenner det i magen å altså... Minsten skal ha det bra. Han begynner ikke i bhg før neste høst, jeg jobber deltid, pappaperm og min mor stiller opp. Men du så deilig det hadde vært å ha noen uker til hjemme! Da kunne jeg jo brukt de ukene til å kose meg med han, og ha tid og overskudd til å gå ned mange-mange kilo, ikke sant?det er i alle fall det hjernen min forteller meg ;)

 

Men som sagt, han skal ha det bra, og jeg håper jeg får det bra. Det blir jo enklere å spise regelmessig om dagen, men er redd det at jeg blir sliten og mer travel gjør at treningen og kveldene blir en større utfordring.

 

Men jeg skal fortsette å trene, og jeg skal ikke trøstespise for å bøte på dårlig samvittighet ovenfor barna. Punktum.

 

Godt å være i en gruppe nå altså, vi klarer dette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende MM!!

Koselig...

Er prøver jeg også, så for min del trur jeg vektnedgang kan boozte fruktbarheten oxo.

 

Spennende m jobbytte også da: søl-regn- latter! Blir sikkert utfordrende å få kabalen til å gå opp.

Synes du tenker smart jeg,mammaer har også lov å prioritere seg selv. Mer trening= mer overskudd=mer fornøyde barn og mor. Vinn-vinn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende ja. Er bare så usikker på hvordan jeg skal ta opp emnet med samboer igjen. Sist vi prata om det var jeg ikke helt blid, så er usikker nå. Kan jo ikke bestille spiral-fjerningstime uten at jeg har fått et 100% ja i forhold til spm jeg fikk tidligere om jeg mente vi skulle gjøre det eller ikke..

 

Frokosten i dag ble havregrynsgrøt. Mye kalorier i, men det er jo sunt:-) har egentlig spist veldig lite de siste dagene, men siden vi ska ha to bursdagsfeiringer i helgen (samboers familie en dag, min familie en dag) blir de kaloriene kjapt spist påå på lørdag og lsøndag:-p men når gutten vår fyller tre må det jo feires!:-D

Jeg gikk meg også en halv times tur i morrest. Jeg haaater å gå bare for å gå, så jeg synes jeg var flink:-p

 

Nei, nå venter rene klær på å legges sammen og nye klær skal henges opp:-) kanskje ta en liten dans underveis, så får jeg rørt bittelitt mer på meg:-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende MM :)

 

Merker dere noe på buksene enda? og på kroppen?

 

Jeg har visst begynt å veie meg onsdager (og de fleste dager i mellom ;))

 

startvekt: 64,4

Vekt i dag: 62,4

Mål: 58

Total vektnedgang: 2

 

Jeg kan ikke forstå at jeg går ned i vekt. Hva gjør jeg?? Har jeg spist såååå mye før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå meldt meg inn i vektklubb og tatt opp jogging igjen. Jeg bør ha gått ned når mandag kommer, for jeg trenger mer motivasjon ;) Jeg trenger å se resultater snart :P

 

Utrolig deilig å teller kalorier, den viser jo hvor man har gått i fella før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka synes jeg går veldig greit. Treninga går bra, merker såvidt at formen er på vei opp.

Igår lagde mannen fullkornspasta m karbonadedeigsaus- etter streng instruks. I dag lagde jeg en superdigg fiskemiddag- det blei så GODT! Legger ut oppskrift, for den anbefaler jeg.

Høres ut som dere er i rute dere også! I kveld er det treningsfri, imorgen har jeg fått dratt med en kollega- det gleder jeg meg til faktisk. Har også tjuv-veid meg litt...hehe..det går nedover, og da er jo det megamotivasjon.

Er det noen som har oppskrifter på kalorifattig bakst (typ kaker og boller)..har lyst på sunn kos i helga.

Hæ en fin kveld dere, det er så oppløftende å lese denne tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Det er virkelig motiverende å lese om at dere får det til, det betyr jo at jeg også burde klare det....

 

Men foreløbig går det dårlig altså, jeg er ikke noe flink til dette.

 

Jeg har ikke handlet noe jeg ikke skulle handle, og det gjør at jeg spiser mye bedre enn jeg har gjort. Men det er utrolig hva man plutselig kan finne på å spise av det som allerede finnes i huset også. Ting jeg vanligvis aldri spiser har jeg spist denne uken bare fordi jeg har vært desperat etter noe å putte i munnen og ikke har funnet de tingene jeg vanligvis pleier å småspise av.

 

I går spiste jeg ritz-kjeks med salami på, desperat etter noe salt og fant ikke potetgull.

I dag var jeg desperat etter noe søtt, men fant ikke sjokolade e.l. så da ble det en stor skål med cornflakes med melk, rosiner og jordbærsyltetøy i, som MELLOMMÅLTID.

 

Blæh altså, det er vanskelig å slutte med dårlige vaner. Jeg spiser egentlig helt ok til alle måltidene, men småspiser søren med hele tiden. Jeg er jo ikke vant til å være sulten i det hele tatt..

 

Men jeg gir ikke opp! Jeg har ikke spist hverken sjokolade, potetgull, bakerivarer eller noen av mine andre store svakheter denne uken så jeg får prøve å se det som et skritt på veien. Selv om jeg fremdeles småspiser for mye er det mindre søtt, mindre hvitt hvetemel også får jeg prøve kutte enda mer ned i morgen. 

 

Neste år blir jeg 40 år for søren, og jeg skal se flott ut i en ny kjole! Tror jeg må finne en drømmekjole og printe ut bilde av den og henge på kjøleskapet som ekstra motivasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en liten sprekk i dag. Ordnet oss kylling, chips, sopp, løk og tomat til middag i dag. Vi måtte jo feire at vi har bestemt oss for å fjerne spiralen:-D så på selveste 3 års dagen til sønnen vår (i morgen) skal jeg ringe å bestille time til legen:-D

 

nå har iallefall jeg motivasjonen til å fortsette slankingen. Jeg vil ikke bli gravid å bli tyngere enn 100 kg igjen! Jeg NEKTER å stå på vekta og så skal svikeren vise 100+!nei, utskeielser nå i helga siden det er bursdagsfeiring, så er det 100% fokus:-D

 

fortsett den gode jobben damer:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Det er virkelig motiverende å lese om at dere får det til, det betyr jo at jeg også burde klare det....

 

Men foreløbig går det dårlig altså, jeg er ikke noe flink til dette.

 

Jeg har ikke handlet noe jeg ikke skulle handle, og det gjør at jeg spiser mye bedre enn jeg har gjort. Men det er utrolig hva man plutselig kan finne på å spise av det som allerede finnes i huset også. Ting jeg vanligvis aldri spiser har jeg spist denne uken bare fordi jeg har vært desperat etter noe å putte i munnen og ikke har funnet de tingene jeg vanligvis pleier å småspise av.

 

I går spiste jeg ritz-kjeks med salami på, desperat etter noe salt og fant ikke potetgull.

I dag var jeg desperat etter noe søtt, men fant ikke sjokolade e.l. så da ble det en stor skål med cornflakes med melk, rosiner og jordbærsyltetøy i, som MELLOMMÅLTID.

 

Blæh altså, det er vanskelig å slutte med dårlige vaner. Jeg spiser egentlig helt ok til alle måltidene, men småspiser søren med hele tiden. Jeg er jo ikke vant til å være sulten i det hele tatt..

 

Men jeg gir ikke opp! Jeg har ikke spist hverken sjokolade, potetgull, bakerivarer eller noen av mine andre store svakheter denne uken så jeg får prøve å se det som et skritt på veien. Selv om jeg fremdeles småspiser for mye er det mindre søtt, mindre hvitt hvetemel også får jeg prøve kutte enda mer ned i morgen.

 

Neste år blir jeg 40 år for søren, og jeg skal se flott ut i en ny kjole! Tror jeg må finne en drømmekjole og printe ut bilde av den og henge på kjøleskapet som ekstra motivasjon ;)

ikke tenk så mye på det gjort er gjort og spist er spist:-) ny dag med nye muligheter i morgen:-) tenk slik at hver ting du klarer å avstå fra, er kalorier spart:-) det er tøft, det er ikke å komme bort ifra. Du har den rette instilningen(?) og du prøver, det er myyye viktigere enn resultat i begynnelsen mener jeg:-)

 

Fortsett den gode jobben du gjør så skal du se det blir lettere etterhvert og du får resultater:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det MM, jeg tror jeg er på rett vei, kjenner det skjer noe med motivasjonen og viljen.

Jeg vil jo så gjerne være normalvektig og føle meg fin, men det er vanskelig å kutte ut det jeg ser på som kos. Jobber med tankegangen og merker en forandring, det går an å se på tv uten usunn mat, det går an å sitte å lese i en bok uten å spise noe snop samtidig osv, det går rett og slett an å kose seg på flere måter enn ved å dytte noe i munnen ;)

 

Bedre å skynde seg langsomt enn å gå på en skikkelig smell, jeg må ta et skritt om gangen og forandre en uvane om gangen tror jeg...

 

Ønsker deg masse lykke til med nytt svangerskap, det er jo en perfekt mulighet til å forandre kostholdet på en positiv måte, bra for både deg og den lille babyen dere skal lage, bedre motivasjon finnes vel ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Det er virkelig motiverende å lese om at dere får det til, det betyr jo at jeg også burde klare det....

 

Men foreløbig går det dårlig altså, jeg er ikke noe flink til dette.

 

Jeg har ikke handlet noe jeg ikke skulle handle, og det gjør at jeg spiser mye bedre enn jeg har gjort. Men det er utrolig hva man plutselig kan finne på å spise av det som allerede finnes i huset også. Ting jeg vanligvis aldri spiser har jeg spist denne uken bare fordi jeg har vært desperat etter noe å putte i munnen og ikke har funnet de tingene jeg vanligvis pleier å småspise av.

 

I går spiste jeg ritz-kjeks med salami på, desperat etter noe salt og fant ikke potetgull.

I dag var jeg desperat etter noe søtt, men fant ikke sjokolade e.l. så da ble det en stor skål med cornflakes med melk, rosiner og jordbærsyltetøy i, som MELLOMMÅLTID.

 

Blæh altså, det er vanskelig å slutte med dårlige vaner. Jeg spiser egentlig helt ok til alle måltidene, men småspiser søren med hele tiden. Jeg er jo ikke vant til å være sulten i det hele tatt..

 

Men jeg gir ikke opp! Jeg har ikke spist hverken sjokolade, potetgull, bakerivarer eller noen av mine andre store svakheter denne uken så jeg får prøve å se det som et skritt på veien. Selv om jeg fremdeles småspiser for mye er det mindre søtt, mindre hvitt hvetemel også får jeg prøve kutte enda mer ned i morgen.

 

Neste år blir jeg 40 år for søren, og jeg skal se flott ut i en ny kjole! Tror jeg må finne en drømmekjole og printe ut bilde av den og henge på kjøleskapet som ekstra motivasjon ;)

Hei du!

Nå skal du tenke på hva du faktisk gjennomfører, og ikke på det du ikke klarer. Det der er fokus på, blir det mer av. Kan du tenke på dette som en prosess, en jobb, noe som foregår med små skritt. Sånn er det i alle fall for meg. Skulle gjerne våknet i morgen tidlig og gått rett inn i str 38: men det skjer jo ikke. Hver dag er det nye utfordringer, nye valg, jobber som skal gjøres. Det er skikkelig krevende- og ikke gjort på 1-2-3. Rom ble IKKE bygget på en dag! Ikke din nye livsstil heller... Du sier jo selv at du har gjort flere endringer, mange gode valg og mange sunne grep. Fortsett med det!! Det er jo kjempevanskelig å snu på alt over natta. Setter man et ben foran det andre, så kommer man i mål til slutt.

Er helt sikker på at du er på god vei- ikke gi opp!

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer! I dag, før kl 20.00 gledet jeg meg til å skrive et innlegg om en god dag der jeg følte en skikkelig seier. Var nemlig på seminar med jobben og til lunsj ble det servert kjøpepizza. Det er jo SÅ godt, men jeg kan jo ikke spise to middager på en dag, så jeg spiste salaten min, det gikk egentlig veldig bra. Stolt og fornøy, god og mett.1-0 til meg.

 

Så kl 20.00 skal jeg rydde bort ei brødskiver med nugatti etter datteren min. Vi pleier aldri å ha dette i hus da jeg ikke klarer å holde meg unna, men siden hun er syk kjøpte jeg det i dag. Uansett hadde hun ikke spist kveldsmaten sin, men på vei fra stua til kjøkkenet klarer jo jeg å trykke i meg hele skiva... Himmel og hav, du ser det for deg? Er det mulig... Ja ja 1-1.

 

Så kommer en kamerat innom med marsipankake! Jeg setter på kaffe til han og mannen, skifter og gjør meg klar til en joggetur i lysløypa. Denne dagen skal gå i pluss, det har jeg bestemt! Vinker hadet og drar. 2-1 til meg. Denne dama lar seg ikke vippe av pinnen nei.

 

Når jeg kommer hjem fra joggeturen smører jeg meg ei skive til kvelds, har veldig lyst på nugatti, men styrer unna den røde fare. Så setter jeg meg i stua, spiser skiva OG resten av marsipankake på tallerken til mannen. ( han liker ikke marsipanlokkey, men det gjør lizzzom jeg da kan du si) jada! Skal vi si 2-2 da eller?

 

Så da sitter jeg her. I treningstøy, med magen "full" av marsipankake. Tror jeg tar meg en dusj jeg...God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er resultatet minus 200 gram på en uke.

91 - 89 - 88,8.

Det går i riktig retning, dog noe saaaaakte. Utfordringen nå blir å ikke gi opp. Det er som regel på dette stadiet motivasjonen begynner å dale.

Men nå skal jeg ikke falle tilbake til gamle dårlige vaner, jeg kjenner jo dette virker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens veiing unnagjort:-)

 

Startvekt: 100,0

Fredag 2 aug: 98.3

Fredag 9 aug: 97.1

Fredag 16 aug: 96.6

Ukas vekttap: 1,1 kg:-)

 

Totalt 3,7 cm mistet rundt midjen:-)

 

Tap "helt etter boken" :-) jeg er fornøyd med ukas innsats og kalorimengde, men maten kunne vært bedre.. Men akkurat nå begynner en ny veieuke, og den SKAL jeg gjøre bra!:-) eller... Bursdagsfeiring i helgen, men jeg skal klare å begrense meg! Jeg både gruer og gleder meg til i morgen. Hele svigerfamilien kommer og vi blir 15 stk i ei lita leilighet:-s krysser alt jeg har og eier på at det ikke regner i morgen så vi ikke blir så oppå hverandre..

Jeg spiser når jeg blir nervøs, men må prøve å unngå det denne gangen. I tillegg vet svigers hvor glad jeg er i kaker og de vet ikke at jeg har begynt å slanke meg, så dette blir vanskelig... Vil ikke at de skal vite noe om dette enda...

 

Nei, jeg har vært ute å gått en 30min tur uten å spise, så nå ruuumler det i magen!

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veidag!

 

Tusen takk for oppmuntrende ord jenter, det er virkelig med å holde motivasjonen oppe :)

 

Fredag 26. juli: 82,4 kg

Fredag 2. august: 81,8 kg

Fredag 9. august: 82,0 kg

Fredag 16. august: 81,6 kg

 

Nedgang denne uken: Minus 400 g

Total nedgang: 0,8 kg

 

Det kan vel nesten ikke kalles nedgang engang, bare en normal variasjon på vekten... Men føler jeg jobber mye med det mentale om dagen, det er mye som skal forandres i måten å se på mat på. Satser på litt resultater i uken som kommer. Jeg har ihvertfall vært mye mer i bevegelse enn jeg pleier denne uken også må jeg nok bare innse at jeg fremdeles spiser for mye, skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM, du har vært kjempeflink!

 

Du går virkelig foran som et godt eksempel her, du kan klappe deg selv på skulderen og være stolt, godt jobba :)



Anonymous poster hash: e4989...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM, du har vært kjempeflink! Du går virkelig foran som et godt eksempel her, du kan klappe deg selv på skulderen og være stolt, godt jobba :)Anonymous poster hash: e4989...f9a

Tusen takk for det:-) synes ikke jeg er så godt eksempel da, er andre her som har mer ståpåvilje enn meg:-) i tillegg har jeg mer å ta av enn de fleste:-p

Men igjen, litt godt å få skryt;-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia damer!

Hvordan er motivasjonen nå foran helga?

Har vært en fin uke her, spist 4måltider daglig. D blir havregrøt, brød el weetabix til frokost. Salat m fisk/kjøtt til lunsj, middag som kan være wok, fisk, rent kjøtt m sunt tilbehør og kvelds som kan være rugsprø m kjøttpålegg, skyr m bær, el.lign.

Spent på veiing imarra!

Idag ble jeg satt til å bake til ukeslutt på jobb... Ble fryktelig sugen, og fant ut at jeg kunne modifisere en sjokoladekakeoppskrift. Tok bort masse smør og sukker, erstatt med cottage cheese og egg. Det ble SÅ godt. Skal legge ut oppskrift. 138 kcal pr stk, d synes jeg er helt innafor på en fredag.

Her blir d taco- m karbonadedeig og kålblader til wraps, samt lett-ost og kesam. Mmmm, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg, ned 1,6 kg denne uka også! Er så fornøyd :-) Da er samlet vektnedgang 3.2 kg

Det er jeg happy med, må jeg si. 6 smørpakker bort fra kroppen! Har langt igjen ennå, men det føles bra akkurat nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...