Gå til innhold

Om jeg som tenåring velger å..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La tenåringen flytte.. Så ser hun FORT hvordan virkeligheten EGENTLIG er!

Jeg hadde ikke orket å ha en tenåring i hus som ikke var min, samma hvor still, snill og småspist personen var.. Jeg hadde aldri greid å slappe av 100% i mitt eget hjem så lenge der bodde en "fremmed" person...

Å at du tror 1000 kr i måneden er nok.. HA HA.. Sorry men den må du nok lengre ut på landet med.. Du sier at skolematen får du dekt.. hvem av?

Skrevet

Hehe, du må da skjønne at denne tenåringen skal nå med 12 kr i mnd for godteri og resten gå til andre nødvendige saker! :) :) ALLE vet jo at det går, heheheheheh.

Huff.. skjønner godt hvorfor foreldrene har tatt fram strenge regler nå..

Skrevet

Det er da ingen grunn.. Var noen få episoder i starten av året bare, læreren gikk omtrent amok bare fordi jeg ikke gadd ta opp boka.. og det kan jeg ikke se er grunnen til at de skal ha så mange møter.

Jeg har vært 1 uke hver sommer hos noen, og de har da klart å slappe av..

Om du leser så ser du jo at det med 1000 kr bare var et eksempel..

Jeg får dekt skolematen der jeg går, på linjen har vi felles frokost og lunsj.

Skrevet

Det at du mister lysten på skolen er skrekk for foreldre det. De ønsker ikke deadbeats. Så hvis det er grunnen forstår jeg. De er livredde for at du gir opp. De prøver å presse deg til å stå på for din egen skyld nå.

I dine øyne er det svært overdrevet, men det betyr bare at du har sterke foreldre som vil kjempe for deg.

Ikke noe gærnt i dette, men i dine øyne hadde det vært bedre at de ga faen. Så hadde du lettere gitt opp, og blitt sosialklient. Er det noe å trakte etter? Bli kalt white trash?

Skrevet

Jeg mista jo ikke lysten.. Det var noe uenigheter mellom meg og læreren, og jeg gadd derfor ikke ta opp boka.. MEN ble istedenfor sendt ut av skolensområde. Det kan IKKE være grunnen til så mye tull...

Jeg har gode karakterer, står opp av meg selv, og fungerer godt.. så altså?

Skrevet

Da viste du null respekt for læreren, som er en autoritet. Det er drittunge-greier. Dine foreldre aksepterte tydeligvis ikke den oppførselen. Kanskje de har latt det gå langt, men de er tydeligvis svært skuffet over deg. Gjør deg fortjent til respekt igjen.

Skrevet

hehehe.. du er et barn som enda ikke har innsett at du taper hver jævla gang du opponerer mot voksne autoriteter......... Du vinner mer på å høre etter, men dette liker du ikke ;)

Du vil ikke la voksne "vinne". Men innser ikke at det ikke er å vinne som er poenget.

Du er bare et lite barn i oppførsel, samme hvor voksen du tror du er ;) Trass er velkjent for foreldre("gidder ikke ta opp bøkene, fordi du lærer var litt dum"), og foreldre/voksne begynner å få den erfaringen så snart de får barn ;) Du holder på med et tapsprosjekt her ;)

Skrevet

....ein liten dretunge av ein tenåring;-) "looking for trouble" eller oppmerksomhet;-)

Lykke til med livet som den store kranglaren;-)

Skrevet

Unnskyld meg du tennåring . Jeg tror at du er en taper som bare er ute etter å skape problemer for deg selv og andre. Jeg er så utrolig lei av slike drittunger som deg. Har bodd i hus men en søster men type tulleproblemer som deg.Vi er tre søsken og kun hun som har store problemer og det er kun hun selv og det syke hode hennes som har lagd problemene og jeg tror du er likedan. Ta deg sammen.

Om du virkelig mener du får det bedre alene så gjør alle en tjeneste og flytt.

Men da får du virkelig klare deg selv og ikke leve på NAV og trygderettigehter for slike som deg koster sammfunnet utrolig mye penger.

Skrevet

1 uke er litt annet en et par måneder/år.. aner jo ikke hvor lenge du har tenkt å være hos dem..... å uansett... tror du det er bedre å bo 1 uke her og 1 uke der å ikke tilhøre noe sted??

Skrevet

Den dagen du blir voksen, og oppdager at samfunnet har regler du bare må innrette deg etter, kommer du til å ramle helt sammen. For du tåler ikke engang at dine foreldre eller lærere forteller deg hva du skal.

Hva tror du det er å være voksen? Anarki? Det er ikke slik, lille pike..

Dess eldre du blir når du bryter regler, dess alvorligere blir konsekvensene. Sånn er det å være voksen. Velkommen, selv om du starter tidlig på noe du ikke vet hva er ;)

Skrevet

Det har vel ikke noe med respekt.. Jeg ble sendt ut av skolensområde pga ei bok? Om de ikke hadde gjort meg irritert hadde jeg heller ikke nektet...

jeg taper ikke på noe som helst... og det er ikke noe tap-vinn situasjon heller..

Og om ikke samfunnet skal hjelpe meg om jeg flytter ut, men heller hjelpe andre ? Hvorfor det? Jeg er da et menneske som har like mye rett på ting jeg?

Grunnen til at det har blitt mye bråk hjemme er jo fordi at foreldrene mine ikke VIL høre på/prøve å se, hvordan mine tanker og følelser er. Ingen positivt tilsnakk om jeg kommer med noe bra, men det å klemme og gi positiv tilbakemelding til søskene mine det går an!

Jeg har en og annen gang spent noe rundt meg som nevnt i første tråden, men det etter at foreldrene mine har provosert.

Lærere er også utrulig flinke til å provosere.. og er det noe jeg ikke liker, så gir jeg også utrykk før det.

JEG er ikke den gale tullingen dere vil ha meg til å tro jeg er.

Skrevet

"Samfunnet"(les NAV og alle andre) kommer til å sende deg tilbake til dine foreldre, for det er de som har plikt til å forsørge deg så lenge du er under 18 år..... hahahaha.. Gå på sosialen du, og se hva som skjer ;)

En får altså ikke noe positivt tilbake fra samfunnet, uten at en gjør sin del for å få det. En kan ikke kreve det. Og litt sånn er det med foreldre også ;)

Du har et helt urealistisk bilde av livet generelt. Tror du virkelig du er verdens navle, eller?

Skrevet

Jeg er heller ikke stokk dum! Bare så det er sagt, så ja, jeg vet det.

Jeg har ikke tenkt å gå innom nav..

Men må nesten legge til at jeg syns ene hersketeknikken her og på tidligere innlegget jeg hadde, funker ikke.. må nesten beklage det, slik at det ikke skulle stikke så veldig i hjerterota til den som ga den ut..

Jeg er ikke verdens navle, men det er ikke foreldrene mine heller ^^

Skrevet

u skrver at alle er uenige i det du sier, men det er jo feil. Jeg selv skreiv et innlegg her om at jeg fikk det mye bedre etter at jeg flyttet fra mamma og pappa i 15åra. Gjør det du, men vær forberedt på et vanskelig og tøft liv.

Det er som sagt noe av det beste som har hendt meg, men også det tøffeste.

Skrevet

Hmm, sant! takk.. Men de fleste er jo uenige, eldre søsken, lærere, foreldre. Men ingen av mine venners foreldre har sagt noe på det.

Hersketeknikk = "lille"

Skrevet

Men da blåser du i dine søsken og dine foreldre/lærer, så hopper du i det. Flytt! Er mange som flytter hjemmefra når de er 16-17. Bare vær sikker på at du klarer det, for du burde ikke finne ut halvveis at dette går på tryne, for da kan du ikke komme dassende hjem igjen med halen under beina. Da må du klare deg HELT selv!

Skrevet

Klarer meg jo helt fint om jeg får lov å bo hos andre :)

Om ikke, går det jo rett i dass. Vil ikke risikere å skulle bo under møllebrua heller..

Skrevet

Jeg bodde alene. HELT alene. Fikk stipend og bortebostipend, samt lån. Leide en hybel til 3500kr. 35kvm. Kjøpte mange møbler på bruktmarked/loppemarked, og brukt på nettet.

Det gikk iallefall rundt

Skrevet

Jeg får ikke borteboerstipend.. og det er ingen "billige" hybler her..

For borteboerstipend måtte jeg ha en god grunn til å få, enten ha underskrift av barnevernet eller noe også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...