Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Du har ikke mistet humoren din, Leah :) Kos deg masse med aking og grilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leah, er så trist å lese at du har det vondt :( men for ei jente du er da som likevel klarer å holde på humoren din *digger deg* masse :)

Høres ut som en kjempe koselig dag for dere idag, bare husk å kle godt på deg vennen :P

 

Hali, GRATULERER så masse <3 ble så glad da jeg leste at du har en spire i din mage *smiler*

Hehe...du må være den eneste som gler seg til kvalmen *ler*

 

Tessy, du er lur ;) tenk for en utrolig opplevelse mannen din får når han kommer hjem *smiler* Gled deg masse, han kommer til å bli hoppende glad <3

 

Da var timene over, men har et lite møte nå straks og etterpå må jeg sitte att og jobbe med planene for neste uke.

Og skravle med dere mine søte jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg kom nettopp hjem fra Medicus, fikk ikke noe gode nyheter i dag. Gyn mistenker sammenvoksning på venstre eggstokken, så han har henvist meg til kikhulloperasjon. Han sa alternativ er ivf. Jeg er helt knust, sitter her og griner s om en liten unge. Jeg vet at dette er nok ikke det verste nyhetene få, men det var nedslående likevel. Jeg spurte hva vi skulle gjøre i mellomtiden mens vi venter innkalling, han sa at vi måtte bare stå på. Og ønskeross ekstra stor lykke til. Huffa meg, jeg vet dette blir ego innlegg...sorry jenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe gøy å høre Cornflake :( Men babydrømmen er ikke knust fordi, ivf er slett ikke noe nederlag og det er jo tross alt bedre å få et svar slik at man kan få hjelp, ikke sant? Om noen mnd sitter du med en voksende mage skal du se :) Bruk dagen i dag til å sørge, så kan du mobilisere kreftene igjen i mårra. Dette kommer til å gå fint, veien til målet blir bare littegrann mer kronglete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Cornflake vennen min <3

Dette var kjempe trist å lese, jeg forstår at du er lei deg og at alt føles svart ut nå. Men er enig med Tigerlise, vennen du må ikke se på ivf som et nederlag, det er en god hjelp, og jeg veit om ikke lenge så vil du sitte i sofaen med en kul på magen *smiler*

 

Har så lyst å ta første fly nordover og bare banke på døra di og holde rundt deg. Gi deg en god klem fra meg <3

Hold ut snuppa, husk at vi i bollen er her for deg :) Sender deg en kjempe klem og *smask* på kinnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Dossa ogTigerlise, jeg kunne absolutt tenke meg å ha dere her. Jeg ser ikke på ivf som nederlag, jeg gjør ikke det. Jeg som var så glad for at alt var så normal med meg, hormonprøvene er ine, ikke noe bakovervendt livmor, eggløsning er normal...men så kom dette her da. Hjelper lite at alt er normal når det stakkars egget ikke kommer fram.Det føles bare som at veien til målet er så langt, ventetid og ventetid på sykehuset. Jeg har på en måte lyst å begynne på ivf med engang, det må da skje på Medicus, men jeg tror neppe at min kjære er med på det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg kjenner jeg får vondt inni meg når du har det vondt

Cornflake :( Sender deg en god klem og tørker vekk dine tårer.

Jeg er her for deg <3

Skjønner at du er frustrert over at det blir ventetid på dere, men du skal oppleve å bli mamma vennen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er lang ventetid Cornflake? Da jeg var ferdig utredet hos Medicus ble saken sendt over til St. Olavs og jeg kunne egentlig begynne etter bare et par mnd (kort ventetid ettersom jeg jo faktisk var ferdig utredet). Du kan jo prøve å sjekke litt mer om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forresten bare den ene eggstokken (eller kanskje egglederen?) som var ødelagt? Jeg har jo klart å bli gravid 2 ganger nå med en ødelagt og en trang eggleder... *Krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Cornflake !! Skjønner at det er en tung dag for deg.. Ikke noe kjekt å høre at en ikke får det til på egen hånd.. Men det er derfor det er så fantastisk med IVF som alikevel gjør det mulig for oss.. Jeg vet dessverre lite om ventetid siden jeg går privat.. Men husk at jeg holder for øyeblikket på med prøverør så bare sPør hvis du lurer på noe... Å husk nå vet de grunnen å kan derfor gi deg perfekt hjelp

 

Vil gi deg en stor klem og tenker på deg !!

 

Gratulere til de to gravide fiskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Cornflake! synd at det er sånn selv med gode prøver på alt! men utrolig bra at du vet dette! tenk, om litt sitter du med vellykket ivf og et (to?) nydelige nurk i magen! hva hvis du først hadde prøvd et helt år før du hadde funnet dette ut? Og du er da enda ung?? (var det gyn sa til meg... skal liksom ikke stresse med sånt da)

Jeg vet du får det til kjapt! ;)

 

klemmepå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Jeg tror jeg må ta den operasjonen først før det evt blir ivf. Ringte og fortalte det til mamma, følte det var på tida hun vet at vi prøver og sliter. Jeg er jo ennå ung som du sier Lilleblomst, men tallet 30 nærmer seg med stormskritt :(

 

Metti: Hvor mye må dere betale når dere går privat? På Medicus er det 26000kr for hver ivf.

 

Glemte nesten...Gratulerer til de to heldige gravide gullfisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var siste unge lagt *hehe* Snuppa måtte dusje etter turninga, var så svett :) idag begynte beste venninna fra barnehagen også på turn så snuppa var helt i fyr og flamme. De var så glade begge to :) artig å se hvordan de gjør de ulike øvelsene. Mi snupp viste og hjalp venninna si hele tida. Tok så godt vare på ho *skjønn*

 

Cornflake, går det bedre? Dette skal gå så bra snuppa :)

 

Kjenner jeg glipper med øynene allerede, det var tidlig. Også jeg som har planer om å se criminal minds ikveld *haha* da må jeg vel ta en liten dupp nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: så leit å høre om dette, men alt skal bli bra og dere skal få spira dere ønsker alikevell! Du er tøff så dette klarer du:) en god klem til deg snuppa!! tenker på deg! og tusen takk, jeg tror det nesten ikke selv ennå:)

 

Dere, jeg trenger et råd ifra dere!!! jeg lurer på om det hadde vært lurt å fortelle om graviditeten til mamma...er så redd jeg vil trenge noe hjelp fra dem pga kvalme feks...jeg kastet opp i formiddag faktisk, men heldigvis ikke vært mer kvalm! jeg vet at hun ikke sier noe til noen...

hva ville dere gjort?!

 

Stor klem fra trøttingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy: Hvis jeg var alene (mannen er utenfor landet?) med en unge, så hadde jeg sagt det til noen - mest sannsynlig min egen mor. For det er som du sier, du vet aldri - du kan jo trenge hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også fortalt det til en som står meg nær. I mitt tilfelle hadde det nok ikke blitt min mor, men dersom hun er den riktige for deg så tror jeg det er fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, jeg hadde nok fortalt det til mamma <3 Når formen et dårlig så er det jo utrolig godt å få hjelp. Ho blir en god støtte for deg frem til mannen din kommer hjem att :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, jeg hadde også sagt det til mammaen min. Jeg gjør det uansett jeg da, for jeg klarer ikke å la være og si noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg på flyplassen på vei til Praha ; ) vi må selvfølgelig innom Oslo for alle fly går jo derfra !!!!

Skal være fremme i tolv tiden tror eg.

 

Ha en god helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til mamma i går jeg:) hun ble lit sjokka, har ikke visst at vi prøver...men hun lover å ikke si det til noen og:) og så klart er hun glad på våre veiene! Så det føltes godt å si det til noen :)

 

Også har jeg tatt en cb digital i dag: GRAVID :D

 

Ha en fin dag jenter jeg åker på jobb nå!

 

Gooood tur til Praha, nå må dere kose dere skikkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooood tur til Praha Metti :) ha en kjempe fin tur og kos dere masse :) Dette gjør deg godt snuppa!

 

Tessy, ååååååå så herlig det må ha vært å se testen lyse gravid mot deg *smiler* Jeg gleder meg til det en dag blir min tur.

Så bra at du fortalte det til din mamma. Ho vil nok være en god støtte for deg frem til mannen din kommer hjem att.

Ha en super fin dag på jobb!

 

Må komme meg på jobb.

Gullet skal på bowling bursdag idag, så siden jeg kjører han dit så går jeg en tur på senteret og titter før han skal hentes.

Nå som jeg har fått lønning så finner jeg sikkert ikke noe mens jeg titter i butikkene *typisk* hehe :)

 

Må løpe. Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens!!

 

God tur, Metti!! :) Kos dere masse!

 

Vel, tok en vanlig CB test idag...hehe, kunne ikke dy meg. Og der kom streken etter knapt 10 sekunder...hoho *liker*

Så nå skal jeg slappe av, spise frokost - og rett og slett nyte fridagen, og tanken på at det er snart helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Metti..koooooos dere :D

 

Hali og Tessy: Herlig med bekreftene tester :)

 

Jeg tok en test kl 3 i natt, Leah måtte opp på do og da måtte jeg seff også tisse, så tok en test da som var negativ, men så innbilte jeg meg at jeg kunne se hvor streken skulle være så jeg måtte ta enda en da jeg sto opp kl 8..negativ den også :/ Jaja, 10 dpo, så får ikke gi opp håpet helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå kos å lese om deres cg digital-opplevelse Tessy og Hali:))

Kan tenke meg at det kiler i magen når GRAVID lyser mot en!

 

Tessy- jeg er enig med de andre her. Det er godt for deg å vite at mammaen din vet. Du trenger å vite at du har noen så nærme deg før mannen din er tilbake!

 

*sukk* Praha hørtes digg ut! Har vært der, og reiser gjerne tilbake:)

 

Leah- høres ut som en drømme-ettermiddag du og jenta di hadde. Grilling, aking.. bedre blir det ikke. Det blir liksom litt hverdagslykke av slikt:) Vi skal ake med ungene imorgen. Blir kos det:)

 

Igår forsøkte jeg å legge opp gardiner dere. Gardiner som visstnok skulle være 220 cm lange. Jeg la opp like mye på hvert fag, i god tro, strøk dem en ekstra gang og hang dem opp. Hva så jeg?? Joda, det ene faget hang maange cm over gulvet!! Ikke som den andre som når akkurat ned!

Jeg tror jeg tok i bruk hele reportoaret med banneord, og unger og mann skvatt ut av rommet. Vet dere, sånn synes jeg er Så gørrkjedelig. Kjedelig å legge opp uansett, men så glemmer jeg å kontrollmåle og når resultatet blir sånn så vipper det faktisk meg helt av pinnen. Jeg høres sikkert ut som at jeg ikk tåler så mye.. ha, ha. Men vet dere, jeg er av den typen at jeg tåler de hardeste prøvelsene. Har opplevd mye sykdom, død osv i nær familie i livet desverre. Men de SMå tingene, som at en kake jeg baker ikke bli bra, eller slik som dette.. gardiner som vil leve sitt eget liv.. DET vipper meg av pinnen!! Ikke det altså, jeg blir ikke sur og tverr hver eneste gang slikt skjer, men sånt takler jeg dårligere ivertfall. Nå må jeg starte på nytt igjen med gardinene!! Grrr:(

 

Hva skjer idag da damer? jeg er hjemme. Skal strikke, sy. Tenkte å sy et leketelt til vesla (sånn som jeg henger i taket i en krok dere vet? )og på søndag skal vi besøke en nybakt baby-jente. Hun må jeg jo sy noe fint til synes jeg;) (det får bli pute med navnet hennes på kanskje).

Min bestevenninne har termin 12. mars, og OM jeg har handlet?? guri malla!! pelsvest til en 1-åring dere! og masse rosa tøy. Håper ul stemmer der og at det blir jente da. Ja, og selvsagt får den vesla der også noe hjemmesydd:)) og siden storebror ikke må oversees når vi kommer og ser på lillesøsteren, ja, da må jo han få noe også. Det er jo rett og rimelig, eller? Som dere skjønner er jeg snart fastboende og burde få kvantumsrabatt på Barnas Hus, Babyshop osv, osv!!!

 

Hvordan er det med dere? kjøper dere, eller titter mye på babytøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...