Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gratulerer med jobb Lollo!!!! Må føles superdeilig å ha det ute av verden!!! Veldig fortjent!

Så gøy med bilder av lillemor :) Blir det årets julegave til besteforeldrene?

Takk for tips ang barselgaver. Det vi har kjøpt inn av klær har vært i str 62 fordi vi gikk utifra at vi fikk de små størrelsene i gaver. Men kanskje jeg skulle kjøpt inn et par små bodyer i små størrelser. Husker ikke hvilke størrelser det var mest av fra søsteren min. Får gå gjennom det en gang til når det nærmer seg.

 

Ser forresten at klokkeslettet på innlegget mitt lørdagsnatten er blitt feil. Skrev det innlegget litt før to :) Sov skikkelig dårlig den natten, våknet mange ganger, så jeg følte meg nesten fyllesyk selv!! Huff.... hehe

 

Krølle, så bra puppen har blitt operert. Men, det måtte jo bli litt dramatikk rundt det også. Kroppen din altså! Håper ul viser at det er tomt for puss så du slipper samme greia igjen!!

 

Kjedelig med negativ test ønsker3gull!!! :( Men hvis det er noen trøst så testet jeg veldig sent positivt! Jeg hadde jo en supersvak strek dagen etter IKM! Og jeg ble jo satt fram litt også, så utifra det var jeg 5 uker på vei da. Så det er fortsatt håp kjære deg! Fortsetter ihvertfall med kryssede bein!!

 

FruLS, hvor blir det av deg nå? Håper alt er bra!

 

Vi var på Norema for litt siden for å se på garderobeløsninger. Har dørene, så mangler bare innmaten. Fikk tilbud derfra og når vi så på tegningene, så har de klart å sette skuffene mellom to dører, sånn at det ikke går an å lukke opp skuffene!! Snakk om proft! Og de måtte bruke nesten en uke på å tegne dette. Var nesten fristet til å skrive mail tilbake for fortelle hva jeg syns.... Men vi har kjøpt fra garderobemannen, der tegnet de mens vi var der og hadde mye bedre service! Pluss at det var billigere :)

Husker ikke om jeg har fortalt det, men jeg har fått melk, eller råmelk. Må klemme for at det skal komme, så det er ikke akkurat sånn at det renner. Og godt er det :) Blir liksom enda mer virkelig når sånne ting begynner å skje!

 

 

Nei, nå er det vel på tide å legge seg. I morgen skal jeg på kontroll hos jordmor :) Lurer på om hun har noe spennende å si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pip pip, jeg er her jeg! :)

 

Har vært inne og lest på skravlingen deres fortløpende de siste dagene, men har ikke fått meg til å sitte meg ned å svare.

 

WARNING: OIOIOI dette ble langt! Men sånn går det når man tar et oppsamlingsheat! hehe...dere får finne deres nick og lese det viktigste..hehe..

 

Jeg får vel starte på begynnelsen da.. :)

MaMi - kjekt å høre fra deg! Alt klart for ferie og camping nå? Det går nok strålende skal du se, med både campingliv og flytur. Så deilig det må være å komme "hjem" i ferien.

Flink storesøster er da, som passer på tvillingene så mamma får gjort det mest nødvendigste (enten det er å rydde hus eller slappe av..hehe). Må være deilig med så store søsken at de kan hjelpe skikkelig til. :)

Disse tapetene inspirerer meg! Får lyst å pusse opp gjeste/barne-rommet jeg nå. Kanskje det blir et sommerprosjekt..? Tiden vil vise. Jeg er nok ikke like "sukkersøt" i smaken som noen av dere andre, hehe.. da likte jeg heller ideen med Disney-figurer malt på veggen.

ønsker3gull - så utrolig spennende med hustegninger da!! Tenker på hvor gøy det må være og sitte å se for seg alle rom, planlegge hver minste krok i detalj, og få ting AKKURAT som man vil ha det! Og en drøm med walk-in closet da. Tror det må være alle damers største ønske..hehe

Stor takhøyde viser vei for flotte lysekroner da! åh, de rommene blir nok kjempefine!!! *misunlig*

Spennende med blogg forresten! Den må du dele når den er igang ;)

Mensmurringer hadde jeg også når jeg ble gravid, men det var ikke fullt så tidlig tror jeg..men utrolig kjedelig etter positiv test, med "nå-kommer-tanta"-følelse i ukesvis. Var livredd for å gå på do i frykt for å ha mistet... Kjedelig med negativ test igår da, men den kommer nok! Du er nok bare litt tidlig ute! *krysser fingrene*

Hvordan går det med strikkingen da? Ser du slutten på settet eller?

Deilig med power-walk i skogen da! Jeg hadde meg 20min på ergometersykkel på lørdagen mens vi så på prologen til Tour de France. Huff, lenge siden jeg hadde trent merket jeg! Da er det bedre å gå ute ja!

Hvordan gikk det forresten med svimlingen? Var du hos legen?

Krølle - Nå håper jeg at operasjon og dren og alt du har vært gjennom snart er forbi, og at du kan nyte sommeren! Til helgen er det meldt finvær og masse varmegrader! Håper du kommer deg ut av HUS'et til da! Og det er jo IKKE noe rart at strikkingen din er satt litt på vent, du har jo hatt mer enn nok av andre ting å henge fingrene i..

Hvordan går det med oppussingen deres forresten. Er soveromsgulvet ferdig nå, eller ble alt satt på vent i omstendighetene? Hvis mannen var/er vekkreist en periode, så ble det vel ikke gjort så mye der. Kan tenke meg dere gleder dere til alt er ferdig!

Så kjedelig at ferieplanene gikk i vasken da...er ikke alltid så lett å få med seg alle detaljer i langtidsplanleggingen. Vi får satse på finvær i august, så får vi nyte noen fine ettermiddager ihvertfall! Jeg skal selv ha ferie de tre første ukene i august, så håper på litt finvær da!

Kjekt å høre at lille keiser vokser og blir stor! Og snart kommer smilet og smelter hele familien! Han venter nok bare på at mammaen sin skal bli helt frisk først!

Spennende med arvepenger da. Grunnen er jo ikke så hyggelig, men det må være godt å vite at nå kan det meste ordne seg økonomisk ihvertfall. Det blir jo spennende å drive hus-titting i tiden fremover da! Kan jeg spørre hvilket område dere vi bo i? Jeg er så usikker på hvor jeg vil ende opp..hehe..

Babysyk - det går jo unna med hentesettet jo! Du er nok ferdig fortere enn svint!

Skjønner også godt hva du mener med fullefolk på byn..å sitte i en sofa på fest er helt greit, på byn er det absolutt ikke greit. For mye folk, for liten plass, for varmt, for mye bråk...nei, gi meg heller en koselig fest så skal jeg rocke jeg, men bare da! hehe..

Forslaget ditt om pult/kommode med tapet på skuffene har jeg også tenkt på! Synes det er stilig. Litt sprek tapet, og gjerne ulike på hver skuff.. en grei måte å få frem et uttrykk, uten at det blir for voldsomt..

Så kjekt med ny garderobe da forresten! Men for noen tankeløse folk som designet det første tilbudet da! Nei, huff. Husker også at jeg var med mamma på norema og skulle ha kjøkken. Husker det også da tok veldig tid. Nei, da er det greit med kjappe og gode steder som Garderobemannen.

Spennende med råmelk da! Kollegaen min har også sagt at "nå funker puppene" hehe...mannen var veldig fascinert! Det betyr jo bare at nå nærmer det seg! Kroppen setter i gang siste innspurt.. blir en spennende sommer!

Lykke til hos jordmor idag forresten! :)

Lollo - gratulerer masse med jobb! Så deilig å endelig få det i boks! Kontaktlærer i 6.klasse, blir en spennende utfordring det da! men det går nok bra så fort du er inne i rutinene igjen ja.

Spennende med babyfotografering! Alltid så herlig å se så fine de små blir på bilder, og om fotografen er flink nok til å fange de små øyeblikkene og små uttrykkene!

Angående barselgaver og små klær så har det ordnet seg! Venninnen min i Oslo ringte i helgen og lurte på om jeg ville låne babytøyet hennes. Så etterhvert som hennes datter (nå 2mnd) vokser ut av tøyet, skulle hun sortere og gjøre klart til oss. Fantastisk!

Her var vi også i bursdag på søndag. Så da stasjet mor seg opp i kjole og høye hæler, til et "vanlig" kaffebesøk midt på ettermiddagen. Var deilig å føle seg litt "fresh". Og med mange komplimenter fra gjestene om hvor stilig jeg var, og hvor fin jeg var gravid, ja da var det verdt det!

Det som ikke var verdt det, var den halvannen kaffekoppen jeg drakk. Den resulterte i mageknip og diare utpå kveldingen. Halv to fikk jeg endelig sove, og bestemte meg for å ta en sykedag igår.

Ellers er jeg halvt bekymret for vekten min. Den har enda ikke beveget seg i det hele tatt, men det kommer vel fort nok når det først setter i gang tenker jeg.

Og så har vi planlagt permisjonen vi skal ha. Nå er det bestemt at jeg skal gå hjemme ut april, så skal mannen ta ut pappaperm + 7uker ekstra. Da er vi kommet i september, og med ferie etter det, så klarer vi oss nesten ut neste år uten ulønnet permisjon. Så da er det bare å krysse fingrene for barnehageplass fra nyttår igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et langt innlegg FruLS!! Men jeg leste hele, og kjedet meg ikke :) Veldig hyggelig å høre fra deg igjen!

 

Kan tenke meg det føltes bra å stasje seg opp ja. Og ekstra bra når man får komplimenter :)

Drikker du ikke kaffe til hverdags, siden du ble dårlig? Hvordan var det før du ble gravid? Jeg prøver å holde meg til en kopp om dagen, og har vært flink i det sist og ikke drukket kaffe hver dag :) Mageknip og diare var ikke verdt det for halvannen kopp kaffe nei! Håper du har fått hentet deg inn igjen nå. Jordmor sa til meg istad at nå var det bare å sove når jeg hadde tid, for jeg trengte all søvn jeg kunne få. Så i kveld har jeg tatt en velfortjent hvil på sofaen :) Kanskje du også skal begynne med det.

Så hyggelig av venninnen din å låne bort tøyet til dere og lillesnuppa :)

Hmm, det med vekten hørtes jo litt rart ut? For alt som hører svangerskapet med veier jo noen kilo også. Har du tatt det opp med lege eller jordmor? Men jordmor spurte ikke om min vekt idag, og det viktigste er vel at magen/symfysemålet følger kurven sin. Så lenge du ikke slanker deg (og det gjør du jo ikke) så går det nok bra. Er ikke før de siste 5-6 ukene at jeg virkelig har gjort "hopp" på vekta (300-400gr pr uke) men den krøp sakte men sikkert opp før det også.

Så lenge lillesnuppa vokser så er vel det det viktigste. Når skal du på neste kontroll?

 

Hos jordmor idag snakket vi om amming. Fikk litt informasjon og en bok om amming. Magen hadde vokst fint, hjertelyden fin og ingen tegn til svangerskapsforgiftning :) Skal begynne å ta magnesium for jeg har så rastløse legger om natten at jeg holder på å bli GAL!!! Våkner jo flere ganger om natten, og blir ganske lei av å ikke få sove!!

Etter den lille sofaduppen har jeg strikket litt. Går ikke så fort, for jeg har sett på tv samtidig, men det går ihvertfall framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke ble kjedelig da! :) hehe..

Nei, drikker ikke kaffe vanligvis. Det hender innimellom selvfølgelig, men ikke en del av rutinen.. Husker ikke om jeg har drukket det tidligere i graviditeten. lenge siden isåfall.. aldri hatt problemer med det tidligere..menmen. Er ikke noe stort tap!

å hvile på sofaen derimot, DET er en daglig rutine, og det har det vært stort sett hele svangerskapet..så der tror jeg at jeg klarer meg..hehe..

Er ikke veldig bekymret for vekten, bare syns det er litt merkelig. Buksene sitter som vanlig, og magen vokser..skjønner det ikke helt. Kanskje er det badevekten vår det er noe gale med... Jeg har gjennom hele grav. målt mageomkrets, og bare siden fredag har jeg økt 3cm!!!!! Så vokser gjør det ihvertfall! Kjenner magen sprenger innimellom, håper bare ikke strekkmerkene kommer..men hvis de gjør det, så får det bare være.

Jeg skal ikke på kontroll før 17.juli (første gang hos jordmor), men jeg skal ha samtale med bedriftsjordmor på jobben idag i forhold til tilrettelegging i sv.skapet på jobben. Har begynt å kjenne det i hoftene, og vil gjerne begynne å forebygge så fort som mulig, så jeg ikke får voldsom bekkenlåsning. Blir spennende. Tror nesten sjefen min er mer spent enn meg, hun hadde aldri vært med på sånn samtale før...(ikke jeg heller da..hehe).

Kramper ja! Har heldigvis ikke hatt så mange av de, men gud fader hvor vondt det er når de først kommer og man ikke klarer å stoppe dem i tide! Har lurt på magnesium jeg også ja. Har hun gjort noen målinger, eller skal du ta det kun pga krampene?

Strikking har ikke jeg gjort på noen dager. Har begynt på ryggstykket på jakken, er mye frem og tilbake med mønster og tråder. Har nå fire nøster å holde styr på, og mønsteret går jo ikke opp for fem flate øre! Må ta med meg mønstertråden tilbake nesten hver omgang, for neste gang den skal brukes er på andre siden av arbeidet. Utrolig teit!! Så er bittelitt demotivert, men snaaart skal jeg ta det opp igjen. Og så fort jakken er ferdig, er buksen ganske grei skuring tror jeg.. (den strikkes ihvertfall rundt og rundt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Middagslur på sofaen, det er en av graviditetens få goder :) Jeg har slept den vanen med meg videre også jeg da... Bare å nyte! Kaffe derimot, har jeg aldri blitt voksen nok til å drikke, så det har jeg ikke savnet. Men godteriet mitt kan ingen ta fra meg ;) !! Det var faktisk det første jeg gnafset i meg da jeg kjente kvalmen forsvinne... Stakkars magen fikk vel helt sjokk av alle e-stoffene som kom ramlende inn på en gang.

 

Det med vekten hadde jeg tatt med knusende ro. Mine bukser passet også hele veien, for jeg vokste bare på magen og på puppene. Kun de siste ukene gikk jeg over til gravidebukser, da jeg synes det var ubehagelig å få bukselinningen som en kant inn i magen i sittende stilling. Jeg har ikke turt å gå på vekten de siste ukene, men krysser fingrene for at ikke altfor mange kilo har ramlet av. Det er så kjedelig å se ut som et beinrangel med slapp hengehud... Liker meg best med litt fasong :) og så var jeg veldig fornøyd med puppene før den ene begynte å tulle. Måtte de bare holde seg stoooore :)

 

Jeg har da for sikkerhetsskyld fått feber igjen :( skal til ultralyd i dag for å se om det fortsatt er dritt igjen i den mishandlede puppen, og om det kan knekkes med antibiotika eller om det må åpnes på nytt... Jeg heier på antibiotika! Den gode nyheten er i allefall at jeg får reise til østlandet i begravelse. Må ha med meg antibiotika i sprøyteform (skrekk og gru), men ellers burde jeg klare meg fint! Skal bli godt å være blant friske folk noen dager! Det er jo til og med meldt sooool og varmt vær! B) juhuuu!

Endret av krølle...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Krølle, jeg ser deg for meg på sofaen med en stor snopepose og bare gnafse... :D Her har faktisk søtbehovet minsket betraktelig etter jeg ble gravid, og ikke pga kvalme. Bare generelt er ikke interessert lenger. Noen ganger er det helt greit, men savner å kunne kose meg med en sjokolade elns..

 

Gravidebukser har jeg nok tydd til ja..har bare kjøpt inn en da, men har klippet strikken i en tjukk tights, og sverger til joggebukse hjemme :) (Mannen er nok strålende fornøyd over det..) Magen er nå blitt 93cm på det bredeste (rett under navlen), og jeg begynte på 86...

 

Så kjedelig med feber da, satser på at antibiotika tar det! Skummelt med sprøyte du må sette selv da! Skal den settes muskulært, eller IV? Du får ha lykke til over fjellet, håper begravelsen blir en fin opplevelse og at sol, varme, og frisk omgangskrets hjelper godt på!

 

Her har jeg nå hatt samtale med bedriftsjordmor. Hun hadde ikke så mye konkret å komme med, siden plagene mine er såpass vage, og arbeidet ikke trenger voldsomt tilrettelegging. Men hun poengterte viktigheten av gode sko, gjerne skobytte ila dagen, bytte stoler og sittestillinger, og ta mye pauser for å bevege meg (sitter på pc hele dagen). I tillegg anbefalte hun meg å få undersøkt plagene av fysioterapeut eller kiropraktor for å bestemme hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig med bedriftsjordmor da, selv om hun ikke kom med så veldig mye konkret. Jeg rakk aldri noe møte med henne, for jeg røk jo på hodet ut av jobb omtrent fra dag en... Men synes det er et flott tiltak :) fysioterapeut høres ut som et godt råd. Jeg er for å ta plagene på alvor mens de ennå er utholdelige.

 

Jeg klarte heller ingenting søtt i graviditeten, men nå etterpå... Hehehehe... Farlig å ha meg på pasienthotellet, for her har de dessertbuffet. Ikke så mye middag jeg har spist i det siste kan man si!

 

Intramuskulær sprøyte en gang om dagen i tre dager... Skrekk og gru... Kjenner jeg blir svett ved tanken, og jeg som strevde med fragminsprøytene. :( jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så pysete, men jeg klarer virkelig ikke komme over den skrekken der!

 

Var på ny ultralyd i dag, og der kunne de ikke se noen pusslommer som ikke kommuniserte mer drenet, så det er håp for antibiotikaen! Uansett ikke tid for mer skjæring og stikking før avreise nå, så får vi se på mandag hvordan det går! Fikk brev fra NAV i dag som minnet meg på at jeg har ferie fra denne uken og fire uker fremover. Juhuuu... Jeg bor i hvert fall på hotell da, om enn ikke så langt hjemmefra. B)

 

Nå skal jeg prøve meg på et aldri så lite stunt - dusjen - uten å bli våt på venstre hånd og venstre pupp, men inkludert hårvask! Prøvd det en gang tidligere med hell, men da var det høyre hånd som skulle beskyttes. Morsomt med nye utfordringer!

 

Lille keiser fikk smake seigemann i dag :) han var så misfornøyd med at måltidet var slutt, og jeg satt og gnafset seigemenn. Tenkte å la han få smake litt og la den mot leppene hans. Han fikk store øyne, satte på vakuumsuget sitt og sluttet for harde livet. Jeg holdt på å le meg i hjel, og strevde med å få den ut igjen uten at den røk på midten! Etterpå lå lille i vogna og smattet fornøyd i en hel time... Hehehe ... Slekter nok på sin mor den ungen der! :) Og sikkert smekk på fingen til mor som gir godis til så små barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt legekontoret og fått henvisning til fysioterapeut. Så får vi se hva de sier der..

 

Seigemann du...ja, det var vel litt tidlig kanskje, hehe, men jeg forstår godt at han var fornøyd! :D Husker noen år tilbake da min kusine var liten. Hun kan nok ikke ha vært mer enn noen mnd, maks halvåret, da hun fikk saftis fra Hjem-is-bilen. Sånne runde lange. Haha, hun suttet i seg hele greien i rekordfart!!! sugerefleksen hjalp godt på der ja! Alle andre satt og holdt på å le seg ihjel, for det så helt komisk ut.. :D

 

Imponert over dusj-egenskaper altså! Skal godt gjøres å dusje uten hverken hånd eller pupp..hehe.

Pasienthotellets dessertbuffet ja...er noen år siden jeg hadde kjenskap til den, men den er vel ikke endret så voldsomt. Jeg hadde faktisk arbeidsuken min i 9.klasse der, blant annet da i restauranten. Husker fromasjene var knallgode!!

Hurra for positiv ultralyd forresten! Og masse lykke til med sprøytene!

 

Ble ikke noe strikking på meg igår heller..dårlig dette her. I helgen skal vi på landet, og DA blir det strikking ihvertfall! Svigers skal også være der, og fikk mail fra svigermor idag. Buksen til hentesettet er ferdig, jakken påbegynt og mønster forstått, i tillegg har hun begynt på et deilig enkelt tulle-inn-teppe til lille prinsessen vår. Heldige hun som har en så snill farmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Nå er jeg altså såååå sliten og lei av å ikke få sove! Er nesten så jeg gruer meg til kvelden, for det er så kjedelig å prøve og sove uten å få det til.... Og sånn skal det være til lillegutt kommer ut!?!?! Hjelpes! Har fått time hos legen etterpå, for jeg kjenner at jeg trenger å få litt hvile nå. Er helt i min egen verden og småsvimmel hele tiden. Selv om det er litt nedtur å bli sykemeldt pga søvn.

 

Liten utblåsning bare :)

 

Tenker lille keiser lever lenge på den seigmannsmaken han fikk ja :)

Krølle, så bra at ul ga positive resultater!! Endelig en ting som går din vei!! Skjønner deg godt med de sprøytene, jeg hadde også sprøyteskrekk før!!! Aldri om jeg hadde klart å satt en sprøyte på meg selv!!! Syns du er tøff jeg :)

Syns jeg ser deg i dusjen der, du er flink som får det til. Hadde nok gitt opp og bare latt alt bli vått jeg...

Deilig med ferie da, det betyr vel at kroppen tar fri fra alt tullet den holder på med også da!

Håper ihvertfall det blir bra med noen dager fri fra sykehuset, selv om det er for noe trist.

 

FruLS, sikkert veldig lurt å gå til fysio før det blir alt for ille ja. Så får du sikkert noen øvelser så du kan forebygge og kanskje slippe unna det verste :)

Det er forresten ikke kramper jeg har, men rastløse legger eller restless legs syndrome jeg har. Ikke å anbefale!! Magnesium skal ihvertfall hjelpe mot det, vet ikke om det hjelper mot kramper også. Har ikke målt mg nei, det er vannløslig, så overskuddet skilles ut i urinen :) Du kan jo prøve det mot kramper. Eller være litt føre var mot rastløse legger, det er visst ganske vanlig i sv.skap. Støttestrømper skulle visst også hjelpe, så det har jeg begynt å bruke.

Så heldig du er som har en så ivrig svigermor :) Tulle-inn-teppe høres jo supert ut :) Men du er jo en reser selv, så jeg tror ikke prinsessa deres skal mangle strikke-klær :)

 

Jeg har såvidt begynt på 1.ermet, og føler at det går fremover selv om det bare er i små steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastløse legger har jeg ikke hørt om...hvordan utarter det seg da? Jeg knasker bananer så ofte jeg kan..men det blir ikke ofte nok tror jeg. Kanskje jeg skal plukke med meg noe magnesiumpiller neste gang jeg er i butikken/apoteket..hmm..

Så utrolig kjedelig å ikke få sove da! Håper legen kan hjelpe litt.

 

Ja, svigermor er herlig! Synes det er helt greit at hun tar seg av de store tingene (teppe), for jeg hadde nok blitt lei. Mye kjekkere å strikke småting som blir fort ferdig. Jeg gleder meg til jakken jeg strikker er ferdig, da skal jeg strikke en gammelrosa omslagsbody tror jeg.. :) før jeg begynner på buksen. Vi får se hvor langt jeg kommer i helgen. Har jo ikke så mye igjen på jakken, så kanskje jeg begynner på buksen i helgen likevel. :) Så får monteringen av jakken, og knappestolper vente..

 

Ermer er gøy å strikke, det er så få masker, så da går det så fort.. :D Bare vent, litt sykemelding nå, og du er ferdig på et blunk...men innimellom må du få deg en blund!

Igår sov jeg en time på sofaen, utroooolig digg! Vi var på Ikea og xxl direkte etter jobb. Var hjemme kl syv, og ble egentlig invitert til kaffe og is hos et vennepar, men vi var så trøtte begge to, så vi droppet det...for en høneblund.

 

Hehe, senere på kvelden satt vi og så på American Pie - the naked mile. Morsom film, men også litt humoristisk mykporno. Hehe, spurte mannen hvordan det sto til med sexlysten hans, men den var det ingenting i veien med. Så da sa jeg at: Hvis ingen ting er i veien med din sexlyst, og ingenting i veien med min sexlyst, hvorfor har vi ikke oftere sex da? Nei, det visste han ikke svaret på. Så da ble det en runde i sengen før legging da..hehe...

Hjalp ikke så mye på bekkenet da, men koselig var det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra legebesøket: jeg er 50% sykemeldt fra mandag. Syns det er litt mye egentlig, men er bare to uker, etter det har jeg ferie. Var ikke noe å gjøre med rastløse legger, eneste trøsten er at det stopper når ungen er født. Men jeg satser på at støttestrømper gjør susen :) Aner ikke hva det kommer av, er visst bare noen som får det. Har hatt det for lenge lenge siden også, men ikke i nærheten av så ille.... Men det gjør jo ikke vondt, så det får være trøsten :)

 

å, gammelrosa omslagsbody stod på min jente-liste også :) Tror det blir skikkelig fint!! Er det den fra myk start du skal strikke? Den tok ikke så veldig lang tid :) Strikket den i naturhvit jeg da.

Går fort med ermer ja, men blir mye bytting av grep egentlig, siden det er så få masker på hver pinne. Men så lenge det går fort går det jo greit :)

 

Så morsomt med den sexpraten deres, hehe. Tror man trenger noen sånne runder, ikke alltid bare superhøytidelig. Sex skal visst være bra for fødselen, de musklene man bruker da, eller hva det var, så det var ihvertfall godt for noe da :)

 

Har egentlig bare surret idag, nå får jeg sette meg ned å strikke litt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble sykemeldt da. Selv om det var mer enn du tenkte. Det er nok bare deilig skal du se! Skal du jobbe kortere dager da, eller har fridager?

Her våknet jeg med skikkelig krampe i leggen inatt, mannen måtte hjelpe å strekke ut, vanligvis klarer jeg det selv, men nå var det gått for langt før jeg fikk det til. Så nå har jeg skikkelig gangsperre i leggen. merkelig, for krampen kommer alltid i høyre fot.. :-/

 

Er fuglemammas omslagsbody fra myk start ja. Har allerede strikket Benjamins voksebody (ikke omslag) i naturhvit, så tenkte jeg skulle ha en annen farge. Og jeg har jo ikke strikket noe jente-farger ennå!!!!! :o

 

Trening til fødsel må jo til ja! så hvis litt kos er "alt" som skal til, ja da skal man nok få trent..hehe...hvis ikke bekkenet trøbler seg helt da! :(

 

Fikk strikket hele fem-seks pinner på bakstykket på jakken igår..går så tregt når det er mønster frem og tilbake.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt deppa idag. Tanta kom:( .. også vi som jobbet så hardt for saken denne måneden også! :( jaja, bedre lykke neste gang håper jeg;)

 

Jeg har ikke sjans til å huske alt dere har skrevet, og få kommentert det desverre. Dere har vært skikkelig flinke skravlere de siste par dagene.

Men jeg har fått med meg at Babysyk nå har fått sykemelding pga lite med søvn om natten og rastløse legger? Det skjønner jeg Babysyk. Er jo utrolig viktig å få sovet ordentlig når man skal holde en hel dag med stor mage. Viktig å ikke satse alt, men å ta hensyn til kropp og sjel frem til barnet er på utsiden. Da byr det på andre søvnutfordringer:D

 

Huff, jeg ble Så utrolig skuffet idag da mensen kom:( .. jeg var så inderlig sikker nå. Jeg er redd jeg kommer til å være likedan fremover. Leter etter symptomer og lar tvilen komme meg tilgode liksom;) sannheten er jo at alle disse symptomene som faktisk jo ER der( jeg inbiller meg jo dem ikke) kan være mange andre ting også! Jeg tror jeg må forsøke å huske på det i de to ukene mellom eggløsning og mens, slik at jeg ikke blir så skuffet hver gang;)

Men det er jo ikke såå lett heller da. Jeg har jo alltid vært så fruktbar før og forventer liksom at jeg skal være det nå også. Jeg føler meg jo som en unghoppe, og synes i grunn at å være 38 år er å være unghoppe også. Haha.

 

Idag har hele familien trasket i skogen et par timer på turorientering. Så artig, og ikke bare lett. Skal vi finne alle postene for at ungene skal få medalje så skal vi jammen stå på! :)

 

Litt på hus: jeg har bedt mannen om å fotografere noe fint fra stedet her som det er nå. Jeg vil lage det som fototapet på en fondvegg når vi kommer inn i den nye gangen vår. Mannen synes det blir litt voldsomt og kanskje ikke så fint, men jeg er sikker i min sak jeg da. Må bare få overtalt ham nå. Han er kjempeflink til å fotografere, og klarer å få frem masse fine stemninger.

 

Sorry ego-innlegg. Føler nesten jeg har lyst til å melde meg ut fra denne tråden. Har jo egentlig ingenting på Bim å gjøre når jeg ikke klarer å bli gravid:( Grrr... jeg VIL, jeg VIL, jeg VIL !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, ikke si sånnt Ønsker3gull, vi vil ha deg her! Kjipt at tanta kom, men som du sier, det er bare å prøve igjen :)

Du er nok fruktbar i lang tid fremover ennå, det gjelder bare å få det til å klaffe. Slapp godt av, kos dere og ikke stress...haha, lett å si, ja jeg vet!

 

Så gøy med fototapet i gangen da, det blir nok bra, hvis du får overtalt mannen!

 

Vi var på landet i helgen, forventet kjedelig vær, men endte opp med fiiine varme sommerdager. Mannen fikk gjort klar til støping av grunnmurspåler til annekset som skal bygges, mens jeg nøt livet i paviljongen med strikketøyet. Nå er hele jakken ferdig strikket..nesten. Mangler bare halskant, men må sy skuldersømmer og feste en haug tråder først.

Svigermor hadde gave til lille jenten vår da, supersøte janus ullbodyer. En lilla med hvitt mønster på, og en rosa med blondekant på ermene...herlig!

 

Var på middag hos mamma i ettermiddag, og jammen hadde ikke hun shoppet på salget! En body str 56, og fire-fem i str 68 (halv arm), den ene med bukse til. Så da har vi til våren igjen også..hehe..

Nå begynner den lille skuffen å bli ganske full, så kanskje vi må utvide snart..

Imorgen skal jeg ringe fysioterapeuten igjen og høre om de har time til meg. Håper jeg slipper å vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ikke uvanlig med rastløse legger i svangerskapet Babysyk. Magnesium hjelper. Prøv det :)

 

Her virker det som tanta er på vei ut døra snart, og da skal det bli sengekos hver kveld fram til tanta liksom hadde tenkt å besøke meg igjen! Hahah.. neida, men får vel hive oss rundt litt mer enn bare uka før vi TROR el kommer kanskje. Hvem vet.. kanskje el kommer tidligere.. eller senere denne perioden?!;)

 

Ellers begynner vi å bli litt lei av regnværet hver eneste dag. Det er jammen langt mellom soldagene synes jeg!

Ikke noe jeg får gjort med deg.. men klage kan jeg. Haha:D

Jeg bruker kveldene nå mye til å lese over hustegninger og møblere inni hodet mitt. Møbleringen blir en blanding av gammelt loppis, møbelsnekkeren som skal lage noe og nytt fra butikken.

 

Var på kjøpesenteret idag. Var jo 50& salg overalt.. også i butikkene med babytøy. Jeg styrte rett inn og tenkte at jeg kunne jo alltids handle inn litt anonymt hvitt tøy, småting liksom. Men mens jeg stod der og holdt i en rådyr hvit liten mini-genser tenkte jeg brått " hva ER det jeg driver med egentlig???!! Det er ikke engang noe i magen og så skal jeg handle babyklær??!" Så slapp jeg det jeg hadde i hendene og gikk sporenstreks ut.. heldigvis!

Så ønsket er stort som dere sikkert skjønner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte du Ønsker3gull!! Det skal ikke være lett skjønner jeg! Men hvem som helst kan jo fort bli revet med i babyshopping-jungelen da, hvis man først setter i gang liksom... (jeg har valgt å ikke sette igang, mye bedre for lommeboken..)

 

Sats på sengekos ofte ja, var det som klaffet for oss! Vi hadde sex så og si annenhver dag hele perioden og det gav full klaff på første forsøk! :D Vel og merke er jeg noen år yngre enn deg da, sånn ca 12 av dem, men likevel..du har jo klart det før! :D Holder håpet oppe jeg!

Og regnværet kan jo hjelpe på det da, NOE må dere jo gjøre på i inneværet..hehe..

 

Her vest er været veldig opp og ned, men faktisk mest på den fine siden...og vi nyter det!

 

Og vet dere hva?!!! Igår fikk jeg festet tråder på alt jeg har strikket til mini! Nå gjenstår bare to knappestolper (på hver sin body), samt knapper på tre av plaggene (de to bodyene, samt den grønne jakken)...ja, det er ikke iregnet det settet jeg holder på med nå da. Det kom jeg ikke til, så der gjenstår fremdeles trådfesting, ermeisying og halskant på jakken.

 

Ellers er navnedebatten igang. Er søren ikke lett altså! Har en liste med kanskje 35 navn. Og det er ETTER at vi strøk ut 8-10 navn igår.

 

Fysioterapeut er absolutt ikke lett å få tak i midt i fellesferien i Bergen altså! Så jeg får nok bare vente tålmodig til etter min egen ferie, og håpe at det ikke forværrer seg innen da! Neste uke er det kontroll hos jordmor, så får høre hva hun sier også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig at det ikke klaffet denne perioden ønsker3gull! Hadde virkelig gledet meg til du skulle juble høyt. Får bare ønske lykke til neste periode!! Jeg skal heie på deg!

 

FruLS - du er så effektiv at jeg blir helt svett... Flinke du! Det er så koselig med hjemmelagde småklær. Lille keiser har blubbet seg sånn i det siste at han snart passer inn i strikkesettene som prinsen hadde. Vet ikke om jeg blir ferdig med dressen jeg lager før den blir for liten. Her skjer det nemlig mer og mer tull...

 

Natt til søndag våknet jeg med supervondt i magen. Ble hentet med ambulanse og kjørt til Ullevål hvor jeg ble operert for snurr på tarmen. Ble bare sånn passe bra etterpå, så da ble jeg gastroskopert og nå har jeg jammen magesår også. :( Blir helt oppgitt. Jeg som var sååå klar for å bli frisk og rask igjen... Nå er jeg tilbake til slapp og ubrukelig treig pga såret på magen... Sukk...

 

Reiser i allefall tilbake til Bergen i dag, to dager forsinket. :) Gleder meg såååå til å se prinsen og lille keiser igjen! Det er ikke gøy å være uten dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det nesten så jeg tror du driver gjøn med oss Krølle. Nå må no den der forbannelsen din snart gå tom for ideer!

Kan forstå at det er tøft å være uten mann og barn, men samtidig får du da konsentrert deg litt om å bli frisk.

Krysser fingrene for at nå er det nok, at du skal få nyte resten av bergenssommeren!

 

Bestilte fysioterapitime idag da. Fikk time i ferien, så dagen etter en ukes cruise skal jeg til bekkenspesialist. Håper hun kan litt magi! Så nå får jeg bare ta det rolig innen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vettu !!Dette er FOR utrolig krølle! Herrrlega som du må gjennomgå da! :( Masse god bedring!

 

Ja, kjedelig at det ikke klaffet denne måneden(heller). Men jeg prøver å tenke slik at dette er faktisk den 3. pp eeegentlig (siden vi nesten har unngått sex noen måneder), og at jeg burde slappe av litt mer. Men lysten har kommet over meg, og da er det jo bare å hoppe i det ikke sant :)

 

Jeg strikker særdeles lite om dagen. Jeg er på nettshopper`n på alt av ting til huset. Nå har jeg endelig bestemt meg for hva jeg skal gjøre med veggene i gangen. Jeg skal male dem med kalkmaling slik at de ser litt betong-gamle ut. Så må jeg bare finne ut av hvilken farge da. Flisene på gulvet er hvite med litt svart, så egentlig burde jeg holde meg til den fargeskalaen der.. men liker farget "potet" så godt også. Hmm... må ta meg en tur på Fargerike og sjekke ut de forskjellige tror jeg.

 

Så deilig med både fysioterapi og cruise da FruLS! Høres herlig ut å ligge rett ut på et soldekk med en drink i hånden:))

Forresten.. vurderer å få en personlig trener. Men lurer litt på om dersom jeg starter det harde treningsopplegget nå, og OM jeg blir gravid midt i opplegget, om jeg kan fortsette det eller om jeg må la hele treningen ligge på vent. Noen som kan tenke seg?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser veldig frem til en ukes middelhavscruise med late dager (håper jeg) og en deilig solseng (i skyggen). Guttene er nok mer klar for utflukter i hver havn, men med to gravide damer som er 6mnd på vei, spørs det om de kanskje må la oss være igjen innimellom. Men de har SPA på båten, så vi skal klare oss! :D

 

Hmm... PT har jeg ingen erfaring med. Men trening generelt vil jo kanskje hjelpe på fertiliteten. Kanskje ikke direkte, men du får mer overskudd, blir mer avslappet og får tankene på noe annet. Jeg vil tro at PT'en også kan tilpasse opplegget hvis du blir gravid. Det er jo derfor han er der! For å skreddersy og hjelpe til. Og jeg ville heller ha satt i gang nå, så kroppen var godt vant til trening når du blir gravid, hvis ikke bør du vente til etterpå (og hvem vet hvor lenge det blir..). Nei, sett i gang du! Heier på deg! Så satser jeg på at etter treningen er kommet i gang, så sitter spiren vettu! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh cruise... Det høres fantastisk ut (sånn bortsett fra at jeg ikke er spesielt sjøsterk). Og spa kunne jeg helt klart vent meg til å ha i umiddelbar nærhet! Også er det godt å høre at du får komme til fysioterapeut som vet hva h*n driver med når det gjelder bekken!

Det er helt villt at du er kommet seks mnd på vei! Jeg husker jo da du testet positivt! Himmel så fort tiden går!

 

Så bra at dere snart kommer i gang med påbygging ønsker3gull! Her bruker kommunen eeeeevigheter på å besvare enhver henvendelse og søknad. Vi trenger virkelig større garderobe nå som mannen har arvet en hel masse fine klær fra sin far. En haug med fine (og dyre) merkeskjorter, mange som ikke var åpnet en gang! Men vi har ingen plasser å henge dem opp. Vurderer å trekke en snor tvers over soverommet og henge noe der med et laken som støvfanger over. Får sende et spark bak til kommunen også, og si at vi synes det haster...

 

Huff, det føles litt som en dårlig såpeopera hele situasjonen vår for tiden. Da jeg fikk vite at jeg måtte opereres i magen, bare satt jeg rett opp og ned og strigråt. Stakkars sykepleier kom løpende til og trodde jeg var kjemperedd for operasjon og begynte å legge ut om hvor liten risiko det var og at alt skulle gå så fint. Det var utrolig spesielt å være på Ullevål så kort tid etter svigerfars død. Han var en ganske kjent lege/professor der, og det er ikke så mange med det etternavnet, så vi ble stoppet på alle undersøkelser med spm om vi var i familie med X, at han var så flink og godt likt, osv. Hyggelig at folk bryr seg, men noen ganger blir det litt for mye på en gang.

 

Har kommet meg vel tilbake til Bergen, og venter på avklaring om puppen kan starte servering og slutte med antibiotika, eller om såpeoperaen fortsetter. Mannen har fått forbud mot å møte på jobb før ting har ordnet seg litt. Det var i allefall utrolig deilig å se igjen de to små. Måtte smaske litt på dem der de sov så søtt. Lille keiser våknet selvsagt og ble ganske snurt over at han ikke fikk pupp. Bare så vidt han kunne godta kjøpemelk. Måtte stoppe opp innimellom og klage litt på maten, mens han gnidde seg mot t-skjorten der han visste godsakene lå gjemt. Lille skjønningen... Håper bare det er noe melk igjen når han endelig får slippe til... :)

 

Har fått veldig lyst til å strikke litt igjen :) tar det som et tegn på at det går fremover, om enn litt langsomt... Ha en finfin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, er ikke helt seks mnd enda da, men når vi reiser så er jeg det.. :) Er vel 23+4 idag, hehe, måtte sjekke filofaxen faktisk. Ukene går i surr etterhvert.

 

Hehe, skjønner godt lille keiser som blir fristet på den måten der! Tenk å ha godsakene bare centimeter unna, og likevel må ta til takke med kjøpemelk! Han er nok like ivrig som deg at puppen skal bli friskmeldt. Håper inderlig det er noe igjen der til ham når han igjen får nyte godsaker!

 

Så bra at strikkelysten kryper tilbake! :D Sånnt liker vi! Det betyr at formen generelt stiger og du er på god vei tilbake til "normalen"..(så var det bare det å huske hva det var da)..

 

Nå har jeg nettopp hatt meg 10-15min på sofaen på jobb. Måtte strekke ut ryggen og hvile bekkenet litt synes jeg. Så i en (nesten) bortgjemt krok står det heldigvis en sofa, akkurat litt for kort til meg, men det funker! :) Men kjenner at bare å sitte i to-tre min, så er det tilbake til samme som før strekken. Nei, dagene er best før lunsj. Men foreløbig holder jeg ut. Er bare sånn irriterende murring hele tiden, og litt lett verk innimellom.

Imorgen får jeg balansepute å sitte på. Hun ene jordmoren jeg snakket med (hun eneste som faktisk gav meg noen råd over tlf) foreslo det, så nå skal jeg prøve. Usikker på hvor stor effekt det vil ha, men vi får se. Bør ihvertfall få bedre holdning av å "vippe" på en gummipute hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener krølle:( da eldstemor var svært syk "brydde" "alle" seg. Alle spurte og grov og lurte fælt på alt mulig. Jeg var forresten hos din svigerfar på undersøkelse med henne da hun var knøtt-liten jeg;)Jeg glemmer aldri det møtet faktisk. Ganske rart, for hun har vært innom flere undersøkelser og leger, men han glemmer jeg aldri. Ikke hva han fortalte meg .. eller hvordan han fortalte meg det. Merkelig. Han roet meg veldig. Utrolig fin og sympatisk mann. Helt forferdelig at han ikke er her mer, han gjorde mye godt innen legevitenskapen!

 

Nå litt før jeg legger meg tenkte jeg å strikke litt igjen. Har fått litt lysten over meg på det jeg også..heldigvis. Så blir jeg snart ferdig kanskje jeg også! :D

Mannen er og henter den nye bilen. En Caravelle:) Gleder meg. Endelig plass til hele familien:)

 

Igår hadde jeg en så vanvittig sex-lyst + smerter i magen og lysken, at jeg trodde nesten jeg hadde eggløsning. Det var jo bare èn dag etter mens, så det var nok ikke el. Men det var ikke så vanskelig å forføre mannen heller, han var mer enn villig. Stakkars, det er nok litt uvant for ham at det ikke lenger er å holde på som man vil men heller å ta hensyn til en uke med tanta på besøk;) Tidliere, med hormonspiral, hadde jeg jo ikke mens, og vi kunne ha oss når som helst :D

Jaja. Håper vi klarer å lage barn denne måneden da;) hadde jo vært veldig koselig.

 

Nei, dere.. kaster meg over strikketøyet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuuu! Jeg er nå offisielt skrevet ut av sykehuset og har bare to dager igjen med antibiotika! Det er litt væske igjen i vondpuppen, men det var helt klart når det ble tappet ut, altså ingen puss :) Da er det bare å øke produksjonen og gjenoppta jobben som melkeku :) Eeeeendelig tegn på at noe går rettveien!!

 

Jeg har snart fått delt ut alle innbydelser til dåpen, og leker med tanken på å dra på fjellet i helgen :)

 

Lykkelig helg til dere alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!!!!!!!!!!

Så fantastisk deilig det må være! Håper melkeku-tilværelsen går bra resten av tiden! :)

 

Her har vi fått bakoversveis og haken i gulvet og hodet mellom beina og alt på en gang!!!

Det er visst en regel (i amerika) at er man mer enn 24 uker på vei, så kan man ikke dra på cruise. Så nå spøker det for hele ferien vår. :(

Prøver å trikse det til på et vis, for reiseforsikringen dekker ikke avbestilling pga graviditet (er jo ingen sykdom vet dere...*arg*).

 

Men nå drar jeg på landet, og skal prøve å ikke tenke for mye på det i helgen, så får vi finne på noe lurt neste uke.

 

*hjertesukk fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...