Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Så unge dere er!

Jeg er jo reine gamlingen i forhold ;) blir 31 snart, og mannen 36. Men dette blir jo nr 3, og mest sannsynlig siste! Har to på 1&3, så det blir tett! Men vi har lyst til det! Blir travle år, men blir nok veldig kjekt når de vokser til. Ser for meg å finne på mye gøy med barna da :) håper de blir frilufts og dyre interesert som meg :)

Jobber ikke nå, men har en master i sosialt arbeid. Har jobbet med litt av det meste i helsesektoren.

Kommer imidlertid neppe til å jobbe i noen 100% med det første! Mannen jobber mye, så vi er enige om at jeg kan være mer hjemme så lenge barna er små. (men kommer sikkert til å finne meg en litt mindre stilling etterhvert)!

Nå er planen å prøve aktivt fra nov/des. Men vi hopper jo av nå, - og siden vi har fått baby med det før (nr 1), så holder jeg på å dø av spenning nå ;)

Fortsetter under...

Atu: Den turen høres jo helt fantastisk ut! Wow, tenk det da... Veldig fin idé med ordentlig presentasjon så vi kan bli bedre kjent :) Er forresten, i likhet med deg, interessert i sunt kosthold og lager en del raw food (mest snop da :P) og spiser noe supermat blant annet. Så det var gøy å høre ;)

Håper det er greit jeg blir her i tråden selv om vi jo er i gang med prøvinga nå, det er jo så koselige folk her! Jeg er 25 år, har vært sammen med mannen i nesten 6 år og gift i 3 av de. Studerer master ved NTNU i Trondheim og er nå veldig klar for et barn mellom først og andre år :) Jeg trives som sagt godt på kjøkkenet og liker å eksperimentere der, elsker å synge, er med i lovsangsband, liker meg ute og er veldig glad i vennekvelder og prating i sofaen. Sånn kort fortalt!

Nå er vi igang med å prøve å lage vårt første barn, og jeg krysser fingrene for at det skal klaffe så fort det er mulig :)

Så utrolig herlig å høre om dere alle sammen!! Virker som en finfin gjeng dere :D

Hva driver mennene deres med? =))

Min jobber som leder for et ganske stort firma, men er i innsatstyrken til militæret og landslagskandidat i karate, så han har en hau baller i lufta. :P haha.

Nå er jeg så spent på tiden fremover her, med tanke på jobb.

Jeg dristet meg til å hive inn en søknad på en skole hvor det ble lyst ut etter personell til å følge opp vanskeligstilt ungdom.

Har jo både rellevant utdanning, og flere års erfaring fra slik arbeid, så jeg krysser armer og bein for at de i det minste vil ha meg på et intervju ( enda hvor ekkelt å skummelt det er... samme leksa de andre gangene jeg har byttet jobb, i forhold til spørsmål om positive sider ved seg selv. :P )

TENK så herlig å arbeide i drømmejobben med ungdom, samtidig som man kan følge ALLE skolens ferier! HVOR perfekt ville ikke det vært for en familietilværelse??? nei, huff..jeg kan nesten ikke tenke på det!

Får svar på hvem som kommer til intervju om 14 dager!

Hvordan går det ellers med dere damer? Liljeduft? roer ting seg?

Drømmedama: så spennende! ikke mange som deler min interesse i matveien, men heldigvis gjør min bedre halvdel det, og etpar bekjente/venninder, så heeelt ensom i matverden er jeg vel ikke. alikevel kjempe hyggelig å høre om flere som verdsetter et sunt og moderne kosthold :)

Mannen min er lærer i musikk og drama. I tillegg er han regissør for revyen til en vgs. her i nærheten, også er han standup-komiker. Så nok baller i lufta her og ;)

Så spennende med drømmejobben! Riktig lykke til med det! Jeg føler også at jeg virkelig har drømmejobben nå. Begynte på fødeavdelingen for bare noen uker siden, og jeg kan virkelig ikke se for meg en mer fantastisk jobb! Og veldig god erfaring å ta med seg siden jeg har tenkt til å videreutdanne meg til jordmor om noen år :)

Nå er planen å prøve aktivt fra nov/des. Men vi hopper jo av nå, - og siden vi har fått baby med det før (nr 1), så holder jeg på å dø av spenning nå ;)

Det skjønner jeg godt! Til og med jeg holder på å dø av spenning fordi DU har fått barn på den måten før! Haha :) 7dpo i dag så får bare smøre meg med tålmodighet, Må legge til at jeg kjente en del stikking/små smerter av og til ved bevegelse i går 6 dpo. Og det har jeg skjønt er den berømte egget-skal-feste-seg-dagen. Så krysser jo fingrene for at det skjedde noe, men tviler jo på det. Som sagt tror jeg alt ved kroppen min blir nytt og rart nå fremover ettersom jeg er av pillen for første gang på 9 år!

Samboeren min er økonom og jobber i bank.

Jeg er også utrolig spent på jobber for tiden!! Har søkt så mye og ikke hørt fra noen enda. Men mange av fristene som går ut nå fremover så det blir veldig spennende.

Atu og tre barn til sommeren: hva tenker dere angående det å bli gravid med en gang man har startet i ny jobb? Jeg tror det kommer til å avhenge litt etter hvor jeg får jobb, men jeg tror nok jeg kommer til å føle en del på dårlig samvittighet hvis jeg blir gravid med en gang. Men samtidig tror jeg ikke jeg klarer å vente.

tja, hva tenker jeg til det...

Jeg tenker som så at i dette yrket (helsevesenet) er det ikke alltid like lett å få annet en vikariater. Om man alltd skal ta hensyn til dette så vil man aldri kunne planlegge hverken familie videre eller noe annet.

Jeg tenker som så at skulle jeg mot all formodning få denne stillingen jeg har søkt på (som er fast) så beholder de meg uansett, om de liker jobben jeg gjør.

Hadde jeg begynt i enda et vikariat etter jul, så får jeg uansett jobbet mer eller mindre ut vikariatet før jeg måtte hatt permisjon.

Annonse

Atu: Høres ut som du har hatt en flott tur i våre hjemmetrakter :)

Høres ut som en fantastisk jobb da! Får krysse alt som er for at du får den! :D

Vel vi har hatt våre to første krangelfrie dager på snart 3 uker eller noe så det er jo fremgang. Men nå har vi vært hjemme hos min mor siden jeg har høstferie og da slapper jeg mye mer av(+ at han ikke tør å krangle så mye her..)

Så blir mer spennende i resten av uken siden det er mye kranglinger som vi må igjennom fremover..

Vi må avlyse vår etterlengtet helg i november som ble planlagt i juli der vi skal feire min 25-årsdag, vår 2 årsdag og 1 års forlovelsesdag.. fordi svigerforeldrene mine har funnet ut i forrige uke at de skal selvsagt reise den uken på sydentur og de kan jo ikke vente til januar som passer for oss fordi de fortjener en sydentur siden de ikke vil betale for avløyser i tre dager (den helgen vi har planlagt).. og vi fortjener liksom ikke et avbrekk ifra alle i det hele tatt. *Oppgitt*

Så jeg håper vi får ting til men akkurat nå ser det veldig mørkt ut og jeg har vel mest lyst å bare pakke mine ting og flytte hjemover til min hjembygd igjen.

Så er blir nok prøvingen lagt på is på ubestemt tid.. meeeen han er merkelig den gubben min. Fordi jeg ikke kan bruke prevensjon(høyere risiko for blodpropp) så vil ikke han bruke kondom.. Så han mener vi skal bruke "hoppe av svingen"-metoden, så blir det barn av det så blir han kjempe glad for det. Tror jeg trenger en bruksanvisning på han - noen som vet hvor jeg kan få tak i det?? :P

Atu og tre barn til sommeren: hva tenker dere angående det å bli gravid med en gang man har startet i ny jobb? Jeg tror det kommer til å avhenge litt etter hvor jeg får jobb, men jeg tror nok jeg kommer til å føle en del på dårlig samvittighet hvis jeg blir gravid med en gang. Men samtidig tror jeg ikke jeg klarer å vente.

Jeg tenker ikke noe særlig på det i det hele tatt, bortsett fra den økonomiske biten, for her blir det mest sannsynlig sånn at jeg ikke rekker å tjene meg opp til skikkelig permisjon før jeg går ut. Men jeg tenker at det viktigste i livet mitt er familien, og dermed å få barn, og jobben kommer langt under det. Hvis noen har noe de skulle sagt om min familieplanlegging, så vet jeg nesten ikke om jeg gidder å høre på det en gang, langt mindre bry meg om det ;)

Også er det jo som Atu sier, at vi antageligvis må regne med vikariater uansett...

Vanskelig det der med ny jobb, tenker mye rart om det selv. Jeg har jo vært i min nye jobb i to måneder nå, og trives kjempegodt. Er litt redd for å ødelegge for meg selv ved å bli gravid, for siden jeg er ny i bransjen er det mye jeg må lære før jeg er fullt ut brukbar i jobben. Og siden vikariater ikke er vanlige, tenker jeg også at det blir vanskelig for dem å få inn en vikar for meg i sju måneder. For vikaren vil jo antakelig være like nyutdannet og kunnskapsløs som meg, og dermed ikke bli særlig nyttig før mot slutten av vikariatet...

På den annen side tror jeg jo at de vil at jeg skal jobbe der lengst mulig, og da må de jo skjønne at det vil bli permisjoner før eller siden. Og skal jeg uansett jobbe hos dem, spiller det kanskje liten rolle for dem akkurat når de permisjonene blir. Tenker også litt at nå som jeg ikke er så flink, er det et mindre tap at jeg er borte enn det det ville vært om fem år. Mye å gruble på, er også nesten bare menn der jeg jobber, og noen damer på 40+, så de er ikke så vant med lange permisjoner sikkert. På den annen side kan de jo da sikkert tåle at jeg forsvinner, siden det ikke er noe de "plages" med så ofte :) De andre damene der har vært ti år eldre enn meg når de har fått barn da, så spørs om de tenker tanken på at jeg kan finne på det nå, jeg som "bare" er 26.

Dette ble kaotisk, men det er sånn det føles, hehe..

Jeg nærmer meg 30 med stormskrikk (november), og samboer er 33. Vi startet i høst prøvinga på vårt første barn. Vi har snart vært sammen i 3 år. Vi bor i en by i Møre og Romsdal, hvor jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage. Jobber på småbarnsavdeling, og stortrives med å jobbe med de minste barna:-) Samboer jobber på lager, men er for tiden sykemeldt.

Venter mens neste tirsdag, men har i dag hatt litt rosa på papiret, kan dette være festeblødning? Føler jeg er klar for å bli gravid, hadde vært en fin tidlig bursdagsgave med positiv test denne måneden;-)

Ifht jobb har jeg selv jobbet som vikar og i vikariater når jeg har vært gravid. Litt av grunnen til det har vært at jeg har vært student. Men også at jeg ikke har villet begynne å jobbe med en gang permisjonen har gått ut. Da kan jeg se ant hvor lenge jeg vil være hjemme. Men så står jeg jo uten sikkerheten man har med fast jobb da!

Ifht å bli gravid raskt i en ny jobb, så tror jeg de aller fleste arbeidsgivere er forberedt på det! Og å vente med å bli gravid pga jobben tror jeg er dumt! For det er ikke en selvfølge å bli gravid med en gang heller! Jeg ville nok også syntes det var litt ekkelt om jeg ble gravid med en gang, men jeg ville absolutt gjort det! Familie kommer før jobb :)

Tviler foresten på at det ble noe uhell denne gang.. Har hatt uvanlig mye menssmerter, så begynte å lure.. Men tok en test, og den var negativ! Så tanta kommer nok i løpet av et par dager!

Annonse

Håper dere alle får en finfin helg jenter!

Her er EL rett rundt hjørnet, OM jeg skal gå utifra at jeg har 28 dagers sykluser. ( har jo nettopp sluttet på p pillene) og vi har vel ikke vært så alt for gode på å hoppe av i svingen. hehe... Den som venter får se =))

Nå har det seg slik at jeg og min kjære pakker koffertene og reiser til Praha for helgen!

Føler jeg har unnagjort min ferie/reise kvote for i år allefall. hehe =)

Vi snakkes over helgen damer, flyet går om bare noen timer =)

Håper dere alle får en finfin helg jenter!

Her er EL rett rundt hjørnet, OM jeg skal gå utifra at jeg har 28 dagers sykluser. ( har jo nettopp sluttet på p pillene) og vi har vel ikke vært så alt for gode på å hoppe av i svingen. hehe... Den som venter får se =))

Nå har det seg slik at jeg og min kjære pakker koffertene og reiser til Praha for helgen!

Føler jeg har unnagjort min ferie/reise kvote for i år allefall. hehe =)

Vi snakkes over helgen damer, flyet går om bare noen timer =)

Var voldsomt som dere reiser da :) høres veldig kjekt ut! dere får kose dere masse!!! Og det blir spennende fremover hvis dere er dårlige på avhopping.. He,He ;)

Her har mensen kommet, så nå er det en md til prøvestart. Lurer litt på om det blir kondom denne md... Skal på venninne/vinkveld en uke før ikm. Hopper vi av i svingen tørr jeg ikke drikke etter el..

Men får tenke litt på det!

Hei hei!!

Hopper innom her jeg også:-) Dette var en laaaaang tråd, så kan umulig lese gjennom alle innleggene, men tenkte å begynne med å presentere meg:

Jeg er 27 år, har samboer og to felles barn på 7 og 4,5 år (gutt og jente). Jeg begynte i jobb i august etter å ha studert i 3 år (5 år hvis vi regner med fødselspermisjon osv.). Vi ble enige om å begynne å prøve nå i oktober slik at jeg har rukket å jobbe litt før jeg blir gravid.

Sluttet med p-pillene i månedsskiftet august/september og fikk normal mens rundt 25.-26.september. Så nå håper jeg EL er rett rundt hjørnet og at det klaffer denne mnd;-)

Elsker å endelig være i den fasen at vi planlegger baby, da de andre to ble til uten planlegging:-p De begynner også å bli så store at vi kjenner vi er klar for en baby igjen.

Velkommen :)

Jeg har også to fra før, men de er bare 1&3 år. Dette blir nok siste for oss. Prøver å kose meg med denne tiden, og ikke stresse.. Men samtidig vil jeg at det skal gå raskt!!! :) vil man ha baby, ja da vil man helst ha blitt gravid i går ;) men tror ikke vi prøver før om en md. Termin i august/ sept hadde vært perfekt for oss. Jeg tenker å ha ettåringen hjemme et år til, så hadde vært greit å fått henne i Bhg til nr 3 kommer.

Velkommen :D

Jeg tok en gravidtest i morges og den var negativ.. Selvom vi ikke er offentlig ikke er prøvere ennå.

Ble jeg veldig skuffet.

Jeg har en datter på 3,5 år.

Men jeg liker også denne tiden, å vite noe stort vil skje <3

Jeg har testet positivt på billigstrimler to dager på rad nå, ikm er på tirsdag :-) så da var det kanskje festeblødning jeg hadde tidligere i uka :-) Håper testene holder seg positiv framover :-)

Hazel: krysser fingrene for deg! Spennende!! :-D velkommen til nye,morro å følge dere alle videre:-D nå sitter jeg på fly hjem fra en flott tur til praha!:-D blir godt å komme hjem også,vært full fart i flere uker nå:-) hvordan har dere damer det? :-D

Atu: tusen takk :-) hvordan var praha, noe du anbefaler? Skal etter planen på jentetur til praha i slutten av januar. Spent på om det blir gjennomførbart, med tanke på evt form hvis spiren klorer seg fast nå:-)

Liljeduft: Vi har bestilt sydentur til 7 juni 2013, vet at det ligger en brudebutikk ikke så langt i fra hotellet, kunne bare hoppet over å fri og bare si at nå skal vi gifte oss? ( en smule galen jeg... ;P) Vil på en måte sikre de små barna om noe skulle skje med en av oss voksne...noe jeg ikke håper skjer :)

Så driver forsatt med hopp-av-i-svingen-opplegget, ville egentlig ventet til januar med å drive med dette videre siden jeg bare har vikar stilling på jobben til januar....

Er jo han som vil ha seg noe og ikke meg så skjønner ikke helt opplegget!!!

Så spennede med alle som prøver :)

Jeg er 30 år, bor i Hordaland, har 3 gutter :) De er 6,2 og 1,5 år nå <3 Mine små gull :)

Jeg jobber på et hagesenter og elsker alt som gror!?! Hehe, veldig glad i planter og blomster og ikke akkurat så stor hage her som vi bor nå, ny 2 mannsbolig. Har allmenn av utdanning, det stoppet der siden jeg ikke er flink på skolen, drømmen er barnepleier :)

Håper alle har hatt en fin helg :)

Endelig ferdig hos tannlegen som jeg har gått hos siden juni i år, en smule tannlege skrekk og vet nå hvorfor....så var endel hull å fikse ja, når man ikke har gått til tannlegen på 6 åR!!!! så anbefales ikke det nei...

Hazel:

Praha var en FLOTT by, det eneste jeg har å pirke litt på er høfligheten. Den er i 8 av 10 tilfeller veldig fraværende. Folk har mer en nok med seg selv virker det som, og dette i en kombinasjon med at de snakker dårlig engelsk, gjør kanskje at man kan få et litt stramt inntrykk av dem?

Uansett en flott by med mye å tillby turistene sine, om man tar beboerene litt med "en klype salt".

Jeg anbefaler å bo i "old town", da er du rett ved ( omlag 5 minutter) et gigantisk kjøpesenter med over 200 butikker, gågater med en hau butikker, å MASSE fine uteplasser og spise midt i sentrym av "old town". rett under dette klokketårnet hvor det spilles i trompet hver time, og ikke så langt fra karlsbroen.

Karlsbroen bør du ta en tur over, den er fantastisk! Rett før karlsbroen ( fra old town) og forsåvidt også rett etter, ligger det flotte bakerier med skikkelig personlig og romantisk særpreg. Anbefales på det sterkeste!

Det er også en fin liten park rett ved old town, kanskje 15-20 min å gå. Utrolig hyggelig med en kaffe der :)

Vær litt forberedt på at utestedene stenger serveringen veldig tidlig. Kl 22 og 23 stengte de hele helgen. Så husk middagen før dette. Puber og uteklubber har lenger åpent og rett ved old town ( 2-3 min.) ligger mc.donalds som er oppe omtrent døgnet rundt, så sulte ihjel gjør man ikke :)

PHU, nå ble det mye praha snakk her, send meg gjerne en PM om du lurer på mer, eventuelt rett før dere drar,så skal jeg svare etter beste evne :)

Mammas_sjarmtroll:

Kjempe spennende med "hopp av i svingen", vi gjør det samme, men er dårlige på å hoppe av i svingen. hehe...

Så kosli med en jobb som innebærer planter og stell av de. Min mor gjore lenge noe av det samme, så friske blomster har alltid minnet om barndommen og årene hjemme hos mamma :)

utrolig hyggelig=)

Jeg går utdanningen som Barnepleier nå og det anbefales på det sterkeste når/om du er klar for å ta fatt på skole igjen .:)

Jeg har testet positivt på billigstrimler to dager på rad nå, ikm er på tirsdag :-) så da var det kanskje festeblødning jeg hadde tidligere i uka :-) Håper testene holder seg positiv framover :-)

Hvordan er det Hazel82, fortsatt positiv test?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...