Gå til innhold

***IKM uke 18***


Symbio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere snuppiser! :D

 

Jeg hadde også en merkelig følelse av at det hadde klaffet rett etter el, men jeg blir jo innbilt gravid hver pp da :P

 

Ellers har jeg ingen symptomer what so ever, men er jo bare 3-4 dpo da, he he ;)

 

Nå skal jeg sykle hjem fra jobben for å riste på plass det befruktede egget (er jeg ikke flink....) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

Så bra LilleFie!!!!!!!!!!!!! Men jeg tror ikke du trenger den utredningen jeg....krysser armer og bein for at du har en spire allerede, og at du derfor kan avlyse utredningen :)

 

Testing ja....huff, jeg vet ikke....er ikke så tøff når det kommer til testing....forrige gang testet jeg jo positivt noen dager før ikm....men tror jeg bare skal vente å se om tr kommer....eller kanskje jeg skal prøve en dag eller to før...hihi....vi får se hva jeg tør når dagen er her ;)

 

Godt med litt risting Cayenne...hehe...god sykletur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med dagens konferansetimer *phu*

Nå må jeg hente unger og komme meg hjem på sofaen, har så intense hodesmerter :( Hadde det da jeg la meg igår og har ennå ikke gitt seg *au au au*

 

Jeg er vel ca 3 DPO idag og har ingen følelse for hvordan det har gått denne gangen.

Håper jo at vi traff men er forberedt på en ny pp dersom tanta dukker opp.

 

Herlig masse lesestoff men jeg husker jo ikke noe når jeg skal skrive :P

Får lese en gang til tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindus :) 1 pp

Huff Dossa! Høres ut som om du har hatt en slitsom dag, etterpå fortjener du virkelig å slappe av på soffa'n med en kopp te og en god bok. Håper konferansetimene gikk bra :)

 

MartemusA: Aldri for sent vettu. Velkommen skal du være! Jeg har også ikm 1 mai. Du kan jo kopiere ikm lista som er her, noen sider tilbake nå kanskje, og skrive deg inn. Så ser du hvem av oss andre som har ikm 1 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte jenter :wub:

 

Velkommen MartemusA :) :)

Her er det mange herlige jenter å slå følge med :D

 

Jeg har bestemt meg for at alle på denne tråden skal få en positiv test :D Sammen må vi holde motet oppe sjøl om de tunge tankene kan komme snikende.

Vi skal skal skal klare målet vårt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig velkomst :) litt mer gøy å dele dette med noen, føler at dette er noe mellom meg og sambo og vil ikke snakke så høyt om at vi prøver å bli gravide....en spennende tid! :)

 

IKM UKE 18

 

**************************Mandag 30.04.

Marend- sa 6.jan- 3pp

Najaden 10 PP

 

 

**************************Tirsdag 01.05.

stineskj 10 pp

mamma-T

Marolla

LilleFie

Lindus prøver igjen

MartemusA

 

**************************Onsdag 02.05.

 

 

 

**************************Torsdag 03.05.

Jente10_ønsker1til

 

 

**************************Fredag 04.05.

Minimikro

Florida11

 

 

**************************Lørdag 05.05.

ønsker3gull- 3.pp

Cayenne72 - 11. og siste pp :-)

ønskespire- 2pp

snuppa_ - 8. og siste pp

 

**************************Søndag 06.05.

Dossa

Nora-Pernille 4.pp

 

 

**************************Gravid:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nå begynner å nærme oss IKM så fant jeg frem denne. Har dere noen av tisse tegnene? (Ikke at jeg tror at man kan merke noe 1dpo da..)

 

Jeg har kopiert denne, ikke skrevet den selv

 

--------------------------------------------------------------

 

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning

 

wpo = weeks past ovulation /antall uker etter eggløsning

 

 

 

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor

 

1 pdo: En ny glød

 

1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse

 

1 pdo: Kvalme

 

1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes

 

1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet

 

2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.

 

5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg

 

6 dpo: Hjertebank

 

6 dpo: Luft i magen

 

6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)

 

7 dpo: ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.

 

7 dpo: Markerte blodårer på brystene

 

7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte

 

7 dpo: økt utflod, utfloden blir vitere

 

7 dpo: Tett nese

 

7 dpo: Slapp og trøtt

 

7 dpo: Humørsvingninger

 

7dpo: Halsbrann

 

7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen

 

7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp

 

7 dpo: Vekslende hard og løs mage

 

7 dpo:Kviseutbrudd

 

8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig

 

8 dpo: Fryser og svetter om hverandre

 

8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)

 

9 dpo: Frysetokter

 

9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.

 

10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det

 

10 dpo: Drømmene blir mer tydelige

 

10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig

 

10 dpo: Svimmelhet

 

10 dpo: Tørr hud

 

10 dpo: Generell tretthet

 

11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker

 

12 dpo: Neseblod

 

12 dpo: Uren hud

 

12 dpo: Mister hår/tynnere hår

 

12 pdo: Metallsmak i munnen

 

14 dpo: Oppkast

 

15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.

 

6 wpo: Ofte dobesøk

 

 

 

Andre tegn:

 

Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person

 

Blødende tannkjøtt

 

Hetetokter

 

Tørre lepper

 

Kramper i leggene

 

Voksesmerter i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj. Leser jeg dette over skulle jeg nok ha vært gravid mange ganger :D

her er jeg kjempetett i nesa og verker i kroppen på tredje dag:( jaja.. bare jeg blir bra igjen til helgen. For da kommer finværet visst:)

Ellers har jeg overhodet ingen symptomer på å skulle være gravid, noe jeg ikke hadde forventet heller siden vi ikke akkurat har stått på så fælt denne måneden;)

Men derimot blir det kjempespennende å høre om dere i neste uke! Jeg har absolutt positive tru på flere på lista vår nå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

Den lista har jeg ikke sett før! Har jo endel av det som står der, men kan jo være innbilning også det da ;) men, alle spotter vel ikke? Jeg tror ikke jeg har hatt festeblødning med de to andre....men kanskje jeg bare ikke husker det. Har i hvertfall ikke hatt det enda.....og i dag er det 5 dager til IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista over her er jo interessant, men symptomer varierer veldig fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap, så symptomene kan variere veldig!

 

Har f.eks hatt festeblødning to av fire ganger, spotting en gang, ingen blødninger før IKM en gang.

I ett av fire svangerskap mistet jeg lysten på Cola Light, i de andre tre kunne jeg ikke få nok (men begrenset meg)..

 

Eneste klare symptomet i alle svangerskapene er forsterket luktesans - men det var ikke før etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere av de tidlige symptomene som står listet opp her i alle fall, men jeg er bare ca 5 dpo. Så vi får bare håpe det er pga en baby og ikke bare tilfeldig ;-)

 

Noen har jeg hatt ved tidligere graviditeter og andre ikke (begynner snart å bli ekspert på å tolke tidlige symptomer på svangerskap etter 7 påstartede svangerskap opp gjennom årene ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg usikker på hvor mange dpo jeg er, mest sannsynlig allerede 10 dpo ut i fra eggløsningsslimet denne måneden. Syklusen min har variert mellom 25-28 dager. Og nå i dag har jeg begynt å spotte, på dag 21... Så spørs om det ikke er en enda kortere syklus denne måneden, og mens på vei allerede :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista var jo litt morsom, men må si meg enig i at hvis jeg skulle fulgt den hadde jeg vært gravid flere ganger enn jeg har vært;) Hadde jo vært morsomt om spottingen hadde vært festeblødning i stedet, men er vel lite trolig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-T - jeg hadde spotting fom uke 3 i ett av mine svangerskap, så litt spotting betyr ikke nødvendigvis at tanta er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Mamma-T.. Har vært gravid hver pp i følge den lista der. Problemet er at når man får progesteronstigning, så blir kroppen litt annerledes. Jeg "kjenner" ting nå jeg også, men kan banne på at tr kommer 1.mai. Samme hvor hardt jeg prøver å ignorere og benekte det så kjenner jeg det likevel. ømme bryst kommer av progesteron f.eks, og progesteronstigning får man jo uansett om man er gravid eller ikke etter eggløsning.

 

Mange påstår de kjenner ting med en gang egget er befrukta, men da blander de med noe annet. Hvordan kan man kjenne noe fra en ørliten geleklum som flyter fritt i kroppen og ikke gjør annet enn å dele seg i flere celler? Når egget blir befruktet er det ennå i egglederen, og har ikke sjans til å produsere hcg før egget har hatt nok celledeling til å komme til festestadiet, og fester seg. Celledelingen tar ca.4-5 dager.

 

Hvis noen kjenner noe før det er det innbilt, eller de har hatt eggløsning tidligere enn antatt, og fremdeles tror de bare er 1 dpo.

 

Tror mange tror at de har symptomer fordi "alle andre" sier de følte det samme før ikm. Det er flust av ting som kan gi symptomer som ikke er gravidrelatert. Man sitter og kjenner ekstra godt etter i denne prosessen, og da er det ekstremt lett å overtolke og misoppfatte/forveksle med andre ting.

 

Har personlig slutta helt å "kjenne etter", fordi jeg har bomma totalt så mange ganger, selv om jeg til tider har vært nærmest sengeliggende. Jeg blir regelrett dårlig fordi jeg har endo som bygger seg opp i lutealfasen, så den har mye av skylda. Har stikk og svie og stålhet i magen nå, og tidligere i dag kunne jeg ikke sitte i sofaen og bøye meg frem og ned mot høyre for å plukke opp rusk fra gulvmatta fordi det gjorde for vondt i høyresiden. Kvapp til i smerte. Men dette kan være aaaaaaltmulig rart :)

 

Nå ble det mye her, og høres sikkert grinete ut eller noe, men det er bare en positiv måte å holde hodet over vannet på for meg når hver eneste pp havner i dass (bokstavlig talt). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

Skjønner hva du mener LilleFie....veldig lett å kjenne mye etter i den perioden vi er i nå...dpo-land ;) Jeg tror det er veldig lett å kjenne symptomer når man vet hva man skal kjenne etter, og når man vet at man kan være gravid....men for min del syns jeg det er litt spennende...hihi....skjønner jo at det er litt tungt for de som gjentatte ganger føler mange symptomer, også viser det seg at man ikke er gravid likevel. Jeg kjenner jo noe, som feks mensmurringer og smerter i korsryggen, men det kan, som du sier, være pms...og kanskje tr kommer til uka. Det er bare å vente å se...vi får ta det som kommer, og støtte hverandre og heie på hverandre så godt vi bare kan :)

 

Forresten...hvordan er graviditetstestene fra billigtester.no? hvor sensitive er de i forhold til feks Clearblue??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo lov å håpe at spotting kan være noe annet enn mens, men er nok for mye realist til å håpe på noe annet.

Selv kjenner jeg meg veldig igjen i det å lete etter tegn, men masse murringer, ømme bryster av og til osv i dpo tiden er helt vanlig hos meg. Og når jeg var gravid sist kan jeg ikke huske at jeg hadde noe særlig ""symptomer" i det hele tatt, bortsett fra at mens ikke kom;)

 

Ang billitestene, så har jeg prøvd de, men har jo ikke vært gravid, så vet ikke hvor tidlig de evt. kan vise positivt;)

 

Jammen meg en spennende tid dette damer! Håper vi alle slipper å vente i spenning så mange måneder til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah :)

 

Jeg for min del får ikke noe utbytte av å dele ''tegn'', men følger spent med på dere andre :)

 

Eneste dritten med billige-tester er at ikke de heller gir meg positiv test snart, ellers tror jeg at jeg liker dem :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg var gravid, var jeg 100 prosent sikker på at jeg IKKE var det, fordi:

- ingen festeblødning

- ikke mørkere brystvorger (hadde jeg med de tre første svangerskapene)

- ikke økt utflod (hadde jeg med de andre).

 

kjente og kjente etter tegn, men det var ingenting.

 

Tok en test på morningen på dag 9 dpo - blenda - men etter at jeg hadde fått mat i de andre ungene, sminka og stella meg (altså 30 minutter, minimum) - så var testen tydelig positiv. Jeg tenkte at det ikke betydde noe, for det var jo laaaaaangt etter fristen, og jeg var jo ikke gravid.

 

Litt senere på dagen tenkte jeg at jeg faktisk aldri hadde hatt en test som ble såpass positiv etter fristen, så - for artighets skyld, kjøpte jeg en lik test og en CB digital etter jobb. - og sannerlig viste CB digital at jeg var gravid! (0-1 uke). Quick respons testen var også positiv (men ganske så svak)... Jeg holdt på å "falle på ræv" - jeg hadde jo ingen symptomer, hvordan i all verden kunne jeg være gravid?

 

Men det var jeg jo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...