Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei alle sammen! :) 

Jeg er ei jente på 24, samboer er 33. Han har en sønn på 12 fra før, mens jeg har ingen. 

Vi ble sammen i januar i år, men har bodd sammen siden 2 uker inn i forholdet.. Kunne ikke drømt om å finne meg en bedre livspartner.

 

For ikke lenge siden ble temaet barn tatt opp når vi lå i senga å snakket en kveld, og vi fant ut at vi skulle prøve. Men fordi hans forrige brudd førte til at han egentlig hadde slått fra seg tanken om både ny partner og flere barn så har han litt som skal omstilles. Han sier selv at etter han ble sammen med meg så begynner han å se for seg å få flere barn, og han vil ha barn med meg og jeg med ham. Men vi hadde avtalt at jeg i første omgang skulle gå ferdig p-pillene jeg allerede hadde hentet ut fra apoteket. Nå har jeg ca 12 dager gjen på brettet jeg holder på med, og deretter et fullt brett. Så snakket vi om at jeg da skulle slutte når det fulle brettet blir tomt... 

 

Nå har vi derimot kanskje fått en forandring i planene våre. Jeg har nemlig vært kvalm i flere dager, svimmel, uregelmessig i magen, forandret luktesans, hodepine og blir plutselig trøtt. Men fordi jeg hoppet over forrige mens, så har jeg ikke helt peiling på hvordan jeg ligger an i suklysen min (mtp om jeg er forsinket). Jeg tar jo p-pillene hver dag, men det kan jo hende at de har sviktet en dag? 

Kjøpte etter oppmuntring fra samboer og noen venninner to graviditetstester igår kveld på bunnpris. Den ene var en CB-test og den andre en RFSU-test. Fikk ikke sove inatt, så sto opp og tok RFSU testen i 5tiden inatt, men den viste fort negativ (hadde ikke vært på do på siden tidlig på kvelden) . Tenker at jeg skal ta neste nest imorgen når jeg står opp. Har ordnet meg med time til fastlegen min mandag neste uke, så kommer til å snakke med han om dette uansett resultat imorgen tidlig.

 

Men samboer har gitt uttrykk for at han begynner å håpe at jeg kan varsle om at vi venter barn, så da vil jeg vel si at vi herved er prøvere uansett hva som skjer imorgen og neste mandag:) Ønsk meg lykke til :D

Lykke til, håper du er gravid :-)

Men kan og desverre være bivirkninger av p-pille/mini pille bruk. Har hatt samme som deg når eg har brukt prevensjon :-( Sluttet for snart 1mnd siden og nå er alle plagene så godt som borte. Vi bruker kondom nå, men starter prøvingen neste måned :-)

Må nok være noe annet som er årsaken, formen er like elendig idag, men CBtesten lyste "Ikke gravid" mot meg.. Er så lei meg.. Skal heldigvis til legen på mandag, og da skal jeg høre med han hva årsaken kan være.. Etter snart en uke med kvalme er jeg lei:(

Lykke til med prøvingen :babysmokk: Håper det blir vår tur snart :D

Lykke til :-) Klaffer nok fort når du slutter med p-piller :-)

Satser på juli/august barn neste år, men forberedt på at det kan ta tid. Hvet jo ikke om mensen er tilbake enda en gang, fikk gutt i januar og begynte på prevensjon i februar og ammer enda til hvert måltid

 

Takk, håper virkelig det:) 

Ah, spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 24år og min samboer er 28år. Vi har nå bestemt oss for å begynne å prøve på en liten en. Sluttet på loette for snart 1 mnd siden, så er jeg heldig, så sitter spiren fort!

 

Anonymous poster hash: 61001...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24år og min samboer er 28år. Vi har nå bestemt oss for å begynne å prøve på en liten en. Sluttet på loette for snart 1 mnd siden, så er jeg heldig, så sitter spiren fort!

 

Anonymous poster hash: 61001...ed7

Lykke til : ) 

Krysser fingrene for dere: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 24år og min samboer er 28år. Vi har nå bestemt oss for å begynne å prøve på en liten en. Sluttet på loette for snart 1 mnd siden, så er jeg heldig, så sitter spiren fort!

 

Anonymous poster hash: 61001...ed7

Lykke til : )

Krysser fingrene for dere: )

Takk for det:) håper bare syklusen kommer i gang. Har bare gått på loette i 7 mnd, så kanskje jeg er heldig

 

Anonymous poster hash: 61001...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Slenger meg på samtalen jeg:-) Jeg er 25 og mannen min er 27. Vi har to barn fra før. En gutt på seks og en jente på to år. Vi er nå i vår første pp, men jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere. Det er nå 3 dager før ikm, men så dum som jeg er så tester jeg unødvendig mye. Den siste testen i dag var negativ, men prøver å holde motet oppe. Skal teste igjen på fredag, så får se da. Har noen av dere testet positivt før ikm?

Endret av Utålmodig prøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) da er der igjen lenge siden jeg har skrevet her inne.

 

Etter å ha begynt på metformin i mai er jeg endelig i gang med regelmessige sykluser og har etter planen EL 1.oktober. Håper virkelig at i år blir året mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Slenger meg på samtalen jeg:-) Jeg er 25 og mannen min er 27. Vi har to barn fra før. En gutt på seks og en jente på to år. Vi er nå i vår første pp, men jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere. Det er nå 3 dager før ikm, men så dum som jeg er så tester jeg unødvendig mye. Den siste testen i dag var negativ, men prøver å holde motet oppe. Skal teste igjen på fredag, så får se da. Har noen av dere testet positivt før ikm?[/
Hei. Slenger meg på samtalen jeg:-) Jeg er 25 og mannen min er 27. Vi har to barn fra før. En gutt på seks og en jente på to år. Vi er nå i vår første pp, men jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere. Det er nå 3 dager før ikm, men så dum som jeg er så tester jeg unødvendig mye. Den siste testen i dag var negativ, men prøver å holde motet oppe. Skal teste igjen på fredag, så får se da. Har noen av dere testet positivt før ikm?

 

Lykke til :-) Har bare vært gravid en gang før og da fikk eg positiv 5 dager før ikm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei. Slenger meg på samtalen jeg:-) Jeg er 25 og mannen min er 27. Vi har to barn fra før. En gutt på seks og en jente på to år. Vi er nå i vår første pp, men jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere. Det er nå 3 dager før ikm, men så dum som jeg er så tester jeg unødvendig mye. Den siste testen i dag var negativ, men prøver å holde motet oppe. Skal teste igjen på fredag, så får se da. Har noen av dere testet positivt før ikm?[/
Hei. Slenger meg på samtalen jeg:-) Jeg er 25 og mannen min er 27. Vi har to barn fra før. En gutt på seks og en jente på to år. Vi er nå i vår første pp, men jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere. Det er nå 3 dager før ikm, men så dum som jeg er så tester jeg unødvendig mye. Den siste testen i dag var negativ, men prøver å holde motet oppe. Skal teste igjen på fredag, så får se da. Har noen av dere testet positivt før ikm?

 

Lykke til :-) Har bare vært gravid en gang før og da fikk eg positiv 5 dager før ikm :-)

 

 

Takk:-) Tror det er noe der, men kan jo ikke si det helt sikkert før testen viser positivt!:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 

 

Jeg hopper inn her. Jeg er 22 og samboer 24, og vi ønsker å prøve på vår første :) Vi har vært sammen i snart 5 år nå og bodd sammen i 3. Jeg går siste året på studie nå. Samboer studerer også, men deltid, så han er kun halveis i studiet. Vi har en samlet inntekt på alt mellom 28.000-31.000 varierer ettersom hvor mye jeg får jobbet i måneden. Vi har snakket lenge om å begynne å prøve og mange synes kanskje det er et dumt tidspunkt å begynne på, men det passer vel aldri 100% eller hva?  :D

 

Vi gleder oss hvertfall masse til å se den positive testen lyse opp, forhåpentligvis om ikke så lenge :sjenert:  Dette er vår første PP og jeg har ikm neste uke, den 29. september :) Dette blir så spennende  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så hopper jeg på her ;) .. Hadde en MA for noen dager siden å igår en medisinsk abort hjemme.

Håper på å bli fort gravid igjen ❤❤

Noen tips?

Har aldri brukt el tester eller noe men har bestilt mange nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig... Kom en liten blødning på tirsdag (ikm), men det ble med det? Testet negativt på IKM, så hva kan dette være?? :(

Jeg testet også negativt på ikm, men i dag, tre dager etter ikm, så testet jeg positivt😊 Når skal du teste igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Merkelig... Kom en liten blødning på tirsdag (ikm), men det ble med det? Testet negativt på IKM, så hva kan dette være?? :(

Jeg testet også negativt på ikm, men i dag, tre dager etter ikm, så testet jeg positivt😊 Når skal du teste igjen?

TR kom to dager etter! Så er i rute igjen nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!❤️ Hadde en drøm i går om at jeg fikk en sønn som vi skulle kalle Oluf:-p Lykke til til dere andre! Ikke noe er mer frustrerende enn å få negativt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang med på forumet, glad for å se det er en tråd for oss i 20-åra  :briller: 
Jeg er 26, mannen er 27, og vi prøver offisielt sett ikke - men vi var enige med å slutte med p-piller og bruker ikke kondom, så forhåpentligvis er det bare et spm om tid.

 

Er 4 dager over forventet mens, men testen var negativ. Sukk. Har syklus på bare 20-21 dager og er bare 4 mnd siden jeg sluttet på p-piller, så kan være det bare er rot i systemet enda. Men krysser fingre og tester igjen om noen dager hvis mensen ikke dukker opp :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!
Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske:  Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.
Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Daisy93 :-)

Og nei, du er absolutt ikke sent ute hehe.

 

Håper "systemet" ditt kommer raskt i orden og at ting går fort :-) Jeg gikk på yasmin i nesten 9 år og det tok rundt to måneder etter slutt før jeg følte kroppen ble normal igjen. 

 

Jeg skal vente noen dager og teste igjen - er 6 dager på overtid nå. Føler meg sliten og kvalm, men har også en forkjølelse som holder på å gå over som kan være årsaken. Tenker jeg også får kjøpe vitaminer (folat er det vel?) snart.
:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Daisy93 :-)

Og nei, du er absolutt ikke sent ute hehe.

 

Håper "systemet" ditt kommer raskt i orden og at ting går fort :-) Jeg gikk på yasmin i nesten 9 år og det tok rundt to måneder etter slutt før jeg følte kroppen ble normal igjen. 

 

Jeg skal vente noen dager og teste igjen - er 6 dager på overtid nå. Føler meg sliten og kvalm, men har også en forkjølelse som holder på å gå over som kan være årsaken. Tenker jeg også får kjøpe vitaminer (folat er det vel?) snart.

:-) 

Hehe, jeg vet jo i grunn det, men har ønsket meg barn siden jeg var 16år, så har jo ventet i 6år :-)

 

Ja, det håper jeg også. Går liksom og kjenner på "symptomer" på graviditet hele tiden.. I går var det luktesansen som var helt i hundre. Jeg sitter i resepsjonen på et sykehus, og kunne kjenne lukta av alle som kom inn i vestibylen.. Ble faktisk ganske kvalm av det. Hehe.. :-)

 

Oioi, så spennende! Krysser fingre og tær for at du får det svaret du ønsker deg! :-D Ja, det kan være lurt med vitaminer. Mener å ha lest at man burde begynne på folat så tidlig som 3 mnd før man planlegger å bli gravid. Legen sa i grunn det samme :)

Nå er det 30% salg på Apotek1 hvis du skal ha de samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!

Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske: Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.

Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Jeg er også 22, nettopp feilet på første pp og sitter nå med mensen...

 

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg det klaffer for alle oss i 20-åra om ikke så alt for lenge 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!

Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske: Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.

Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Jeg er også 22, nettopp feilet på første pp og sitter nå med mensen...

 

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg det klaffer for alle oss i 20-åra om ikke så alt for lenge

 

Det var leit at du feilet nå, men du får det sikkert til om ikke alt for lenge :-)

Ja, vi får håpe det. Selv håper jeg det klaffer i alle fall før jul.. Det hadde vært så gøy å fortelle det til svigermor på juleaften :') Hun kommer garantert til å begynne å hylgrine(av glede) :')

 

Jeg har ikke testet meg enda, men har ikm ca 10.10 (litt usikker etter p-pilleslutt..) så klær i fingra etter å åpne testen.. :')

 

 

Det hadde vært artig å vite hvor folk kommer fra, vi som prøver, det kan jo hende noen av oss får barn på ca samme til :)

Jeg bor i alle fall i Sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er med! Godt å se vi er flere i samme båt!

Jeg er 22 og mannen er 23.. Føler på en eller annen måte at jeg er sent ute med å få barn, men jeg vet jo at det ikke er sant :klaske: Jeg har gått på p-piller (mercilon) i 7 år nå, så er spent på å se hvor lang tid det tar før noe skjer.. Jeg sluttet på pilla etter forrige mens (11.09.15) så håper ikke det tar alt for lang tid :forvirret: Jeg vil helst ha baby i går, men deter jo fint å få litt tid til å strikke også. Hehe.

Jeg har begynt på vitaminer (lifeline eller noe, heter Gravid, i alle fall) for fastlegen sa det var lurt å leve som om man skulle vært gravid allerede når man prøver :D

Gru/gleder meg til å ta førtse testen.. Har kjøpt en topakning fra Apotek1 for å være sikker..

Jeg er også 22, nettopp feilet på første pp og sitter nå med mensen...

 

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg det klaffer for alle oss i 20-åra om ikke så alt for lenge

 

Det var leit at du feilet nå, men du får det sikkert til om ikke alt for lenge :-)

Ja, vi får håpe det. Selv håper jeg det klaffer i alle fall før jul.. Det hadde vært så gøy å fortelle det til svigermor på juleaften :') Hun kommer garantert til å begynne å hylgrine(av glede) :')

 

Jeg har ikke testet meg enda, men har ikm ca 10.10 (litt usikker etter p-pilleslutt..) så klær i fingra etter å åpne testen.. :')

 

 

Det hadde vært artig å vite hvor folk kommer fra, vi som prøver, det kan jo hende noen av oss får barn på ca samme til :)

Jeg bor i alle fall i Sarpsborg.

 

Jeg bor nok dessverre en god del lenger nordover fra Sarpsborg :P Men ja, hadde vært den perfekte julegave å fortelle svigemor om det! Jeg har en svigermor som gleder seg halvt i hjel til å få barnebarn. Hun er enda ung og forventer nok ingen ting med det samme, nettopp derfor det blir enda morsommere å fortelle henne det når det skjer! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...