Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #101 Skrevet 18. desember 2011 Du høres helt blåst ut HI! Hadde du vært min datters venninne, så hadde det ikke vært greit for meg om du bare flyttet inn her, selv om datteren min sa til deg at det var ok. Jeg vil ikke ha ansvar for mer eller flere enn jeg har, vil ikke lage middag til flere enn jeg må, vil ikke betale for flere enn de som tilhører her.....og du som tenåring spiser og bruker strøm for mer enn 1000 kr pr mnd. Skulle du ikke hatt noen lommepenger i det hele tatt, du da? Nei, jeg ville ikke overtatt deg med alle dine issues. For det er det ganske tydelig at du har. Så ikke forvent at du bare kan flytte inn til dine venninner som fortsatt bor hjemme. Det er ikke de som eier huset de bor i, ikke de som betaler utgiftene, og kan derfor ikke bestemme sånt. Skal du flytte hjemmefra, bør du i det minste kunne forsørge deg selv. Og da må du ha en jobb, og kunne innrette deg i arbeidslivet. Noe som blir vanskelig for deg, som ikke engang kan innrette deg etter de få reglene du har hjemme. Du kommer til å få verden midt i fleisen den dagen du skal ha ansvar for alt selv.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #103 Skrevet 18. desember 2011 Ja, værsågod. Glad du ikke er min unge:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #104 Skrevet 18. desember 2011 Jo, tenåringen skulle jo bruke 12,- kr. på godteri av lommepengene, og hive resten etter de som tar HI i hus... hehehe
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #105 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er anonym over deg men den "it's my life", og jeg er ikke HI! Hehe.. fikk en følelse av at du trodde det. Jeg bare slengte med den da jeg hørte på Bon Jovi nå, og kom på at den passet litt
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #106 Skrevet 18. desember 2011 Du må jo være en voksen person med fritidsproblemer. Nekter å tro at dette er en tenåring som velger å tilbringe lørdagskvelden/natta sammen med oss kjerringer
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #107 Skrevet 18. desember 2011 Hvor får du ufordragelig fra? Blitt vant med å høre at jeg har problemer, så drass inn på, jeg bryr meg ikke mer ^^ Men issues? Hva betyr det? Og hvorfor er det så artig at jeg skal bruke 12kr på godteri? Finne da godteri til 12 kroner, og det var bare et eksempel (: Jeg nærmer meg 17 nå, så voksen ja.. Bare foreldrene mine kunne se det samme, så hadde det vært veldig greit... Grunnen til at jeg "tilbringer lørdagskvelden sammen med dere" er jo at jeg ser etter om noen har noe positivt svar til meg i det minste.. Svært få av de, heh.. Men uansett, jeg har ingenting å ta meg til nå, så fint å være nettslave en tid ;-D Nå skal jeg uansett slukne pcen, så da forlater jeg dere noen timer!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #108 Skrevet 18. desember 2011 Stakkars deg, HI... LES hva som er svart, og se om ikke det stemmer med hva voksne i ditt liv sier til deg. Du dummer deg bare mer og mer ut. Husk det at her inne er det mange tenåringsmødre, som gjennomskuer deg lett. Du er bare helt på bærtur, og da blir det stakkars deg. Om du ikke hører på de som er mer fornuftige enn deg. F eks dine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #109 Skrevet 18. desember 2011 Tror egentlig det er foreldrene det er synd på, tenk hvor mye de har slitt... eller muligens sliter.. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg var nær bekjent av denne tenåringen.........
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #110 Skrevet 18. desember 2011 Du mangler jo totalt virkelighetssans, så det er ikke rart at ingen er enig med deg. Du bor faktisk ta det til deg, og se litt nærmere på deg selv....det er nok din egen skyld at foreldrene dine har måttet bli strengere, og nå har regler for deg. Du er ikke voksen selv om du snart er 17. Du har enda enormt mye å lære. Og tar du ikke til deg noen råd fra foreldre, lærere og oss her inne, så får du som sagt verden midt i fleisen den dagen du skal klare deg selv. Så lær mens du kan, så kanskje du får en mykere overgang til voksenlivet.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #111 Skrevet 18. desember 2011 Så du skal liksom bruke kun 12 kr på godteri pr mnd, og resten til å betale for strøm du bruker og mat? Det regnestykket går ikke opp, for du forbruker langt mer enn som så. Hvordan skal du forsørge deg selv om du flytter hjemmefra? For du forventer vel ikke å få bo hos andre for kun 988 pr mnd? Inkludert mat, strøm, klær og alt annet du trenger?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #112 Skrevet 18. desember 2011 Jeg trodde 16 åringer hadde mer vett mellom ørene..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #113 Skrevet 18. desember 2011 02:58 her igjen, lurer egentlig hva som har fått deg slik jeg Hi?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #114 Skrevet 18. desember 2011 Hahaha, jeg husker jeg skrev en novelle en gang da jeg var rundt 16. Jeg var så sinna, husker ikke hvorfor, men jeg satt meg ned og drømte at jeg kunne flytte og bo hos en kamerat, og at mamma skulle skjønne hvor dum hun hadde vært og si unnskyld og trygle meg om å komme tilbake. Og så skulle hun skjønne hvor urimlig hun var, og forandre seg, og begynne å behandle meg som "voksen". Hehehe, det ble en klassisk tenåringsnovelle. Men det neste som skjedde var at jeg ble for vanskelig for foreldrene mine, så de sendte meg vekk til noen slektninger. Jeg skulle jobbe hos dem i noen måneder. Åh, du slette tid, der ble det andre boller! De satte krav, ja! Jeg fikk kultursjokk og lengtet hjem til mamma igjen etter bare noen uker. Stakkars mamma, jeg var en typisk ufordragelig tenåring, og jeg har sagt unnskyld mange ganger siden og vi ler fortsatt av det. Tenker denne HI-tenåringen trenger noen ekte opplevelser vekk fra foreldrene, jeg. Hun blir vel flau når hun en dag se tilbake på det, men det kan bli god erfaring å ta med seg. Åh, som jeg gruer meg til barna mine kommer i den alderen. Ojoj.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #115 Skrevet 18. desember 2011 Til 02.58: Holder det ikke med forklaring at HI i er 16, snart 17?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #117 Skrevet 18. desember 2011 Hvor bor du hi? Kanskje noen her inne kjenner deg???
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #118 Skrevet 18. desember 2011 Vet ikke hva du tenker på. Har selv ei tennåringsjente som har bor på hybel i 1 1/2 pga av skolegang. Hun må betale 4000 kr i mnd i hybelleie. Maten og alt annet kommer i tillegg. Hun må ha runt regnet 9000 kr i mnd for å klare seg. Det er ikke noe luksusliv for datter min. Flyttet selv ut hjemmefra da jeg var 16 1/2 år gammel. Men hadde da jobb. Var skolelei. Fikk meg 100 % jobb på et fiskebruk. Pga dårlige veier samme at jeg hver dag skulle komme meg på jobb og hjem igjen fikk jeg lov av min mor å flytte på hybel nært jobb. Men jeg tjent penger hver mnd og klarte meg selv. Hadde over dobbelt så mye lønn pr mnd enn moren min hadde. Moren min var uførtrygdet. Jeg ser på deg så veldig umoden som mener at 1000 kr i mnd er nok for at du skal klare deg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #119 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har lest veldig godt på det som dere har svart, og jo, mye stemmer med det både lærere og foreldrene mine sier, men det er fortsatt feil. Syns selv det er utrulig rart at ingen er enige med meg, men det gjør ingenting, siden jeg vet hva som er rett.. Det er mulig å inngå avtaler om jeg er heldig, om jeg skal bo hos andre ! Jeg blir godt tatt imot av foreldre der.. Jeg spiser lite, er stille, trenger ikke bruke mobillader der, ordner meg selv om så, og mulig jeg har mer på konto om noe går galt? Jeg mener, om jeg trenger nye klær eller noe...? Se på meg som umoden, tulling, eller hva som helst, jeg bryr meg lite..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #120 Skrevet 18. desember 2011 Grunnen til at ingen er enige med deg er vel fordi du poengterer gang på gang at du har rett?? Hvilket liv har du hatt som skal tilsi at et barn på 16 har så mye erfaring at du vet best? Det er derfor man ikke blir myndig før man er 18!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #121 Skrevet 18. desember 2011 Jeg vet, det vil si, MENER jeg har rett.. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å mene noe når alle andre stritter mot meg og sier jeg tar feil? Fra mitt "ståsted" har jeg rett..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #122 Skrevet 18. desember 2011 Jeg mente også jeg hadde rett som 16 åring. Det var mange stygge episoder hjemme der jeg kom på kant med foreldrene mine. Jeg ønsket sterkt å kunne flytte jeg også! Hvem har ikke gjort det? I den alderen du er i nå, ser du foreldrene dine i et annet lys. Du begynner å modne(vokser til), og ser derfor dine foreldres svakheter og ting som er superteit. Det er helt normalt! Men du eier likevel ikke erfaring på noe her i livet, og det gjør det vanskelig å ta slike avgjørelser. Blir du banket hver dag? Får du ike mat når du vil? Får du klær i løpet av året? Har du et fint rom? Har du mulighet til å gå den skolen du vil? Har du egen pc? Det er faktisk barn som IKKE har det like fint. Prøv å tenke litt mindre egoistisk, og aksepter din "skjebne" til du er gammel nok til å flytte. De fleste skulle ønske foreldrene forsto oss da vi var tenåringer, men når man blir voksen forstår vi selv hvorfor de var slik de var. Folk er ulike, så måten foreldre tar tak i problemer på er individuelt. Men det må være en grunn for hvorfor lærere begynner å blande seg. Har de tatt feil de da? 12:41
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #123 Skrevet 18. desember 2011 Jeg vet det er barn som har det verre enn meg, jeg har jo ikke sagt jeg har det værst? Grunnen til at lærere blander seg er vel fordi foreldrene mine har bedt om møte, tipper jeg. Og ja, feil.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #124 Skrevet 18. desember 2011 Jeg syns alikevel du har kommet med få eksempler. Kan du ikke nevne grunnen til hvorfor lærerne og foreldrene trykker deg ned? Gir du blaffen i skolearbeid? Er du frekk mot autoriteter? Sover du i timene? Fantaserer du mye, lystløgner? HVA er grunnen?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #125 Skrevet 18. desember 2011 Merkelig at du ikke har noen feil, når likevel lærere og foreldrene dine reagerer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå