Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!

Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske: Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.

Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Jeg er også 22, nettopp feilet på første pp og sitter nå med mensen...

 

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg det klaffer for alle oss i 20-åra om ikke så alt for lenge

 

Det var leit at du feilet nå, men du får det sikkert til om ikke alt for lenge :-)

Ja, vi får håpe det. Selv håper jeg det klaffer i alle fall før jul.. Det hadde vært så gøy å fortelle det til svigermor på juleaften :') Hun kommer garantert til å begynne å hylgrine(av glede) :')

 

Jeg har ikke testet meg enda, men har ikm ca 10.10 (litt usikker etter p-pilleslutt..) så klær i fingra etter å åpne testen.. :')

 

 

Det hadde vært artig å vite hvor folk kommer fra, vi som prøver, det kan jo hende noen av oss får barn på ca samme til :)

Jeg bor i alle fall i Sarpsborg.

 

Jeg bor nok dessverre en god del lenger nordover fra Sarpsborg :P Men ja, hadde vært den perfekte julegave å fortelle svigemor om det! Jeg har en svigermor som gleder seg halvt i hjel til å få barnebarn. Hun er enda ung og forventer nok ingen ting med det samme, nettopp derfor det blir enda morsommere å fortelle henne det når det skjer! :D

 

Her er også svigers ganske ung - mener hun er 43 eller noe.. Ja, DET hadde vært julegaven sin det :nisseblunk: Jeg tenker jeg vil gjøre noe stort av det når det først skjer, men vet ikke helt hva enda.. Har vurdert å lage en slags "filmtrailer" men det kan bli litt komplisert :')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!

Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske: Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.

Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Jeg er også 22, nettopp feilet på første pp og sitter nå med mensen...

 

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg det klaffer for alle oss i 20-åra om ikke så alt for lenge

 

Det var leit at du feilet nå, men du får det sikkert til om ikke alt for lenge :-)

Ja, vi får håpe det. Selv håper jeg det klaffer i alle fall før jul.. Det hadde vært så gøy å fortelle det til svigermor på juleaften :') Hun kommer garantert til å begynne å hylgrine(av glede) :')

 

Jeg har ikke testet meg enda, men har ikm ca 10.10 (litt usikker etter p-pilleslutt..) så klær i fingra etter å åpne testen.. :')

 

 

Det hadde vært artig å vite hvor folk kommer fra, vi som prøver, det kan jo hende noen av oss får barn på ca samme til :)

Jeg bor i alle fall i Sarpsborg.

 

Jeg bor nok dessverre en god del lenger nordover fra Sarpsborg :P Men ja, hadde vært den perfekte julegave å fortelle svigemor om det! Jeg har en svigermor som gleder seg halvt i hjel til å få barnebarn. Hun er enda ung og forventer nok ingen ting med det samme, nettopp derfor det blir enda morsommere å fortelle henne det når det skjer! :D

 

Her er også svigers ganske ung - mener hun er 43 eller noe.. Ja, DET hadde vært julegaven sin det :nisseblunk: Jeg tenker jeg vil gjøre noe stort av det når det først skjer, men vet ikke helt hva enda.. Har vurdert å lage en slags "filmtrailer" men det kan bli litt komplisert :')

 

Hehe, ja mange kreative ideer man kan komme med ja :) 

 

Her har også svigemor og svigerfar bursdag i februar også om det skulle ta så lang tid også (nødløsning  :gratulerer: ). Men hadde vært hyggelig med julegave. Jeg har tenkt på mange forskjellige overraskelses ideer :) Blant annet å gi en ramme med ultralydbilde og en tekst som sier: "Bestemor og meg" og en annen ramme som sier "Bestefar og meg" slik at de kan få hver sin ;). Haha, morsomt å håpe! Men vi får se hva som skjer, kan ikke sette seg for store forhåpninger heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at det er litt aktivitet her igjen :) 

Her har jeg vært prøver i 18 mnd, uten  noe som helst resultat. Jeg og samboer er 23!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og deeer dukket mensen opp, 1 uke for sent :-( 

jaja, forhåpentligvis får jeg en stabil syklus på 28 i stedet for 21 dager da :-p 

 

Ble enig med samboer om å starte offisiell prøving til sommer - eller når leilighet er ferdig pusset opp. Krysser fingre for et lite uhell jeg da, ellers blir det lenge å vente hehe ;-)

 

Lykke til dere som ønsker julegave til svigers :-)

Masse gode ideer dere har! Jeg har tenkt på å kjøpe Bestemorkaffe el noe lignende. 

 

Trondheim her :-) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og deeer dukket mensen opp, 1 uke for sent :-( 

jaja, forhåpentligvis får jeg en stabil syklus på 28 i stedet for 21 dager da :-p 

 

Ble enig med samboer om å starte offisiell prøving til sommer - eller når leilighet er ferdig pusset opp. Krysser fingre for et lite uhell jeg da, ellers blir det lenge å vente hehe ;-)

 

Lykke til dere som ønsker julegave til svigers :-)

Masse gode ideer dere har! Jeg har tenkt på å kjøpe Bestemorkaffe el noe lignende. 

 

Trondheim her :-) 

 

Det var leit å høre.. Får krysse fingrene for deg også da, og håpe du er riktig uheldig i nær framtid ;-) 

 

Ja, det var jo også en søt idé! Jeg likte også idéen din LilleGullkornet. Det er så mye søtt man kan gjøre :hjerter: 

Har heldigvis noen mnd å finne ut hvordan jeg skal gjøre det :')

 

Jeg har jo ikke fått mensen en gang etter at jeg sluttet på pilla, så vet ikke om det er noe særlig håp for meg heller denne mnd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å håpe! :-) 

 

Er så irritert over p-pillene som har rotet til systemet mitt  :sur:

(skal sies at det var innmari rotete fra før av :-p ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lov å håpe! :-) 

 

Er så irritert over p-pillene som har rotet til systemet mitt  :sur:

(skal sies at det var innmari rotete fra før av :-p ) 

Ja, jeg gjør jo det, og mannen håper med meg, så jeg satser på at det hjelper litt :P Men jeg driver og ønsker på meg symptomer.. Flere som gjør det her? :P 

 

For min del er det så lenge siden jeg var uten piller at jeg ikke husker hvordan det var.. ( jeg var 15 da jeg begynte, er 22 nå).. TROR jeg var regelmessig, men husker ikke  :haar:   :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lov å håpe! :-) 

 

Er så irritert over p-pillene som har rotet til systemet mitt  :sur:

(skal sies at det var innmari rotete fra før av :-p ) 

Ja, jeg gjør jo det, og mannen håper med meg, så jeg satser på at det hjelper litt :P Men jeg driver og ønsker på meg symptomer.. Flere som gjør det her? :P

 

For min del er det så lenge siden jeg var uten piller at jeg ikke husker hvordan det var.. ( jeg var 15 da jeg begynte, er 22 nå).. TROR jeg var regelmessig, men husker ikke  :haar:   :ler:

 

 

Jeg begynte også rundt da. Var veeeldig uregelmessig og hadde mye plager, så pillene hjalp masse. Håper det stabiliserer seg nå, plagene er i allefall borte :-)

 

Så koselig at dere håper sammen da! :-) 

Symptomer ja, haha, jeg gjør litt det samme, eller er ekstremt følsom for alt som skjer i kroppen!!

Må bare le av meg selv, er ganske mange ting som kan tolkes som gravid når jeg vil   :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lov å håpe! :-) 

 

Er så irritert over p-pillene som har rotet til systemet mitt  :sur:

(skal sies at det var innmari rotete fra før av :-p ) 

Ja, jeg gjør jo det, og mannen håper med meg, så jeg satser på at det hjelper litt :P Men jeg driver og ønsker på meg symptomer.. Flere som gjør det her? :P

 

For min del er det så lenge siden jeg var uten piller at jeg ikke husker hvordan det var.. ( jeg var 15 da jeg begynte, er 22 nå).. TROR jeg var regelmessig, men husker ikke  :haar:   :ler:

 

 

Jeg begynte også rundt da. Var veeeldig uregelmessig og hadde mye plager, så pillene hjalp masse. Håper det stabiliserer seg nå, plagene er i allefall borte :-)

 

Så koselig at dere håper sammen da! :-) 

Symptomer ja, haha, jeg gjør litt det samme, eller er ekstremt følsom for alt som skjer i kroppen!!

Må bare le av meg selv, er ganske mange ting som kan tolkes som gravid når jeg vil   :ler:

 

Hehe, ja jeg er også litt sånn. Sier til sambo annenhver time "Nei, nå tror jeg at jeg er gravid altså, jeg har så *sett inn gravidsymptom*" og han bare "Nei, sånn hadde du før også.. " eller så sier han at jeg kjenner etter for mye  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny her sluttet akkurat på pilla (oraclon). Jeg er 19 og mannen 20. Håper jeg er velkommen her selv om jeg mangler et pr ;) når dere prøver..roer dere ned på treningen da? Tørr ikke pushe meg selv så mye lengre, vil jo ikke ødelegge noe ;) har EL på mandag.. Hvor tidlig kan jeg teste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei damer. :)

Som jeg har skrevet før så var jeg inne her i fjor, å fikk en datter i januar. Jeg har alltid ønsket meg to tette og min kjære er enig. :) Men det jeg savner fra når jeg var her sist er en oversikt over forventet IKM, ventende og gravide. :) Så da lager jeg det så er det bare å fylle inn der dere passer. :) Så er det lettere å holde oversikt over din og hverandres sykelus. ;)

 

Jeg hadde EL i slutten av oktober, så trur jeg at jeg hadde festeblødning, så trur jeg at mensen har kommet etter det. Eneste er at jeg blør kanskje 10-20 timer så er det opphold på 10-20 timer før det blør igjen... Haff er så usikker på hva det betyr. I tillegg er jeg ikke i form, feber verk i kroppen, det samme hadde jeg når jeg var nygravid i mai i fjor. :/ samt når jeg har mensen.  Har ikke tatt g test siden jeg haddet tenkt å vente en til to uker etter el, men så kom jo det som ser ut som mensen.

 

Ta å kopier teksten eller gi bekjsed så legger jeg inn. :)

 

IKM:

Eksempel 20. nov (3 pp)

 

Venter på mensen eller positiv test:

 

Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år her, og samboer på 24 år. Vært sammen i 5-6 år og bodd sammen i 3 år nå. Prøvd i 1 år med å få barn sammen.

Jeg var på lap for 1,5 måned siden. De fant en del sammenvoksninger rundt eggstokkene og tarmen, og mente dette var på grunn av en betennelse der nede. Egglederne var tipptopp og livmoren også! Så håper virkelig det går nå som han løsnet på all sammenvoksningen.. 👍👍

 

Anonymous poster hash: b7ac7...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hiver meg på! Er 25 og sambo 28. Vi har ei på 3 fra før. fant ut i dag at vi har mistet. Klarte oss i 3 mnd. Utskraping i morgen så nå må vi prøve på nytt. Kjenner meg litt stressa. Må liksom gjennom alt på nytt igjen. Venting, testing og så de 3 første kritiske. Har aldri vært på forum før. Ble medlem i går på grunn av alt som skjedde. Så trenger litt newbie forklaringer. Hva står PP og IKM for? 😁 (Beklager hvis det er dumt spm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere nye. Det er spørsmål alle nye kommer med, å de er aldri dømme Ejlis90. 😊 PP står for prøveperiode, altså antall sykluser dere har prøvd. IKM ikke kommende mens, altså den dagen du forventer mensen men håper at den ikke kommer. 😉 hvis du lurer på noe mer er det bare å spørre. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere nye. Det er spørsmål alle nye kommer med, å de er aldri dømme Ejlis90. 😊 PP står for prøveperiode, altså antall sykluser dere har prøvd. IKM ikke kommende mens, altså den dagen du forventer mensen men håper at den ikke kommer. 😉 hvis du lurer på noe mer er det bare å spørre. ☺

Okei:) takk! Da skjønner jeg litt mer her. Trodde det var avansert legespråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen dere nye. Det er spørsmål alle nye kommer med, å de er aldri dømme Ejlis90. PP står for prøveperiode, altså antall sykluser dere har prøvd. IKM ikke kommende mens, altså den dagen du forventer mensen men håper at den ikke kommer. hvis du lurer på noe mer er det bare å spørre. ☺

Okei:) takk! Da skjønner jeg litt mer her. Trodde det var avansert legespråk :)

 

Neida. :) Da hadde ikke jeg skjønt noe i alle fald. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er inne i pp 14 nå... håper på BFP denne gangen :D

Noen her inne som bruker Clear blue eggløsningstest? dn digitale ¨lilla¨ ? If so... hva syntes dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en sjokkerende nyhet. Jeg testet positiv på en CBD i dag tidlig, den viste 3+ så ifølge den er jeg over 5 uker på vei. :D  Er litt bekymret siden jeg har blødd en del i ca 1,5 uke. Har prata med JM å hu skal sjekke om jeg kan ta litt tester hos henne eller om jeg må til legen min. Jeg har mye bedre kjemi med JM ( samme som jeg brukte forje svangerskap) enn jeg har med legen min.  Så vi får se hva som skjer.

 

Fører meg selv opp jeg, så er det kanskje lettere å følge etter. ;)

 

IKM:

Eksempel 20. nov (3 pp)

 

Venter på mensen eller positiv test:

 

Gravid:

Frk B. 18. okt (6 pp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en sjokkerende nyhet. Jeg testet positiv på en CBD i dag tidlig, den viste 3+ så ifølge den er jeg over 5 uker på vei. :D Er litt bekymret siden jeg har blødd en del i ca 1,5 uke. Har prata med JM å hu skal sjekke om jeg kan ta litt tester hos henne eller om jeg må til legen min. Jeg har mye bedre kjemi med JM ( samme som jeg brukte forje svangerskap) enn jeg har med legen min. Så vi får se hva som skjer.

 

Fører meg selv opp jeg, så er det kanskje lettere å følge etter. ;)

 

IKM:

Eksempel 20. nov (3 pp)

 

Venter på mensen eller positiv test:

 

Gravid:

Frk B. 18. okt (6 pp)

Gratuler så mye :-) Testet selv positivt i oktober, men mistet :-( Håper det går rette veien for deg :-) Husker igjen brukernavnet ditt fra sist og vi er jo i samme gruppe på facebook :-) Håper eg snart kan få positiv test igjen, hadde vært kjekt å havne i samme gruppe en gang til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg en sjokkerende nyhet. Jeg testet positiv på en CBD i dag tidlig, den viste 3+ så ifølge den er jeg over 5 uker på vei. :D Er litt bekymret siden jeg har blødd en del i ca 1,5 uke. Har prata med JM å hu skal sjekke om jeg kan ta litt tester hos henne eller om jeg må til legen min. Jeg har mye bedre kjemi med JM ( samme som jeg brukte forje svangerskap) enn jeg har med legen min. Så vi får se hva som skjer.

 

Fører meg selv opp jeg, så er det kanskje lettere å følge etter. ;)

 

IKM:

Eksempel 20. nov (3 pp)

 

Venter på mensen eller positiv test:

 

Gravid:

Frk B. 18. okt (6 pp)

Gratuler så mye :-) Testet selv positivt i oktober, men mistet :-( Håper det går rette veien for deg :-) Husker igjen brukernavnet ditt fra sist og vi er jo i samme gruppe på facebook :-) Håper eg snart kan få positiv test igjen, hadde vært kjekt å havne i samme gruppe en gang til :-)

 

Takk. Skal til legen i morgen å dobbeltsjekke, siden jeg har blødd så mye (typ vanlig mensen) så er jeg litt nervøs om alt er som det skal. Ja, kjente deg igjen når jeg leste du var tilbake. ;) Ja hadde vært moro, men trur jeg får termin i slutten av juli, så det gjenstår å se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da har jeg en sjokkerende nyhet. Jeg testet positiv på en CBD i dag tidlig, den viste 3+ så ifølge den er jeg over 5 uker på vei. :D Er litt bekymret siden jeg har blødd en del i ca 1,5 uke. Har prata med JM å hu skal sjekke om jeg kan ta litt tester hos henne eller om jeg må til legen min. Jeg har mye bedre kjemi med JM ( samme som jeg brukte forje svangerskap) enn jeg har med legen min. Så vi får se hva som skjer.

 

Fører meg selv opp jeg, så er det kanskje lettere å følge etter. ;)

 

IKM:

Eksempel 20. nov (3 pp)

 

Venter på mensen eller positiv test:

 

Gravid:

Frk B. 18. okt (6 pp)

Gratuler så mye :-) Testet selv positivt i oktober, men mistet :-( Håper det går rette veien for deg :-) Husker igjen brukernavnet ditt fra sist og vi er jo i samme gruppe på facebook :-) Håper eg snart kan få positiv test igjen, hadde vært kjekt å havne i samme gruppe en gang til :-)

Takk. Skal til legen i morgen å dobbeltsjekke, siden jeg har blødd så mye (typ vanlig mensen) så er jeg litt nervøs om alt er som det skal. Ja, kjente deg igjen når jeg leste du var tilbake. ;) Ja hadde vært moro, men trur jeg får termin i slutten av juli, så det gjenstår å se. ;)

Lykke til :-) I følge legen og hva blodprøver har vist var eg tydeligvis blitt gravid mens eg enda gikk på mini piller, men fant ikke ut at eg var gravid før over en mnd etter det gikk galt. (Hadde en kraftig blødning før eg sluttet på pillene, og vi brukte kondom frem til 1 oktober og testet første gang 12 oktober og den var positiv, men så ble de bare svakere og svakere :-( Hadde da slitt med småblødninger siden slutten av juni, disse blødningene sluttet først for 2 uker siden. Så nå venter eg bare på at mensen skal komme i gang igjen så vi kan starte pp1. :-) Mange som blør litt i første trimester, blødde du sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men føler ikke jeg blødde bare litt. 😒 Nei bløde ikke første trimester, men litt i tredje. Men nå gjenstår det bare å se hva testene sier. Veit du/noen om jeg får svar i morra? Eller må jeg vente på svar? 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men føler ikke jeg blødde bare litt. 😒 Nei bløde ikke første trimester, men litt i tredje. Men nå gjenstår det bare å se hva testene sier. Veit du/noen om jeg får svar i morra? Eller må jeg vente på svar? 😒

Eg fikk svar dagen etter at blodprøve var tatt, også må det jo taes ny blodprøve etter en stund for å se om hsg stiger eller synker. Krysser fingrene for at det går bra for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til legen. Det slo ut positivt på urinprøven, så da tok de en blodprøve for å måle hsg(?) i dag, også skal jeg inn å ta ny blodprøve på mandag, også får jeg svar hos legen på torsdag. Så da blir jeg her inne frem til da i alle fall. + at jeg ikke er sikker på hvor langt jeg er på vei, så aner ikke når termin blir, trur det blir i juli, men er så usikker. Så det får bare vente. Trives her inne med dere damer. :)

 

Sender litt positivitet i deres rettning så dere får en positiv test snart også. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...