Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alle dere flinke damer!!!
 

Jeg spiste helgens sjokoladekvote på jobb i dag. Så nå MÅ jeg være sterk og ikke spise mer snop / sjokolade i helga!!!

 

junimamma81: åå jeg klarer ikke havregrøt. Men havregryn derimot syns jeg er godt. Merkelige greier.

Vi kan kanskje lage en egen oppskriftstråd? Så er det lettere å finne frem?

 

Det med grønnsaker var smart.

 

Hva pleier dere å spise til lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til lunsj går det mye i salater, omelett, brødskive, havregrøt og knekkebrød. Mye av dette inneholder en del kalorier, så vær litt obs på hva man bruker av ingredienser.

 

I salaten min i dag var det fullkornspastaen og hvitosten som inneholdt mest kalorier. Hadde jeg sløyfet de to, hadde det blitt en veldig god og lett lunsj:-)

Som eksempel;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våryr: og jeg andre veien. Synes havregrynsgrøt kokt på melk er godt, men havregryn og melk som frokostblanding liker ikke jeg;-)

Oppskriftstråd er en god idé:-)

Lunsj: havregrynsgrøt, salat, yoghurt og frukt /grønnsaker. Wraps med salat og kylling/skink/svinekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest fan av salat til lunsj. Kan varieres i d uendelige, greit å ha m, smaker digg og fin måte i få i seg grønt, vitaminer og fiber.

Lagde en knallgod tunfisksalat her om dagen, den kan jeg legge ut i oppskriftstråd.

Ellers blir d brød m div pålegg, hvis travelt. Kornblanding m skumma kulturmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trenger jeg all viljestyrke jeg kan samle opp.. skal i bursdag der favorittkaken min blir servert:-s er vandt til å trykke i meg 3 stooore stykker av den, og nå kan jeg ikke smake for da bryter viljen hekt sammen..

huff, dette blir ikke en morro lørdag...

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med jobbehelg. Første jeg klarte var å forsove meg og glemme den gode salaten jeg lagde i til niste i går.

Har spist litt havregrøt, reker og egg til frokost. Middagen var pasta m kjøttsaus- så tok en liiiiten porsjon. Spist eple og lettyoghurt. Nå sitter jeg og fantaserer om verdens beste sjokoladekake. Regnet ut kcal innholdet m shape up appen, 7800 kcal for hele kaka. Og det var uten glasur. Da lyste det rødt i shape up appen gitt!!!

Haha, at d går ann.

D som er bra er at jeg har fått trent 1,5 time i arbeidstida!! Digg å få betalt for det!

 

Nei, nå må vi stålsette oss, ingen grunn til å fråtse i helga. Vi har faktisk et mål vi skal nå!

Skal unne meg en liten kos som jeg skal nyyyyte med god samvittighet.

Hva koser dere dere med i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag trenger jeg all viljestyrke jeg kan samle opp.. skal i bursdag der favorittkaken min blir servert:-s er vandt til å trykke i meg 3 stooore stykker av den, og nå kan jeg ikke smake for da bryter viljen hekt sammen..

huff, dette blir ikke en morro lørdag...

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

 

Du må jo finne ut hva som fungerer for deg, men jeg ville tatt et lite stykke.

Jeg spiser både potetgull, sjokolade og smågodt i helgen jeg altså, det har jeg alltid gjort. Det gjorde jeg for 5 år siden når jeg var normalvektig også.

Det var når jeg begynte spise potetgull, sjokolade, wienerbrød, boller, kjeks osv osv 7 dager i uken jeg ble feit!

 

Så min måte å slanke meg på er å holde meg helt unna fra søndag til fredag, men lørdag er det lov, pluss at det er lov i selskap.

 

Vi lever bare en gang og jeg nekter å leve det livet på en streng diett som jeg sliter med å følge, jeg må finne et kosthold og en balanse som holder meg normalvektig og som er helt ok å leve med.

 

Men vet det er noen som så lenge de er på kur er nødt til å holde seg helt helt unna for ellers klarer de ikke stoppe igjen, du er kanskje en av dem? Uansett må du jo en dag øve deg på å kunne kose deg med ett kakestykke, men droppe å ta tre, også fortsette spise sunt resten av dagen og ikke ta helt av fordi alt likevel er ødelagt pga den kaken.

 

Alt er jo ikke ødelagt pga et kakestykke, så lenge du resten av dagen ikke overspiser og resten av uken holder deg i kaloriunderskudd må det være ok å ta et kakestykke i bursdag. Det mener jeg helt seriøst.

 

Ønsker deg lykke til med å finne livsstilen og slankekuren som passer deg da, vi er jo ikke like alle sammen og må finne vår måte å gjøre det på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Jeg har lagt inn mat på grete roede sin matregistrering. Fikk meg en liten vekker ja. Dressing og remulade som jeg har spist en del av må jeg kutte drastisk. Har liksom ikke tenkt på det, siden jeg ikke bruker så mye hver gang. Men 1 spiseskje dressing var over 60 kalorier, hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag trenger jeg all viljestyrke jeg kan samle opp.. skal i bursdag der favorittkaken min blir servert:-s er vandt til å trykke i meg 3 stooore stykker av den, og nå kan jeg ikke smake for da bryter viljen hekt sammen..

huff, dette blir ikke en morro lørdag...

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Du må jo finne ut hva som fungerer for deg, men jeg ville tatt et lite stykke.

Jeg spiser både potetgull, sjokolade og smågodt i helgen jeg altså, det har jeg alltid gjort. Det gjorde jeg for 5 år siden når jeg var normalvektig også.

Det var når jeg begynte spise potetgull, sjokolade, wienerbrød, boller, kjeks osv osv 7 dager i uken jeg ble feit!

 

Så min måte å slanke meg på er å holde meg helt unna fra søndag til fredag, men lørdag er det lov, pluss at det er lov i selskap.

 

Vi lever bare en gang og jeg nekter å leve det livet på en streng diett som jeg sliter med å følge, jeg må finne et kosthold og en balanse som holder meg normalvektig og som er helt ok å leve med.

 

Men vet det er noen som så lenge de er på kur er nødt til å holde seg helt helt unna for ellers klarer de ikke stoppe igjen, du er kanskje en av dem? Uansett må du jo en dag øve deg på å kunne kose deg med ett kakestykke, men droppe å ta tre, også fortsette spise sunt resten av dagen og ikke ta helt av fordi alt likevel er ødelagt pga den kaken.

 

Alt er jo ikke ødelagt pga et kakestykke, så lenge du resten av dagen ikke overspiser og resten av uken holder deg i kaloriunderskudd må det være ok å ta et kakestykke i bursdag. Det mener jeg helt seriøst.

 

Ønsker deg lykke til med å finne livsstilen og slankekuren som passer deg da, vi er jo ikke like alle sammen og må finne vår måte å gjøre det på....

Jeg er eni med alt du skriver her. Og jeg kommer til å kose meg litt på lørdager etterhvert. Men jeg har nettop begynt med opplegget(første dag på tirsdag) og jeg vet med meg selv om jeg begynner nå, får jeg stooore problemer med å stoppe. Jeg kjenner meg selv;-p jeg skal nyte et kakestykke eller to om 14 dager. Da er det igjen bursdagsfeiring. Da har jeg holdtpå med dette i nesten tre uker, og jeg har mer kontroll på meg selv:-)

 

Jeg kom meg igjennom bursdagen. Spiste to halve boller, drakk et glass pepsi max og spiste et halvt pizzastykke. Høres kanskje lite og kjedeli ut, men det var en seier for meg å klare å holde meg unna kakene! Jeg er stolt av meg selv!:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du god grunn til MM! Er deilig å kjenne på kontrollen også, og føle at man går seirende ut. Helt enig med fire småtroll- det skal og må være rom for kos. Har fått sjokoladekake på hjernen, tror jeg har kakao- sukker-fett mangel syndrom. Alvorlige saker!!

Det blir en lollipop og en bit mørk sjokolade når jeg kommer hjem fra 14 timers økta. Jeg pleier vanligvis å gå å småspise på noe støtt og stadig på jobb- har vært flink idag og ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært tustemor!:-) blir godt å belønne seg selv på å holdt seg unna i 14 timer:-) og en lollipop inneholder ikke så mange kalorier;-)

 

Selv sitter jeg fremdeles borte på besøk. Har i skrivende stund potetgull, cola og smågodt forran meg, og har ikke rørt noe enda;-)

 

nei, må vel tilbake til svigermor og strikkepraten hennes:-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

Tenk, nå er en uke med hard jobbing snart over! Ny frisk i morgen! Deilig å tenke på at jeg har gjennomført en uke. Men lang vei å gå, er langtfra i mål for min del. Kjenner jeg er lei av salat nå, må koke meg en.suppe og lage en omelett til lunsj neste uke, ellers kan d fort bli en sprekk.

Også skal jeg finne en kalorifattig kaleoppskrift til helga, for det må jeg Hæ nå!!!

Hvordan har uka gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

 

Mål: 10-15 kilo.

 

Hvordan? Litt usikker, men mindre mat og mer trim tror jeg vil være veien for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne også være med:)

 

Er 165 og veide 63 kilo forrige mandag. Etter en uke på 5:2 dietten skal jeg veie meg i morgen tidlig. I tillegg til dietten jogger jeg tre ggr i uka.

Trivselsvekten min er på 55 kilo, så det er målet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen vakre damer!
Hvordan gikk det med dere i helga?

 

Jeg skummet gjennom, og så vidt jeg kan se var MM veldig flink.

 

Jeg spratt ned i kantina etter jeg skrev her på fredag. Og kjøpte meg en Troika. Men i helga var jeg egentlig veldig flink. Jeg spiste litt kokesjokolade. Og i går kveld spiste jeg litt nøtter og noen få smash biter. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med innsatsen. Jeg har pleid å fråtse i helgene!!!!!!!

 

Er spent på vekta fredag. Men har uka da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått bra på denne kanten heldigvis:-) har drukket litt pepsi max, spist 4-5 biter smågodt og en bolle:-) utskeielser nok for meg det. Er viktig for meg å holde på kontrollen:-)

Kveldskosen i går kveld ble stekt torsk med mel/salt/pepperblanding rundt og en liten dæsj remulade ved siden av :-)

 

Starter denne uken med nytt pågangsmot og vilje:-) etter en rask gåtur på 25 min er jeg klar for frokost(tidlig lunsj?) ;-)

 

Ha en flott dag damer!

Og til dere nye, velkommen hit :-D

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helga har gått veldig bra. Ikke gått i noen store el små feller.

Har lest og skrevet her daglig, det er også en motivasjon. Hadde førstefangsveiing på lørdag, da badevekta hjemme er tom for batteri. Ikke et.oppløftende tall, er på tresifret og det er for jæ... rett og slett. Må innse at dette ikke er "fikset" på åtte ukers Grete Roede kurs, men et langtidsprosjekt og en varig livsstilsendring.

Har holdt meg innafor kaloriegrensa hver dag, utenom søndag da jeg unnet meg en mc donalds is, og bikket over med 200.

Har hatt aktivitet 5 av 7 dager. Synes jeg.kan være godt fornøyd.

I dag starter jeg med trening etter jobb, og planlegging av ukas meny. Noen som har tips til smakfull og lett middag??

 

Og velkommen til dere nye, gøy at vi blir fler! :-)

 

Synes innsatsen her er kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag damer!

Sa har jeg veid meg. Fungerer godt med veiedag på mandag for meg, hjelper meg å holde meg i skinnet gjennom helga :)

 

Dessverre ble jeg skuffet over tallet i dag. Fortsatt 82.2. Har altså stått stille ei uke. Har trena hver dag, og kjenner at musklene begynner å strammes opp bak alt fettet, men skulle så gjerne sett det på vekta og! Men jeg hadde ei god uke, så jeg prøver å fokusere på at jeg klarte å leve slik jeg ønsket/planla en uke, og gir det ei uke til. Jeg gikk jo ned mye første uka med samme mengde mat og trening. Ligger på 1600 kcal om dagen. Grethe roede stil.

 

Økt muskelmasse gir jo økt forbrenning, så satser på å se resultater på vekta neste uke. I butikken i dag hadde jeg lyst til å kjøpe en sjokolade for å trøstespise.... Hadde vekta vekttap hadde jeg hatt lyst til å kjøpe den for å feire. Hjernen min prøver hele tiden å lure meg, fortelle meg at jeg fortjener det.... Vel, ikke denne annen ;)

 

Jeg er innom her daglig, og blir stadig motivert og imponert av dere. Jeg føler et fellesskap som føles positivt. Jeg håper å komme tilbake med litt tips og triks når det går rette vegen her og :)

 

Ønsker alle en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag damer!

Sa har jeg veid meg. Fungerer godt med veiedag på mandag for meg, hjelper meg å holde meg i skinnet gjennom helga :)

 

Dessverre ble jeg skuffet over tallet i dag. Fortsatt 82.2. Har altså stått stille ei uke. Har trena hver dag, og kjenner at musklene begynner å strammes opp bak alt fettet, men skulle så gjerne sett det på vekta og! Men jeg hadde ei god uke, så jeg prøver å fokusere på at jeg klarte å leve slik jeg ønsket/planla en uke, og gir det ei uke til. Jeg gikk jo ned mye første uka med samme mengde mat og trening. Ligger på 1600 kcal om dagen. Grethe roede stil.

 

Økt muskelmasse gir jo økt forbrenning, så satser på å se resultater på vekta neste uke. I butikken i dag hadde jeg lyst til å kjøpe en sjokolade for å trøstespise.... Hadde vekta vekttap hadde jeg hatt lyst til å kjøpe den for å feire. Hjernen min prøver hele tiden å lure meg, fortelle meg at jeg fortjener det.... Vel, ikke denne annen ;)

 

Jeg er innom her daglig, og blir stadig motivert og imponert av dere. Jeg føler et fellesskap som føles positivt. Jeg håper å komme tilbake med litt tips og triks når det går rette vegen her og :)

 

Ønsker alle en fin mandag :)

Wow, d er jo kjempebra jobbet- trent HVER dag! Du kommer garantert å merke det på vekta neste uke! Og på klærne! Synes du har vært superflink! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag, og den viste 61,8 :)

1,2 kilo ned på ei uke, så er godt fornøyd med det ( etter en helg med litt for mye fråtsing, hehe :)), men har fått det for meg at nå kommer det til å stagnere... :/ men det er jo ingen grunn til det.

I dag er det fastedag, så da kommer jeg vel noen gram nærmere målet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var like flink til å trene som dere damer.. jeg blir svett bare av å TENKE på trening:-p synes for øyeblikket at jeg er flink hvis jeg klarer å ta bena fatt 3 ganger i uken:-p

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Så flinke dere alle er :)

 

Jeg krasjlanda dessverre totalt i helga, har virkelig ingen viljestyrke :(  :wub:  I dag har ikke vært så mye bedre, men bedre lykke i morra..... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

160 høy

68 kg, spinkel kroppsbygning med smale skuldre og tynne legger. Ser derfor lett overvektig ut i og med at alt legger seg på mage og rumpe.

Ned til 57.

Mål: 3 kg innen 1. september!

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

P.s

Satser på en lavkarbovariant med grønnsakssmoothie morgen og kveld.

Lunsj og middag med mye grønt og proteiner som fisk, kylling og litt kjøtt.

Vet jeg må ha noe knask og skal hamstre litt soyanøtter o.l.

Har hørt om 5:2 dietten, men vet lite om den. Hva går den ut på?

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

 

Grønnsakssmoothie har jeg aldri prøvd. Hva har du i den?

 

Anonymous poster hash: a0922...490

 

 

 

I grønnsakssmoothien har jeg:

1 avocado

1 grønn paprika

1 hel squash

4 - 5 gulrøtter (kommer an på størrelsen)

En stor neve med bær (gjerne frossen skogsblanding).

 

Dette tilsvarer ca 8 dl drikke.

Deler på to og har til morgen og kveld.

 

 

Anonymous poster hash: fd597...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er virkelig ute å kjøre i dag :(

 

Er så sliten, er premenstruell, vondt i hodet, vondt overalt og har en pytondag, da er det liksom spising som er greia da...

Jeg må seriøst finne andre måter å takle det på en sukkerkick altså! Herregud, jeg er jo helt patetisk ;)

 

Det er jo så lett å slanke seg, det er jo bare å spise sunne små måltider jevnt utover dagen, så hvorfor i alle dager skal det være så vanskelig?

 

Måltidene i dag har faktisk ikke vært så verst, men så er det de andre tingene jeg har proppet i meg da, ikke mindre enn et polarbrød med nugatti, en kroneis, en sandwich, sikker 20 ritz-kjeks med gulost og kanskje 10-15 seigmenn som var igjen etter helga... 

 

Jaja, nytt forsøk i morgen, jeg kan ikke gi opp altså. Gikk tur i en time i går kveld og tenkte fortsette gjøre det omtrent annenhver dag. Sakte men sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...