Gå til innhold

IKM uke 9!


Supersnusken

Anbefalte innlegg

He, he, du er ikke alene Polarqueen Jeg synes også alle rudn meg er gradvide og fødende for tiden! Jeg gleder meg jo på deres vegne, vet at mange har prøvd lenge osv, men en liten del av meg er jo også bittelitt misunnelig! Det er vel bare menneskelig.. :-) Det må jo bli vår tur snart, og hvorfor ikke nå i uke 09??!

Jeg satser max, har begynt å drikke solvipect og i morgen skal jeg sannelig barbere leggene, tror nok el er i vente nå i helgen... ;-) Nå synes jeg vi har prøvd lenge nok, må bli gravid snart, og beholde!!! La oss teppobombe det egget ja!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

teppebombe egget :D

Takk for dagens latter!!

 

Nei, denne mnd her er det ingenting som skal go to waste! Om jeg så må møte han på lunchdate på et ekkelt motell som tar betalt per time rommet er i bruk so be it! Jeg er villig (og kanskje litt billig) akkurat nå men ingenting skal stoppe meg i å få et kryss på testen denne gangen her!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig pos el-test i dag, så da har teppebombingen begynt! Har i alle fall fått lagt inn aksjer i kveld, og håper vi kan få til i morgen også... Håper det holder!! Om det kan kalles teppebombing er vel en annen sak.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt igang her hvertfall :D

Skulle jo egentlig ta frem fertilitetsmonitoren igjen men husket på det for sent så får bare følge kroppens signaler og være "aktiv" denne mnd ;)

 

Kan ikke tro at det har gått et år allerede fra vi startet prøvingen. Hvis det klaffer denne gangen så blir det litt over 4 år mellom ungene og det er jo ikke så verst. Hadde jo planlagt litt tettere men dengang ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke EL før på søndag, men mannen kommer fra Nordsjøen i morgen og da skal bombingen starte. Hver dag hele uka etter planen. Selv om det er litt vel optimistisk.. Kanskje vi burde satse på annenhver dag. Mandag, onsdag, fredag og søndag burde gjøre susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her for fullt.. fortsatt blanke gtester og ingen mens.. så får jeg bare se hva som skjer fremover! Foreløpig ikm er mandag 25.02 viss noen er snill og fører meg opp! Måtte mange bli gravide denne runden!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne mnd tror jeg ikke det blir for oss, har hatt eggløsningsslim noen dager nå og trimmet litt i sengen, men tror EL er i neste uke.. Og mannen reiser i morgen. Har ikke tatt noen EL tester da, så vi får no bare se. Kjenner at det egentlig er greit og at jeg slapper litt av denne pp, da jeg har visst lenge at mannen skal bort. Men håper på mange gravide også denne runden, forrige gruppe var det mange som ble gravide :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker CB fertilitetsmonitor - noen som vet når eggløsningen skjer? Jeg har hatt maks fertilitet i to dager nå, men eggløsningen varer da ikke i to dager?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg forsiktig inn her. Har veldig ustabil syklus, forrige TR var 3 januar og jeg fikk min 1positive EL-test i går :)) IKM midten av uke 9 tror jeg.

 

Håper det klaffer, har prøvd av og på i snart 5år. Har aldri fått pos EL test før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker CB fertilitetsmonitor - noen som vet når eggløsningen skjer? Jeg har hatt maks fertilitet i to dager nå, men eggløsningen varer da ikke i to dager?!

 

Når du får MAX dager er det AKSJER du må legge inn. Innen dei 2 dagene har det nått toppen og da er det 24 til 36 timer til egget slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er det tidligste dere har hatt el? Dersom jeg har hatt el tidligere enn syklusdag 11, så er nok løpet kjørt denne mnd.. har bare hatt sex siden fredag siden mannen har vært vekke:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at jeg er i DPO-land igjen. Hadde pos el-test på lørdag, la inn aksjer da og i dag. Var vel for sent i dag, og burde vel ha lagt inn akjser litt før pos test også..men gjort er gjort! Da er det bare venting som gjelder! Har lovt meg selv og ikke teste for tidlig denne pp, skal se om jeg klarer å vente på tr (aldri klart det...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sprø av denne ventingen! Og enda er det to uker og en dag til testing.. Gørr! Supersnusken, jeg hadde el samme dag som deg. Tror du fortsatt din ikm er 26, eller justerer du nå? 14 dager etter lørdag bør jo være 23..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 25

Lykketroll13

1.gangsprøver

 

Tirsdag 26

Supersnusken

Tålmodsprøva

Prøverpånr1

 

Onsdag 27

En til please

 

Torsdag 28

Methos

Mamma til 3

Sidney

 

Fredag 1

PeppaPig

 

Lørdag 2

HALLOSEN

Cayenne

 

Søndag 3

Polarqueen

 

Gravide:

 

 

Ny pp

 

 

Har gått gjennom innleggene og skrevet inn noen av dere, Litt usikker på hvilken dato du vil ha, TulleVenterPåRusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sprø av denne ventingen! Og enda er det to uker og en dag til testing.. Gørr! Supersnusken, jeg hadde el samme dag som deg. Tror du fortsatt din ikm er 26, eller justerer du nå? 14 dager etter lørdag bør jo være 23..

 

Hmm..El kommer jo innen 48 t etter pos test, så har vel hatt el søn eller man. Har hatt 30 dagers sykluser i det siste, men tror el kom litt tidligere denne syklusen. Sier mandag 25 jeg, så holder jeg meg i uke 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He alle sammen.

 

Ikke mye å oppdatere utenom at El er her og humpingen er i gang(ja, ikke as we speak da he he..). Vel, den har vel vært igang siden mens-slutt og fortsetter en god stund etter også. Riktig så trivelig å lage beibi :D

 

Ønsker alle lykke til, bestiller herved spire-boom i IKMgruppe 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt teit spm... Men nå rundt disse EL tider, hvor ofte har dere sex? Og passer dere på å ligge lengst mulig for at sæden ikke skal renne ut igjen? Jeg prøver for første gang nå, så jeg har egentlig ikke peiling på noen ting.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt sex annenhver dag siden 11 dpo.. har ikke hatt mulighet til å begynne før, så håper ikke el har vært tidligere:/ tror vi bare fortsetter til ikm altså... ligger en liten stund etterpå, men vet ikke om det er nødvendig, men vil være sikker :P

Endret av 1.gangsprøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt sex annenhver dag siden 11 dpo.. har ikke hatt mulighet til å begynne før, så håper ikke el har vært tidligere:/ tror vi bare fortsetter til ikm altså... ligger en liten stund etterpå, men vet ikke om det er nødvendig, men vil være sikker :P

 

Skjønte ikke helt.. dere starter 11 dager etter eggløsning(DPO=days past ovulation)? Å ja.he he så svaret nå.

Endret av En til, please.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt teit spm... Men nå rundt disse EL tider, hvor ofte har dere sex? Og passer dere på å ligge lengst mulig for at sæden ikke skal renne ut igjen? Jeg prøver for første gang nå, så jeg har egentlig ikke peiling på noen ting.. ;)

 

Satser på annenhver dag i EL-uka, dvs ca tre-fire ganger i uka, alt etter hva lysten og omstendighetene ligger til rette. Ligger med beina høyt i været med en pute under meg i ca 15 min etterpå. De som ikke har greid å svømme litt opp på den tiden er ikke liv laga tenker jeg..

 

Anbefaler forøvrig å se "the great sperm race". Ligger tilgjengelig på YouTube. Varer ca en time tilsammen. Veldig morsom og informativ om akkurat befruktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarqueen, jeg leste nettopp om en gyn som ikke anbefalte å ligge med beina opp, siden livmorhalsen da peker rett opp, og svømmerne får en rimelig bratt utfordring! :P

 

Her har vi ligget rett ut med norovirus siste uka, og aner ikke om el har vært eller ikke. Hadde kraftige el-smerter fra cd 5(!) til 9, så det er godt mulig el var allerede på søndag. På den annen side har jeg litt murringer fortsatt... Fikk heldigvis truet mannen til en omgang på tampen av sykdommen, så da har vi iallfall fått lagt inn to doser med aksjer siste uka. Men er vel uansett ikke optimalt å være så dårlig med tanke på å få små spirer til å feste seg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...