Gå til innhold

**IKM uke 3**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode ord jenter :) :)

 

Det gikk veldig greit med sjefen (begge to) :P Han sa ikke så mye, men var forståelsesfull. Hun ga meg en god klem og sa at hun var her hvis jeg hadde behov for å prate :) Så jeg er veldig glad for at jeg har de rundt meg nå. Og sant nok, man gruer seg ofte verre enn det faktisk er :P

 

Håper og krysser fingre for at det klaffer for oss alle denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, denne ventetiden ja.. :P Er skråsikker på at det ikke gikk denne pp heller.. Var ikke aktive nok i køya føler jeg selv om vi hadde sex begge dagene opp mot EL på selve dagen og dagen etter.. :P Man blir sliten av denne prøvingen, ikke fysisk, men mentalt utslitt..

Gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet osv osv osv.. :P Nå vil jeg bare at denne spiren skal sitte så jeg slipper å bli skuffet igjen. Så er det bare 8 mnd med xtra venting.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lager jeg en ny IKM gruppe jeg! Jeg går inn i min 3.pp nå og det ser ut som om at syklusene mine har stabilisert seg.

 

MANDAG 14:

Mamman-til-Emma (3.pp)

4 små hjerter (1.pp)

 

TIRSDAG 15:

 

 

ONSDAG 16:

 

 

TORSDAG 17:

 

 

FREDAG 18:

 

 

LØRDAG 19:

 

 

SØNDAG 20:

 

 

GRAVIIIIIIID:

 

 

NY PP:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAG 14:

Mamman-til-Emma (3.pp)

Pinnedyret

Wilma + baby

ForTredjeGang

4 små hjerter (1.pp)

 

TIRSDAG 15:

adealsadeal (4pp, 1 SA)

Babyønske1984

 

 

ONSDAG 16:

Dossa (pp.31)

Kaffemocca

Vandrende (pp.3)

 

TORSDAG 17:

 

 

FREDAG 18:

GravidNÅ!

 

LØRDAG 19:

Rosahelikopter 11pp - 1pp m/pergo

AussieAnette

FrkKværner

 

 

SØNDAG 20:

Majka81

PrøverNr2<3

 

 

GRAVIIIIIIID:

 

 

NY PP:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, denne ventetiden ja.. :P Er skråsikker på at det ikke gikk denne pp heller.. Var ikke aktive nok i køya føler jeg selv om vi hadde sex begge dagene opp mot EL på selve dagen og dagen etter.. :P Man blir sliten av denne prøvingen, ikke fysisk, men mentalt utslitt..

Gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet, gleder seg, venter, venter, venter, blir skuffet osv osv osv.. :P Nå vil jeg bare at denne spiren skal sitte så jeg slipper å bli skuffet igjen. Så er det bare 8 mnd med xtra venting.. :P

 

Det høres jo ut som om du har lagt inn bra aksjer denne prøve perioden da:) krysser fingrene for dere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo så grusomt lenge å vente helt til neste mandag.... Går jo å kjenner på alle mulige tegn og når man glemmer å kjenne etter en liten stund så stikker det til eller murrer så man kommer på at man må huske å gå å kjenne etter igjen :P

Noen her som har begynt å kjenne mulige tegn enda? Jeg er en sånn som glemmer hvordan det er å gå gravid så fort jeg har født. Like "nytt" hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så grusomt lenge å vente helt til neste mandag.... Går jo å kjenner på alle mulige tegn og når man glemmer å kjenne etter en liten stund så stikker det til eller murrer så man kommer på at man må huske å gå å kjenne etter igjen :P

Noen her som har begynt å kjenne mulige tegn enda? Jeg er en sånn som glemmer hvordan det er å gå gravid så fort jeg har født. Like "nytt" hver gang. :)

 

Jeg er som deg - har ikke tro på at dette kan gå, og husker lite av symptomene de forrige to gangene.

Men pesimistisk som jeg er av natur har jeg hatt murringer i magen de siste dagene, unektelig vært litt kvalm av og på, og oppblåst i magen om kveldene (all julematen, sikkert....)

Var aldri kvalm m de to første som begge er jenter. Kanskje jeg er gravid og det er en gutt....? :) Ha ha....

Snakk om å la seg rive med.....!

Nei, inntil 2 streker dukker opp, beholder jeg pesimismen..... og et lite håp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått positiv el-test i ettermiddag og aksjer er allerede lagt inn! ;) Testen ble positiv et par dager tidligere denne perioden og lurer på om noen kan skrive meg inn på lista på lørdag og slette meg på søndag? På forhånd takk! :-) Lykke til med dere andre! Denne gangen og i den aktuelle uka blir det mange som blir gravide! Føler det på meg!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg nesten som på nåler. Dette er første planlagte barnet vårt. De andre har bare vært svært så gledelige overraskelser. Kjenner jo mange av de tingene jeg husker å ha kjent før, men det kan like gjerne være pms som noe annet. Hjalp jo litt da å måtte legge seg kl 19 i går fordi jeg var så uggen form. Vips var man jo en dag lengre fram for å få tissa på den pinnen :P

Lykke til alle dere denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! 4 små hjerter, I know the feeling! Vil bare hjem fra jobb i dag og legge meg ned å sove i 1,5 uke så jeg kan bli ferdig med dette. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hi.... Godt å vite at vi er flere i samme båt. Satser på at ungene gir meg nok å gjøre i helga til at de dagen går uten at jeg har tid til å gruble for mye på om det er knøtt eller ikke inni der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...henger meg med på den...

Heldigvis er det helg nå og kan sove leeeenge om dagene så tiden går litt fortere :P

Og neste helg reiser vi jo så da håper jeg tiden går fort :) Men skal ikke se vekk fra at jeg lurer meg til en test på hotell rommet...tålmodighet er ikke min sterkeste side så prøvingen er en tålmodighets prøve for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og herregud for noen summer man bruker på tester når man ikke gidder å bestille på nett.. Plukker lissom med meg to tester når jeg er på apoteket for andre ting og den første pp min så tisset jeg på 5 pinner, fra apotek, så det ble jo lett over 700 kr (digitale og med ukevisning) pluss de 2 testene jeg tok rett før julebordet så er vi oppe i 850 ca på 3 mnd totalt.. Blir nok et par denne mnd også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er utrolig dyrt når man tenker over det :o

Så tenkte å hamstre når vi er i England...på poundworld har de 2 tester til 1 pund...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET tenkte ikke jeg på.. Er det billigere i sveriga kanskje? Skal mest sannsynlig over til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig dyrt ja. Har en dobbel pakke med cb som ligger og hyler etter meg i skapet, men er jo alt for tidlig å teste nå. Ikm trur jeg er neste mandag, men el tester jo ikke, så den kan ha vært både før og etter. Vært aktiv hele desember og spesielt i romjula og ut året så xxxx fingre her :P Lurer på hvor tidlig man kan få positivt jeg om man er gravid? Hmm... Forrige gang tok jeg en bare fordi jeg hadde en liggende i skapet. Det var over en uke til ikm og jeg brukte p-ring. Trodde ikke mine øyne da den lyste klart blått mot meg. Resultatet er ei frøken på 2 år :) Frister jo hver dag å ta den testen, men har lovet meg selv at de pengene jeg sparer på å vente ( og evt slippe kjøpe flere) skal jeg bruke på garn (strikkedilla) til mine mange prosjekter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil tro at det er billigere i sverige også ;)

Det er jo billigere ALLE andre plasser enn norge så...hehe :P :P

 

Jeg har ikm neste tirsdag (om halvannen uke :o :o )

Vet ikke helt hvor tidlig man kan få positiv, kommer jo veldig an på hvor fort kroppen produserer HcG...Men leser jo om de som tester positivt tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkedilla ja! :) Jeg satt å strikket mariusgenser til mannen i går å ble så opphengt i å få den delen av mønsteret jeg holdt på med ferdig at jeg ikke fulgte med på tiden i det hele tatt, så når jeg la fra meg strikketøyet så var kl 02.30.. :-O Fikk helt panikk da jeg skal opp kl 06.30 om morgenen.. Hehehe! Denne helgen skal Emma til pappan sin så jeg skal ZzzzZZzzzzzzoooove! ;) Og strikke litt! :) Hahhaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt inni strikkinga selv, mamma driver å strikke skappel genseren til meg da :P

 

Er mer på å lese bøker, og på ipad'en er det så billig, så kan lett sitte oppe til 2-3-4 å bare lese jeg da :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt. Var hos gynekolog idag for en rutine celleprøve. Ligger der da også sier han: "Så vakkert. Dette skulle du sett bilde av".. Eh.. hehe. Jaha?! ;) Var visst akkurat rundt eggløsning og da var visstnok slimet helt glassaktig. Ivrig i jobben da hvertfall. Og jeg fikk vite at det er et egg som snart slipper. :=) :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til følelsen å plutselig se at klokka er bare timer før ungene skal stå opp, og der sitter man å har strikka 10 cm på et eller annet plagg over et par timer enda det siste man sa til mannen før han gikk i seng var: "straks ferdig, skal bare gjøre ferdig denne omgangen" :P

Nå er det to prosjekter på gang. Kopi av et skjørt jeg så på Cubus til dattera mi på 2 og ullsokker til mannen min. Grusomt kjedelig med 5 pinner og rillestrikk.

Fikk beskyldninger i dag for å være hissig da han ringte meg og spurte om formen var bedre fra i går (måtte legge meg kl 19 med ufattelig kvalme og null energi). Skylder på pms jeg da (selv om man håper i det største og lengste at det ikke kommer no tante mer i år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Leste faktisk ut alle 3 fifty shades of gray bøkene på 1 uke rett før jul, og i sommer leste jeg hungergames bøkene på 3 dager. :) Når jeg først begynner å lese så gir jeg meg ikke.. Spiser alt rått og klarer ikke legge bøkene fra meg. Men hadde noen interessante drømmer i jula ja, og en morsom prøvetid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du har litt symptomer allerede da 4 små hjerter :) :) :) Lover jo godt ;) Men vet veldig godt at det er lettere å "ignorere" symptomene enn å håpe og glede seg for så å bli skuffet.

 

Haha...elsker Fifty shades bøkene :)

MEN, her i gården har jeg lest Rock Chick serien, 7 bøker totalt, begynte på de i slutten av november, og ble ferdig med siste 1. nyttårsdag :P :P Likte de bøkene, samt Bared To You serien bedre enn fifty ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent tidlig med alle de andre og alltid testa postivt tidlig (har kjent bevegelser rundt uke 12 med de 3 minste), men er liksom litt redd for å være for optimistisk nå. Nylig slutta på pilla, første prøveforsøk, osv, osv. Men en liten mistanke har jeg merkelig nok allerede selv om det er skikkelig tidlig. Starta vel såvidt forleden kveld med litt sånne vage "kanskjegravid" symptomer, men kan jo være bare pms eller det at jeg ønsker være gravid. Lov å håpe :P

Blir forøvrig vår 5 om vi får til :) Elsker å være mamma <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...