Gå til innhold

**IKM uke 3**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Og for øvrig vedvarer symptomene mine, så det er nesten så jeg tar en test nå bare "for moro". Ikke at jeg har tenkt det, altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hihihi.... Jeg har egentlig kjent ting nå i ca 3 dager allerede. Prøver å ikke bry meg med de, men når man er stuptrøtt, svetter, kvalm og det stikker i både mage og bryst titt og ofte så er det ikke så lett å overse.

Er ikke helt sikker på når el egentlig er siden jeg har hatt merkelige sykluser etter jeg ble mamma første gang og slutta på pilla i november, men vi har jevnt og trutt trimma oss i hele desember etter TR var ferdig rett før jul. Håper jo så indelig.

Har bare så lyst å teste allerede nå, men vet jo at det mest sansynlig ikke ville vært utslag om det skulle være knøtt der inne heller siden det er så tidlig. Hadde jeg hatt sånne billigtester hadde jeg garantert gjort det :P

Trur jeg prøver meg på å teste fredagskvelden siden det da bør være mer hcg enn på morran om jeg er gravid. Er jo bare det at det er hel million dager til. Phu.... Slitsomme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know.... Og jeg har en haug billigtester liggende. Hører de roopper fra badet....

 

Gubben på fest, barna i seng, stearinlys tent, beina på bordet og aå sitter jeg klistra her ikke på BIM og teller tid.... Forlag til annen hobby? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Her prøver gubben få minstemor å sove (brødrene klarte å vekke ho med høylytt leking) Jeg sitter "vakt" nede i stua å passer på at gutta skal sovne (hører de driver å prater mellom rommene sine). Har strikking jeg burde ta meg av, men her sitter man da på BIM å funderer over hvorvidt man nå er en eller to personer her i stolen :P Fatter ikke at du klarer la være med så mange billigstrimler liggende :P Eneste grunn til at jeg enda ikke har fallt for fristelsen er at CB er alt for dyrt til å bare sløse bort hihihi.... Tenk at det er dette man gjør på en lørdag. Har en flaske baileys som frister så veldig, men den tør jeg jo ikke røre i tilfelle....

Endret av 4 små hjerter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooho alle damer.. Her har vi lagt inn litt aksjer på "måfå", sykluser mine er ustabile, men pleier faktisk å kjenne ganske godt når jeg har el. Men, har enda ikke kjent noe denne syklusen, har el tester, men ikke testet like mye denne pp da jeg blir litt ekstra stresset sv det. Vi får ikke lagt inn så mye mere aksjer om jeg tester så da..

 

MEN, jeg skulle hatt litt hjelp til å tolke de/den el testen jeg har tatt sv dere, men jeg forstår ikke hvordan jeg får lagt inn bilde her. Har kun iPad og vet ikke om det da går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Her prøver gubben få minstemor å sove (brødrene klarte å vekke ho med høylytt leking) Jeg sitter "vakt" nede i stua å passer på at gutta skal sovne (hører de driver å prater mellom rommene sine). Har strikking jeg burde ta meg av, men her sitter man da på BIM å funderer over hvorvidt man nå er en eller to personer her i stolen :P Fatter ikke at du klarer la være med så mange billigstrimler liggende :P Eneste grunn til at jeg enda ikke har fallt for fristelsen er at CB er alt for dyrt til å bare sløse bort hihihi.... Tenk at det er dette man gjør på en lørdag. Har en flaske baileys som frister så veldig, men den tør jeg jo ikke røre i tilfelle....

 

 

Ha ha ha likte den med å holde vakt :) høres fryktelig kjent ut.

Lege tid

1. Rop - mamma jeg må på do!

2. Rop - mamma jeg er varm

3. Rop Fra mor - nå er det 5 min til det skal være stille der oppe

4. Rop - jeg er tørst mamma!

5. Runde hos dem - nå er det lys ut - sov....!

6. Jeg vil ta av sokkene mamma.

OK, legg dem på gulvet.

Nei, ikke på gulvet. Du må legge de på bordet.

Nei.

Jo.

Nei.

Soooov nå! Goooodnattt!

 

Så det er godt å høre at andre må holde vakt også :)

 

Strikke. Kanskje jeg skal begynne på det igjen.... Sist jeg strikket var med minstejenta som nå er 4. Da skulle det bli et babyteppe. Ha ha ha ha. Mindre komplisert en et rektangel kan det knappest bli. Og FOR en REKTANGEL det ble :) :) ha ha ha.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jooho alle damer.. Her har vi lagt inn litt aksjer på "måfå", sykluser mine er ustabile, men pleier faktisk å kjenne ganske godt når jeg har el. Men, har enda ikke kjent noe denne syklusen, har el tester, men ikke testet like mye denne pp da jeg blir litt ekstra stresset sv det. Vi får ikke lagt inn så mye mere aksjer om jeg tester så da..

 

MEN, jeg skulle hatt litt hjelp til å tolke de/den el testen jeg har tatt sv dere, men jeg forstår ikke hvordan jeg får lagt inn bilde her. Har kun iPad og vet ikke om det da går?

 

Er dessverre ikkehelt sikker på hvordan man gjør det. Jeg ha slitt med det samme m ipad og FB. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Her prøver gubben få minstemor å sove (brødrene klarte å vekke ho med høylytt leking) Jeg sitter "vakt" nede i stua å passer på at gutta skal sovne (hører de driver å prater mellom rommene sine). Har strikking jeg burde ta meg av, men her sitter man da på BIM å funderer over hvorvidt man nå er en eller to personer her i stolen :P Fatter ikke at du klarer la være med så mange billigstrimler liggende :P Eneste grunn til at jeg enda ikke har fallt for fristelsen er at CB er alt for dyrt til å bare sløse bort hihihi.... Tenk at det er dette man gjør på en lørdag. Har en flaske baileys som frister så veldig, men den tør jeg jo ikke røre i tilfelle....
Ha ha ha likte den med å holde vakt :) høres fryktelig kjent ut. Lege tid 1. Rop - mamma jeg må på do! 2. Rop - mamma jeg er varm 3. Rop Fra mor - nå er det 5 min til det skal være stille der oppe 4. Rop - jeg er tørst mamma! 5. Runde hos dem - nå er det lys ut - sov....! 6. Jeg vil ta av sokkene mamma. OK, legg dem på gulvet. Nei, ikke på gulvet. Du må legge de på bordet. Nei. Jo. Nei. Soooov nå! Goooodnattt! Så det er godt å høre at andre må holde vakt også :) Strikke. Kanskje jeg skal begynne på det igjen.... Sist jeg strikket var med minstejenta som nå er 4. Da skulle det bli et babyteppe. Ha ha ha ha. Mindre komplisert en et rektangel kan det knappest bli. Og FOR en REKTANGEL det ble :) :) ha ha ha.....
hehe... Ja her trengs det vakt på kveldene. De to mellomste guttene er 7 og snart 5. De er som Knoll og Tott. Finner bare på rampestreker. Om vi setter oss oppe å skal se film er de 50 ganger (hver) oppe i tvstua å skal spørre eller fortelle noe. Alltid er det et mamma spørsmål (selv om pappaen åsså sitter der), når man er så lei at man svarer med et sånn monsteraktig "JAAAAAA", da tar de hintet og går å legger seg :P Fantastiske, grusome hjerteknuserne mine :P Ang strikking så var det rimelig nytt for meg og da jeg gikk med 4 åringen. Var på besøk hos ei sånn superperfekt dame som åsså var gravid. Da jeg så ho drev å strikka på no nydelige, småklær i hvitt. Tenkte for meg selv der og da at om HO kunne, ja da skulle vel jeg og få det til. Nå strikker jeg både til egne og for salg ;) Endret av 4 små hjerter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det - ingen gjør meg gladere ogi gen gjør meg mer forbanna. Noen ganger ønsker man å denge den ene med den andre (biledlig talt, selvsagt....! :)) og like etter kunne man klemt, kost og smasket på dem herfra til evigheten. Heldigvis er de fortsatt små nok til å ville sitte i armkroken og på mammas fang. Håper det varer i mange år fortsatt :)

 

Jg får tygge litt mer på strikkiga. For min egen frustrasjons del ( ække alt man er like godt til...) og for det stakkars lille eller store mennesket sm må bruke resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Her pleier jeg å ønske en pauseknapp, eller i det minste en volumknapp på de hersens ungene til tider. Neste øyeblikk når en av trolla kommer krypende opp i fanget mitt smelter jeg helt og all frustrasjon er borte. :)

4 åringen hadde vært ganske grusom tidligere i kveld da han plutselig kommer å sier til meg: "kom å se mamma, jeg har rydda rommet mitt selv". Alt lå jo i en haug midt på gulvet. Han ser på meg med de største blå øyne du kan tenke deg og sier: "mamma, er du stolt av meg nå?". Sukk. Lille monsteret mitt <3

 

Er litt lei av strikking for øyeblikket. Skulle ønske jeg kunne hekle da... Eller hadde tid til å lese litt bøker... Får ta det igjen når jeg blir gammel og grå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause- og volumknapp hadde vært topp. På både mann og barn og bikkjer :)

 

Så god gutten din var da! Knsten er jo å rose dem selvom de gjør ting liiitt anderledes enn man gjerne skulle ønske.

 

De er jo gode disse små trollene når de prøver å gjøre oksne oppgaver :) jentene mine er ekatremt optatt av sminke de da. Må trolle dem ut av skuffen min på badet til stadig tid. De vil helst ha både parfme, øyenskygge, neglelakk og blusher.... :) og er dødelig fornærmet for at de ikke ha fått hull i ørene enda da det er flere i bhg som har det.... De får vente noen år til, synes jeg da.

 

Det beste er når de ilgå med prinsessekjole og høye hæler (lekesko) i barnehagen eller til byen i snøstorm. Det blir en del forhandling.... Sikkert helt feil ift 911 Nanny, Jesper Jul og alle gode bøker om barneoppdragelse. Men, men... :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lille frøken er og opptatt av sminke og sånn. I dag var det matchende mor og datter (ho er 2) med perlekjede, lipgloss og solpudder. Morro syntes hun det var å kysse på pappaen sin for han fikk så fine glitrende merker på kinnene... Neglelakk, eller aglakk som ho sier må ho få hver gang vi klipper neglene. Minste gutten vil gjerne å ha, men vi tar bare på tærne så ingen skal le i bhg. Ho har så lyst på øredobber som mamma. Vet mange sier man kan ta tidlig mens andre er helt imot. Jeg fikk da jeg var 3 år. Tenkte se hvor mye ho forstår når ho blir 3 og kanskje la ho få det til bursdagen sin. Er ho ikke klar venter vi ett år til å ser det an.

Ros er skikkelig viktig. Velger å "overse" dårlig oppførsel så det ikke blir sånn at "om jeg gjør faenskap så får jeg oppmerksomhet". God oppførsel og omtanke roses høyt. For eks har jeg en avtale med trassungen min (4 åringen) om at om han er snill og grei ei hel uke, så overnatter jeg sammen med han i senga hans lørdagen. Tro meg det er trangt der, men funker :)

Endret av 4 små hjerter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellig på det med øredobber, og man linker vel litt opp mot sin egen barndom også ja. Jeg fikk ikke før jeg var 10 år, og husker jeg telte år til den dagen skulle komme.... :) vi får se når de er klare - eller når jeg mener de er klare. De selv mener nok de har vært klar lenge!

 

Ja, det er vanskelig å alltid være pedagogisk. Men det blir j litt lettere år de kommer ut av den værate trassen da. Når de har et litt større språk og enklere kan ty til ord enn hysteri. Selvom vi har begge deler her altå - mye temperament hos dem begge to - har fått dobbel dose!

Omtanke og empati har de i mengder - man kommer langt med det!

 

Gubben hjemme (begynner å bli gammel vettu, så festene varer ikke så lenge... ;)) og roen hviler over huset. Da er kunsen å ikke bli grepet av lakenskrekken il langt på natt. Aksjedepositm er joikke like spennende når man har lagt aksjer ekstremt hektisk i hele uken før EL og gjennom EL..... Det er jo langt ver gjennomsnittlig aktivitet for småbansforeldre her i huset..... Ha ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... Her brukes lørdagskvelden nå som ungene endelig har sovna til sløving. Gubben og jeg sitter i hver vår lenestol med pc. Han spiller av komishow som jeg får med meg i bakgrunnen og ler av, mens jeg strikker på en sokk til han som virker å aldri bli lang nok og innom å sjekker BIM og FB innimellom (kanskje derfor det går så tregt å få strikka?) :P

Bør vel finne senga her å tenker jeg. I morra er det jo bare 5 dager igjen til man kan teste ;)

Aksjer har det ikke blitt på lenge med lille frøken prevensjon i vår seng bortimot hver natt nå. Når ho ikke sover hos oss så våkner vi med en eller annen guttetass mellom oss. Herlig, men akk så trangt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god takk og over og ut for i dag.

 

Skriveleif på Ipaden og jeg tar natta...... ? Bare 5 dager i morgen. Hurra! Eller en hel arbeidsuke.... 5 dager høres bedre ut..... ;)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange varsler gitt...ser ut som dere hadde en kjekk samtale igår :)

Var koselig å lese :):)

 

Håper alle har hatt en super helg :) nå nærmer det seg teste uken vår med stormskritt. Håper denne uken går fort for oss alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Jepp. Er gøy å skravle litt iblandt. Vi har valgt å ikke fortelle til noen at vi prøver før vi er gravide. Får allerede beskyldninger fra folk om at det virker som vi trur vi skal befolke verden alene med de 4 ungene vi har til nå. Derfor er det ekstra greit å kunne prate her inne med andre prøvere som prøver på enten nr 1 eller 7 (sikkert de å ;))

Snart bare 4 dager igjen til testing. Om vi ikke fikk til denne mnd trur jeg at vi må prøve oss på billigstrimmel bestilling så vi ikke blakker oss helt. Alt for dyrt med apotektester om man skal ha mer enn en og annen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det :)

 

Det er noen som vet at vi prøver, men siden jeg mistet rett før jul så kommer vi ikke til å si det til noen før 10-12 uker på vei neste gang.

 

Her blir det testing på lørdag tror jeg, da er vi i England og fått kjøpt billigtest.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på positive tester i fleng på denne tråden innen utgangen av neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens :D Ikke vært så aktiv her inne denne pp. Vært mye skole og jobb for min del, så blir spennende om det klaffer. Noen som har begynt symptomjakt allerede eller?

 

Føler meg helt teit, men på jobb på fredagen så la jeg plutselig merke til at jeg hadde en helsikkes halsbrann. Var vel da 4 dpo. Idag er jeg 6 dpo og fremdeles den halsbrannen som kommer og går. Litt oppblåst i magen, men det er helt vanlig uka før mens. Så er en smule negativ, men håper virkelig det klaffer denne mnd, ellers blir det sikkert pause frem til mai pga studier osv.

 

Men jeg tror virkelig ikke jeg klarer å vente til mai, studiene går alltids sin gang med eller uten graviditet tenker jeg, så det blir nok ikke til at jeg starter på'an igjen på p.piller nei.

 

 

Hvordan er det med resten av gjengen? Noen som er starta symptomjakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er god å kunne skravle med noen m dette da. Vi har heller ikke sag til noen at vi prøver. Tror de fleste tror at vi er helt ferdig med de to felles vi har +1 bonusbarn hos samboeren.

 

Dog husker jeg fra sist at magen oppfører seg som om jeg hadde spist hurtigvoksende gjær, så vi får se hvor lenge vi klarer å skjule det når frøet en gang sitter. Tipper det ryker ved uke 8-9 senest. Satser på en tidlig UL i uke 6-7 for å sjekke at alt ser riktig ut slik at i ihvertfall får eliminiert bort litt risiko.

 

For øvrig er symptomene vedvarende i dag. Magen har begynt å bli ekstremt full av luf på ettermiddagen/kvelden. Det er noe je kjenner igjen. Begynner å få godfølelsen på at dette har gått veien..... Kan nesten ikke vente til å teste.....

 

Har alltid brukt billigtester vi. Og en hell skokk av dem :) det har funket greit for oss hver gang. I komb m første dag i siste mens, bør jo det gi grei nøyaktighet - eller?

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen. Ny uke, nye muligheter :-)

 

Dette er mitt første, så vanskelig å si hvordan det skal kjennes ut. Men har hatt lett hodepine hele helgen (og i dag), er småkvalm og kjenner meg oppblåst. Jeg synes det er merkelig at el kom noe tidligere enn jeg hadde beregnet, men det slo kanskje bare ut på testene pga at jeg gikk på pergo.. Veldig usikker på det. Vi har vertfall lagt inn aksjer hver dag (- onsdag) siden lille nyttårsaften, så hvis egget har sluppet burde det jo være ok. Men blir da veldig usikker på IKM..

 

Angrer på at jeg ikke testet med billigtester i dag, selv om det er alt for tidlig.. Men det er så vanskelig å vente!!! Jeg burde egentlig vente til mandag med testing, men kaaanskje jeg kan teste fredag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood morgen! Her har det vært aktivitet i helgen gitt! Det er stas! :) Mye moro å lese! :)

 

Tror jeg aldri har kjent på tappen min jeg.. Ble operert for celleforandring i 2002 å har ikke lyst til å fikle så mye oppi der.. :P Men morsomt å høre at det er forandringer der oppe. :)

 

Jeg har strikket en sånn håndleddsvott til svigerinna mi i helgen, med Mariusmønsteret som hun skal få i bursdagspresang i februar, hun skal få to altså, har med meg mønster og garn på jobbem så jeg kan strikke litt mens jeg prater med n00bs i telefonen (IT support er jobben min)

 

Nå er det bare 1 uke til IKM! Herrejesus jeg begynner å bli nervøs.. er 7 dpo i dag.. :-O

 

Hva skal dere fylle uka med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Jeg kommer til å teste i helgen :P Men regner med at det er for tidlig å at det blir negativt, men tester heller en gang for mye enn en for lite...haha :P

 

Jeg tør heller ikke fikle oppi der etter konisering for 2 år siden ;) Tappen er vel litt lengre oppe også for oss som er operert?!

 

Så flink du er mamma til emma :) :)

Jeg har ikke kommet helt inni det strikke greiene...kan ha det som mål hvis jeg blir sykemeldt/i permisjonen ;) ;) ;)

 

I KNOW :o :o :o

En uke går som regel fort, men denne kommer til å gå seeeeent tror jeg :( :(

 

Reiser som sagt til England fredag morgen så håper i det minste helgen vil gå fort :) :)

Utenom det skjer det ikke så mye denne uken :S Men har fått meg en avansert skritteller så skal prøve å få gått litt turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...