Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Åhhhh Apex,så kjekt å høre fra deg! Hadeland ja...heldiggris har mye slekt i det området...alle mine sommerminner er fra glassverket Lillemor ja, hun er noe for seg selv hun er prikk lik han nr 2, men du ser at alle 4 er støpt i samme form Vi har allerede hatt vår første krangel...over en smukk foreløpig ser det ut til at jeg kanskje vinner, men hun leter etter tommelen Ser ut til at melkenivået er på plass for nå har hun begynt å sove også på dagen får som regel fem timer sammenhengende hver natt og det er deilig gutta er stup forelsket i henne

Nå er det bytur på meg, Lillemor og eldstemann.

Ha en strålende dag alle sammen!!!!

Fortsetter under...

Så bra at babysoweren vart meir i din stil, eg syns og det er ein pussig tradisjon og advarte dei rundt meg om at det ikkje var aktuelt..men kos å treffast over eit godt måltid.

Godt og å kunna gå heim på sofaen når magen blir støl og hjernentom.

Kjekt at det går bra med deg Apex, vi brukte sånt nett til vesla med frukt i for det meste. Vi hadde ein i plast, fungerte fint. Ho likte å få smaka.

God handel Tussemor.

Lukke til med salet Minnimusa.

Da har vi solgt huset i dag og jeg er pr 1.8 husløs.. kan bli spennende fremover for vi har ikke noe sted å bo på vestlandet ennå. Så blir moro å se om vi i hele tatt har noe sted å bo når lillebror ankommer hehe.. Det ordner seg nok, men kjenner at jeg håper typen ordner ett eller annet snart ;)

Nå skulle jeg hatt forelesning, men nettsiden til skolen er nede så kommer ikke inn på linken til forelesningen.. typisk når jeg MÅ egentlig gjøre oppgaven i kveld for i morgen tidlig drar jeg til London og oppgaven må leveres mandag og jeg kommer ikke hjem før da. Pokker gjør man da??

Da ser det ut som lille rampegutt har snudd seg tilbake igjen..... Var på kontroll hos legen i dag og hun trodde kanskje han lå i tverrleie. Så må tilbake på Ullevål for enda en ny ul. Han rører seg vanvittig mye inni magen, så den ene dagen føler jeg han ligger i hodeleie, neste i tverr og neste dag i sete. Så nå aner jeg ikke... Litt frustrerende, for først var jeg innstilt på sete og planlagt ks, så jublet vi for hodeleie og vanlig fødsel, og nå blir det kanskje ks igjen. Men da tror jeg vi virkelig må kjempe, for det virket ikke populært hos hun vi var hos sist på Ullevål.

Apex: mange av mine venninner bruker fruktpose og de anbefaler det varmt videre ;)

Minnimusa: Grattis med hussalg!! Håper det ordner seg fort med nytt hjem og med skoleoppgaven. Kanskje du kan prøve å kontakte studieansvarlig e.l hvis du fortsatt ikke kommer inn?

Så kjekt å høre fra deg, Apex! Håper du får en herlig helg på Hadeland :)

Så irriterende, Siri! Når skal du på kontroll? Hvis det er tverrleie er keisersnitt eneste mulighet, har jeg lest, så det får du nok ikke motstand på. Min sitter også i sete fortsatt, men han har jo enda to mnd på å snu seg. Skal på vekstkontroll i morgen, får se hvordan han ligger nå. Var noe enormt med romstering i går, så har et lite håp om at han har snudd seg, men tror egentlig ikke det.

Så spennende å følge med på hvordan det går Grøne, tror nok det er denne gangen det skal klaffe! Er jo et veldig godt tegn med den kvalmen, selv om det er slitsomt. Var du kvalm da du gikk med jenta di? Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med første, denne gangen var jeg bare 5 uker da det starta. 

Gratulerer med hussalg, Minnimusa! Deilig at det er gjort da, med mindre dere skal bo i en storby er det jo som regel ikke noe problem å finne seg nytt hus :) Pass på å ikke slite deg helt ut da!

Hvordan går det med Unilon og Peppa Pig, dere har jo ikke lenge igjen nå?

Her er siste eksamen levert, og det gjenstår å få feridg bacheloroppgaven som skal inn om to uker. Jobber fortsatt et par dager i uke, selv om ryggen ikke elsker det så er det godt å komme seg litt ut de dagene. Blir litt sprø av å være hjemme og bare sitte foran pcn! Har endel å gjøre på jobbe også fram mot at karakterer skal settes i begynnelsen av juni, så det er bare å holde koken litt til. Deretter skal jeg bare sette meg på ræva og vente :) Er enda to mnd igjen til termin, så er greit å ha litt å holde på med.

Har nå kjøp inn litt utstyr. Var tilbud på babyshop så har kjøpt bilstol, mamma hadde kjøpt babynest, og nå har jeg funnet en mei tai jeg skal kjøpe på Finn. Har tatt fram alle babyklærne opp til str. 68 og vasket, det er ikke mye vi trenger, for å si det sånn! Rart å se hvor smått alt er! Bare vi får fiksa badet så begynner det egentlig å bli klart. Skal bytte innredning og flytte vaskemaskina, så må ha rørlegger og elektriker, og da går det jo noen kroner. Må vaske trekket til madrassen til sprinkelsenga, gjøre klar vogna osv, men det haster jo ikke. 

Er ellers mye sliten om dagen, eller det skal ingenting til før jeg blir det. At storebror har ankommet trassalderen for full musikk akkurat nå hjelper ikke akkurat... Trodde liksom vi hadde sluppet unna i min naivitet. Alt er en kamp, og ingenting kan skje uten diskusjon, gråting, tvang, raserianfall osv.... Gi meg styrke ;)

Ha en god himmelsprett og langhelg til de som har det! Og 17. mai, ja!

Så spennende å følge med på hvordan det går Grøne, tror nok det er denne gangen det skal klaffe! Er jo et veldig godt tegn med den kvalmen, selv om det er slitsomt. Var du kvalm da du gikk med jenta di? Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med første, denne gangen var jeg bare 5 uker da det starta. 

Får håpa det er denne gongen ja, var kvalm med vesla og, men ikkje før ved 7 veker. No som då går det litt opp og ned med kor sliten eg er. Syns likevel før 4 veker var i tidlegaste laget. Litt betre å jobba 50% :)

Annonse

Får håpa det er denne gongen ja, var kvalm med vesla og, men ikkje før ved 7 veker. No som då går det litt opp og ned med kor sliten eg er. Syns likevel før 4 veker var i tidlegaste laget. Litt betre å jobba 50% :)

Er tidlig ja! Når ga det seg sist gang da? For min del roa det seg rundt uke 10. Trodde nesten det var jente denne gangen siden jeg ble så kvalm, har aldri vært det før og har jo vært gravid endel ganger. Men nei, så forskjellig kan det visst være :)

Så koselig å høre fra deg Apex! Brukte ikke fruktnett på førstemann (var ikke engang klar over det den gangen) - jeg bare ga henne ferdig oppkuttet frukt i passe store biter og passet på at hun ikke satte det i halsen. Men har venninner som har brukt fruktnett på sine små med stor suksess :) Ha en super ferie, håper dere får godvær!

Gratulerer så mye med hussalget Minnimusa. Nytt hus ordner seg nok :)

Siste innspurt på bachelor oppgaven Krumelur, og så kan du slappe av og nyte tiden frem til baby skal komme. 

Siri83: min driver enda og snur seg frem og tilbake. Var i hodeleie i uke 34, seteleie i uke 35, er i hodeleie igjen denne uka (uke 36). Så det er tydelig at det er noen babyer som liker å snu seg litt frem og tilbake, finner kanskje ikke helt en god stilling hehehe. Krysser fingrene for at babyen din snur seg i hodeleie (og blir der!) slik at du får naturlig fødsel. 

17 dager igjen til baby er her :) Vi gleder oss stort til det! Datteren min har igjen en uke på skolen etter at babyen er født så jeg får noen dager på meg før det er full rulle med sommerferie og alt det medfører.
Vi tilbydde datteren min en dag fri fra skolen slik at hun og pappaen kunne dra på badeland og kose seg, ha litt pappa/datter tid alene før baby - men nei, det var visst uaktuelt. Hun kunne ikke forstå hvorfor i all verden hun ikke fikk lov til å gå på skolen. Det var jo helt riv ruskende galt å ikke gå på skolen! Ikke ante jeg at vi hadde oppdratt datteren vår til være så fornuftig, for hun har jo helt rett,  vi burde jo absolutt ikke ta henne ut av skolen kun for å dra på badeland... Vi ble satt på plass av en 5.5 åring :D  Badeland får vente til det er sommerferie :P

Krumelur: fikk beskjed om å ringe og mase i morgen, så håper vi får komme inn på dagen. Er jo bare halvannen uke til termin nå,så de kan nok ikke dra det ut for lenge. Hadde bare vært så godt å få vite at han lå sånn eller sånn så jeg kan innstille meg på enten ks eller vanlig fødsel. Liker ikke at han bytter hele tiden, det lille bøllefrøet!

Peppapig: godt å høre at det er flere med turnere i magen. Får håpe din fester seg nå som hun/han er i hodeleie. Men du skal vel ha planlagt ks uansett hvis jeg husker riktig?

[quote name="Siri83" post="147198640" timestamp="1431623523

Peppapig: godt å høre at det er flere med turnere i magen. Får håpe din fester seg nå som hun/han er i hodeleie. Men du skal vel ha planlagt ks uansett hvis jeg husker riktig?

Haha Ja her kan hun få lov til å ligge akkurat som hun ønsker :D Blir keisersnitt uansett.

Håper for din skyld at turneren din slutter med pøbelstrekene sine, og legger seg med hodet ned en gang for alle!

Er tidlig ja! Når ga det seg sist gang da? For min del roa det seg rundt uke 10. Trodde nesten det var jente denne gangen siden jeg ble så kvalm, har aldri vært det før og har jo vært gravid endel ganger. Men nei, så forskjellig kan det visst være :)

Trur det gav seg rundt veke 12 sist. Det er ikkje ekstremt, kastar ikkje opp heller. Vert berre så matt av det.

Lille rampen hadde visst hodeleie her også, men var litt usikre på om det var tilfeldig siden han beveger seg veldig om dagen. Men satser på at han blir værende og fester seg snart. Har gutten din festet seg, Krumelur?

Vår gutt er litt over snittet på målingene så må ta glukosetest på mandag, og de vil ikke at jeg skal gå langt over termin så skuldrene blir for brede for bekkenet mitt. Det betyr at han kanskje er her innen max to uker!! Hjelpes! For min del kan han få komme nå, så si i fra hvis noen har noen tips som setter fart på sakene ;)

Annonse

Lille rampen hadde visst hodeleie her også, men var litt usikre på om det var tilfeldig siden han beveger seg veldig om dagen. Men satser på at han blir værende og fester seg snart. Har gutten din festet seg, Krumelur?

Vår gutt er litt over snittet på målingene så må ta glukosetest på mandag, og de vil ikke at jeg skal gå langt over termin så skuldrene blir for brede for bekkenet mitt. Det betyr at han kanskje er her innen max to uker!! Hjelpes! For min del kan han få komme nå, så si i fra hvis noen har noen tips som setter fart på sakene ;)

Går unna nå:-) Begynner å glede meg til å bli ferdig sjøl, synes det er tyngre nå enn forrige gang. Sikkert fordi jeg har en fra før som krever sitt.

Tror ikke han har festa seg, legen sa ikke noe om det. Er jo enda to mnd igjen. Tror ikke det er alltid de fester seg når man har født før heller. Håper bare han blir liggende med hodet ned!

Krumelur: godt han har stupt i riktig retning allerede da;) jeg beundrer virkelig dere som går gravide som har barn fra før! Jeg har vært heldig og ikke vært sykemeldt én dag (har kanskje presset meg litt mye til tider), men nå er jeg så sliten at jeg ikke klarer å passe på meg selv nesten. Mannen hjelper meg med alt, eneste jeg fortsatt har kontroll på er klesvasken. Så respekt til dere med flere barn! :)

Håper alle babyene som snart skal komme her inne holder seg med hodet ned! :D I min første graviditet var jeg på jobb hver dag med kun to enkeltdager borte. Denne gangen er det helt annerledes ja.. Har vært syk og sliten. Og vi som egentlig ønsker en tredje også. Lurer på hvordan det isåfall skal gå. :o

Ønsker alle en fin 17. Mai i morra! :)

Jeg jobbet fulltid med førstemann helt opp til 3 uker før termin. Hadde ingen fraværsdager og var i helt tipp topp form. Denne gangen føler jeg at jeg har sovet bort svangerskapet. Tror jeg aldri har vært så trøtt og sliten før.. Gudskjelov jobber jeg ikke denne gangen.. 

Håper dere alle får en fin 17.mai imorgen med strålende sol og blå himmel  :flagg:

Var sykemeldt fra seks mnd pga ryggen forrige gang også, jobbet da som restaurantkokk, som er et tungt yrke! Men var vel ellers i grei form, var ikke borte en dag før jeg ble sykemeldt.  Selv om det er ryggen som er sykemeldingsgrunn denne gangen også, tror jeg ikke jeg hadde klart å jobbe fullt nå uansett. Er også helt sykt sliten! Jobber bare noen timer i uka nå, men har jo studier ved siden av.

Endret av Krumelur

Det viktigste er at vi lytter til kroppen og ikke presser oss for langt :) jeg kjenner hvertfall at det var utrolig deilig å gå ut i permisjon nå og bare ha fokus på ruging (selv om det er utrolig hvor fort dagene fyller seg opp med avtaler hos lege, jordmor, venninner som vil sees før fødsel og siste ærender før lille kommer)

Jeg tenker å prøve modningsakupunktur til uken, er det noen som har noe erfaring med det?

Æsj, må blåse ut ein stad. Har hatt skikkeleg dårleg magekjensle i dag og flydd på toalettet leit gongar for å sjekka for blod. Ingenting i sikte, men skikkeleg ekkelt følelse. Håpar det berre er forbigående og ikkje noko gale med lille spire! Har i allefall vore skikkeleg trøytt og kvalm og, så rasjonelt trur eg alt er bra, men må berre få ut og bli kvitt dei dårlege vibbane. Ei lang veke att til tidleg ul, 5+2 i dag...

Og de med erfaring, kor tidleg ser ein hjartet slå?

Jeg kjenner til de følelsene, Grøne. Var plutselig helt sikker på at lille spiren var borte i uke 10, men det var hun jo ikke. Jeg vet ikke hvor tidlig man kan se hjerteslag, men vi både så og hørte de på innvendig ultralyd 6+5. Sender deg en god klem <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...