Gå til innhold

Om jeg som tenåring velger å..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette, du vil flytte hjemmefra pga at foreldrene dine stenger nettet kl 2300? Wow.... Håper for din del at det er mer enn bare det, for du får deg et sjokk hvis du mener at det er toppen av urettferdighet. Denger foreldrene dine deg? Får du mat? Lommepenger? Forlanger de husleie av deg (min tante gjorde det så fort dattera hadde deltidsjobb 16 år gammel)? Mobber de deg? Kjøper de klær til deg? Viser de typisk foreldre omsorg ved å forlange å vite hvor du er til enhver tid? Eller driter de i hvem du er, hvem du henger med og hva du gjør? "nedgravd av negativitet" kan bety så mangt, hva er negativiteten?

Skrevet

Det er så klart mer! :) JEG synes det er HELT feil av foreldrene mine og plutselig skape regler nå når de aaaldri har hatt det før.

Og eneste som kommer ut av omtrent hele famillien er jo negativt. og uansett hvor maange ganger jeg prøver å forklare følelser og tanker og MINE meninger til både foreldre og lærere ++, så er det altså meg det er noe med.

Skrevet

Fortsatt er du "slave" av det å være umyndig.Du løsriver deg, men de ser at du ikke er klar. OG dette er de voksnes privilegie. Sånn er verden, og sånn forblir den, samme hva du tenker.

Dette kommer du ikke til å forstå før du blir forelder selv..... Så bare gi opp å forstå.

Det eneste er at du må godta regler du selv syns er teite. Det hører tenårene til.... Og ellers så lenge du velger å bo hjemme utover dine 18 år.... Du må bare, samme hva du syns. Det er ikke ditt hus, men dine foreldres hus. DE eier/betaler, og da bestemmer de. Og de bestemmer etter loven også over sine umyndige barn. Sånn er loven, og det må du leve etter.

Og for meg er det bekymringsverdig at både foreldre og skole er bekymret. Det sier meg at du har STORE vansker, og kanskje du skal snakke med barnevernet? Du er ute og sykler her....... INGEN ansvarlig voksen vil støtte deg i å få den friheten du vil ha. Nå har jeg fulgt alle dine 3 tråder, så dette ser jeg tydelig. Du har problemer. Ja, DU!!!!

Skrevet

Uansett om jeg er tenåring, er det da mulig å prøve å forandre det litt? x)

Jeg godtar ikke noe som kommer inn i livet mitt med superfart uten at jeg får informasjon om det først.

Hvorfor er det bekymringsverdig? Både skole og foreldre kan jo ta grundig feil.. Er ikke ute å sykler, er heller med føttene godt plantet på bakken..

Skrevet

Jeg flyttet langt vekk fra mamma og pappa når jeg var 15, og angrer ikke et sekund på det.

Bodde hjemme og ble det sorte fåret, da jeg fikk søsken. Alt gikk skeis, og jeg flyttet etter en heftig krangel med min mamma.

Klarte meg fint, og har aldri flyttet hjem igjen, men fått et fint bånd med mine foreldre i dag. Min mamma har forstått at det var hun som tråkket i salaten da jeg flyttet, og alt er ordnet opp i, så det kan jo gå godt.

Nå har jeg ikke lest alle svarene dine, men du burde tenke litt på hva du vil. Den tiden jeg ikke snakket med mamma og pappa, gjorde veldig vondt, og jeg savnet de hver dag, selv om jeg var lei og sint på de.....

Så tenk deg godt om, men det er fullstendig mulig.....

Skrevet

Jeg må uansett si det er merkelig at begge(både foreldre og skole) ser det samme, men du ser det ikke. Og du er barnet her, og ingen forventer at du skal klare se det de ser. Men de forventer at du hører etter. Og det er faktisk ikke mye forlangt.

Hva du er klar for eller ikke når det kommer til innskjerpende grep i oppdragelsen, har nettopp med din mangel til å se helheten og det lange løp. Du ser det bare ikke, og du må stole på at de voksne rundt deg ser det og lager regler utfra dette. Du TROR du ser det, men du gjør det bare ikke. Du er for uerfaren og ung, samme hva du tror.

Om beina dine er så godt plantet på jorden, så hadde heller ingen reagert......

Skrevet

Jeg legger til litt symptomer. Mulig du kjenner deg igjen litt hi? Det er ikke sikkert men kanskje? :)

De vanligste symptomene på AD/HD hos unge er:

Generell uorden, både på skolen og hjemme.

Er stadig forsinket med oppgaver.

Får ofte ikke gjort ting, for eksempel lekser.

Blir lett distrahert og har kort oppmerksomhetsspenn.

Kommer jevnlig for sent til skolen.

Gjør alt som har tidsfrist, i siste liten.

Har en uvanlig rettferdighetssans.

Har en rekke unnskyldninger for ting som ikke har blitt gjort.

Gir inntrykk av å ikke lytte når de blir tilsnakket.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg se feil ved meg selv, da det ikke er noen?

Jeg tror ingenting, jeg vet.

Jeg har heller ingen "problemer" og ihvertfall ikke adhd.

Skrevet

Så teit du virker HI. Du kan ikke komme her å si at du er feilfri. INGEN er feilfri, ikke jeg heller.

Du virker umoden.

Skrevet

Teit? Pfft. Jeg er sikkert ikke HELT feilfri, men jeg har heller ikke adhd eller andre slike "problemer", uansett hva folk måtte mene..

Skrevet

Du virker depressiv i innleggene, er det bare fordi du er i forsvar her? Eller er alt veldig leit?

Skrevet

Hvor i innleggene virker HI depressiv?

Skrevet

Du får være på nett til kl. 23.00

Flytter du ut, uten penger, så har du ikke råd til nett i det hele tatt.

Dårlig med stikkontakter i en pappeske også.

Tror ikke "fremmede" holder ut å ha deg i hus så veldig lenge heller.

Skrevet

Lurer på om vi begynner å bli litt småfrekke mot hi jeg..

Skrevet

Ufine? Har også en tenåring som gjerne vil ta over styringen her hjemme. Skal jeg tillate det, mener du?

Skrevet

Nei, det mener jeg ikke! :) Men jeg tenkte på den setningen "holder ut med å ha deg i hus" eller hvordan den var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...