Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest meg mamma?

Uff, jeg er virkelig ute å kjøre i dag :(

 

Er så sliten, er premenstruell, vondt i hodet, vondt overalt og har en pytondag, da er det liksom spising som er greia da...

Jeg må seriøst finne andre måter å takle det på en sukkerkick altså! Herregud, jeg er jo helt patetisk ;)

 

Det er jo så lett å slanke seg, det er jo bare å spise sunne små måltider jevnt utover dagen, så hvorfor i alle dager skal det være så vanskelig?

 

Måltidene i dag har faktisk ikke vært så verst, men så er det de andre tingene jeg har proppet i meg da, ikke mindre enn et polarbrød med nugatti, en kroneis, en sandwich, sikker 20 ritz-kjeks med gulost og kanskje 10-15 seigmenn som var igjen etter helga... 

 

Jaja, nytt forsøk i morgen, jeg kan ikke gi opp altså. Gikk tur i en time i går kveld og tenkte fortsette gjøre det omtrent annenhver dag. Sakte men sikkert ;)

Åååå, kjenner meg så igjen. Sukkerkicket tar helt overhånd. Før jeg visste ordet av det hadde jeg gomlet i meg en hel stor plate stratos i går :wub: Jeg gremmes. Det er vanskelig å snu tankegangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg er virkelig ute å kjøre i dag :(

 

Er så sliten, er premenstruell, vondt i hodet, vondt overalt og har en pytondag, da er det liksom spising som er greia da...

Jeg må seriøst finne andre måter å takle det på en sukkerkick altså! Herregud, jeg er jo helt patetisk ;)

 

Det er jo så lett å slanke seg, det er jo bare å spise sunne små måltider jevnt utover dagen, så hvorfor i alle dager skal det være så vanskelig?

 

Måltidene i dag har faktisk ikke vært så verst, men så er det de andre tingene jeg har proppet i meg da, ikke mindre enn et polarbrød med nugatti, en kroneis, en sandwich, sikker 20 ritz-kjeks med gulost og kanskje 10-15 seigmenn som var igjen etter helga...

 

Jaja, nytt forsøk i morgen, jeg kan ikke gi opp altså. Gikk tur i en time i går kveld og tenkte fortsette gjøre det omtrent annenhver dag. Sakte men sikkert ;)

Nei- du skal IKKE gi opp! I morgen er det en nu dag, en sprekk er en sprekk- hverken mer eller mindre. Legg det bak deg, gå videre.

Klart det er vanskelig å endre vaner! Både hode og kropp stritter i mot- de vil ha det som de er vant til.

Kanskje det hjelper å tenke litt over hva som skjer rett før du tar resten av seigemenne?

Lønner seg kanskje å ta en liten opprenskning i skuffer og skap og heller fylle på med litt frukt og grønt?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt å høre" at det er flere som ramler litt utpå av og til!

 

Jeg må i alle fall gjøre en skikkelig innsats mentalt. Slutte å feire, trøste og fortrenge følelser med mat. Jeg er et helt vanlig velfungerende menneske altså, med jobb familie og venner. Jeg har hatt en god oppvekst og har egentlig alle muligheter. Allikevel tar jeg meg i å bruke mat/godteri på følelsene mine.

 

Har jeg oppnådd noe :feire med noe godt

Har jeg følt nederlag: trøstespise

Gruer meg til noe: fortrenge tankene med å spise noe.

 

Jeg tar meg også i å sabotere for meg selv. På en måte har jeg "alltid" vært på slanker'n. Aldri vært helt fornøyd med kroppen og vekta. Men når jeg tar meg sammen og setter i gang med å prøve å gå ned i vekt begynner hjerne å sabotere for meg. Du fortjener å ikke slanke deg, du fortjener å spise og kose

 

Hmmm. Så jeg må jobbe mentalt. Ja nå ønsker jeg å gå ned i vekt. Da må jeg leve på denne måten. Jeg kan spise litt godteri, men ikke hver dag slik jeg egentlig har lyst til. Og når jeg har oppnådd å gå ned kan jeg ikke feire det med mat.

 

Håper ikke dere synes jeg virker hel gal nå ;) jeg har kanskje tenkt litt over gjennomsnittet mye på slanking, men jeg tror jeg begynner å kjenne meg selv nå.

 

Takk for at dere deler tanker, seiere og små fall. Husk det jenter: when the gong gest tought, the tought gest gong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fler som har sprukket i dag/går.. selv har jeg spist ei stooor skål(type stor suppeskål) med jordbær og fløte/melk/sukker:-s og nå går snaksgulerøtter ned på høykant med masse dipp:-(

 

bah.. ny dag i morgen heldigvis!:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

"godt å høre" at det er flere som ramler litt utpå av og til!

 

Jeg må i alle fall gjøre en skikkelig innsats mentalt. Slutte å feire, trøste og fortrenge følelser med mat. Jeg er et helt vanlig velfungerende menneske altså, med jobb familie og venner. Jeg har hatt en god oppvekst og har egentlig alle muligheter. Allikevel tar jeg meg i å bruke mat/godteri på følelsene mine.

 

Har jeg oppnådd noe :feire med noe godt

Har jeg følt nederlag: trøstespise

Gruer meg til noe: fortrenge tankene med å spise noe.

 

Jeg tar meg også i å sabotere for meg selv. På en måte har jeg "alltid" vært på slanker'n. Aldri vært helt fornøyd med kroppen og vekta. Men når jeg tar meg sammen og setter i gang med å prøve å gå ned i vekt begynner hjerne å sabotere for meg. Du fortjener å ikke slanke deg, du fortjener å spise og kose

 

Hmmm. Så jeg må jobbe mentalt. Ja nå ønsker jeg å gå ned i vekt. Da må jeg leve på denne måten. Jeg kan spise litt godteri, men ikke hver dag slik jeg egentlig har lyst til. Og når jeg har oppnådd å gå ned kan jeg ikke feire det med mat.

 

Håper ikke dere synes jeg virker hel gal nå ;) jeg har kanskje tenkt litt over gjennomsnittet mye på slanking, men jeg tror jeg begynner å kjenne meg selv nå.

 

Takk for at dere deler tanker, seiere og små fall. Husk det jenter: when the gong gest tought, the tought gest gong :)

Gal er du ikke i hvert fall :) Jeg bruker ikke mat som trøst, men er rett slett bare lat :wub: Starter i morra begynner å bli et slitent motto :angry:  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt å høre" at det er flere som ramler litt utpå av og til!

 

Jeg må i alle fall gjøre en skikkelig innsats mentalt. Slutte å feire, trøste og fortrenge følelser med mat. Jeg er et helt vanlig velfungerende menneske altså, med jobb familie og venner. Jeg har hatt en god oppvekst og har egentlig alle muligheter. Allikevel tar jeg meg i å bruke mat/godteri på følelsene mine.

 

Har jeg oppnådd noe :feire med noe godt

Har jeg følt nederlag: trøstespise

Gruer meg til noe: fortrenge tankene med å spise noe.

 

Jeg tar meg også i å sabotere for meg selv. På en måte har jeg "alltid" vært på slanker'n. Aldri vært helt fornøyd med kroppen og vekta. Men når jeg tar meg sammen og setter i gang med å prøve å gå ned i vekt begynner hjerne å sabotere for meg. Du fortjener å ikke slanke deg, du fortjener å spise og kose

 

Hmmm. Så jeg må jobbe mentalt. Ja nå ønsker jeg å gå ned i vekt. Da må jeg leve på denne måten. Jeg kan spise litt godteri, men ikke hver dag slik jeg egentlig har lyst til. Og når jeg har oppnådd å gå ned kan jeg ikke feire det med mat.

 

Håper ikke dere synes jeg virker hel gal nå ;) jeg har kanskje tenkt litt over gjennomsnittet mye på slanking, men jeg tror jeg begynner å kjenne meg selv nå.

 

Takk for at dere deler tanker, seiere og små fall. Husk det jenter: when the gong gest tought, the tought gest gong :)

Kjenner meg så utruli godt igjen i det du skriver! Gjør akkurat det samme selv. Har på en måte vært på slankern hele mitt voksne liv.

Beste for meg har vært de periodene jeg har trent regelmessig og dermed fått avreagere på den måten pluss mistet mye av søt/fettsug.

Og etter at jeg fant fine kjæresten min, som virkelig støtter meg og gjør at selvbildet har endret seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var visst den store sprekke dagen i går. Sprakk jeg også. Spiste loff med nugatti til kvelds. Og for å gjøre det enda sunnere, sammen med cola zero. + smash til dessert.

 

Jeg venter mensen i morgen, kanskje derfor jeg hadde så lyst på sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag her i dag, gud så deilig!

Regnevær, så har trent styrke på Sats. Skal IKKE gjøre så mye mer i dag, kose meg med netflix i sofaen og har kjøpt eple, cherrytomater og skal mekke en smoothie av skyr, jorbbær og litt juice og ha litt wokrester til lunsj. Middagen blir hjemmelagde fiskekaker m potet, eple og fennikel råkost (gulrot til mannens sarte gane) og kesamdressing.

Håper dere får en fin tirsdag alle sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på psmf i går og har klart å holde meg så langt. Hadde fryktelig lyst til å sprekke, jeg elsker jo sjokolade! I stede kjører jeg på med proteinshake med sjokoladesmak :)

 

Jeg gikk på vekten i dag tidlig, da sto den på 60,4 kg. Skal prøve å holde meg unna vekten, men det er såå vanskelig.. Vil jo se resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deilig ut Tustemor! Fiskekaker har jeg aldri lagd selv, men det høres godt ut. :)

Det er superlett og veldig godt. Kan legge oppskrift i oppskriftstråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det høres deilig ut Tustemor! Fiskekaker har jeg aldri lagd selv, men det høres godt ut. :)

Det er superlett og veldig godt. Kan legge oppskrift i oppskriftstråden.

Ja, legg ut oppskriften!:-)

Selv holder jeg på med en sunnere pai:-) har ikke telt over hvor mye kalorier det er i den, men det er lite smør i bunnen:-) desssuten går det an å ta bort deigen om man føler det blir for mye:-)

Gleder meg til å prøve:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) 

Oi! Hvor flinke dere er!

Jeg - ikke fullt så flink..... har vært borte på ferie å kost meg skikkelig;) Har ikke fått veid meg enda, venter til fredag som er min veiedag. Tror ikke jeg har gått ned noe, men er nå tilbake i modus sommerkropp 2014. 

Første delmål er minus 5 kg - da skal jeg til frisøren :)

Jeg "får" ikke lov å kjøpe meg noen nye klær, sko, o.l før jeg har minket litt.

Har startet på jobb etter ferie og kjenner det faktisk er litt lettere å spise ordentlig når jeg har ett litt annet fokus og ikke tenker mat hele tiden ;)

 

Nå lager jeg fiskegrateng som vi skal ha til middag i morgen, oppskrift Grete Roede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg i dag. Og siden jeg ble så fornøyd, har jeg veiedag onsdag denne uken ;)

 

Nick: Våryr

Startvekt: 64,4

Mål: 58

Delmål: 63

Vektnedgang siste uke: 63,3, - 0,6

Total vektnedgang: 1,1

Veiedag: Fredag (onsdag uke 32)

 

Hjemmelagde fiskekaker må prøves!!
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Våryr, du nærmer deg målet nå!

Litt tung dag i dag, driiiiitlemster etter styrketreninga i går, litt motløs: typ det kommer til å ta 100 år før jeg er i mål, og fryktelig fysen. Har sprekt på en mc donalds is på vei hjem...

Skal prøve å komme meg ut og gå en tur mens sambo ser fotballkamp.

Urk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Hver eneste kveld siden før helgen har vi kost oss med noe godt.. jordbær, bringebær, blåbær, mager vaniljekesam, cottage cheese ol.. jeg går ikke over kalorigrensen i døynet, men jeg har dårlig samvittighet alikevell.. ødelegger dette alt?? Noen med litt peiling?

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia tustemor! Du er så flink til å motivere oss andre! Og det er helt sant som du da pleier å si til andre, en sprekk er en sprekk, ikke mer enn det :) Den isen er kjip når du ikke hadde planlagt den, kjenner følelsen altså. Men ikke plag deg selv mer med det. Gjort er gjort og spist er spist.

 

Evt kan du tenke gjennom situasjonen for å unngå å komme i den igjen. Var det på vei hjem fra jobb du var innom? Går du eller kjører du bil? Supert hvis du går/sykler til jobben altså, det har aldri jeg fått til. Kan du evt kjøre en annen vei om suget er for stort, roe det verste suget med et knekkebrød, frukt eller sukkerfri tyggis?

 

Jeg skjønner så godt hva du mener med tunge dager der man føler umotivert. Jeg er stolt over å ha levd sunt i 2.5 uke nå, og synes faktisk jeg dermed fortjener drømmekropp i dag. Men sånn er det jo ikke, he he ;)

Vi får prøve å sette pris på alle seierene underveis! Og da tåler vi en liten hump i veien og.

 

Du spiste en is, det er ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia tustemor! Du er så flink til å motivere oss andre! Og det er helt sant som du da pleier å si til andre, en sprekk er en sprekk, ikke mer enn det :) Den isen er kjip når du ikke hadde planlagt den, kjenner følelsen altså. Men ikke plag deg selv mer med det. Gjort er gjort og spist er spist.

 

Evt kan du tenke gjennom situasjonen for å unngå å komme i den igjen. Var det på vei hjem fra jobb du var innom? Går du eller kjører du bil? Supert hvis du går/sykler til jobben altså, det har aldri jeg fått til. Kan du evt kjøre en annen vei om suget er for stort, roe det verste suget med et knekkebrød, frukt eller sukkerfri tyggis?

 

Jeg skjønner så godt hva du mener med tunge dager der man føler umotivert. Jeg er stolt over å ha levd sunt i 2.5 uke nå, og synes faktisk jeg dermed fortjener drømmekropp i dag. Men sånn er det jo ikke, he he ;)

Vi får prøve å sette pris på alle seierene underveis! Og da tåler vi en liten hump i veien og.

 

Du spiste en is, det er ikke verre enn det :)

Hehehe, det er litt verre faktisk, for nå tok jeg to boller også... Å, gud gi meg styrke...

Rart med det- så mye lettere å motivere alle andre enn seg sjøl.

Men det er veldig sant- en sprekk er en sprekk, så bare å lære til neste gang.

Tar trikken stort sett, hender jeg går, men gikk av et stykke før i dag.

I morgen er en ny dag, da blir det slaveri til konseptet og trim. Jeg lover! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne uken er tung altså...

 

Men det hjelper faktisk å se her at de fleste av oss ikke klarer å følge en 100% streng diett, men at nærmest alle sammen har noen små sprekker innimellom. Det betyr vel bare at vi er mennesker alle sammen, og så lenge vi sakte men sikkert går nedover og ikke tar helt av selv om vi har noen små kaloribomber innimellom går det jo helt greit.

 

Tror ikke det er meningen vi skal være så strenge med oss selv at vi plutselig sitter der og er grinete fordi livet bare består av forsakelser heller, men så er det det med å finne den gyldne middelvei da... Ikke så lett dette!

 

Dagen i dag begynte fin, fornøyd med valg av både frokost og lunsj, men så var det familieselskap i ettermiddag da. Jeg forsynte meg flaut grovt av både grillmat, kaker og is :(

Prøvde å bøte på skaden med å gå tur i en time etter at barna var i seng så jeg forbrente nok noe mer enn jeg hadde gjort om jeg bare hadde dumpet ned i sofaen, men kaloriregnskapet gikk nok i pluss i dag..

 

Er skikkelig premenstruell, grinete og hormonell, vanskelig å holde seg unna sjokoladen da altså ;)

Pleier å gå opp en kilo den uken jeg skal ha mensen så jeg har belaget meg på at det blir vanskelig å gå ned denne uken, men om jeg ikke går opp som jeg pleier må det være positivt, tror jeg...

Gruer meg til veiing på fredag denne uken, er redd jeg har gått opp, men skal være flink i morgen, det er et løfte!



Anonymous poster hash: e4989...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Jeg har helt glemt meg bort her!!!

 

Heia Tustemor ja :)

Vi har ikke så ulike mål vi to:

 

 

160 høy
68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.
Ned til 57.
Mål: 3 kg innen 1. september!

Anonymous poster hash: fd597...b5b

 

Jeg veide meg i dag, men her er det veiedag fredag så jeg får legge inn neste fredag igjen.

 

Startvekt: 68

I dag: 65,6 - 2,4 kg

 

Tror målet om tre kg mindre innen 1. september er i sikte. Vet at jeg møter på en del bursdagsfeiringer i slutten av august og vil nok ikke gå ned i den farta framover.

 

Motivasjonen min er denne tråden, få på meg klær som ligger i skapet som jeg syns er veldig fine.

I tillegg håper jeg at det i det store og det hele vil få meg til å føle meg bedre.

 

Underskriver mine innlegg med

 

MC for det er meg :)

 

 

 



Anonymous poster hash: fd597...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle stå at Våryr og jeg ikke har så ulike mål.

 

Heia heia

 

MC



Anonymous poster hash: fd597...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, hvordan har dagen vært damer? Tustemor og MC, håper dagen har vært fin :)

 

Jeg har kost meg på kafé med ei venninne i dag. Jeg begynner jo å jobbe neste uke(!) så her skal de siste dagene nytes! Jeg spiste biffsalat. Den var god men kaloririk. Men det er greit for jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en salat, og kose meg med den. Jeg lot brødet og smøret ligge da, ble mett allikevel.

 

I kveld har jeg jogger 3.5 km i lysløypa. Jeg bruker 25 min så det er ikke så lang treningsøkt. Men for meg er det en større seier å jogge 3.5 km uten pause, enn å gå tur en time, selv om det forbrenner mer kcal. Så jeg varierer litt. Har jogget to ganger i uka de siste ukene. Det er jo ikke bare bare for en kropp på over 80 kg, så er fornøyd med det.

 

Jeg har liksom alltid vært en tjukkas som trener, men nå skal jeg jo bare bli ei som trener, ikke sant ;)

 

Det blir spennende å høre deres resultatet i morgen da! Jeg gikk jo som sagt ikke ned noe forrige uke, man vet aldri, ønsker alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, du er flink som jogger, Sol-regn-latter   :)

Det skal du være veldig fornøyd med. 

Nyt siste feriededagene!

 

I dag har jeg ihverfall holdt meg til kostholdet mitt uten utskeielser.

I morgen blir det grillings med gode venner på besøk, men siden jeg handlet så tror jeg det skal gå bra.

Jeg teller ikke kalorier, men holder meg til lavkarbo (ikke LCHF altså). Ikke noe ketolysekur her.

 

En normal dag:

Grønnsaksjuicesmoothie til frokost.

2 skiver Fedons (  ;)  )fullkornbrød med ost og skinke til lunsj

1 Fiberrik med skinkepålegg e.l. til mellommåltid

Middagen består av mye fisk, Fedons (  :D) fussili, quinoa eller byggris med grønnsaker

Resten av grønnsaksjuicesmoothien fr frokost (lager ca 800 ml så det holder lenge til to måltider)

 

I grønnsakssmoothien putter jeg gulrøtter, grønn paprika, squash, litt bær og en avokado.

 

Kroppen blir gladere når jeg holder meg til dette.

Litt variasjoner blir det jo.

 

MC



Anonymous poster hash: fd597...b5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk alt så meget bedre- gudskjelov. Var på kafé før seinvakt, men tok salat med dressing v siden av, og lærte med lettmelk.

Hadde m resten av fiskekakene på jobb pluss hjemmelagd knekkebrød og karveost- som jeg har helt fullstendig dilla på.

I dag vil kjæresten ha meg med ut å spise, så da skal jeg foreslå asiatisk, (selv om jeg har aller mest lyst på indisk) - men herregud, for et I-lands problem i grunn. Skal legge inn en treningsøkt først, nå som jeg kan bevege meg nogenlunde normalt etter tirsdagens fysiske utskeielse i vektsalen på sats.

Tenk, nå er det strax to uker- det har jo gått fort. Spent på neste vekt, ettersom jeg veide startvekt forrige uke.

Ønsker dere en fin fredag fruer!

Her er det bare å fortsette jobbinga, dere er så flinke, så ingen grunn til å gi seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...