Gå til innhold

Om jeg som tenåring velger å..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var 14-15 så hadde jeg også masse problemer i familien. Jeg følte meg ikke hjemme noen steder, for hos mamma hadde jeg 3 stesøsken og hos pappa 1. Så jeg følte jeg alltid var den ekstra.

Jeg gjorde mye galt, som drikking på skolen, røyking, rømme hjemme fra osv.

Når jeg begynte på videregående så var jeg hos kjæresten min hele tiden, og følte meg ikke hjemme når jeg var hjemme.

Og tre måneder etter jeg fylte 16 ble jeg gravid, og da foraldret alt seg. Plutselig så ble jeg mer inkludert, og de støttet meg mer. Men jeg flyttet likevel inn med kjæresten min den sommeren, så jeg vet ikke hvordan jeg hadde klart å bodd hjemme noe lenger.

Men nå har jeg et helt vanlig forholdt til mine foreldre. De passer på vetle jenta mi, og er på besøk osv.

Jeg vet ikke hvilken situasjon du er i nå da, og det spiller jo en stor rolle. Viss du er 13, så kan du ikke flytte hjemme fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg overreagerer ikke nei...

Provoserer med alt.. Skal ha "innstramming" med regler, vite hvor jeg er, noe de ikke har måttet før, og alt sånt tull..

Skal liksom ha fram at jeg skaper bråk, og jeg har skuffet alle, og sånn pjuk..

Om noen gjenkjenner meg så gjør ikke det meg noe..

Jeg er 16 år..

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke fått b-b-stipend?

Hilsen meg som flyttet når jeg var 15

Skrevet

-Skolen ligger mer enn 40 km fra foreldrehjemme

-du har mer enn tre timer samlet reisetid hver dag

-Det er særlige forhold som gjør at du må bo borte under utdanningen

Jeg scorer ikke på noen av dem..

Skrevet

Jeg scoret heller ikke på noen av de, og fikk bb-stipend fordet. Jeg snakket med en rådgiver på skolen som ordnet dette for meg. Kanskje du burde også?

Skrevet

Problemet er jo at jeg har prøvd å ta det opp med en lærer.. Men da trengte jeg barnevernets underskrift, og det kommer jo aldri til skje, siden jeg er "problemet"

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor du diskuterer dette på et forum for prøvere / foreldre. Det finnes vel andre forum for misfornøyde tenåringer.

Skrevet

Er vel sikkert mange andre ting enn bare det du nevner som diskuteres om her inne? Og jeg ville høre andres foreldre meninger, kan ikke innpå et "forum før misfornøyde(what?) tenåringer" om jeg vil høre foreldres meninger...

Skrevet

Ja, og nå har du hørt andre foreldres meninger. Så HA DET BRA! Håper det går mange år til neste gang vi treffes her.

Skrevet

uansett om hi er her før å spørre så trenger en ikke svare slik?

Jeg er en av de som har svart her før, men har ikke slengt med leppa og sagt hun skal forlate forumet...

Skrevet

Dette er vel et forum for voksne folk? Om du har så stor sympati for tenåringer i trassalderen, kan dere vel sende PM til hverandre?

Skrevet

Jeg blir faktisk litt kvalm av hvordan dere svarer HI her, og i de andre trådene hun har hatt her inne.. Greit om dere mener at hun er en typisk tenåring som ikke vet sitt eget beste osv osv, men hvordan kan dere "snakke" til andre mennesker på den måten her? 16 år eller ei, man burde vel fortsatt bli snakket til som et menneske?

HI, hvis du vil flytte ut, så få deg en jobb utenom skolen. Billige hybler finnes det vel overalt, og hvis ikke, sjekk nabokommune osv. Er det ille å bo hjemme, er litt reisevei til skolen og en ekstrajobb helt greit i bytte mot friheten. 1000 kr i måneden i stipend, og 4-5000 i mnd i lønn er faktisk helt mulig å leve av :)

Jeg flyttet ut når jeg var 17, men jeg hadde krav på borteboerstipend, som den gangen var 5800 i måneden. Hadde husleie (med inkl. internett og strøm) for 3200 i måneden. Jeg klarte meg fint og fikk flyttet ut av forferdelige forhold hjemme.

Skrevet

Hybler er oppi 4000 kr, her. ikke noe jeg kan klare..

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...