Gå til innhold

***IKM uke 18***


Symbio

Anbefalte innlegg

Når på dagen måler man temp?

Sitter og leser litt på debattene her og det er så masse rare forkortelser og navn på ting.

 

En annen ting jeg lurer på er sink. Er det noe begge bør bruke? Er det bestemte tider mannen bør bruke det, eller er sink noe mannen kan ta hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Ventetiden, eller prøvetiden går med til jobbing, trening og familien min :) samt mye "kos" da ;) tjihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Lindus- jeg ser jo nå at ingen av oss har skjønt enda at vi er på samme ikm uke:D

Ser jo nå at du har ikm bare et par dager før meg:)

Dette blir spennende.

 

Cayenne- vel, ventetiden.. hmm.. jeg må innrømme at jeg har blitt litt slik "skjer det nå er det supert, men regner med det tar litt tid"-modus. Så jeg venter ikke så innmari i grunn. Dagene går som vanlig, med jobb, husvask, middagslaging, kos med ungene, leksehøring osv, osv :)

Jo.. og strikking og sying da såklart:)

Trening??.. vel, sjekket ut løypa i skogen jeg hadde tenkt å ta fatt med joggeskoene mine på.. men den var fortsatt dekket av myyye snø. Så jeg utsetter løpingen.. med god samvittighet da.. til noen uker til:D

Nu: mannen vil ha putekrig i senga. Hohoho.. hvem kan vel si nei til det knallgode forslaget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putekrig hørtes fasinerende ut! Jeg ligger her med pc'n bare... Men det er jeg glad for, for det var hardt å begynne på jobb igjen i går og nå skal jeg SOVE! Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Hvordan har dere det? Klar for helg og aksjelegging sånn som meg? :D

 

Mannen leverte svømmertest på sykehuset i dag så nå får vi bare krysse fingrene for at de er i god form! Det er ekstremt vanskelig å takle mitt fertilitetsproblem, om ikke han også skal ha nedsatt fertilitet.

 

Jeg leste en god brosjyre om infertilitet i går. Fakta er greit å vite, men er også et slag i trynet. De to vanligste årsakene til ufrivillig barnløshet er problemer med ovulasjonen, og/eller tette eggledere. Jeg får eggløsning nå pga. pergoen, så da er det lett å tenke at tette eggledere er neste mulige årsak til at vi fremdeles bare er to..

 

Jeg har tenkt å roe ned kaffe'n litt mellom el og ikm denne syklusen i tilfelle koffein samtidig med svekket livmorslimhinne av pergo gjør at egget ikke fester seg skikkelig. Jeg mistenker en liten kjemisk forrige syklus (og håper inderlig det var det selv om jeg mistet det, for da ser det ut somm egglederne er åpne og jeg kan bli gravid isåfall!)..

 

Påsken min var et rent helvete, så vi reiser til Oppdal i morgen på hyttetur for å få en slags påsketur med kos vi og.. Kan bli spennende å spenne på seg skiene igjen.. Jeg kan hverken å bremse eller svinge, så sist jeg gikk på ski gråt jeg i sinne etter å ha måttet slengt meg ned på skaresnø for ikke å treffe et grantre som kom mot meg i voldsom fart.. Hhahahah :D Fattern har smurt skia så han får sparken hvis de et bakglatte!

 

Klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at mannen din har en hel liten hær av dypdykkere, Fiesnupp! ;) Og kos dere på hyttetur!

 

Jeg har ikke el før tidligst om en uke, selv om jeg fant litt el-slim i stad - woop woop :D - så det blir ikke full innsats i helga, selv om det som regel pleier å bli litt sengehygge da ;)

 

Jeg har kutta kaffen nesten helt (maks en halv kopp per dag) mellom el og ikm siste måneden - tar ingen sjanser siden jeg som 40-åring :o har kun 5% sjanse for å bli gravid hver syklus :o

Har kjøpt koffeinfri pulverkaffe som jeg har på kontoret - smaker ikke så aller verst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marolla: Tempen skal måles ca samme tid hver morgen, før man står opp. Sink kan mannen ta hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Ønsker3gull: hihi....så moro at vi har IKM samme uka da :) Uke 18 blir spennende!!! Håper vi begge to kan skrive gravid når den uka er over!!

 

Ønsker alle dere andre her inne masse lykke til også :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau.. 5 dager på pergo merkes for å si det sånn! Kjennes ut som jeg skal få en blanding av mensen og eggløsning pluss noe annet uforklarlig.. Håper det er noen eggposer som gjør seg klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en optimist, Lillefie!

Selv når du har så vondt som du har, så ser du positivt på det!

Krysser fingrene mine for deg!

 

Jeg begynte å teste etter el i går, å i dag syns jeg testen så en anelse svakere ut enn i går... :(

El kan da ikke ha vært allerede....

Satser på at den kommer til uka, så vi kan ha sjangs på asksjelegging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå nei :( mannen reiser til Bergen på mandag og uka etter lå han til Stavanger og jeg venter EL neste helg og det er mulig han ikke kommer hjem før jobben i Stavanger er ferdig :( :(

Det betyr at jeg kan skrive 22pp med en gang *grrrrrr*

 

Typisk min uflaks. Men det er et ør lite håp at mannen kan komme hjem neste helg også reise videre til Stavanger mandagen :)

Får krysse fingra for jeg vil ikke gå glipp av EL.

 

Igår var jeg ute og spiste med kusinene mine :)

Endelig helg igjen....hehe :) Vesla skal feire bursdagen sin med noen fra barnehagen imorra og det gleder ho seg til :) kake og pakker hva er bedre enn det :P

 

Får komme meg på jobb.

Ha en super fin fredag søtinger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Dossa:( sÅ UTROLIG kjedelig!

Det er sÅ typisk, sÅnt som det der. Kort tid rett før og under EL, og det er sÅ viktig Å fÅ til akkurat da. Men det er jammen ikke alltid like lett synes jeg;)

 

Her idag stÅr gulvvask og en tur pÅ loppis for tur:)Dessuten stÅr hagen i fokus om dagen, og jeg har liiiitt lyst til Å ta turen til hagemessa pÅ Lillestrøm. Er ikke helt sikker pÅ om det er sÅ mye vits da, men.. vet ikke hvor mye de forandrer seg fra År til År. Var der for to År siden, og har ikke lyst til Å betale inngangsbillett og finne ut at det er akkurat det samme som tidligere År og som jeg har sett før. Men.. kos med tur uansett da:)

Ellers pÅ tapetet i helgen: vesla og jeg skal pÅ bondegÅrd og klappe bÅde kyllinger, kaniner og sau. Kanskje skulle vi(les: vesla) fÅ ri pÅ hesten Svarten ogsÅ:)

 

Kos dere i helgen dere ogsÅ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny el test i nå, å der er det nesten bare en strek, så denne pp er kjørt.. Sukk, missa el, enda jeg hadde kjøpt el tester! Begynte bare for seint å teste.. Jaja, kommer til å teste de kommende dagene å, bare for å være sikker, for trudde ikke el skulle komme før i beg av uka..

 

Får håpe kose sexen har truffet det egget som slapp, om jeg i det hele tatt har el denne mnd. (noe sier meg at jeg ikke har det pga p-pillene, men vet ikke hvorfor)

 

Håper dere får det til å klaffe likevel Dossa! Surt når de er borte rund el. Slik får jeg det neste mnd, da samboer skal jobbe mye borte, vet bare ikke når enda..

 

God hELg til dere alle!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sur akkurat nå. Jeg skal avgårde på jobbreise onsdag til fredag, mannen på reise fredag (en time før jeg kommer hjem) til søndag. Det vil si at det ikke blir noen prøving fra dag 12 til og med dag 15 i syklusen min - og dermed må det til et lite mirakel for at det skal klaffe denne syklusen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med Jesper 1pp

Huff, det var jo ikke noe moro. Men selvom gjennomsnittet har EL ca 14 dager etter første menstruasjonsdag, så finnes det jo variasjoner. Kjenner du når du har EL? Jeg kjenner når jeg har det, og jeg har det litt tidligere enn det som er "vanlig"......så dere må jo bare henge i stroppen før du reiser og etter han kommer hjem, så kan man jo håpe :) Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lindus :) med Jesper 1pp' timestamp='1334488908' post='144156639]

Huff, det var jo ikke noe moro. Men selvom gjennomsnittet har EL ca 14 dager etter første menstruasjonsdag, så finnes det jo variasjoner. Kjenner du når du har EL? Jeg kjenner når jeg har det, og jeg har det litt tidligere enn det som er "vanlig"......så dere må jo bare henge i stroppen før du reiser og etter han kommer hjem, så kan man jo håpe :) Uansett, lykke til :)

Pleier å ha EL stort sett på dag 13 eller 14, merker det som regel godt (el-slim og mensmurringer). Tester ikke lenger etter EL, men har gjort det tidligere, og jeg har hatt el når kroppen har sagt at den har el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :D

 

Da har jeg kommet hjem fra hyttetur i Gjevilvassdalen. Har hatt det helt magisk og vært brisen og full siden fredag formiddag, hihihi ;) Det går med litt øl og vin på en sånn tur! Har hatt fint vær med skiftende skydekke og sol hele helgen, samt det gikk noen snøbyger inne i fjellene i går.. Lille gutten min løp etter meg ned bakkene og jeg er superimponert over hva den lille hunden klarer på! I. Går ble vi skikkelig på'n alle mann og spilte kort. Vet hvor jeg har arva det å være dårlig taper fra nå ihvertfall, for når det begynte å gå opp for fattern at han kom til å tape, begynte han å dikte opp egne regler, hahahaaha, for en skrue! Vi har grillet og kost oss med andre ord.

 

Tok en el-test nå når jeg kom hjem, og den er heldigvis negativ enda, hvilket betyr at vi er i forkaant og har noen døgn å få inn aksjene på frem mot el ca. tirsdag ;) Veldig leit at det er så mange som kommer til å miste el pga jobbing osv. :( Føler med dere for vet så godt hvordan det føles å måtte vente i en måned til meste el..

 

Jeg håper jeg blir gravid nå så jeg slipper mer smerte med operasjon og påkjenning med ivf evt. Har hatt sinnssykt vondt i eggstokkene i helgen så jeg tror jeg har flere poser som eser seg opp og sprekker på el.. Vondt i begge sidene.. Kanskje ikke rart etter 10 pergo :)

 

Håper dere har hatt en fin helg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har mensen kommet tilbake igjen. Tror iallefall det, siden jeg har blødd siden fredags kveld. Har selvfølgelig tatt gtest, negativ. Å denne gangen ser det ut til å være en ordentlig mensen, ikke lik den jeg hadde i påska. Blør mot normalt, sist kom det jo nesten ingenting. Tror dere kanskje at dette er "ny" syklus å jeg må endre ikm....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som du har mens nå. Første mensdag er jo første dag i ny syklus, så spørs om du må belage deg på ny el ja :) Kjedelig når kroppen ikke spiller på lag!

 

Jeg ligger med beina oppetter veggen og pute under baken nå.. Første aksjerunde lagt! Skal prøve å få lurt han et par ganger om dagen denne syklusen, her skal alt prøves ut!

 

Er btw i jævlig form.. Kvalm og uvel og nyser! Håper jeg er bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj - ganske konstante el-smerter på høyre side og el-slim i dag - da kommer nok el i løpet av 2-3 dager. :D Såå glad for disse smertene, etter at jeg ikke merket NOE forrige pp. Fikk heldigvis lagt inn et par doser aksjer i forgårs, og satser på i dag også ;)

 

Ha en fin mandag, sweeties :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awiiii :wub: så herlig Cayenne! Er så godt å kjenne igjen ting i kroppen vår i denne prosessen! Dere får legge inn noen aksjer til og så får vi krysse alt utenom beina for at det smeller hos alle denne mnd :D

 

Jeg fikk lagt aksjer i går og tok en el-test nå som begynner å bli positiv :) Vi får bare kjøre på så det holder de nærmeste da'ene! Har litt grums i urinen og er dårlig i magen.. Får håpe det har noe med el å gjøre og at jeg er fertil denne gang!

 

*dunk dunk dunk dunk dunk* Heheeeeee :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper!!

Hvordan går det med dere, jeg venter på dere på 1 trimester :) Håper å se mange av dere der snart.

 

Synd at så mange går glipp av El denne runden, må føles utrolig irriterende. Krysser fingrene for at det likevel skulle klaffe på en eller annen måte.

 

Krysser ekstra for deg, Lillefie, du fortjener det så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...