Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Hei Bollibompa, deg kjenner jeg igjen! Spennende m to egg, var fet ferskforsøk?

. Kjenner igjen deg også Puma;-) Ja, det var ferskforsøk igjen. Blir aldri noen på frys her i gården.... De vet ikke helt hvorfor..alltid mellom 12-17 egg ut, dagen etter har det vært Ca 9 med i kampen.....men så er det bare 2 som er igjen til slutt:-(. Gratulerer med positiv test!!!! Så deilig!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, Bollibompa! Får håpe du slipper like mange forsøk for å få til søsken. Men vi satser på at det er i november det skjer!

 

Eifos: leit m Neg test, føler med deg og håper du lykkes på pergo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på å ta blodprøve på Riksen jeg nå.... Trippe trippe. Håper jo i det lengste. Får svar etter 12.00. Tør ikke ta en test

Den var negativ. Så da er det over :( trist....

 

Jeg tror dessverre jeg slår følge med deg snart.. Siden tirsdag i forrige uke nevnte jeg noe om "tungpusthet." Nå kjenner jeg det igjen som kynnere fra da jeg var ca. 7-8 måneder på vei med min førstefødte. Kynnerne er så sterke, at jeg strever med å sove om natta. Har googlet litt rundt dette og det er flere som forteller at når kynnerne kommer så tidlige i svangerskapet, så er spontanaborten mye mer tilstede og mye mer sannsynlig.

 

Jeg blir ikke overrasket nå om jeg mister snart..

 

Krysser fingrer og tær for at du ikke har rett i dèt!!! Sier som Castoslo(?) ; prøv å ikke ta sorgene på forskudd! Blir det noen blodprøve på deg?

HeleneBeathe;positive tanker;) dette går bra skal du se. Ikke les mer om det. Lytt til kroppen din, og stress ned når du kjenner at du har behov for det. Dette går fint. Skal følge med dere alle, mens vi her hjemme har blitt enige om å forhøre oss om å prøve ut pergotime i ett par sykluser. Vi kommer ikke til å gå i det private

 

Prøvde å ringe jordmor for noen timer siden, der fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne dra til legevakten eller vente på fastlege imorgen. Ingenting å få gjort noe med saken.. Er sliten av disse kynnerne og er generelt dårlig så noen timer på legevakten frister ikke.

 

Hvis fastlegen min har gjort jobben sin, så skal jeg på ultralyd i 7. uke. Blodprøve blir ikke tatt før i 10. uke, har jeg hørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det er tidlig. Men så tidlig kommer vel aborten som en vanlig mens? Har du tatt blodprøver som bekrefter normal stigning av hcg?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodprøve kan du få tatt ved testdag.

 

Jeg var innom legen på fredag, da CB sa pregnant 2-3. Blodprosent og vekt ble målt. Legen nevnte om enda en blodprøve og den ble visstnok ikke tatt før i uke 10. Er det den du sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det er tidlig. Men så tidlig kommer vel aborten som en vanlig mens? Har du tatt blodprøver som bekrefter normal stigning av hcg?.

 

Ingen tegn til TR, her ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra HeleneBeate!:)

 

I dag var den store testdagen for min del, og jeg får en telefon fra fertilitetsklinikken i dag.. Tok testen, og den er fortsatt veldig positiv:):)

 

Andre som har testet i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heleneb: du kan be om å få ta blodprøver ved testdag. Jeg har også testet positiv i dag, rd 13, så jeg ringte inn til klinikken og ba om rekvisisjon til blodprøver da jeg er så redd det er kjemisk. Så jeg tar blodprøve i dag og torsdag. Om hcg har steget normalt, kan jeg utelukke kjemisk.

 

Havrebodl: Grattis!!

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heleneb: du kan be om å få ta blodprøver ved testdag. Jeg har også testet positiv i dag, rd 13, så jeg ringte inn til klinikken og ba om rekvisisjon til blodprøver da jeg er så redd det er kjemisk. Så jeg tar blodprøve i dag og torsdag. Om hcg har steget normalt, kan jeg utelukke kjemisk.

 

Havrebodl: Grattis!!

 

Graulerer til deg også, Puma!! So far, so good!:) Vurderer å høre om jeg også kan få ta blodprøve..Kommer i allefall til å ta opp dette med kjemisk graviditet når jeg snakker med dem på tlf i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heleneb: du kan be om å få ta blodprøver ved testdag. Jeg har også testet positiv i dag, rd 13, så jeg ringte inn til klinikken og ba om rekvisisjon til blodprøver da jeg er så redd det er kjemisk. Så jeg tar blodprøve i dag og torsdag. Om hcg har steget normalt, kan jeg utelukke kjemisk.

 

Havrebodl: Grattis!!

 

Vil det si at jeg kan kontakte sykehuset og be om blodprøve nå? Det ble riktignok tatt prøve hos legen, men ingen nevnte noe om hcg-nivå til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med fertilitetsklinikken i dag.Termin er 2.aug, og skal på ul 12 desember. Holder pusten fram til da...

 

Tok opp dette med kjemisk graviditet, og da sa hun jeg snakket med at det var et godt tegn at jeg har hatt positive tester helt siden fredag.. -så da får vi se:)

 

Masse lykke til videre dere andre også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo som sagt satt inn to egg hos meg, så jeg er spent på om et av eggene eller begge klorte seg fast. Jeg fikk foreløpig termin 28.07 hos min fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helenebeate: men man må kontakte klinikken så de sender rekvisisjon til blodlaberatoriet. Ta prøvene eks tirs og tors så vises hcg-stigningen.

Jeg fikk termin 31.juli, om dette går bra. Jubler ikke før prøvesvar på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legekontoret eller gynekologer kan i tillegg til klinikken rekvirere tester for hcg. Disse blodprøvene tas med en eller to dagers mellomrom. Testene viser stigende eller synkende hcg nivå for å kunne stadfeste/bekrefte om fosteret vokser som forventet utifra hcg tallene.

 

Det er ikke vanlig at alle tar disse blodprøvene i svangerskapet. Disse blodprøver gis ofte som et tilbud/oppfølging av de som har hatt aborter og/eller kjemiske graviditeter bak seg.

 

Masse masse lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg testet svakt positivt i dag, RD10.

A1 test, streken skal komme mellom 40 sek og 5 min (min kom nok farlig nærme 5 min, var blendahvit helt i starten), resultatet skal leses av innen 30 min, og bildet er tatt etter ca 10 min, så innen tidsfristen skulle jeg da tro.

 

Men den er svak, da, ingen grunn til å handle inn barnevogna helt enda :)

 

http://www.klikk.no/...79535-img-0866/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Jeg lurer på om jeg testet svakt positivt i dag, RD10.

A1 test, streken skal komme mellom 40 sek og 5 min (min kom nok farlig nærme 5 min, var blendahvit helt i starten), resultatet skal leses av innen 30 min, og bildet er tatt etter ca 10 min, så innen tidsfristen skulle jeg da tro.

 

Men den er svak, da, ingen grunn til å handle inn barnevogna helt enda :)

 

http://www.klikk.no/...79535-img-0866/

 

Den er jo positiv den!! ;) Da krysser vi fingrene for at streken blir sterkere! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye verking og stikking i livmoren her. Blir nervøs selv om jeg vet det er normalt. Flere som har det sånn av dere som har testet positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...