Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Ai, Silja så leit! Vet hvordan det er, så jeg har ikke så mange ord, annet enn: PLUTSELIG. Plutselig er det vår tur. Lykke til i desember.

 

Og noen har flaks nå: Gratulerer Havrebodil!! :)

 

Jeg et like nervøs hver gang jeg tørker meg etter toalettbesøk, eller når jeg kjenner Crinonen renner. Lykkelig hver gang jeg ikke ser rødfarge. Knallhardt dette.....

Har litt mensmurringer også..

Rd 9, tester søndag om ikke TR kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til deg og HeleneBeate!

 

Lillie Vanillie og Puma: takk for trøstende ord. TR kom for fullt idag, 14 dager etter inseminering. Dette var siste sjansen å bli gravid før min 31-årsdag. Føles hardt. Men hopper nå over til desember-gjengen.

 

Masse lykke til jenter!

 

Kan jeg bare spørre om en liten ting, for jeg lurer så fælt: Jeg ser det er flere som går igjennom den ene inseminasjonen etter den andre. Og så psykisk nedkjørt som jeg selv er nå i min ferd mot et nytt barn, så kan jeg bare forestille meg hvordan det må være for dere som mislykkes gang etter gang. Hva er kriteriene for å gå videre med IVF, la oss si etter 3 mislykkede forsøk med inseminasjon? Ikke det at IVF gir noen garanti det heller, men da slipper en kanskje å måtte "kjøre karusell" så mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit Silja, vet også hvordan det er. Lykke til videre, håper det er deres tur neste gang.

 

Gratulerer havrebodl, oppmuntrende med positive tester :D Puma, kjenner til det med frykten for rødt toalettpapir, jeg tenkte ikke på det da jeg rasket med meg første og beste pakke på Rimi, med julemønster på. Julens farge er som kjent rød... Ellers har jeg problemer med å emosjonelt forstå det hodet skjønner ganske greit, nemlig at medisinene kan gi SÅ virkelige bivirkninger. Men kroppen min tror jo at den er gravid, så det er ikke så rart den oppfører seg som om den er det. Blir en lang uke til neste fredag, dette her.

Endret av Lillie Vanillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikshospitalet opererer med 4 insemineringer før man får prøve IVF, sånn stort sett. Sikkert mulig med individuelle forhandlinger, de har vært ganske lydhøre for mine forslag de gangene jeg har foreslått andre ting enn standardløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikshospitalet opererer med 4 insemineringer før man får prøve IVF, sånn stort sett. Sikkert mulig med individuelle forhandlinger, de har vært ganske lydhøre for mine forslag de gangene jeg har foreslått andre ting enn standardløpet.

 

Vi hadde bare en inseminering før vi fikk IVF på riksen i fjor vår, de sa det var helt opp til oss å bestemme hvor mange insemineringer vi ville prøve oss på.

 

Anonym poster: 4c96bf619bba4f85f46cbead5b1b86bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikshospitalet opererer med 4 insemineringer før man får prøve IVF, sånn stort sett. Sikkert mulig med individuelle forhandlinger, de har vært ganske lydhøre for mine forslag de gangene jeg har foreslått andre ting enn standardløpet.

 

Vi hadde bare en inseminering før vi fikk IVF på riksen i fjor vår, de sa det var helt opp til oss å bestemme hvor mange insemineringer vi ville prøve oss på.

 

Anonym poster: 4c96bf619bba4f85f46cbead5b1b86bf

 

Ah, oki. Så det er ikke så firkanta som jeg forestilte meg det, nei. Godt å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd inseminering da mannen min har dårlig sædkvalitet og kroppen var sliten etter mange hormonkurer. Insemineringsprosessen er så mye skånsommere enn icsi. Men da blir jo ikke mannen biologisk far. Nå føler jeg at kroppen har fått hvilt litt og er nå klar for ny hormonkur. Nedtelling til dag 21. Dag 1 idag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle gravide. Gratulerer såååå mye med positive tester. Kjenner den lykkefølelsen :))))

 

Jeg har mistet alle gravid-tegn. Ikke ømme pupper, ikke særlig murring i ryggen. Tok en test i går.... IKKE GRAVID. Tok en ny i dag med morgenurin RD 9. Også IKKE GRAVID. Har mistet trua nå kjenner jeg. Står at testen er 88% sikker 3 dager før kommende mens, så da er jeg nok ikke det :'( Min 12.RD er til mandag. Noen som har erfaring med negativ test på RD 9 og allikevel vært gravid???

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite innspill fra "desember dame":

Vi fikk også etter eget ønske gå over til IVF etter 3 insemineringsforsøk (2med medisiner), nedturene begynte å bli større og større, og de sa det var helt opp til oss selv.. :)

 

Deilig å lese om positve tester, gir et lite håpe i tunnelen...

Krysser alt for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle gravide. Gratulerer såååå mye med positive tester. Kjenner den lykkefølelsen :))))

 

Jeg har mistet alle gravid-tegn. Ikke ømme pupper, ikke særlig murring i ryggen. Tok en test i går.... IKKE GRAVID. Tok en ny i dag med morgenurin RD 9. Også IKKE GRAVID. Har mistet trua nå kjenner jeg. Står at testen er 88% sikker 3 dager før kommende mens, så da er jeg nok ikke det :'( Min 12.RD er til mandag. Noen som har erfaring med negativ test på RD 9 og allikevel vært gravid???

Håper på svar

 

På tirsdag som var hadde heller ikke jeg ømme bryster og slettes ikke murringer i ryggen. Har aldri hatt det, visstnok. Men, det slo ut på meg på 11. dag da, som du jo vet.

 

Krysser fingre for deg, igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd å komme lenger enn til dag 10 før røde og rosa farger har blitt synlige, tilogmed når jeg var gravid. Så nå er målet å komme igjennom morgendagen (Rd 10) uten antydning til blod.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har hatt forsøk i det private? og hva koster ett forsøk i det private inkl medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har hatt forsøk i det private? og hva koster ett forsøk i det private inkl medisiner?

Kjenner at jeg må ha alle muligheter åpne nå. Kjente at jeg ikke var så avslappet til det her allikevel, selv om jeg er så heldig å ha to nydelige barn også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som tester i helga?
Jeg krysser fingre og tær, Puma :) Masse lykke til med testingen til dere alle i helgen. Jeg skal ikke røre en test før jeg får tatt den blodprøven på Riksen på mandag. Da står jeg nok 1. i køen når dørene åpnes :) Endret av *eifos*ønsker nr. 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, Teite-Puma har testet, på Rd 10 og på èn liten kaffe-urin-skvett...

Svakt positiv, og jeg er helt ør. Var sikker på negativt og nå sitter jeg her og husker de tre positive testene fra tidligere forsøk som endte i to kjemiske og en MA.. phu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvisker et stille hurra for deg Puma og krysser alt jeg har for at det skal gå bra for deg denne gangen! <3

 

Selv fikk jeg satt inn et 6-delt egg i går, de brukte embryoglue så håper det gjør susen denne gangen. "Bare" 11 dager til test! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Puma. Gratulerer litt forsiktig og håper alt går bra. Her har jeg holdt meg unna testing, til og med jeg skjønner at RD6 er i overkant tidlig. Ovitrellen er knapt ute av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer forsiktig jeg også Puma:-):-) -kjekt å lese om testen din! Jeg testet også i går ettermiddag+i dagmorges -begge positive. Tør fortsatt ikke å glede mg over resultatet ....Tenk om den blir negativ tirsdag... !!Når tester du igjen? Her blir d i morgentidlig.Har 7 tester igjen;-) Uvel i hele dag..litt sånn kvalm. din form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, trøtt og svimmel - men dét er medikamentene. Symptomer kommer ikke så tidlig. Jeg testet igjen nå, fremdeles svak strek. Tester også i morgen tidlig. Var begge strekene dine like sterke? Hvordan er de nå ifht første testen du tok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...