Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #26 Skrevet 13. desember 2011 Forventer du at dine foreldre ikke skal gå gjennom tingene på rommet ditt, eller på dataen din? Eller forventer du at de skal respektere ditt privatliv der, uten at du gjør noe for å hindre dem i tilgangen? Er dette en regel du føler gjelder? Da må du også forstå at det ikke bare er du som setter regler, men også dine foreldre, og at de også må kunne forvente at du overholder de regler som er satt, uten at du skal snike bak ryggen og bryte de reglene. Respekt går begge veier, men du er barnet. Du er ikke på samme linje som dine foreldre, fordi du ikke har ansvar for dem. De har ansvar for deg. Du er så typisk ego tenåring som det går an å få dem
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #27 Skrevet 13. desember 2011 Jeg låser igjen rommet da jeg forlater det, jeg lukker igjen pcen, og har passord. Så de får ikke gjort noe.. Har ikke brytt noen regler, sier jeg jo. Det står jo klart.. Typisk ego tenåring? Pfft...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #28 Skrevet 13. desember 2011 Slutte å bruke nettet kl 23, men fortsatt på til ut på morgenkvisten? Og du har ikke brutt regler? OK
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #29 Skrevet 13. desember 2011 Vet ikke hvor gammel du er da. Jeg var 19 da jeg flyttet hjemmefra, gikk på siste året vgs. Ikke noe uvanlig i det i grunn. Men jeg ble innstendig bedt om å få meg jobb og flytte ut av både helsesøster på skolen og en psykiater hun hadde bestilt time hos for meg. Der var både jeg og modern, og de var alle enige om at det beste for meg var å komme meg ut hjemmefra (hvorfor vil jeg ikke gå inn på her). Da hadde jeg drevet med selvskading i over et år, og hadde store traumer som jeg har brukt mange år på å bearbeide. Jeg vil du skal tenke nøye gjennom om du faktisk har det helt jævlig hjemme, eller om det er en kjip periode akkurat nå, som gjør at forholdet mellom deg og familien din er surt. Foreldre kan også bli oppgitte om de føler at de ikke når fram! Når det er sagt så vet jeg ingenting om din situasjon, så jeg skal ikke si noe den ene eller andre veien. Men jeg vil be deg om å virkelig tenke deg om før du gjør noe du kan komme til å angre på senere. Snakk med noen du stoler på, noen som har litt flere år på baken. Helsesøster på skolen, en lærer, en psykolog, en eller annen du har lyst til å snakke med selv. Det er mange som kan høre på, og mange som kan hjelpe. Det er som tidligere nevnt her foreldrene dine som i utgangspunktet har ansvar for deg fram til du fyller 18, og dermed kan du ikke bestemme selv at du vil flytte ut. Det er en grunn til at vi har sånne lover og regler, og det er nok også fordi at tenårene gjerne ikke er våre mest reflekterte år.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #32 Skrevet 14. desember 2011 Ingen tar jo nette klokka 23? Jeg har snakka med læreren og det jeg har fått beskjed om er at det er meg feilen står på (igjen). Og da gidder jeg rett og slett ikke prøve igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #34 Skrevet 14. desember 2011 Helsesøster da? Eller helsestasjon for ungdom? Det er masse mennesker som kan hjelpe, men du må nesten kontakte de selv, ellers vet de ikke at du trenger hjelp Hilsen 22.40
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #36 Skrevet 14. desember 2011 Jeg var aldri så klok jeg, som når jeg var tenåring.... Gi det tid.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #37 Skrevet 14. desember 2011 REGELEN er at etter 23 skal ikke nettet brukes av barn i huset. Så enkelt. Må de ta det fysisk bort for at du skal høre etter? Da er det ikke at hører etter, men mister muligheten. Og da er det ikke din lydighet det står på. Du er jo bare en blåst tenåring. Begynn å bruke de små grå du fikk utdelt ved fødsel. Og når lærerene sier det samme....(?)..... Vet du hva? Når en søker etter diagnser som ADHD, så¨kreves det at der er problemer får minst 2 områder. Hjem og skole er vanlig. Ikke at du har ADHD, men det er jo tydelig(skulle vært også for deg) at både hjem og skole deler bekymringene for din oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #39 Skrevet 14. desember 2011 Ja...man tror at man vet og kan alt! Hadde som sagt aldri så mye livserfaring som når jeg var 17år...hehe (ettersom du ikke helt forsto så skal jeg forklare, dette ble sagt med ironi. Man TROR at man er klok, og vet og kan alt...men så går det et tiår eller to, og man forstår at verden er ikke helt som man trodde... ) 22:20
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #40 Skrevet 14. desember 2011 Har jo egentlig gitt opp da jeg får beskjed om at det er meg det er noe galt med, flere steder... Hmm, ja. Om det er problem at "barn" i huset bruker det etter kl 23, så får de slå det av.. Hehe, de små grå blir brukt Hvor ser man bekymringer hen? Lærere ja, ble kastet ut i starten av året fordi jeg ikke ville gjøre som de sa? Ikke rart man tipper over.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #41 Skrevet 14. desember 2011 Jeg begynner å lure på om du er en tenåringsforelder som later som om du er barnet ditt.... For du tråkker bare mer og mer i salaten med utsagnene dine og graver deg selv ned i møkka du selv har laget, akkurat som om du vil ha den voksne versjonen her og at vi skal være enige med foreldrene i situasjonen. "Tipper over", "gidder ikke prøve mer"... Er du klar over hvor mange ganger i barnas tenår foreldrene får høre dette overalt? Det er HELT normale(og teite) "trusler" fra en obsternasig tenåring som ikke får viljen sin. Nei, nå gidder jeg ikke svare deg mer, for du er bare blåst slik en ganske så ufordragelig tenåring klarer å være. Foreldrene dine får takle deg som best de kan, og så får vi håpe det går bra for deg....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #42 Skrevet 14. desember 2011 Det er jo ikke rart JEG tipper over siden alt skal gå mot meg, både foreldrene mine OG folk rundt.. Men må si det hadde vært ganske rått å være foreldre til seg selv... Og om du ser det slik at jeg graver meg ned i møkka, så får det bare gå. Jeg skriver bare slikt det er jeg.. Går nok bra det ja ^^
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #43 Skrevet 14. desember 2011 Hvor mange som har svart har tenåringer?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #45 Skrevet 15. desember 2011 Til HI i 00:21. Du er faktisk fellesnevneren her.... Og alle(som du sier det) mener det samme om din oppførsel. Er du litt paranoid, eller? Tror du de har gått sammen om dette, eller kan det være at du må se på deg selv, og slutte å legge skylden på alle andre?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #46 Skrevet 15. desember 2011 Uansett om jeg er fellesnevneren har ikke det noe å si.. Legger ikke skylden på andre, om de ikke fortjener det. Altså, at de har skyld i det..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #48 Skrevet 15. desember 2011 Husk godt hva du sier og gjør nå. For dette kommer til å bli en erfaring du trenger den dagen du selv er forelder til en tenåring Da ser du kanskje hvor dumme begrunnelsene dine er
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #49 Skrevet 15. desember 2011 Skal huske godt på hva jeg sier og gjør, og se på det senere i livet, er nok ikke dumme de da
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #50 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er sikker på at du vil se det senere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå